Lopettakaa tupakanpoltto, niin...

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
TommyTiger sanoi:
Itse kun lopetin tupakoinnin, niin leposykkeeni tippui n. 20 lyöntiä minuutissa. Tää on ihan tosi. Toki voi olla yksilöllisiä eroja, mutta eräs kaverini rupes saamaan tuloksia vasta kun lopetti tupakoinnin.

Tulosten paraneminen johtunee lähinnä hidastuneesta aineenvaihdunnasta ja paremmasta ruokahalusta(?). Vaikea kuvitella, että parempi olo ja aerobinen kunto parantaisivat tuloksia.

Eiköhän lähes jokainen säännöllisesti tupakoitseva, mutta kuitenkin valoa aistiva ihminen ainakin harkitse lopettamista. Jos joltain löytyy suht kivuton menetelmä tupakoinnin lopettamiseen, niin neuvoja otetaan mielellään vastaan.

suurin osa ketä tääl on kirjotellu "tupakoinni haitoista" on taas näitä ketkä ei oo oikeesti tupakkaa polttanukkaa, jos tääl on joku kuka on treenannu väh. 2v japolttanu, sit lopettanu ja treenannu uudet 2v ja huomannu eron ni voi sanoo, loput voi painuu mun puolest vittuun, vaikka en ehkä ihan selvinmpäin olekkaan nin äinj se on.

Minä aloitin epäsäännöllisen tupakan polton tässä aikuistuttuani (=viisastuttuani) ja seurattuani Idolini Miken esimerkkiä. Sitä ennen olen poltellut satunnaisesti, joskus koulussa kaverilta saadulla tupakalla tai sitten kännissä viikonloppuisin.

Nykyään tupakkapäivä on 1-2 kertaa viikossa, perjantaina treenin jälkeen yksi tupakka ja sitten ehkä lauantaina 1-24 tupakkaa. Homma on pysynyt jo n. vuoden tällaisena ja tulee pysymäänkin, paitsi dietillä, jolloin poltin joka päivä.

Suoraan kysymykseen suora vastaus,en huomannut mitään eroa.Treenasin polttaessani ja jatkoin treeniä lopetettuani mitään eroa en havainnut.
Pitkässäjuoksussa uskon kuitenkin että oli järkevää lopettaa polttelu hyvissä ajoin ennenkuin alkoi olemaan mitään siittä johtuvia oireita.Vaimo väitti että minulla oli tupakkayskää ite en huomannut mitään erikoista.

TommyTiger sanoi:
Tää on etenkin nuorille aloiteleville salimiehille, jotka tupakoivat ja joiden on vaikea saada massaa.. Lopettakaa tupakan poltto, niin saatte n. 20% paremmin tuloksia. Aineenvaihduntanne hidastuu n.10-15% kun lopetatte tupakoinnin ja loput 5% on parantuneen ruokahalun, aerobisen kunnon ja paremman olon seurausta. Toki pitkällä juoksulla tulokset paranevat enemmänkin. Tuo aineenvaihdunnan hidastuminen antaa paremmat edellytykset massan saannille ja palautumiselle. :thumbs:

:anssi: , tupakointi vaikuttaa hyvin vähän, jos ollenkaan kehitykseen.

TommyTiger sanoi:
Boogie Mustonen taasen käyttää tupakkia hyödyksi dieetillä.
ja pullaa ja kahvia :)

mulla ei tupakattomuus vaikuttanut reeneissä juuri mihinkään, ainoa että ne laatta refleksi kohtaukset jäi kokonaan pois mitä tupakoidessa mulle tuleee silloin tällöin. tupakka+kahvi vie ruoka haluja kyllä hyvin pois, mutta ei sitä kyllä sen takia todellakaan kannata ikinä aloittaa.

Poltin tai en ei mitään muuta eroa kuin kun kotvasen on tupruutellut lähtee limaa niin että aamuisin reenatessa tulee oksennus (varsinkin lenkillä). En tosin epäile, etteikö hapenotto heikkenisi jos vuosikausia tupruttelee askin päivässä. Ei ole kokemusta pidempiä pätkiä putkeen polttelusta (kuuritus on noin suunnillen mennyt vajaa vuosi "on" vuosi "off" :D ) ja viittä savuketta enempää päivässä ei ole mennyt muulloin kuin kännissä tai ultra vitutus päällä.

tiieitiijuu sanoi:
:anssi: , tupakointi vaikuttaa hyvin vähän, jos ollenkaan kehitykseen.

...mutta on se silti totta että jos on paskassa airooppisessa kunnossa ja esimerkiksi aloittaa minkäänlaisen liikunnan pitkän tauon jälkeen, on tämä aloittaminen mukavempaa tehdä savuttomana. Yritän siis sanoa että näin sen huomaa helpommin kuin jos olis urheillu koko ajan säännöllisesti.

Olen myös huomannu, että jaksan salilla vetää itteni ns. piippuun paremmin, verrattuna aikaisempaan, ja joskus jos innostuu tekemään über pitkiä sarjoja niin ei lopu happi kesken ennen kuin poweri -näinkin on käynyt... :itku:

Btw: Ite aloin selkeitä haittavaikutuksia huomaamaan vasta kun olin polttanu yli kymmenen vuotta, mutta siinä vaiheessa onkin sitten todella mielenkiintosta lopetella, saati siitä eteenpäin. :itku: :(

Tupakki ja sen vaikutukset on myös tosi yksilöllisiä, ja niinku sanoin, ei niitä haittavaikutuksia välttämäti edes huomaa ennen kuin on polttanu kauemmin, joten jos nämä 2v. pössytelleet jotain omakohtasia kokemuksia huutelee, niin ne voi jättää omaan arvoonsa (IMHO). :piis:

Mie lopetin polttamisen 7 kk sitten.
Tosin välillä olen kännissä polttanut ja töissä aniharvoin kun vituttaa oikein rankasti :)
Etuja lopettamisesta olen huomannu, niin salilla kuin sen ulkopuolellakin.
Hapenottokyky on parantunut huomattavasti ja verikin tuntuisi kiertävän paremmin. Myös aamuisin on paremmin nukkunut olo, kuin silloin, kun poltti.

B.O.S.S. sanoi:
Tupakki ja sen vaikutukset on myös tosi yksilöllisiä, ja niinku sanoin, ei niitä haittavaikutuksia välttämäti edes huomaa ennen kuin on polttanu kauemmin, joten jos nämä 2v. pössytelleet jotain omakohtasia kokemuksia huutelee, niin ne voi jättää omaan arvoonsa (IMHO). :piis:

Voipi olla ettei kannate huudella. Intissä kuitenkin tuli poltettua ihan urakalla vuosi (+nuuskaa kului reilusti) ja silti ei mitään eroa. Tuolloin oli kuitenkin pätkä, jolloin tuli polteltua lukio-intti väli aika säännöllisesti. Sitten ehkä kuukauden "tauko" (=polttelua silloin tällöin) ja sitten intissä tosissaan.

Silti en huutele vieläkään mitään sen kummempaa kuin että tällä välillä ai mitään merkitystä. Eli yhdyn tuohon "yksilöllistä" kohtaan :piis: itelles

Niin ja tosiaan varmasti on eriasia polttaa 10 vuotta aski päivässä kuin 8v välillä taukoillen enkä tuota ensimmäistä vaihtoehtoa aio edes koittaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ite oon ollut kohta kolmea viikkoa polttamatta ja vaikutus on ollut tuolla aerobisella puolella valtava. Yskiminen ja liman eritys vähentynyt normitasolle ja hapenottokyky on jo tässä ajassa petraantunut aika paljon. Eilen ainakin lätkän pelaaminen kulki mukavasti :D

Punttipuolella en oo havainnut mitään eroa. Viime kevään ja kesän aikana sain punttihommissa omat parhaat tulokset ja kehityksen aikaseks vaikka poltin ja käytin nuuskaa kokoajan. Eli näin mulla...

Poltin askin päivässä ikävuosina 13-18 ja kännissä meni kaksi askia. Lopetin, koska (en ensinnäkään pystynyt sinä uuden vuoden aamuna krapulan vuoksi polttamaan) jatkuva päänsärky alkoi vituttamaan, eikä punttisalilla jaksanut tehdä yhtään mitään. Lopettamisen jälkeen on tullut käytyä salilla ahkerammin, mutta myös muuten liikuttua enemmän.

Se on siis :anssi: ettei syöpäkääryleestä :urjo: ole haittaa.

Se on todella hienoa että moni lopettaa polttamisen. Mielestäni ei sen jälkeen missään nimessä sais sallita itselleen sitä kännissä tai vitutus polttamista...ne jotka niin tekee polttaa edelleen, yksinkertaisesti (imo). Joko polttaa, tai sit ei polta olleenkaan.
Tosin olen itse vasta viikon ollut polttamatta, joten mikä minä olen tämmöistä skeidaa höpöttään...

betoni sanoi:
Se on todella hienoa että moni lopettaa polttamisen. Mielestäni ei sen jälkeen missään nimessä sais sallita itselleen sitä kännissä tai vitutus polttamista...ne jotka niin tekee polttaa edelleen, yksinkertaisesti (imo). Joko polttaa, tai sit ei polta olleenkaan.
Tosin olen itse vasta viikon ollut polttamatta, joten mikä minä olen tämmöistä skeidaa höpöttään...

