Lopettakaa tupakanpoltto, niin...

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
naruranne sanoi:
ne jotka sanoo ettei tupakoinnista ei ole haittaa tähän harrastukseen huijaavat vain itseään. se ajattelutapa on vaan tupakoijan helpompi mieltää koska lopettaminen tuntuu niin pahalta. itse olen polttantu 5vuotta ja omasta kokemuksesta voin sanoa että lopettamisen vaikutus on ollut todella positiivinen vaikkei ehkä treenin pohjalta voi paljoa sanoa koska niin vähän takana vasta mutta mielialan, ravinnon, yöunien ja rahatilanteen kannalta. jos keksitte jonkun hyvän vaikutuksen mikä tupakilla on treenin kannalta niin jatkakaa ihmeessä pössyttelyä.

mieliala sama, ruokaa menee samaan tahtiin, yöunet ehkä huonommat lopettamisen jälkeen (voiko tätä nyt arvuutella nehän riippuu kaudesta pitkälti)
rahatilanne sama (johonkin ne massit silti tunkee..). hyviä vaikutuksia treeniin? onhan sillä dietatessa. se on ihan täyttä bs:ää, että tupakointi vaikuttas 20% treeniin. se vaikutus on luokkaa 0,1-1%, jos sitäkään. tupakointi vaikuttaa lajeihin joissa tarvitaan aeroobbista kuntoa, mutta kasit ja kympit tuntuu ihan samalta poltti tai ei.

engine sanoi:
Onko kellään kokemusta nivelkivuista on-off -tupakoinnissa? Eli jos olen muutaman kuukauden täysin ilman tupakkaa, ja sitten jostain syystä (yleensä stressi) hairahdan askiin tai pariin, polvet, aina ensin oikea ja sitten vasen, tulevat parissa päivässä tupakoinnin aloittamisesta aivan käsittämättömän kipeiksi. Kipu tuntuu eniten tuossa polvilumpion päällä, kestää ehkä viikon, jatkoi polttamista tai ei, ja menee sitten itsestään ohi.

Kolmella eri lääkärillä olen tuosta käynyt, kuvat ja verikokeet on otettu, missään ei näy mitään erikoista. Kaikkien lääkäreiden mielestä tupakoinnilla ja kivulla ei ole mitään yhteistä. Viimeisin "kipukohtaus" tuli tässä viime viikolla taas puolen vuoden tauon jälkeen poltetun askin puolessa välissä, sen takia en viitsinyt enää lääkärille mennäkään, vaikka en edes kaasupoljinta pystynyt jalalla painamaan. Tänään ei enää tunnu missään, vaikka on toinen aski jo menossa.

Niin ja juu, kannattaisi varmaan lopettaa kokonaan, niin ei tulisi kipujakaan... :(

Kyllä niillä on yhteys. Itellä on ihan sama homma intissä ku tuli nuuskailtua ja polteltua. Nikotiinihan heikentää pintaverenkiertoa ja kuivattaa, ja noilla molemmilla saattaa olla niveliä kipeyttävä vaikutus. Myös alkoholi kuivattaa sen verran tehokkaasti että sillä saattaa kanssa olla sama vaikutus.
Tosin en tiedä podetaanko me nyt samaa vaivaa, jos sinulla on polvet todella kipeät kun itsellä kipu on vähän samanlaista nivelien kolotusta kun mitä darra aiheuttaa, eli ei mitään lamauttavaa kipua

TommyTiger sanoi:
Itse kun lopetin tupakoinnin, niin leposykkeeni tippui n. 20 lyöntiä minuutissa. Tää on ihan tosi. Toki voi olla yksilöllisiä eroja, mutta eräs kaverini rupes saamaan tuloksia vasta kun lopetti tupakoinnin.

Mulla aivan sama + verenpaineet tippu huomattavasti

Itselläni tippui leposykkeet kun vähensin kahvin juontia 1,5 litralla per päivä!
Tupakkia on kyllä poltettava (siis päivässä ehkä joku kolme). Se on mun herkku. Toiset mussuttaa karkkia, minä poltan tupakkaa. Ja hermot menee vasta siinä vaiheessa kun joku huomauttaa tupakoinnista! :curs:

Juu, jotkut mussuttaa karkkia ja jotkut polttaa tupakkaa. Mutta jos mussutan karkkia kerran viikossa ja joku polttaa tupakkaa joka päivä, kumpi maksaa enemmän yhteiskunnalle.....

