Liikenneministeri Huovinen kaavailee rangaistusta kypärättä pyöräileville

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matonen
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hohhoijaa, taas pukkaa jotain paskalakia. Vois ne päättäjät helvetti tajuta sen, että esim. auton turvavyö on siel autossa ja pysyy ja se on vaivaton käyttää. Kypärä on sellanen mötikkä joka pitäs sit saada muka aina johonkin tilaihmereppuun mahtumaan? Ite ajelen kaupungissa ilman kypärää ja maastossa kypärän kanssa. Eli jossainmäärin riskejen mukaan.

Jos niin käy että kypärä pakko tulee niin toivottavasti sitten valtiolta tulee myös raha mun tilille jolla saan sen kypärän ostettua, muuten en perkele aio ostaa sitä vaikka mikä olisi. Ymmärrän että jos laki tulee jolla suojellaan toisia osapuolia mutta tuossa on vain ja ainostaan minun oma kallo kyseessä ja siten tuo pakko haisee:kakka: .
Ja kuinkahan aikoo virkavalta valvoa tuota lakia sitten? Voi olla että ensimmäisenä aamuna kun laki voimassa niin lappuja saa kirjoittaa aika pirun paljon.

Eikös samaan syssyyn ole tulossa muitakin liikennelakeja? Mä ehdotan samaan pakettiin lakia jossa sakotetaan alinopeutta ajavia. Sekä ajaessaan polttavia pitäisi sakottaa myös sillä se häiritsee aivan samoin ajamista kuin kännykkään puhuminen.

Kuten tuossa jo edellä mainittiinki niin olisipa se reteetä kesällä pyöräillä vaikka terassille yhdelle oluelle ja jättää narikkaa pyöräilykypärä:) Tai sitten ottaa se mukaan sinne baariin, olisi ainakin pöydässä ahdasta kun 4-5 hengen seurue olisi tuoppineen ja kypärineen. No toisaalta jos sitten tulisi hieman humalassa "käsillä puhumista" niin olisihan se ennen matsia hyvä laittaa pään suojaksi:) , mutta toisaalta joku sitten keksii ottaa mukaan jonkun armeija peltipotan ja kolauttaa sillä kaveri kalloon...

Arvostukseni loppuu lyhyeen kun "näennäiset maailmanparannusyritykset" saavat vallan aloittelevilla poliitikoilla. Em. kertoo vain kokemattomuudesta ja samalla lievästä paskantärkeydestä ja pikkumaisuudesta..huono poliitikko on huono poliitikko, harmi vain ettei kyseinen henkilö tajua sitä itse ja poistu taka-alalle. Seuraavaksi sakottamisen kohde vuonna 2007 on näppylättömät ajohanskat. Jos laki tulee..laitan räpättimen takarenkaasen ja ajelen kyttistä ympäri....ja ilman kypäräääääääää:D :D :D

En ole kypärää käyttänyt ikinä ja hyvin olen pärjännyt!

iivili sanoi:
Fiksumpi toimintatapa voisi olla vaikkapa semmoinen, että jos pyöräilykypärättä ajaa ja joutuu pään vaurioittavaan onnettomuuteen JA todetaan, että kypärä olisi suojannut/estänyt vamman, niin vakuutus ei korvaisi. Mitäs olit niin tollo, ettet pitänyt kypärää.

Ai tää on sit sitä fiksuutta.

Tällä hetkellä vielä systeemi tietääkseni menee jota kuinkin noin kuin kuvailit. Ainakin yrittävät vakuutusyhtiöissä käyttää kaikki tavat jottei tarvitsi mitään korvauksia maksaa. Luultavasti se alkuperäinen kypäräpakkokin on lähtenyt jostain vakuutusyhtiöstä ehdotuksena kansanedustajalle. Nekös vakuutusyhtiössä juhlii, kun ei tarvitse maksaa enää halvaantuneelle pikku Pertille korvauksia, kun OLI NIIN SAATANAN TOLLO, ettei pitänyt kypärää.Vaikka olisikin kypärää käyttänyt niin sitten todetaan, että kypärä ei täyttänyt EUn määrittelemiä P.E.R.S.E normeja ja vaikka olisikin ollut oikeanlainen kypärä niin siinä vaiheessa voidaan todeta ettei remmejä ollut kiristetty oikein. Onko tämä sitten oikea suunta mihin näillä näkymin ollaan menossa...?

teille jotka ihmettelette, että miten sitä kypärää voi roudata mukanaan kun ei pyöräile: se kypärä tulee laittaa päähän. siellä se pysyy ihan itsekseen. vai onko teillä muka potkurihattu tai ettan-lippis siellä ja siksi se kypärä ei päähän enää sovi?

korkea aika laittaa pyöräilyyn kypäräpakko sanktion uhalla. vielä kun pää edellä järveen hyppely kiellettäisiin (ja pari muuta tyhmää riskinottoa) niin eläisimme paremmassa maailmassa.
nähkääs turvallisuus on toisille itsestäänselvyys. toiset taas luulevat olevansa jotenkin enemmän miehiä. molempiin sattuu yhtä lujaa kun kivi tulee otsaan. sen jälkeen kun yhteen sattuu, kaikki muut maksavat. ja tässä en edes mainitse sitä surua ja murhetta, mitä yksittäisen taistelijan epäonni aiheuttaa. tai mainitsin jo, sillä olen sitä läheltä nähnyt muutaman kerran.

pevelius sanoi:
. sen jälkeen kun yhteen sattuu, kaikki muut maksavat.
Miten ne muut maksaisivat, jos vakuutuksiin laitettaisiin tuo iivilin ehdottama sydeemi?

Tää holhoushomma menee kyllä jo vähän liian pitkälle. Tuon täytyy olla keskustalainen ton liikenneministerin..

Todella ihmeellistä tämä negatiivinen vastaanotto. Onhan hitto vie mopoilijoillakin kypäräpakko! Ja sakot voi saada punaisia päin kävelystä. Oletteko ihmiset niin helvetin kädettömiä ettette keksi tuohon kypärän kantamisongelmaan ratkaisua? Sen kypärän voi laittaa lukolla kiinni fillariin, sulloa reppuun tai kantaa kädessä.

Itse en nykyisin hirveästi pyöräile mutta minulle tuollaista pottaa ei saa päähän millään. Siinähän sitä saa huumoria repiä kun kytät lähtee takaa-ajoon kun vedän kypärättä karkuun. Voi v***u mitä :david: hommaa

Toi kypärän kantamisongelmahan saadaan helposti ratkaistua silleen, että kävellessäkin pitäisi käyttää kypärää. AINA voi kaatua esim. portaissa (myös selvinpäin) ja lyödä päänsä. Kypärä jalankulkijoillekin!

Ehdottomana miniminä pitäisin sitä, että humaltuneilla jalankulkijoilla pitäisi olla kypäräpakko, promilleraja voisi olla esim. 0,5. Sairaalatkaan eivät enää täyttyisi viikonloppuisin sankareista, jotka ovat nakkikiska-/taksijonoissa painineet ja päänsä lyöneet.

Eipä tarvii vakuutuksiakaan enää kohta pitää, kun ei ne mitään korvaa. Se vaan on kohta laitonta olla ottamatta vakuutusta.

Tätä vauhtia pitää olla kypärä päässä juostessa/kävellessä/rullaluistellessa jne. en tule koskaan käytämään kypärää se on varma.

Eikö olisi järkevämpää kansantaloudellisesti pakottaa rannesuojat sekä tsyndit? Nämä on varmaan niitä yleisimpiä vammoja... ja jos halutaan estää vakavat loukkaantumiset, niin kielletään pyörät kokonaan sitten.

Te, jotka mietitte että tämä estää joitain loukkaantumisia, joten se on hyvä asia älkää valittako, olette holhousyhteiskunnan uhreja. Minä pidän omista oikeusistani ja vapauksistani. Minun mielestä näiden johtajien pitäisi keskittyä meidän oikeuksien valvomiseen ja parantamiseen, ei kieltoihin ja uusiin määräyksiin. Eihän tässä ole paskan kanssa tekemistä järjen kanssa.

Jos haluat pitää kypärää, no se on tietty hyvä. Minä en halua, joten en halua sinun tulevan minua siihen pakottamaan. Jos Darwinismiin sorrun, kai minulla siihen oikeus on. Verorahoja minäkin maksan. Olemme siis kai samalla viivalla, joten en ymmärrä mikä on se röyhkeys joka ajaa teidät minua pakottamaan johonkin asioihin jotka ei teidän oikeuksia riko. Jaa niin mutta verorahoja kuluu kun kaadun? No rannetuet ja polvarit sitten käyttöön. Se on tehokkaampaa. Tai kielletään se pyöräily.

Tai tapetaan kaikki. Ei ihmisiä, ei ongelmia.

Juu, kamala ajatus toi kypäräpakko. Ainaskin kun itse fillaroin nin silloin kaipaa sitä tuuletusta kuupalle mahd paljon ku on aina hiki, muovipotta päässä ei auta ainakaan asiaa. Ja hiukset ne varmaa vasta hyvin meniskin.

Powerhousu sanoi:
Naurakaa pois, olen sen ansainnut, mutta mua ahdistaisi tossa kypäränkäyttöpakossa ihan oikeasti se, että se latistaa letin aika tehokkaasti. Laitat illalla hiukset ja polkaiset kaverille aloittelemaan ennen baarireissua. Kypärä pois ja taas tuunataan tukkaa, kun menikin ihan perseelleen...
Ei muuta kuin kypäräpakko vain sinne baariinkin, luulen että ihmiset kolhivat päätänsä humaltuneena kompuroiden enemmän kuin pyöräillessä. Kypärä vain joka paikkaan, pysyypä kuuppa ehjänä!

Edit: niin, jos jotain suojia alkaisin pitämään fillaroidessa nin kypärä ei kyllä olisi se ensimmäinen. Monesti sitä junnuna tuli fillarilla kaaduttua ja aina oli kyllä ihan muut paikat paskana kuin pääkoppa.

Kuinkahan moni teistä ei käytä kypärää kun se ei näytä vittu makeelta

Mun kyrpä päähän ei sovi kypärä,mutta en mä sen takia tätä lakia hauku.

D sanoi:
Kuinkahan moni teistä ei käytä kypärää kun se ei näytä vittu makeelta
Veikkaan että aniharva. Itse en käytä siks että se ärsyttää ja ahistaa ja ja ja, no miks vitussa käyttäsin. Jos se oma terveys niin kovaa huolestuttas että pyöräillessä kypärää pitäs pitää ni jättäsin samalla koko pyöräilyn. Miksi sinä et pidä kypärää vaikka autoillessa? Rallikuskitki pitää, ja varmasti lisää turvallisuutta... pelkäätkö että ei näytä vittu makeelta? ...tai mistä mää tiedän, voithan sää pitääkki kypärää vaikka joka tilanteessa.

Edit: ai, sulle ei kypärä mahdukkaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom