AKV sanoi:
Niin, et sitten lukenut mitä sanoin yllä? Koraanin - tai ylipäätään minkään muunkaan pyhän tekstin - tulkinta ei ole noin iisiä. Jos olisi, niin maailmassa olisi tuskin esim. eksgetiikan nimellä tunnettua tieteenhaaraa? Suosittelen tutustumaan netistä löytyviin Koraani -sivustoihin, sillä niiden mukana yleensä löytyy tulkintoja eri suurien merkityksistä.
Joo, sama juttuhan se on muidenkin uskontojen kanssa: ne on rauhaarakastavien ja viisaiden ihmisten juttu. Siinä on vaan sellanen paskamainen juttu, kun kaikki uskovat ei ole kovin fiksuja. Ja kun siitä uskonopuksesta löytyy sanasta sanaan "uikaa vääräuskoisten veressä niin pääsette taivaaseen", on se ehkä pikkusen turhan helppoa
ymmärtää väärin, kuten sä asian ilmaiset.
Etenkin juutalaiset todella viihtyivät islamin ikeen alla paremmin, he mm. toivottivat arabit tervetulleeksi Jerusalemiin (ja auttoivat valloituksen jälkeisissä järjestelyissä), koskapa välit kristittyjen kanssa olivat jo kärjistyneet - kiitos pitkälti jo Paavalin ajoista välittyneen kristinuskon antisemitistisen asenteen.
Näyttää tosiaan siltä tuolla Israelin suunnalla, että juutalaiset ja muslimit tulevat mainiosti toimeen keskenään.
Mä olen tietoinen siitä, että joskus oli joskus, mutta sitä on huono peilata tähän päivään - ainakin siinä tapauksessa, että tilanne on jokseenkin päinvastainen. Ja jos tää nyt oli esimerkki siitä hienosta islamilaisesta suvaitsevaisuudesta, niin mä veikkaan, että nykyiset tapakristityt kans ois huomattavasti vähemmän rasistisia jos nää monikulttuuriset huippuosaajat vaikka maksais ylimäärästä veroa ja pukeutuis täkäläisittäin. Se, että ne on tällä hetkellä meidän valtiolle helvetinmoinen menoerä lisätulojen sijaan kertoo jo sen, että metsään mennään ja kovaa.
No helvetti, eikös tämä nyt ole simppeli asia. Jos kerran muslimikulttuuriin sinun ja muiden mielestä kuuluu vääräuskoisten raiskaaminen, niin miksei valtaosa muslimimiehistä syyllisty raiskauksiin?
En mä usko sen raiskaamisen sinänsä kuuluvan siihen. Sen sijaan siihen kuuluu se, ettei kunnioiteta vääräuskoisia, koska niillä ei ole mitään ihmisarvoa. Täten jos siltä sattuu tuntumaan, niitä voi listiä, ryöstää tai raiskata. Kaikkia ei huvita, ja on niitä ihan oikeasti sopeutumaan pyrkiviä ja maltillisiakin. Mä en kuitenkaan tue islamin integrointia osaksi suomalaista yhteiskuntaa, koska sillä on sellaisenaan oma laki, joka on heidän uskonsa mukaan jumalainen ja täten ihmisten lakien yläpuolella. Ko. laki ei istu mitenkään demokratiaan (no, islamilla ei tosin olekaan mitään tekemistä demokratian kanssa) eikä muutenkaan länsimaiseen yhteiskuntaan. Niin kauan kuin täällä on (ja tulee lisää) muslimeja, mä en näe millään logiikalla siitä seuraavien ongelmien vähenevän.
Ulkomaalaisten tekemät rikokset päätyvät rikosilmoitukseksi useammin kuin suomalaisten tekemät
Täh? Missä niin lukee?