Mäkki, Hese jne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Haulikko
  • Aloitettu Aloitettu
Subway on kyllä paras asia tässä maailmassa. Kokojyvä kana teriyaki kaikilla täytteillä ja light limu siihen kyytipojaksi. Tuplalihaan ei vielä ole ollut varaa, mutta ehkä ensi kerralla...:kuola::kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän tota "roskaruokaa" tulee n. 3-4 kertaa viikossa vedettyä. Perustelen sen itelleni sillä, että koska mä en juo enkä polta enkä käytä roinaa enkä huumeita niin voin vetää pikaruokaa :hyper:

Mun mielestä mäkki- ja hesesafka on bulkilla jopa hyvinkin toimivaa. Kaloreita saa helvetin helposti verrattuna siihen jos nakertais himassa jotain riisiä. Itelläkin kuitenkin päivittäinen kalorintarve on reilut 5000 kcal että saan pidettyä painon edes tässä nykysessä. Ja onko se pikaruoka nyt loppupeleissä niin kamalan epäterveellistä jos nyt ei mennä siihen että koko ruokavalio ois ympäri vuoden pelkkää pizzaa? Eikös jossain lukenu että hedelmätkin on epäterveellisiä jos liikaa vetää?

Ja onko se pikaruoka nyt loppupeleissä niin kamalan epäterveellistä jos nyt ei mennä siihen että koko ruokavalio ois ympäri vuoden pelkkää pizzaa? Eikös jossain lukenu että hedelmätkin on epäterveellisiä jos liikaa vetää?

Jep. Ja liialliseen veden juontiinkin kuolee. Liikaa on liikaa kaikessa. Kultainen keskitie pätee moneen asiaan. Sinänsä ei suurta merkitystä tuleeko hiilarit, rasvat ja proteiinit Big Mac-ateriasta vai kanasta, riisistä ja oliiviöljystä. Jos kalorien ja makroravinteiden määrä on sama, niin ei tule suurta/ei ollenkaan eroa. Toki vitamiineja ja hivenaineita jne. saa paljon vähemmän ja transrasvoja saa enemmän, että pelkästään 'roskaruoalla' ei kannata yrittää tulla toimeen. Mutta silloin tällöin roskaruoan syömisestä ei ole käytännössä katsoen mitään haittaa.

tein eilen oman version hampurilaisesta, kun niitä valmismoskia en halua syödä (ei ole hyvää!)

aineet:

- 60g jauhelihaa, 5g ranskalainen sipulikeittoaines, 1/5 kananmuna (tein 5 pihviä kerralla)
- ananasrengas ja juustosiivu
- iso tomaattisiivu
- suolakurkkua
- sokeriton ketsuppi ja light salaatinkastike
- reissumiehen puolikas
- kananmuna

pihvi, kananmuna ja ananas pannulle, käännetään ja juusto ananaksen päälle. tomaatti pannulle myös, leipä paahtimeen. leivän päälle ketsuppia ja salaatinkastiketta ja suolakurkut. päälle pihvi, paistettu muna ja ananas-juusto -kombo.

veitsen ja haarukan avulla suuhun. käytin jauhelihamaustetta vielä pihvin päälle ja yrttisuolaa munan päälle.

setti: 335kcal, proteiinia 28g, rasvaa 15g, hiilareita 24g

lisäksi kasviksia tuli 70g, kuitua 4,5g ja vain 3,8g rasvasta tyydyttynyttä. B12 vitamiinit tuli täyteen päivältä ja fosfori, sinkki, seleeni ja niasiini puolilleen. ihan ku jotain kiinnostas :D

Heset ym. ovat suht paskaa, joten teen itse purilaiseni.

Mutku ne hese ja mäkki mätöt on vaan niiiiiin hyviä, noh dieetti jatkukoon.. :kuola:

tein eilen oman version hampurilaisesta, kun niitä valmismoskia en halua syödä (ei ole hyvää!)

aineet:

- 60g jauhelihaa, 5g ranskalainen sipulikeittoaines, 1/5 kananmuna (tein 5 pihviä kerralla)
- ananasrengas ja juustosiivu
- iso tomaattisiivu
- suolakurkkua
- sokeriton ketsuppi ja light salaatinkastike
- reissumiehen puolikas
- kananmuna

pihvi, kananmuna ja ananas pannulle, käännetään ja juusto ananaksen päälle. tomaatti pannulle myös, leipä paahtimeen. leivän päälle ketsuppia ja salaatinkastiketta ja suolakurkut. päälle pihvi, paistettu muna ja ananas-juusto -kombo.

veitsen ja haarukan avulla suuhun. käytin jauhelihamaustetta vielä pihvin päälle ja yrttisuolaa munan päälle.

setti: 335kcal, proteiinia 28g, rasvaa 15g, hiilareita 24g

lisäksi kasviksia tuli 70g, kuitua 4,5g ja vain 3,8g rasvasta tyydyttynyttä. B12 vitamiinit tuli täyteen päivältä ja fosfori, sinkki, seleeni ja niasiini puolilleen. ihan ku jotain kiinnostas :D
Tää on kyllä niin väärässä ketjussa. Voi sitä moskaa syyä jos maistuu vähän väliä, ei varmasti oo terveydellistä merkitystä, jos muuten syö hyvin ja urheilee. Varsinkaan kun joku mainitsi tuon tupakoinnin ja juomisen, varmasti vähempi paha syödä jossain mäkkärissä pari kertaa viikossa.

Mä en jaksais miettiä mitään vitamiinien saantia noin tarkkaan, että mistä saan mitäkin ja milloin. Vaikuttaa taas niin häiriintyneeltä, mutta meitä on moneen junaan. Kiitos ja anteeksi.

Mutku ne hese ja mäkki mätöt on vaan niiiiiin hyviä, noh dieetti jatkukoon.. :kuola:

Hesevakio on yleensä mulla 3-4 juustohampurilaista mukaan/+light cola. :D Tai kerros+juusto, tai megahamppari. Tai pari kanahampparia.

Mäkissä ei oo tullu käytyä kun joskus pari vuotta sitte, tais olla ne grande el macot sillon pop, oli nii perkuleen hyviä... :kuola: Ei oikeen tiiä, mitä sieltä viittis tilata kun muuten on aina niin pirun kuivia känttyjä, heittäkääs jotain suosikkejanne?

E: ja tuskin tuota el macoa sieltä enää saa? Ja ne big macit... :urjo: Niin ja joo, joskus pari kertaa kuukaudessa käyn mättäämässä hesessä, ei kai se tapa.

Tarkoitin siis "paskalla" noitten makua ja sen takia teen mieluummin itse.
Paahdan sämpylät rapeiksi ja sitten paistan kokolihapihvin (yleensä possua), mukaan paistettu- sipuli sekä kananmuna ja vielä juustoo väliin, niin se on siinä. Mausteita voi käyttää miten huvittaa.

Tää on kyllä niin väärässä ketjussa. Voi sitä moskaa syyä jos maistuu vähän väliä, ei varmasti oo terveydellistä merkitystä, jos muuten syö hyvin ja urheilee. Varsinkaan kun joku mainitsi tuon tupakoinnin ja juomisen, varmasti vähempi paha syödä jossain mäkkärissä pari kertaa viikossa.

Mä en jaksais miettiä mitään vitamiinien saantia noin tarkkaan, että mistä saan mitäkin ja milloin. Vaikuttaa taas niin häiriintyneeltä, mutta meitä on moneen junaan. Kiitos ja anteeksi.

oho, älä hermostu noin herkästä :hyper: en pidä hesen ja mäkkiruoan mausta, sitä aloin kommentoimaan. sitten päätin kirjoittaa oman heseversion kun satuin tekemään juuri.

en mieti mitään vitamiineja tarkkaan, laitoinkin vitsillä tuon lopun (jos et muka tajunnut?) kun kalorilaskuri näyttää suoraan nuo määrät..

meitä on kieltämättä moneen junaan, toisilla pipo kiristää enemmän. kiiitos ja anteeksi.