Saatana, jos mä tulen maksamaan veroja sen takia että joku polttaa terveytensä, niin kyllä mussutan.

Mitä ihmeen "herkkua"? Nikotiini on köyhä päihde.

Nike sanoi:

Sanottasko ennemmin "verotettava huume" :)

Itse olen polttanut n.9vuotta... vielä en ole saanut aikaseksi lopettamista, mutta on ollut tässä lähiaikoina kovasti työn alla.

Mä taas palaan piakkoin tupakan pariin. Koin samat vaikutukset mitä kaverit. Kuukauksien/vuosien ilman tupakkaa olo ei parantanut treenitasoa mitenkään melkein päinvastoin. Toppa parissa päivässä irrottaa hyvin punttisalin maailmasta. No ei helvetissä se terveellistä oo, mut ei oo moni muukaan asia.

Kaverini esitti mulle kerran filosofointinsa koskien syitä miksi hän tupakoi: "No mieti ny! Vähänkö vituttais viimesinä hetkinäsi jos jäät kolmekymppisenä, kännissä, rattijuopon auton alle ja kuolet johonki saatanan sappivuotoon, jos et oo polttanu elämääs."

Nike sanoi:
Juu, jotkut mussuttaa karkkia ja jotkut polttaa tupakkaa. Mutta jos mussutan karkkia kerran viikossa ja joku polttaa tupakkaa joka päivä, kumpi maksaa enemmän yhteiskunnalle.....

Saatana, jos mä tulen maksamaan veroja sen takia että joku polttaa terveytensä, niin kyllä mussutan.

no aivan turhaan mussutat. röökiaskeista kertyneet verot kattaa tupakoivien hoidon ja valtiolle jää reilusti ylikin.

lebanderi sanoi:
Mä taas palaan piakkoin tupakan pariin. Koin samat vaikutukset mitä kaverit. Kuukauksien/vuosien ilman tupakkaa olo ei parantanut treenitasoa mitenkään melkein päinvastoin. Toppa parissa päivässä irrottaa hyvin punttisalin maailmasta. No ei helvetissä se terveellistä oo, mut ei oo moni muukaan asia.

Kaverini esitti mulle kerran filosofointinsa koskien syitä miksi hän tupakoi: "No mieti ny! Vähänkö vituttais viimesinä hetkinäsi jos jäät kolmekymppisenä, kännissä, rattijuopon auton alle ja kuolet johonki saatanan sappivuotoon, jos et oo polttanu elämääs."

Ei avautunut tuo "filosofia" mulle. Eli mua vituttais kuolinvuoteellani se, että en ole polttanut tupakkaa???
Ja kyllä, mussutan tupakoinnista!

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
lebanderi sanoi:

Voi sua lasta ja sun kaveris "filosofioita"... Ja mitä tarkotat tolla boldatulla?

"Irrottaa hyvin punttisalin maailmasta..." -ööh, sua niinku stressaa käydä salilla? Ja siitä siis pitää irrottautua tupakalla? :rolleyes: :eek: :D :itku: :jahas: :david: :wall:

Sitäpaitsi niinku sanoin, ei ne haittavaikutukset tuu heti, eikä edes parin vuoden päästä, vaan vasta sitten ku lopettaminen onki jo perkeleen vaikeeta.

B.O.S.S. sanoi:
Voi sua lasta ja sun kaveris "filosofioita"... Ja mitä tarkotat tolla boldatulla?

"Irrottaa hyvin punttisalin maailmasta..." -ööh, sua niinku stressaa käydä salilla? Ja siitä siis pitää irrottautua tupakalla? :rolleyes: :eek: :D :itku: :jahas: :david: :wall:

Sitäpaitsi niinku sanoin, ei ne haittavaikutukset tuu heti, eikä edes parin vuoden päästä, vaan vasta sitten ku lopettaminen onki jo perkeleen vaikeeta.

Voi kuule setä parka kun kaikille ei todellakaan tule noita haittavaikutuksia - ainakaan vakavampia (kuten varmasti itsekin tiedät, vaikka et "isällisen asentees" suojista viitsi myöntääkään). Monet Suomen kovan tason ja ehtoopuolen kehonrakentajat ja voimanostajat tupruttelee kahtakin toppaa päivässä - epäilemättä terveydelle haitallista, mutta ei todellakaan mikään ESTE kehittymiselle. Toki ihmiskohtaisia eroja voi olla.

Ei punttisali stressiä tuota, päinvastoin. Se kuitenkin vaatii sitoutumista säännöllisyyteen. Tollaset paheet pitää mulla ainakin mielessä, että toi rautojen liikuttelu ei oo elämän keskipiste.

Järkeiltynä kropan kannalta; koska maksa on bodatessa jo muutenkin kovilla ravinnon suhteen ei sitä kauheen järkevä ole ylikuormittaa tuon meteliveden lipittämisellä ainakaan paljoa. Eli esimerkiksi tuohon suhteutettuna kessu on tuntunu ihan jees vaihtoehdolta.

Mutta jokainen tyylillään...

ps. mitä lopettamiseen tulee niin

Battle sanoi:
Ei avautunut tuo "filosofia" mulle. Eli mua vituttais kuolinvuoteellani se, että en ole polttanut tupakkaa???
Ja kyllä, mussutan tupakoinnista!

Pointti tossa maalaisjärkeilyssä on, että niin moni muukin asia tappaa. Johonkin sitä jokainen delaa. Esim. ylipaino tappaa enemmän kuin kessu. Karkinmussuttamisesta tai extreme lajeista en saa mitää iloa, kessusta saan. Mieluummin sitä kuolee ainakin sellasen asian seurauksena mistä on tietosesti nauttinu.

Ps. toi ei ole sit mitää hengenvakavaa pohdintaa toisin kuin käsititte :wall:

lebanderi sanoi:
...Mieluummin sitä kuolee ainakin sellasen asian seurauksena mistä on tietosesti nauttinu.

Aika mielenkiintoisesti ilmaistu asia. Osittain olen tämän kannalla.
smoker.gif

lebanderi sanoi:
Voi kuule setä parka kun kaikille ei todellakaan tule noita haittavaikutuksia - ainakaan vakavampia (kuten varmasti itsekin tiedät, vaikka et "isällisen asentees" suojista viitsi myöntääkään). Monet Suomen kovan tason ja ehtoopuolen kehonrakentajat ja voimanostajat tupruttelee kahtakin toppaa päivässä - epäilemättä terveydelle haitallista, mutta ei todellakaan mikään ESTE kehittymiselle. Toki ihmiskohtaisia eroja voi olla.

Kyllä mä tuon myönnän, ettei kaikille tule vakavampia haittavaikutuksia ja keuhkosyövän ja vaikka mitä muita sairauksia voi saada vaikkei polttaiskaan. Enkä usko että tupakointi heikentää kehoilu-tai voimanostotuloksia.

Mutta mees nyt kysymään vaikka kymmeneltä yli 15 vuotta polttaneelta, että haluaisivatko lopettaa -veikkaan että suurin osa haluaisi.

Alla pari läppää mitä nopea Googletus tuotti, veikkaan että nuo osuudet olis suurempia, jos otos olisi ollu vain kauemmin polttaneita.

http://www.suomenash.fi/sivu.php?artikkeli_id=132 sanoi:
Tupakoinnin lopettaminen

Suurin osa tupakoitsijoita haluaisi lopettaa. Päivittäin tupakoivista miehistä 33 prosenttia oli tehnyt tupakoinnin lopettamisyrityksen viimeksi kuluneen vuoden aikana ja vastaavasti naisista 40 prosenttia. Lopettaminen on yleisintä 55-64-vuotiailla miehillä ja 45-54-vuotiailla naisilla. Vaikka kuusi kymmenestä tupakoitsijasta ilmoittaa haluavansa lopettaa tupakoinnin, vain neljännes uskoo onnistuvansa.

...

Tupakoinnin aiheuttamista terveyshaitoista oli huolissaan 79 prosenttia, naiset miehiä enemmän lähes jokaisessa ikäryhmässä. Viimeksi kuluneen vuoden aikana 78 prosenttia päivittäin tupakoivista oli saanut kehotuksen lopettaa tupakointi.

http://www.ktl.fi/portal/suomi/osiot/tietoa_terveydesta/elintavat/tupakointi/tupakoinnin_yleisyys/ sanoi:
Tupakoinnin lopettamisyritykset ja halu lopettaa yleisiä

Päivittäin tupakoivista 53 % kertoi haluavansa lopettaa tupakoinnin
. Noin 76% päivittäin tupakoivista oli huolissaan terveyshaitoista, ja 38 % ilmoitti yrittäneensä lopettaa tupakoinnin kuluneen vuoden aikana.

Lähde:

Helakorpi S, Patja K, Prättälä R, Aro AR, Uutela A. Aikuisväestön terveyskäyttäytyminen ja terveys, kevät 2003, Health Behaviour and health among Finnish Adult Population, Spring 2003. Helsinki: Kansanterveyslaitos; 2003.

Niin, pointti siis on se, että miks helvetissä suurin osa kuitenkin haluaa lopettaa jos se kerran on niin vitun kivaa ja hyvää ja ihanaa?

Mullahan on ihan sama kuka polttaa ja kuka ei, mutta ei helevetti kun suurin osa noista "mutta ku rööki on hyvää ruuan jälkeen ja kuolen kumminki johonki blaablaablaat" on niiiiiin ittensä kusettamista ettei oo tosikaan.

B.O.S.S. sanoi:
Mullahan on ihan sama kuka polttaa ja kuka ei, mutta ei helevetti kun suurin osa noista "mutta ku rööki on hyvää ruuan jälkeen ja kuolen kumminki johonki blaablaablaat" on niiiiiin ittensä kusettamista ettei oo tosikaan.

Ihan mielenkiinnosta kysyisin että mihin pohjaat kirjoittamasi? On hieman rohkeaa väittää, että "suurin osa" ylläolevaa sanovista ihmistä valehtelee sekä sinulle että itselleen. En tiedä, kuinka suuri otantasi (johon perustat väitteesti) on, mutta lähtökohtaisesti olettaisin, että kyllä se "suurin osa" ihmisistä ihan totta puhuu.

Mielestäni on hieman naivia ajatella, että aikuisten ihmisten pitäisi piileskellä selitysten ja itsepetosten takana...keskivertoihmisellä ihmissuhdeongelmineen ja velkoineen on todennäköisesti hieman suurempia murheita kuin tupakanpoltto tai sen lopettaminen.

Mun korvaan vaan aina särähtää se, kun joku kuvittelee tietävänsä sanotun todellisen merkityksen paremmin kuin sanoja itse. Se on tekopyhää jeesustelua se!

Ja ihan tiedoksi: Nautin tupakasta ruoan jälkeen ja kuolen varmasti johonkin muuhun kuin tupakkaan.

EDIT: Sekaannusten välttämiseksi selvennän, että tekstini koskee henkilöitä, jotka eivät halua lopettaa, ts. haluavat ihan aidosti polttaa=haluavat nauttia siitä natsasta ruoan päälle. Tahdottomat zombiet, jotka haluavat lopettaa, eivätkä pysty ja siten selittelevät, ovat välimallin jätkiä.

lebanderi sanoi:
Mieluummin sitä kuolee ainakin sellasen asian seurauksena mistä on tietosesti nauttinu.
QUOTE]
Niin tuumi pappavainaakin ja itku siltä pääsi keuhkosyöpädiagnoosin jälkeen.

B.O.S.S. sanoi:
Niin, pointti siis on se, että miks helvetissä suurin osa kuitenkin haluaa lopettaa jos se kerran on niin vitun kivaa ja hyvää ja ihanaa?

Nii-in, herrahan tosiaan tietää itse paremmin kuin itse tupakoitsija.

rööki

Lehdissähän oli tossa pari päivää sitten, että lihavuus aiheuttaa suuremmat taloudelliset menetykset hoitokuluissa kuin tupakointi. Tyhmää hommaahan toi tupakointi on, rauhottaa hermoja, mutta siihen ne hyödyt sitte taitaakin jäädä.

Nyt 1,5 vuotta savutellut. Poltan kumminkin aika vähän, 5-10 syöpäkäärylettä päivittäin. Vaarihan lopetti vasta kun sai keuhkosyövän ja ihmeellisesti siitä parani. Uusiutu tosin 10 vuotta jälkeenpäin ja se oli sitten menoa.

Nykyään vittumaisin on tuo, että limaa nousee öisin niin helvetisti, että ei saa kunnolla nukuttua. Henki ja vaatteet tietenki haisee pahalle vaikkei sitä ite noteeraa kun siihen on tottunu. Aerobinen kunto laskenu jonkun verran ja varmaan sykekin kohonnut. Päänsärkyä myös ilmennyt. Ja rahaa menee vaikka on muutenkin vähissä.
Tulee nielurisaleikkaus tossa ens kuussa niin on 3vkoa pakkotaukoa. Siinä olis hyvä sauma lopettaa.

lebanderi sanoi:
Nii-in, herrahan tosiaan tietää itse paremmin kuin itse tupakoitsija.

Ööh, kyllä mulla 14 vuotta ihan omakohtasta kokemusta aiheesta on. :david:

Suositut

Back
Ylös Bottom