Liikaa treeniä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mao
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Mao

Mä oon tässä seuraillu jonkin aikaa toisten treeniohjelmia ja tullu siihen tulokseen, että saatan treenata liikaa. Salitreenit tällä hetkellä HST eli koko kroppa 3 krt/vko. Sen lisäksi käyn useana aamuna viikossa (vähintään neljänä) joko rauhallisella 60 min hölkällä tai HIITillä. Lisäksi ohjaan aerobictunteja noin kolmesti viikossa joskus parikin putkeen ja teen aina täysillä koko tunnin. Enimmäkseen Aerobictuntini sisältävät 30 min rankan aerobisen osuuden ja 30 min lihaskunto-osuuden (lihaskestävyys). Näidenkin lisäksi vielä tulee koiran kanssa reipasta kävelyä tunti per päivä.

Olen tästä treenimäärästä huolimatta koko ajan pirteä, nukun hyvin ja kroppani ei koskaan pyristele treeniä vastaan. Kehitystä tosin ei juurikaan tapahdu vaikka ruokavalio on jo pitkään ollut kunnossa. Kehityksellä tarkoitan nyt rasvojen putoamista ja ns. lihaserottuvuutta. Olen koko ikäni urheillut ja rautaa nousee kunniakkaasti, joten lihaksiakin on. Sitä rasvaa nyt vaan kun sais hiukan pois. Kertokaa pakkislaiset kommenttejanne, treenaankohan liikaa? :itku:

Kuin sulla voi tolla treenimäärällä muka olla ylimäärästä fläsää??? :jahas:
Ettei vaan ois pään sisällä... Treenimäärä on huikea ja jos ruokavaliokin on kunnossa niin luulis sun olevan aikamoisessa kondiksessa

Heti tulee ensimmäisenä mieleen, että onko tuo ruokavalio sittenkään kunnossa? Pistäpäs vaikka päivän ruokailut tähän ketjuun, sillä kyllä mulla ainakin ensimmäisenä tulee mieleen että ruokavaliosta se on kiinni..

TAI sitten kuten Yhtä#Hauista epäilikin, fläsisi voi olla pelkästään pääsi sisällä: Siinä tapauksessa jatka samaan malliin ja unohda olemattomat "läskisi" :whip: .

Yhdyn kuoroon, hyvin suurella todennäköisyydellä nuo läskit ovat ns. korviesi välissä.

Aika paljon kyllä liikut :eek: Yhteensä siis viikossa:

- 3 salitreeniä
- vähintään 4 aamulenkkiä (HIIT tai tunnin hölkkä)
- 3-6 tuntia aerobicia (ohjaukset)
- koiran lenkitykset (tunti per päivä)

Jos todella on niin, että kehitystä ei tapahdu, niin 99% varmuudella syy löytyy ruokavaliostasi. Aika moni olisi noilla treenimäärillä ylikunnossa, mutta jos kerran nukut hyvin ja treeni maistuu, siitä tuskin on kyse. Huolehdithan muuten lihashuollosta? Itselleni tulee mieleen, että varsinkin jalkojen palautuminen voisi olla ongelmallista, lenkit ja varsinkin HIIT nimittäin rasittavat niitä aika paljon, ja päälle vielä sali ja jumpat.

Jos ette ole huomanneet, niin maratoonarit eivät ole mitenkään erityisen kireässä kunnossa. Vähintäänkin kun vertaa esim. 100m juoksijoihin.

Kokeilepa vähän vähentää treenimäärääsi.

Kuukkeli sanoi:
Jos ette ole huomanneet, niin maratoonarit eivät ole mitenkään erityisen kireässä kunnossa. Vähintäänkin kun vertaa esim. 100m juoksijoihin.

Kokeilepa vähän vähentää treenimäärääsi.

Hieno johtopäätös! Maratoonareille ei ole niin pilkun tärkeää onko rasvaa 7 vai 10%, ei vaikuta kovin paljoa juoksun loppuaikaan. Sprittereillä on ihan eri intressit 6-7% rasvoihin, koska heille jokainen voitettu sekunnin sadasosa on tärkeää.

Tosin tuosta treenimäärästä olen kyllä samaa mieltä. Aika fanaattiselta urheilulta vaikuttaa. Mao treenailee enemmän kuin MM-tason yleisurheilijat.

Kuukkeli sanoi:
Toi on muuten totta useesti, mistä johtuu? Ei tuu nyt äkkisiltään mieleen.

Akkeli sanoi:
Hieno johtopäätös! Maratoonareille ei ole niin pilkun tärkeää onko rasvaa 7 vai 10%, ei vaikuta kovin paljoa juoksun loppuaikaan. Sprittereillä on ihan eri intressit 6-7% rasvoihin, koska heille jokainen voitettu sekunnin sadasosa on tärkeää.
Laskeeko maratoonarit tai pikajuoksijat todellakin rasvaprosentteja? Mulla sellanen mutu että ei. Olettaisin että ko urheilijoiden treeni ja ruumiinrakenne/fysiikka määrää rasvan-> keho hakeutuu sellaiseen olotilaan kuin ko. rasituksella on optimaalisinta. Vaikuttaisiko pikajuoksijan pieneen rasvaprosenttiin suuri lihasmäärä joka polttaa kaiken rasvan pois?

JFG sanoi:
Toi on muuten totta useesti, mistä johtuu? Ei tuu nyt äkkisiltään mieleen.
Maratoonarit treenaa juoksemista lähinnä juoksemalla, kun sprinttereiden harjoitteluun kuuluu olennaisesti juoksun lisäksi punttisaliharjoittelu. Lisäksi maratoonarit juoksevat maratooneja, joka varmasti syö sitä lihasta pikkaisen.

JFG sanoi:
Laskeeko maratoonarit tai pikajuoksijat todellakin rasvaprosentteja? Mulla sellanen mutu että ei. Olettaisin että ko urheilijoiden treeni ja ruumiinrakenne/fysiikka määrää rasvan-> keho hakeutuu sellaiseen olotilaan kuin ko. rasituksella on optimaalisinta. Vaikuttaisiko pikajuoksijan pieneen rasvaprosenttiin suuri lihasmäärä joka polttaa kaiken rasvan pois?
Sprintteri tarvii mahdollisimman hyvän teho-painosuhteen. Läski hidastaa, eikä sitä voi jännittää.

Nyt hei sitä maalaisjärkeä peliin. ;)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
sekä se että mahdolliset lihakset on pehmeät,löysät

Alec sanoi:
sekä se että mahdolliset lihakset on pehmeät,löysät

Öh...? :confused:

Feikkiedit: ovatko sprintterin lihakset siis vastaavasti aina kovat ja jännittyneet (ja jos ovat, niin millä perusteella)...?

Olisko nyt kyse nestekertymästä?
Mutta en kyllä silti tuota pointtia ymmärtänyt :confused:

JFG sanoi:

Parempi että jätät ton mutuilun vähän vähemmälle. Rasvan määrää tasan tarkkaan se miten paljon sen annetaan kertyä tai miten paljon sitä poltetaan. Kyllä se sprintterikin lihoaa jos vähän useamminkin alkaa lipsahdella siitä äärimmäisen tarkasta ruokavaliostaan.

Ja muutenkin on aika turha vertailla sprintterin ja maratoonarin vartalon rasvaprosentteja silmämääräisesti. Kaksi aivan erimallista fysiikkaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom