Mäkki, Hese jne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Haulikko
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään vetäisin piiiiitkästä aikaa BigMacin, lisukesalaatin ja laittikolan. BM maistui siinä syödessä aivan törkeän hyvälle, mutta annas olla kun oli viisi minuuttia mennyt... Suussa maistui ällöttävä rasva ja piti vetää kireään tahtiin pari kupillista kahvia, jotta sai sen huuhdottua pois.
Sama juttu täällä, varsinkin Hesen hamppareista tulee hirveä ällötys ja paskan maku suuhun. Mäkistäkään en pidä, mutta jos, cos of circumstances, täytyy käydä hakemassa kakkakalorit jostain, niin mielummin Mäkistä.

Itse en ymmärrä, miksi suomalaisille maistuu Mc Donalds kun Suomessa niin hyviä kaloja, kuten muikkuja, siikaa, lohta ja muut..ja raakaa aineet kun poron, hirven liha. Mulle on paras herkku paistetut muikut, tai poron käristys, poro-pata, hirven liha, tykkään paistettuista kaloista, kuten siikaa,lohta. Niin, mielestäni Suomen ruokaa on aika hyvä.

Itse en ymmärrä, miksi suomalaisille maistuu Mc Donalds kun Suomessa niin hyviä kaloja, kuten muikkuja, siikaa, lohta ja muut..ja raakaa aineet kun poron, hirven liha. Mulle on paras herkku paistetut muikut, tai poron käristys, poro-pata, hirven liha, tykkään paistettuista kaloista, kuten siikaa,lohta. Niin, mielestäni Suomen ruokaa on aika hyvä.

Muuten hyvä, mutta musta tuntuu ettei kukaan muutenkaan mene illalliselle/lounaalle tuosta vain mäkkiin. Jengi käy näissä paikoissa halutessaan pikaruokaa - itse en keksi mistä saisi valmiina heti vaikka muikkuja, siikaa, lohta, hirveä, poroa tms kysymällä, ja sillä sekunnilla. Kauppatorit on ainoa mistä itse saisin vastaavaa, mutta vain päiväsaikaan.

Asun Savossa, ja ostelen itse raakaa aineet ja teen itse ruokaa. Esim. muikkuja saa kilo 3 eurolla, ja paistan kotona itse, päälle ruisjauhoa, ja paistan voissa, ja namia on.
Muikkaja ´saa halvalla kun tekee kotona iste. Mc Donaldsiin menen ehkä kerran vuodessa, kun olen matkalla. Kun olen Kuopion torilla, ostan muikut, ja vastaava.
Enim. laitan ruoka itse kotona ja mielestäni Suomessa on hyvät raakaa aineet.

Asun Savossa, ja ostelen itse raakaa aineet ja teen itse ruokaa. Esim. muikkuja saa kilo 3 eurolla, ja paistan kotona itse, päälle ruisjauhoa, ja paistan voissa, ja namia on.
Muikkaja ´saa halvalla kun tekee kotona iste. Mc Donaldsiin menen ehkä kerran vuodessa, kun olen matkalla. Kun olen Kuopion torilla, ostan muikut, ja vastaava.
Enim. laitan ruoka itse kotona ja mielestäni Suomessa on hyvät raakaa aineet.

Sehän on hienoa! Itsekin haluaisin. Myönnän, että harvemmin itsekään menen syömään mäkkiin tai heseen, mutta kun on tilanne se että kaikki kaupat ovat kiinni, kauppatorit ovat kiinni, mistäs hankit mitään raaka-aineita jos vaikka olet aamukahdelta taksissa matkalla kentältä kotiin taksissa? Silloin nämä paikat tulevat arvoonsa, vaikka aika prosessoitua moskaa ovatkin.
Kyllä varmaan kaikki täällä forumilla tekevät itse safkansa normi-iltaisin.

Se on totta. Syön ulkona tosi harvoin, vaan matkalla kun olen. Ruoka ostan noin kerran 2 kertaa viilkossa ja laitan itse. Suosikkini ovat kala-ruuat, possun liha, laattikkot. Ainoa mitä en voi syötää, on sotkea maitoa lämpimiin ruokiin. Inhokkini on esim. kalakeittö maidon takia. Juon maitoa, syön jogurtteja, maittorahkkaa, juustoa, kermaa. Tykkään kermakakkuista, mutta ei lämpimassa ruoassa. Maito kuuluu jälkiruokiin, kakkuihin, mutta ei lämmintä.

Vetäsin äsken kolme juustohampparii Mäkistä. Oli erinomaisen halpaa ja paskaa. En mene uudestaan Mäkkiin ainakaan vuoteen. Omat safkat on paljon parempia.

Vetäsin äsken kolme juustohampparii Mäkistä. Oli erinomaisen halpaa ja paskaa. En mene uudestaan Mäkkiin ainakaan vuoteen. Omat safkat on paljon parempia.

Noi on niin addiktoivia :D noi on niin sairaan helppoa ruokaa ja halpaa. Ollaan otettu kisojaki kuka jaksaa syyä eniten kerralla :D Huono homma on se että myyjät ei suostu myymään 10 enempää kerralla. Eikä tilaamaan taksia/ambulanssia jälkeen :hyper:

Noi on niin addiktoivia :D noi on niin sairaan helppoa ruokaa ja halpaa. Ollaan otettu kisojaki kuka jaksaa syyä eniten kerralla :D Huono homma on se että myyjät ei suostu myymään 10 enempää kerralla. Eikä tilaamaan taksia/ambulanssia jälkeen :hyper:
Miksi? Eikö niille raha kelpaa?

Itse oon ostanut kerralla parhaimmillaan jotain 30-40, tosin osa niistä meni kavereille mutta mistäs myyjä sen tiesi..

Mun pitänee ilmeisesti välttää kaikkea öljyssä paistettua pikaruokaa, kun ei vaan voi välttyä närästykseltä. Ensin jätin ranut ateriasta, nyt täytyy jo jättää kananuggettienkin syöminen pois. Hampurilaisten paistossa ei käsittääkseni käytetä erikseen rasvaa (ainakin McDonaldsin tietojen mukaan), joten niitä vielä kykenee sullomaan kurkusta alas. Mutta ilman majoneesia useimmiten. Ja emmä oikeastaan syö enää muuta kuin juusto- ja tuplajuustohamppareita. Ja nekin maistuu vain yleensä pitkän yövuoron jälkeen lämpiminä, kun silmät ristissä niitä ahmii tuoremehun kera. On muuten erikoisen miellyttävä maku, kun saa suolaista ja makeaa samassa yhteydessä. Meinaan esim. tuplajuusto ja appelsiinituoremehu.

Tänään söin Mäkissä Big Mac-aterian, kolme juustopurilaista ja jäätelön. Jätskin sain ilmaiseksi, kun Big Macin saamisessa kesti niin kauan. Aika kevyt ateria, ei tullut ähkyä. Pikaruokahan on ihan hyvä vaihtoehto välillä, varsinkin jos treenimääristä johtuen kulutus on kova. Turhaan noista mekkalaa pidetään.

Viimeisen 8 päivän aikana tullu syötyä seuraavat:

-koti pizza 3x
-subway 2x
-mcdonald's 1x
-raxi 1x

Am I doing it right? :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom