Lopettakaa tupakanpoltto, niin...

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
mxm sanoi:
Sä et varmaan oo koskaan polttanut.
Totta turiset, tyhmyyttä moiseen touhuun ei ole löytynyt tarpeeksi. Passiivista tupakointia joudun tosin harrastamaan opiskelijana ja joukkoliikenteen käyttäjänä. Puntillakin joku 13-vuotias tytöntyllerö pistää noin kolme sekuntia ennen sisään astumistaan tupakiksi ja hyi vittu sitä löyhkää.

mxm sanoi:
Kyllähän niistä on toki on haittaa mutta ennemmin polttaa ainostaan kännissä kuin joka päivä.
Ja tästä pääsemmekin siihen, että miksi olla kännissä? Kehonrakennusta haitannee enemmän kuin tupakointi. Mutta en kuitenkaan halua mennä sivuun itse aiheesta, joten en enempää tässä kansaa valista.

mxm sanoi:
Jos olisit polttanut, niin ehkä tietäisit millaista se on ja millaista lopettaminen on. Onhan se helvetin idioottimaista kun aikuiset ihmiset imee savua jostain saatanan paperikääröstä mutta siihen liittyy paljon muutakin. Onhan se niin, että jos tupakka olisi keksitty vasta nyt, niin se olisi lailla kielletty.
Yritän aina olla ymmärtäväinen, kun joku nostaa riippuvuuden esille tupakasta keskusteltaessa. Inhorealistina en kuitenkaan vuodata yhtään kyyneltä sellaiselle ihmiselle, joka on tarpeeksi typerä aloittaakseen jonkun palavan paperikäärön imemisen ja tuhoaa terveytensä. Se on melkein oikeutettua, että tupakoijat itse kärsivät, mutta siinä vaiheessa alkaa vituttaa, kun pienet, viattomat lapset joutuvat hengittämään heidän lähellään.
Olisin suuresti kiinnostunut tietämään, mitä tämä "paljon muutakin" on. Minusta siihen liittyy vain se, että jotkut amerikkalaiset ökyporhot kampaavat tukkaansa taaksepäin katsoessaan kassakoneen kilisevän. Ensinnäkin on aivan uskomatonta, että joku on onnistunut luomaan pikkuruisen kääreen, joka aiheuttaa niin monia erilaisia terveyshaittoja. Toisekseen on käsittämätöntä, että tästä täysin tietoisetkin kakarat alkavat vielä tänä päivänäkin polttaa.
Minä en näe vieläkään mitään syytä tupakan laillisena oloon. Toki valtio saa siitä veroa, mutta minusta on aika tekopyhää hyötyä ihmisten tyhmyydestä sen ehkäisemisen sijaan. Ehkä parhain ratkaisu olisi tupakkaveron naurettavan suuri nostattaminen, jolloin 1.) tupakoitsijat (myös passiiviset) vähenisivät, kansa voisi paremmin, 2.) lapsilla ei olisi varaa ostella viikkorahoillaan välikäsipultsarin kautta tupakkaa, tupakointi saataisiin jopa tyrehdytettyä, 3.) tupakoitsijat köyhtyisivät ja kärsisivät enemmän typeryydestään, kaikki näkisivät tupakoinnin kurjuuden selvemmin ja 4.) valtio saisi prosentuaalisesti enemmän kahisevaa (tämä tosin loppuisi silloin kun tupakointikin, mutta sitä ainakin allekirjoittanut kutsuu pieneksi hinnaksi lastemme hyvinvoinnista), eli suomeksi kaikki olisi paremmin.

No mutta tulipas vuodatettua. Tiedän kyllä, että maailmaa ei kovin paljoa paranneta itkemällä näitä asioita kehonrakennuspalstalla, ja että aihe oli tupakan vaikutuksesta liikuntakyvykkyyteen, mutta toivottavasti tämä kuitenkin tuo mieleenne jotain uusia näkökulmia. Ja toivottavasti lopetatte tupakoinnin, jos ette terveytenne tai muiden ihmisten, niin lihastenne takia :thumbs:

Eipä tuota tupruttelua saataisi veroa lisäämällä ehkäistyä tai kieltämällä kokonaan. Varmastikin laiton maahantuonti nousisi taivaisiin. Itsekin polttelen, ja otan viinaa silloin tällöin, mutta enpä sitä puolusta tai mitenkään syyttele sen enempää. Eihän siinä mitään järkeä ole, mutta missäpä on? Ihminenhän tunnetusti on valmis maksamaan itsensä viihdyttämisestä ja hyvänolon tunteesta, eikös?

Kompostiturska sanoi:
Se on melkein oikeutettua, että tupakoijat itse kärsivät, mutta siinä vaiheessa alkaa vituttaa, kun pienet, viattomat lapset joutuvat hengittämään heidän lähellään.

Sä teet nyt tupakoitsijoista jotain pahuuden ruumiillistumia, aika radikaalia. Mut toi on kyl totta, kun näkee jonkun pariskunnan työntävän lastenrattaita röökit suussa niin rupee pulssi nousemaan.

Kompostiturska sanoi:
Olisin suuresti kiinnostunut tietämään, mitä tämä "paljon muutakin" on.

Itellä polttaminen oli aluksi sosiaalinen tapahtuma. Itse tupakoinnin aloittaminen tapahtui porukassa pikkuskideinä. Varsinkin lukiossa sitten tuli aina välitunnin vietettyä röökipaikalla, se oli vaan rentouttavaa nauttia savukkeesta ja hyvästä seurasta. Sitten kun lopetin niin huomasin, että riippuvuus oli enemmän kuin vain psyykkistä. Fyysiset oireet on kyl se suurin syy, miksi sytytin taas röökin kolmen vuoden tauon jälkeen, välissä tuli nuuskaa käytettyä muttei se tupakkaa korvannut. Nyt pitää yrittää jospa pystyis olemaan sauhuttelematta päivittäin.

Kompostiturska sanoi:
Ja toivottavasti lopetatte tupakoinnin, jos ette terveytenne tai muiden ihmisten, niin lihastenne takia :thumbs:
Elämässä pitää olla muutakin kuin lihasten kasvatus. Mun mielestä kaikenalaiset ääripäähihhulismit on persiistä, mukaanlukien terveysfasismi. Eikä nyt herneitä...

Viimeksi muokattu:
Vituttaa tuollainen jeesustelu sellaisen suusta, joka ei ole edes polttanut tupakkaa. Se on jokaisen oma asia, mitä tekee, ja jos se jotain haittaa, niin voi voi...

Allah sanoi:
Vituttaa tuollainen jeesustelu sellaisen suusta, joka ei ole edes polttanut tupakkaa. Se on jokaisen oma asia, mitä tekee, ja jos se jotain haittaa, niin voi voi...
Oh, kuinka asiallista ja kypsää tekstiä, juuri tuota odotinkin. Minusta se ei ole niinkään vain voi voi, jos minä joudun sinun savujasi hengittämään. Avoimilla paikoilla pystyy toki siirtymään pois löyhkästä, mutta suljetuissa tiloissa on hieman vittumaista.
Se olisi täysin sinun oma asiasi, jos tupakointi vahingoittaisi vain ja ainoastaan sinua. Silloin en välittäisi ollenkaan. Mutta lähetä terkkuja sitten, kun saat nelikymppisenä aamulla seisokin sijaan mustaa mönjää tuottavan yskimiskohtauksen. Silloin saatan katsoa taaksepäin nykyhetkeen ja naurahtaa.

NatuSan sanoi:
Elämässä pitää olla muutakin kuin lihasten kasvatus. Mun mielestä kaikenalaiset ääripäähihhulismit on persiistä, mukaanlukien terveysfasismi. Eikä nyt herneitä...
Olet oikeassa, mutta minusta elämään ei pitäisi sisältyä tahallinen savun hengittäminen. Eikä kyllä aivosolujenkaan tuhoaminen ja hormonitasapainon horjuttaminen keinotekoisen hauskuuden vuoksi, hauskaa voi pitää niin monella rakentavallakin tavalla. Ja se nyt on vain tyhmää valita kehonrakentajana ne hauskanpitomenetelmät, jotka estävät lihasmassan kasvattamista.
Mutta noh, lienemme ajatuneet aiheesta hieman ulos, my bad.

Kompostiturska sanoi:
Avoimilla paikoilla pystyy toki siirtymään pois löyhkästä, mutta suljetuissa tiloissa on hieman vittumaista.

Ja näin yrität vaikuttaa tilanteeseen? jeesustelemalla?
On toki totta, että tupakoimattomalla on ongelmia elää muiden ihmisten kanssa, mutta tuollainen suoranainen tupakoitsijoiden syyllistäminen ei auta mitään. Siksi vihaan tuollaista paskapuhetta. Loppujen lopuksi sinähän olet kuitenkin enemmän oikeassa kuin minä tässä asiassa - tupakoiminen ei ole hyväksi. Joten peace. :piis:

Varovasti voisin tähän väliin todeta Kompostiturskalle ja Allahille että käsittääkseni se tupakoitsija VOI valita sen ympäristön missä tupruttelee. Silloinhan ei kenelläkään pitäisi olla mitään sitä vastaan jos vain vähän katsoo kenen naamalle savuja puhaltelee :piis:

Valtaosa ihmisistä (ne normaalit sosiaaliset yksilöt?) kuitenkin ottavat muutkin huomioon....

Tuprutelkaa kaikki ihan rauhassa mutta älkää minun naamalle savuja hönkikö. Näin teen minäkin silloin aniharvoin kun syöpäkekäleen haluan syystä tai toisesta imeä :)

ne jotka sanoo ettei tupakoinnista ei ole haittaa tähän harrastukseen huijaavat vain itseään. se ajattelutapa on vaan tupakoijan helpompi mieltää koska lopettaminen tuntuu niin pahalta. itse olen polttantu 5vuotta ja omasta kokemuksesta voin sanoa että lopettamisen vaikutus on ollut todella positiivinen vaikkei ehkä treenin pohjalta voi paljoa sanoa koska niin vähän takana vasta mutta mielialan, ravinnon, yöunien ja rahatilanteen kannalta. jos keksitte jonkun hyvän vaikutuksen mikä tupakilla on treenin kannalta niin jatkakaa ihmeessä pössyttelyä.

Pari kertaa oon tupakkaa maistanu ja paskalta se maistu.. Ennemmin ostan protskua niilläkin rahoilla mitkä menis röökiin :rock: Pahaa tekee katsoa kun isä vetää useita askeja päivässä.. :rolleyes:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kompostiturska sanoi:
Olet oikeassa, mutta minusta elämään ei pitäisi sisältyä tahallinen savun hengittäminen. Eikä kyllä aivosolujenkaan tuhoaminen ja hormonitasapainon horjuttaminen keinotekoisen hauskuuden vuoksi, hauskaa voi pitää niin monella rakentavallakin tavalla. Ja se nyt on vain tyhmää valita kehonrakentajana ne hauskanpitomenetelmät, jotka estävät lihasmassan kasvattamista.
Mutta noh, lienemme ajatuneet aiheesta hieman ulos, my bad.
Totta. Itse polttelin vakituisesti aikanaan ja lopetin (tai vähensin 99%:)), mutta en pidä mahdottomana että silloin tällöin (harvoin) saatan poltella. Toisin sanoen en ole kieltänyt itseltäni tätä "hauskuutta", mutta en tunne tarvetta sauhuta. Eli jokainen taaplatkoon tavallaan :piis: :thumbs:

naruranne sanoi:
ne jotka sanoo ettei tupakoinnista ei ole haittaa tähän harrastukseen huijaavat vain itseään.

Pyh... :D Mutta täytyy myöntää, sillä vitutuksella joka syntyy tupakanhimosta nostaa mavessa ihmeitä.

joo ite poltin 13-16v ja treenasin nyt oon ollu vuoden polttamatta ja painoo tullu 10kg jos tupakka ei olisi epäterveellistä alottaisin uudestaa oli se vaan niin hienoo.

Ammattimies sanoi:
joo ite poltin 13-16v ja treenasin nyt oon ollu vuoden polttamatta ja painoo tullu 10kg jos tupakka ei olisi epäterveellistä alottaisin uudestaa oli se vaan niin hienoo.

:offtopic: eikö ne siellä ammatti koulussa opeta kirjoittamaan Suomen Kieltä?

Itse en paljoa polttele, paitsi kännissä. Ihminen on mukavuudenhaluinen ja ainoa oikea haitta, mikä tuntuu on rahanpuute :D

ps. en kuiteskaa kovin paljoa juo tai käryä. Lähiaikoina ehkä vähän liikaa..ehkä..en siis polta.

Måpå sanoi:
:offtopic: eikö ne siellä ammatti koulussa opeta kirjoittamaan Suomen Kieltä?

Itse en paljoa polttele, paitsi kännissä. Ihminen on mukavuudenhaluinen ja ainoa oikea haitta, mikä tuntuu on rahanpuute :D

ps. en kuiteskaa kovin paljoa juo tai käryä. Lähiaikoina ehkä vähän liikaa..ehkä..en siis polta.

ammattikoulu kirjotetaan yhteen :D . Ite en polttele missään olosuhteissa, koska tupakille ei voi keksiä yhtään järkevää syytä pitkällä tähtäimellä.

Critter sanoi:
Ja sarkasmi käsitteen voi katsoa sanakirjan kohdalta S :)

Ja vittuilu löytyy v:n kohdalta.. Ei vaan saahan nyt kaverit toisiaan nälviä :D .

Eipä tuo aski päivässä ja joskus parikin oo tuntunu häiritsevän kehitystä. Hermo lepää paljon paremmin ku sauhuttelee pitkin päivää ja stressi hormoonit eivät pääse aiheuttamaan kataboliaa ;)

Pitäähän sitä ihmisellä joku pahe olla. Kukin tyylillään tietenkin.

Onko kellään kokemusta nivelkivuista on-off -tupakoinnissa? Eli jos olen muutaman kuukauden täysin ilman tupakkaa, ja sitten jostain syystä (yleensä stressi) hairahdan askiin tai pariin, polvet, aina ensin oikea ja sitten vasen, tulevat parissa päivässä tupakoinnin aloittamisesta aivan käsittämättömän kipeiksi. Kipu tuntuu eniten tuossa polvilumpion päällä, kestää ehkä viikon, jatkoi polttamista tai ei, ja menee sitten itsestään ohi.

Kolmella eri lääkärillä olen tuosta käynyt, kuvat ja verikokeet on otettu, missään ei näy mitään erikoista. Kaikkien lääkäreiden mielestä tupakoinnilla ja kivulla ei ole mitään yhteistä. Viimeisin "kipukohtaus" tuli tässä viime viikolla taas puolen vuoden tauon jälkeen poltetun askin puolessa välissä, sen takia en viitsinyt enää lääkärille mennäkään, vaikka en edes kaasupoljinta pystynyt jalalla painamaan. Tänään ei enää tunnu missään, vaikka on toinen aski jo menossa.

Niin ja juu, kannattaisi varmaan lopettaa kokonaan, niin ei tulisi kipujakaan... :(

Suositut

Back
Ylös Bottom