Yhdyn edelliseen puhujaan, joko polttaa tai ei polta, ei oo mitään välimuotoja... Ite oon ollu yli puol vuotta polttamat ja hetkeekään en oo katunu..mm. salilla saa paljon paremmin henkee sarjoissa...

jokke_pappa sanoi:
Yhdyn edelliseen puhujaan, joko polttaa tai ei polta, ei oo mitään välimuotoja... Ite oon ollu yli puol vuotta polttamat ja hetkeekään en oo katunu..mm. salilla saa paljon paremmin henkee sarjoissa...
Kyllä minulle toimii hyvin tuollainen 2-4 tupakkia päivässä.

Melkein 2vk ilman savukkeita, eikä ees tee pahemmin mieli. Tuli poltettua kolmen vuoden tauon jälkeen pari kuukautta mutta nyt saa käryyttely taas loppua. Eniten vituttaa se, että vaatteet haisee aina savulta ja rööki vähentää ruokahalua.

TommyTiger sanoi:
Ei se ny haittaa, jos kännissä polttelee

Samaa sanoi muuan pissismistä kärsivä luokkatoverini tässä pari vuotta sitten (tuolloin ruhtinaalliset 14 vuotta), ja sinä kuulostit yhtä järkevältä.

Ajan tässä siis takaa sitä, että kyllä se vain nyt haittaa, tervaa ja useita haitallisia kemikaaleja se on vähäinenkin määrä tervaa ja haitallisia kemikaaleja. Ja oi kyllä, haitallisia myös kehonrakennuksen kannalta.
Itse asiassa en voi edes käsittää, että miten jostakin noin saatanan typerästä voi tulla maailmanlaajuinen yleiskäsite. Paperin sisään kääritään jotain epämääräisiä myrkkyjä ja riippuvuudenaiheuttajaa, ja ihmiset alkavat ilomielin sytyttelemään ja imeskelemään niitä? Miksette saman tien nostata miehistä imagoanne syömällä lasia, tekisitte kaikille palveluksen ja ette ainakaan haisisi joka kerta linja-autoon astuessanne. Aamen.

Kompostiturska sanoi:
Samaa sanoi muuan pissismistä kärsivä luokkatoverini tässä pari vuotta sitten (tuolloin ruhtinaalliset 14 vuotta), ja sinä kuulostit yhtä järkevältä.

Ajan tässä siis takaa sitä, että kyllä se vain nyt haittaa, tervaa ja useita haitallisia kemikaaleja se on vähäinenkin määrä tervaa ja haitallisia kemikaaleja. Ja oi kyllä, haitallisia myös kehonrakennuksen kannalta.

Kyllähän niistä on toki on haittaa mutta ennemmin polttaa ainostaan kännissä kuin joka päivä. Baarissa kuitenkin koko ajan joku polttaa ja silloin rupee tekemään kovasti mieli tupakkaa, joten siinä on mukava pistää rööki palamaan, ihan vain tavankin vuoksi.

Itse asiassa en voi edes käsittää, että miten jostakin noin saatanan typerästä voi tulla maailmanlaajuinen yleiskäsite. Paperin sisään kääritään jotain epämääräisiä myrkkyjä ja riippuvuudenaiheuttajaa, ja ihmiset alkavat ilomielin sytyttelemään ja imeskelemään niitä? Miksette saman tien nostata miehistä imagoanne syömällä lasia, tekisitte kaikille palveluksen ja ette ainakaan haisisi joka kerta linja-autoon astuessanne. Aamen.

Sä et varmaan oo koskaan polttanut. Jos olisit polttanut, niin ehkä tietäisit millaista se on ja millaista lopettaminen on. Onhan se helvetin idioottimaista kun aikuiset ihmiset imee savua jostain saatanan paperikääröstä mutta siihen liittyy paljon muutakin. Onhan se niin, että jos tupakka olisi keksitty vasta nyt, niin se olisi lailla kielletty.

Ei oo kokemusta pidempiaikasesta tupruttelusta. Tossa keväällä tuli vaan joku 4kk polteltuu muutama tupakka päivässä ja aerobinen kunto oli aika huonossa jamassa muutenki.

Tupakan poltto loppu ja aloin pyöräillä paljon nii rupesin jaksaa leuanvetoja paljo enemmän, ne kun on niin helvetin hengästyttäviä. Noh, nyt tuli taas alotettuu polttaminen, pitäs lopettaa mutta kun ei pysty...

Toivottavasti nuuskan ja tupakan pois jättämisellä on lihaksiin positiivisiä vaikutuksi ja lopettaminen on ihan järkevää, koska ei noista kyllä mitään hyötyäkään löydy. Itse tietty helpompi sanoa, kun ei ole koskaan nuuskaa kokeillut enkä tupakkaa maistanut.

Suositut

Back
Ylös Bottom