Hesevakio on yleensä mulla 3-4 juustohampurilaista mukaan/+light cola. :D Tai kerros+juusto, tai megahamppari. Tai pari kanahampparia.

Mäkissä ei oo tullu käytyä kun joskus pari vuotta sitte, tais olla ne grande el macot sillon pop, oli nii perkuleen hyviä... :kuola: Ei oikeen tiiä, mitä sieltä viittis tilata kun muuten on aina niin pirun kuivia känttyjä, heittäkääs jotain suosikkejanne?

E: ja tuskin tuota el macoa sieltä enää saa? Ja ne big macit... :urjo: Niin ja joo, joskus pari kertaa kuukaudessa käyn mättäämässä hesessä, ei kai se tapa.
Kyl ihan perus el macoja saa ja tulee myös vedettyä muutama kuukaudessa. on niin perkeleen hyvää burgeria se. :kuola:

Hesessä en ole käynyt koskaan, mäkkärissä muutaman kerran kännissä vetäny muutamat burgerit, mitä lie ollukkaan :wtf:

Pitsalla/kebabilla tulee käytyä parin kuukauden välein, tosin välillä jos olut maistuu kunnolla niin vaikka pari kertaa viikon sisäänkin... :puntti:

Minä itse teen yleensä näin kun käyn mäkkärissä syömässä: Ostan McFeast jr. hampparin, 2e, ja sitten vielä yhden, joskus kaksi, euron hampparia, ja otan niistä pelkät pihvit ja laitan ne McFeasti jr.in väliin ja heivaan sämpylät veks.(Tiedän, tiedän, afrikassa lapset näkevät nälkää...) Ei maksa kun 3 tai 4 euroa ja lihaa tuossa nyt on enemmän kuin missään muussa mäkkärin hampurilaisessa. Juomaksi rasvaton maito (joskus haen jopa kaupasta ennen mäkkäriin menoa sen 0,5-1 litra jos rahasta on kiinni :hyper:), ei ranskalaisia.

Tekeekö kukaan muu noin?

oho, älä hermostu noin herkästä :hyper: en pidä hesen ja mäkkiruoan mausta, sitä aloin kommentoimaan. sitten päätin kirjoittaa oman heseversion kun satuin tekemään juuri.

en mieti mitään vitamiineja tarkkaan, laitoinkin vitsillä tuon lopun (jos et muka tajunnut?) kun kalorilaskuri näyttää suoraan nuo määrät..

meitä on kieltämättä moneen junaan, toisilla pipo kiristää enemmän. kiiitos ja anteeksi.
Samaa mieltä! Itse tehtynä aivan perkeleen parempaa, saa laittaa ihan mitä vaan! Ainoastaan mielikuvituksen puute on esteenä.

Mäkkäristä kun ostaa niin saa just niin nopee sen ruoan kun ehtii maksaa. Itse tehtynä taas menee sen 15-30min tekemiseen eli suht kalliiks tulee jos laskee, että tienaa vaikka 10e/h!

Itse kuulun roskaruoan vannoutuneisiin "kannattajiin" :D Jos n.kerran kk nyt dieetillä Heseen tai Mäkkiin sorrun, niin otan yleensä melko reilusti kerralla. Mäkin perusmenuuni kuuluu Big Mc-ateria plussana, 2 Mc Feast jr -purilaista ja pari juustopurilaista. Heseltä lähtee mukaan(silloin kun lähtee) yleensä 2 kerrosateriaa ja majoneesit. :D Ah, parin viikon päästä taas...Nyt ketolla olen kyllä vedellyt melko huoletta kebab-salaatilla-annoksia

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom