Liikkeet, jotka saavat kroppasi rikki

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ranskalainen maaten, varsinkin mutkatangolla: kyynärpäihin sattuu.

Hauiskääntö scottipenkissä: Varsinkin suuremmilla painoilla kyynärvarsissa n. puolessa välissä (ei mielestäni lihaksessa) tuntuu viiltävää kipua koko sarjan ajan. Tätä on jatkunut n. vuoden verran siitä lähtien, kun tuli nosteltua sarjapainoja suht nopeasti vajaa 10kg.
Olen vältellyt liikettä, mutta aina välillä kun kokeilee taas, niin kipu ei ole kadonnut mihinkään. Samaa kipua esiintyy myös joissain muissakin liikkeissä, mutta esim. hammerkääntö istuen melko pienillä painoilla on ollut kivuton.

Osaako joku sanoa missä mättää, joku tulehdus?

Peck deck ja kapea penkki. Siinä 2 liikettä suoraan helvetistä meitsin olkapäille. Niiden ansiota pitkälti, että olkapäät on paskana tälläkin hetkellä, kun ei tajua lopettaa ajoissa.

Viparit taakse. Ne ei todellakaan sopinu olkapäille, teki yhen sarjan niin ei tarvinnu reenata olkapäitä vähään aikaan

Kyykky ja etukyykky paransi mun polvivaivat jotka oli saanu alkunsa itsepuolustusharrastuksesta (jatkuvaa kipua juostessa, huonoja kiertoja potkuissa, kierukka kipeä ym). Nyt molemmat liikkeet on ohjelmassa aina. Kun tekniikkaan kiinnittää huomiota niin polvet tykkää kyykystä.

Penkissä rikoin huonolla tekniikalla molemmat olkapäät (kiertäjäkalvosin), nyt kun tekniikkaan on kiinnittänyt huomiota ja ryhtyny tekemään kiertäjäkalvosinliikkeitä, on olkapäät parantuneet. Pystypunnerrus, niskantakaapunnerrus (erityisesti) ja dippi on kuitenkin varma keino saada olkapäät rikki.

Vipunostot eteen ja sivulle kipeyttää kans olkapään sisältä jotain. Nyt teen viparit sivulle siten, että lähtöasennossa on kädet 90 asteen kulmassa painot vastakkain vatsan kohdalla. Tuosta lähtöasennosta kun tekee viparit sivulle siten että kädet pysyy kokoajan 90:n asteen kulmassa niin ei satu yhtään.

Tällä hetkellä paikat on suht koht hyvässä kunnossa, ei jatkuvia kipuja missään. Pitää vaan olla tarkkana ja pysyä poissa em. liikkeistä. Eikä kokeilla "jos nyt kuitenkin kestäisi". :)

EDIT: Lisätään ny vielä sellanen liike kuin penkki käsipainoilla. Alas asti jos vie niin vihlaisee oikein kunnolla olkapäässä.
Juuh ittellänikin huomannu että muussa liikunnassa sattuu nykyään paljon harvemmin polvet ku ennen ja kyykyssä ja muissa jalkaliikkeissäkin niin kipu on selvästi vähentyny. Ei toi kipu varmaan mulla kokonaan lähe ku on rasitusvamma ja joku syntymävika minkä pitäis ajan kaa parantuu;/

Penkki ja vinopenkki tangolla tuntuu ihan luonnottomalta, mutta käsipainoilla menee kutakuinkin luonnollisesti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vinopenkki on mulle kyllä tehokkain tapa paskoa olkapäänsä tehtiin se sitten tangolla tai käsipainoilla.

Tuli uteliaisuus...milläs oot korvannu noita liikkeitä? Ku tuota kokoakin on näemmä siunaantunut...heh.

eipä noita ole oikeastaan tullut korvattua millään . selälle tulee tehtyä nykyään aika paljon soutuja ja köysi pulloveria ja "keveesti" ylätaljaa. olkapäille vipareita.jaloille koukistuksia,ojennuksia ja pohkeita silloin kun jaksaa.
Onko muuten selvinnyt mikä olkapäätä vaivaa?

Aika paljon näyttää porukalla nykyään olevan vikaa just olkapäissä..

leuanvedoissa pompannut vähän pois paikaltaan eli subluksaatio taitaa olla virallinen nimi. ärtyy tietyissä liikkeissä(eritoten leuat,pystypunnerrukset ja penkki jos sitä tekee vähänkään kapeammalla otteella. maksimi oteleveys on ainoa mistä se ei juurikaan ärsyynny). dippiä en ole koskaan voinut tehdä tosissaan vaan se on käynyt aina olkiin, siis jo ennen tuota subluksaatiota.

Ranskis vetää minullakin kyynerpäät kipeiksi, ja lisäksi vasen olkapää naksuu ja vinkuu. Joskus tuo kaapeli pushdown aiheuttaa kyynerpäässä vihlontaa, mutta joskus taas menee hyvin jopa hieman kovemmat sarjat. Pystypunnerrus ja jopa vähän jyrkempi vinopenkki käsipainoilla on myös mahdoton, koska tuo vasen olkapää kuulostaa ja tuntuu kuin sinne olisi päässyt papattimatto.

Jees hei hyvä threadi kysästä, että ku mulla vihloo polvet prässissä ikävästi, mutta esimerkiksi kyykky menee todella ilosesti. Oon yrittäny kattoo liikkeen ja asennon kuntoon, mutta ei. Mikähän tossa vois kusta ja voiko prässin korvata kokonaan esim. etukyykyllä?

Ranskalaiset on mulle aivan mahdottomia. Oikea kyynärpää naksuu niin saamaristi, etten pysty tekemään niitä kunnolla.

Muissa liikkeissä ei sitten tällä hetkellä ongelmia olekaan.

Vinopenkki, toinen olkapää ei tykkää. En oo tangolla koittanut, mut en tie olisko mitään eroa, joten en sitä viitsi tehdä, koska olkapäässä ei tunnu kovin hyvältä. Ei nyt varsinaisesti hirveätä kipua, mutta hieman se pistää ja tuntuu :S

Selkä ei anna tehdä kyykkyä. Harmittanut jo tosi kauan, mutta uskon että vielä joskus kyykkään. Tekniikassa on varmaan myös vikaa, pitäisi saada joskus joku pätevä tyyppi seuraamaan tekniikka kuntoon.

Niskantaaksevedot ja -punnerrukset jätän suosiolla muille. En ole ikinä tehnyt tosissaan, enkä tee. Joskus koitin ihan lämmittelypainoilla, mutta kipua tuli heti ja muutenkin vaikutti ihan turhille liikkeille.

Kyykky, selkä yliojentuu, eli siis vastakohta pyöristymiselle. Ei kiva, alaselkään sattuu.

Back
Ylös Bottom