Mäkki, Hese jne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Haulikko
  • Aloitettu Aloitettu
Mä oon dieetilläkin pari kertaa subbarissa syönyt. Kana Teriyaki ilman juustoja ja majoneesia. Jäljelle jää kanat, pari pullaleipäpalasta, salaatit ja tilkka oliiviöljyä. Ei IMO järin huonot arvot. Tulisipa joskus ruisleipävaihtoehto tuonne Subiin. :)

Paino (g): 260
Kalorit (kcal): 335
Rasvaa (g): 4.6
Hiilihydraatit (g): 46
Proteiinit (g): 27

Eipä noi ravintoarvot huonot oli esim. tuossa Kana teriyakissa vaikka ottaisikin juustot ja majoneesit. Ylhäällä on siis teriyakin arvot ja kun tuon ottaa tuplalihoilla ja 30cm, niin jo on tuhtia tavaraa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä jos kerran käy mäkkärissä tai hesessä syömässä kunnolla ei meinaa mitään, mättöpäivänä se voisi olla oikein virkistävääkin mennä kamujen kanssa vähän herkuttelemaan. Mä oon ite vaan semmonen että helposti se menee överiksi ja sitten otetaan kaikki plussana ja dipit päälle.. Jos mähä vetää niin jätskit jälkkäriksi, parasta tommosen mätön jälkeen on se että kun kerran pierasee niin jo on taas kiljuva nälkä. Eli mäkki/hese ei ole mun juttu :D

No en itekään paljon makissä tai hesessä sapuskoita vetele, mutta jos kerta puoleen vuoteen käy syömässä, niin ei siellä kyllä dippiä säästellä. Turhaa itsensä kiusaamista jos kerrankin pääsee oikeasti herkuttelemaan, niin siinäkin säästelee. Toisilla tuo mäkkimeininkiä onkin sitten ihan joka päivän hupia.:D

Tulipas just väännettyä hamppareita itse :kuola:. 400g vähärasvaista jauhelihaa, sipulia, 1 muna, 20g kaurahiutaleita ja mausteet -> satsi sekaisin. Tästä satsista teen 6 pihviä, muotoilen ohuiksi pellille ja uuniin 200 astetta about 17-20min. Puolessa välissä paistoaikaa sämpyläpämpylät puokkiin, ritilän päälle ja alatasolle uuniin (pihvipellin alle), niin tulevat näpsäkästi siinä samalla. Ja on hyvää! Ja jos ei halua hiilaria, niin ihan järkky hyvää (ja maistuu yllättävän paljon hampurilaiselta) on kasata lautaselle "hampurilainen" ilman leipää. Pihvi alle, juusto, salaattia, tomaattia, ketsua, pikku tippa majoa ja toinen pihvi päälle ja avot! :kuola:

Sitten mitä tulee Heseen/Mäkkiin/Subiin, niin itse käyn melko paljonkin ulkona syömässä lounaalla, kun olen vähän laiska eväiden suhteen (plus pääseepäs pois työpaikalta :D), joten Heseä/Subia tulee kyllä Ideassa harrastettua (eipä siinä ihan hirveesti puolessa tunnissa muuta ehdi). Hesessä tulee yleensä napattua juurikin tuo ruisfile vähällä majolla, pikkuporkkanat ja zero-cokis. Subissa perussettiä on taas 15cm kokojyväleipä, juustoa, kananrinta tai sub club tuplalihalla, pikkuisen kevytmajoa ja makeasipuli-kastiketta. Mun mielestä noi on ihan ok settiä ravintoarvollisesti (ei siis toki parhaimmasta päästä eikä peittoa kotona tehtyä safkaa), kuiteskin kun on fyysinen työ ja urheiluakin tulee harrastettua.

Sitten mitä tulee Heseen/Mäkkiin/Subiin, niin itse käyn melko paljonkin ulkona syömässä lounaalla, kun olen vähän laiska eväiden suhteen (plus pääseepäs pois työpaikalta :D), joten Heseä/Subia tulee kyllä Ideassa harrastettua (eipä siinä ihan hirveesti puolessa tunnissa muuta ehdi). Hesessä tulee yleensä napattua juurikin tuo ruisfile vähällä majolla, pikkuporkkanat ja zero-cokis. Subissa perussettiä on taas 15cm kokojyväleipä, juustoa, kananrinta tai sub club tuplalihalla, pikkuisen kevytmajoa ja makeasipuli-kastiketta. Mun mielestä noi on ihan ok settiä ravintoarvollisesti (ei siis toki parhaimmasta päästä eikä peittoa kotona tehtyä safkaa), kuiteskin kun on fyysinen työ ja urheiluakin tulee harrastettua.

Heh, joo. Mä tykkäsin ennen syödä ruisfilettä kasvispihvillä/kanapihvillä (joista molemmat valitettavasti upporasvapaistettuja) ja puolet majosta pois, sitten se minisalaatti ja soodavesi :rolleyes: Mä olin aikoinaan Hesessä duunissa siellä keittiön ja kassan puolella niin siellä tuli syötyä päivittäin ja töissä ei se ollut ollenkaan tavatonta saada erikoisia hampurilaistilauksia. Ihan rohkeasti vaan kannattaa kaikkien niitä pyytää vaikka osa muutoksista maksaa, saapahan keittiötyöntekijät repiä tukkaansa lauantain iltapäiväruuhkassa kuten me aina tehtiin kun tuli erityistilauksia :lol2:

Nykyään en ole kyllä käynyt varmaan kuin kerran tämän vuoden puolella pikaruokalassa syömässä, sekin oli Hese. Subia en silleen miellä pikaruokalaksi vaikka se on semmonen, mutta siellä on tullut käytettyä enempi ja vakio on kanaa öljyisellä kastikkeella (en muista mikä niistä), juusto ja salaattia reilusti täysjyväleipään :)

Jos käytätte majoneesia omissa burgereissa, mitä valmista ostatte tai miten teette itse? No jaa, itse tuskin tulisi väännettyä kuitenkaan. Haussa olisi sellainen Hese-tyylinen perusmajoneesi kaupasta. Hese-salaatinkastikkeitahan myy moni kauppa, mutta sitä niitten majoa ilmeisesti ei? Toki tuhdista majoneesista tulee hirveästi kaloreita, mutta välillä ois kiva käyttää.

Jos käytätte majoneesia omissa burgereissa, mitä valmista ostatte tai miten teette itse? No jaa, itse tuskin tulisi väännettyä kuitenkaan. Haussa olisi sellainen Hese-tyylinen perusmajoneesi kaupasta. Hese-salaatinkastikkeitahan myy moni kauppa, mutta sitä niitten majoa ilmeisesti ei? Toki tuhdista majoneesista tulee hirveästi kaloreita, mutta välillä ois kiva käyttää.
En ole minä vielä kaupasta yhtään hyvänmakuista maustettua majoneesia löytänyt, joten maustan itse. Tulee tosi hyvää! :)

Mä oon viime aikoina käyttänyt joko Liidulin tai Felixin kevytmajoneesia (mitkä on tosi kevyitä, rasvaa "vain" 29% :D). Itse pidän noiden mausta ja laitan sen verran pikkuisen nokareen, ettei siinä rasvaakaan niin kauheasti siinä määrässä ole.

Käyn mäkissä päivittäin, joskus jopa kaksikin kertaa. Syön aina kun on nälkä enkä tuijota lukuja. Ehkä sitten joskus:rolleyes: Eikä muuten vituta yhtään. Ruotsissa kun käyn nii dr pepperiä uppoaa lavallisisia 3 viikossa. ihan hyvin jaksaa porskuttaa eteenpäin eikä läskiäkään ole paljon paskaakaan. Pitäskö perkele huomenna laskea paljonko tulee päivässä mätettyä :)

3-5x viikossa tulee käytyä, ei kiinnosta kyllä kalorit pätkääkään. Maistuu hyvälle ja ei tarvitse ainakaan tiskata :)

Löytyykö noi SUB:n patonkien ravintoarvot jostain?

Olisikohan Subwayn sivuilta? Tässä linkki. Sama jos haluatte mäkkäriruuan ravintoarvoja, kannattaa katsoa kyseisen ruokapaikan sivuilta.

Ei nuo Big Mac -ateriat mitään maailman terveellisintä ruokaa ole, nimittäin yhdessä sellaisessa on on yli 1000 kcal energiaa, eikä mitenkään hirveästi protskuja. Joten jos haluaa laihtua/pysyä laihana, kannattaa jättää pikaruoka ja limut pois.

Turha noita mäkkärin ruokien ravintoja-arvoja on tuijotella vaikka niistä sais sen 50g protskua. Ne on huipulle asti jalostettua paskaa, missä ei ole enää mitään hivenaineita yms. Eli tyhjää energiaa mikä vaan sekottaa pakkaa!

Mutta itse tulee Subissa syötyä tuo kana teriyaki. Täysjyvänä, kolmella kanapaketilla, ilman juustoa ja majoneesia. Reilusti öljyä. Mielestäni tuo on huomattavasti parempi veto kuin mäkkisetti, tosin aika kallis.

Mielestäni kaikki vaalee leipä on turhaa pullaa, oli se sitten miten hienosti, tai mistä tahansa tehty.

Ehkä noin 3-4 kertaa kuukaudessa tulee käytyä, useimmiten hesessä. Melkein aina tulee tilattua pelkästään 2 kanahampurilaista kerralla, ranskalaisiin en ole koskaan syttynyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom