Kreatiini on oikeastaan ainoa lisäravinne, jolla on erittäin vahvaa tukea suorituskyvyn parantamiseen ja lihasten kasvattamiseen. Kreatiini auttaa käytännössä katsoen kaikkeen. Noin kolmasosalla kreatiinista ei ol kuitenkaan suurta apua. Ehkä sen takia, että heillä kreatiinifosfaattitasot ovat ennen käytön aloittamista täydempänä. Tai sen takia, että ennen käytön aloittamista on syöty paljon mm. punaista lihaa, jossa on kohtalaisesti kreatiinia. Mutta vaikka kreatiinilla ei tulisi mitään merkittäviä akuutteja vaikutuksia, niin kroonisesta käytöstä on varmasti apua. Ja jos olet käyttänyt kreatiinia yli kuukauden, niin 5g päivässä pitäisi olla ihan tarpeeksi.
Itse kuulun johonkin harvinaiseen ryhmään joille kreatiinilla on negatiivinen vaikutus :D Minulle kreatiini ei esim. kerännyt yhtään nesteitä eli siis painoni ei noussut yhtään, reenit menivät vain huonommin, oli koko ajan turvonnut olo ja ruoka ei maistunut kovin hyvin. Tosin tuo että reenit menivät huonommin todennäköisesti johtuu siitä kun jätin kofeiinin pois ja olin tottunut jokapäiväiseen kofeiiniannokseeni ja nyt en sitä enää saanut joten en jaksanut koskaan "painaa loppuun asti" liikkeissä.