Tässä kypäräpakkoasiassa vedotaan Kanadan kypäräpakkoon vaikka Kanadassa kypärä on pakollinen "vain" Nova Scotiassa, Ontariossa ja Brittiläisessä Kolumbiassa. Kun tässä vedotaan Kanadan provinssien lainsäädäntöön, niin eikö pitäisi ottaa esille myös Kanadassa tehdyt tutkimustulokset joiden mukaan kypäräpakon jälkeen pyöräilijöiden määrä on pudonnut ~60% ja vammautumisiin sekä kuolemiin johtavien onnettomuuksien määrä pysynyt ennallaan tai joissain tapauksissa jopa noussut? Jos Suomessa tapahtuisi sama kuin Kanadassa, niin pyöräilijöiden määrä tippuisi nykyisestä reilusta kolmesta miljoonasta noin 1,2-1,3 miljoonaan ja silti kuolemaan johtavia onnettomuuksia sattuisi yli 50 vuodessa. Olisiko moisessa mitään järkeä?
Seurauksiin puuttumisen sijaan voisi puuttua syihin, eli liikennekulttuuriin ja saada autoilijat katsomaan tuleeko sieltä pyörätieltä ketään.