Liiankova pumppi habassa...

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Morjensta.

Meikkistä vaivaa sellanen ongelma, että habareenin kanssa on ongelmia. Tästä suora seuraus on, että haban koon kanssa on myös ongelmia... eli probleema on seuraavan lainen: Bulkatessa meikäpoikaan tarttuu yleensä painoa ihan mukavasti, mutta painonnousun mukanaan tuoma ongelma hauistreenissä on se, että yhden sarjan jälkeen on sellainen JÖLLI habassa, että pelkkä käsivarren koukistaminen (ilman painoja!) on hankalaa. Kun kerran haba on aivan jöllissä on sarjojen välillä palauteltava hurrrrjan pitkän aikaa ja seuraavassa sarjassa ei silti enää ole voimaa jäljellä, kun lihas ei "mahdu" kunnolla supistumaan. Samanlaista vaivaa ei muissa lihasryhmissä ole. Olen aina ollut onnenpekka pumpin suhteen, pumppi tulee vaikka ohimoihin jos jauhaa tarpeeksi isoa purkkaa. Ainoastaan habatreenissä tämä pumppi muodostuu ongelmaksi. Dietillä tämä pumppihomma ei tietenkään vaivaa, mutta ei dieetillä paljoa kasvetakaan.

Mitä vois tehdä? Onko ideoita?

Heikki:curs:

No useinhan pumppiin perustuvissa harjotustyyleissä pyritään siihen parhaimpaan pumppiin, siihen kuntoon että seuraavassa sarjassa jo rupeaa tunne heikentymään..

Eli onko niitä sarjoja sitten saatava lisää, tapahtuuko kehitystä nytkin?

Jippii

Hohhoijaa, jotenkin huomaa että peruskoulut on taas alkanut ja naskalit on innoissaan kun pääsee nettiin.

:david:

Mikä vika Jippiin voimailufoorumissa on? Siellä on paljon tämäntasoista juttua, saisit varmaan kivoja pikku vastauksia.

jaahas..

Jippii
Hohhoijaa, jotenkin huomaa että peruskoulut on taas alkanut ja naskalit on innoissaan kun pääsee nettiin.

Mikä vika Jippiin voimailufoorumissa on? Siellä on paljon tämäntasoista juttua, saisit varmaan kivoja pikku vastauksia.

...Että sillai... mites tämä nyt meni tähän, että jutun tasossa on vikaa? Kyllä tämä ihan todellinen ongelma on, enkä enää ole peruskoulussa, kun ikääkin on jo 30v...ensimmäiset kehonrakennuskisat kävin vuonna -94 ja treenihistoria on 13 vuotta pitkä...mutta kiitos kuitenkin rohkaisusta.

Kehitystä ei ole pitkään aikaan haboihin tullut, kun sarjojen lukumäärä jää yhteen tai kahteen kovaan, sen jälkeen pystyy tekemään vain taljapumppailuja.

Heikki

Re: Jippii

Originally posted by ScarpaT2

Ai? Joku kysyy hieman erikoislaatuisen kysymyksen ja se on automaattisesti trolli? Voin kertoa, että "kärsin" tuosta samasta ongelmasta kuin Heikki. En kylläkään ihan niin pahasti, sillä pystyn tekemään sentään sen 4-6 sarjaa hauiksille, ennen kuin fiilis käsissä on Heikin kuvailema. Mutta hauis on kuitenkin kovassa pumpissa jo ensimmäisen kovan sarjan jälkeen. Olkapäissä meinaa myös nahka loppua kesken, mutta se tapahtuu onneksi vasta toisen liikkeen parilla viimeisellä sarjalla.

Oletko Heikki koittanut venytellä ja/tai hieroa hauiksiasi sarjojen välissä? Toisaalta venyttely ainakin pahentaa mulla pumppia, mutta saattaa silti vähäksi aikaa helpottaa.

pumppipulma...

Tomi,

tuo venyttely sarjojen välillä vaatii masokistin luonteen, hierominen auttaa vähän kyllä. Joskus pakon sanelemana joudun treenaamaan aamulla klo 6:30 (onneksi harvoin). Aamulla treenatessa lihaksissa on vähemmin nestettä ja myös tämä pumppiongelma on hivenen pienempi. Aamulla en valitettavasti saa "rähinää päälle" treenatessa, adrenaliinitasot on lähellä nollaa ja sarjojen välillä tapahtuu haukottelua...muuten hauistreeni aina aamuisin voisi olla hyvä ratkaisu.

Mulla oli toissa viikolla pieni välikohtaus salilla, joka liittyy tähän. Tein ez-barilla seisten hauiskääntöjä ja kolmannen sarjan kohdalla, kun olin tehnyt ehkä 4 toistoa alkoi homma mennä hivenen "tiukaksi". Elikkäs siis uskomatonta taistelua saada vielä muutama toisto tehtyä. Yht'äkkiä vasemmassa hauiksessa tuntui sisällä sellanen selvä repeämis "ääni"(hankala kuvailla). Tiputin painot lattialle ja oikeasti pelästyin aika lailla. Olin siis aivan varma, että lihaksen sisällä repesi joku jänne tai verisuoni. Seurailin tilannetta seuraavat minuutit, mutta mitään oireita ei ilmenny. Pumppi oli aika jölli ja käsi tietty seuraavana päivänä arka, mutta ei mitenkään epänormaalisti. Tein jopa treenin loppuun kun olin vähän aikaa huilannut. Kumma juttu.

En tiedä saiko tosta kukaan mitään selvää....onko kellekkään muulle käynyt mitään tuollaista?

Btw, olen nyt tehnyt viimeiset neljä viikkoa hauikset aina ekana treenissä, soveltaen viime Flexissä ollutta Ah-nuldin treenimenetelmää(lähinnä liikkeiden osalta, ei sentään ihan samalla voluumilla :rolleyes: )

...tuloksena se, että neljän viikon jälkeen mulla näkyy ensimmäisen kerran elämässäni suonet ihon alla ja molempiin käsiin on ilmestynyt nippu raskausarpia. Ilmeisesti teen kerrankin jotain oikein.

Meikäläiselläkin on ongelmana tuo järjetön pumppi. 2. sarjan
- viimeistään 3. - kohdalla alkaa jo tulla äitiä ikävä kun tuntuu ettei enää saa mitään tehtyä.
Pain, minkälainen toi Ahnuuldin hauistreeni on?

edit: typo

Re: Jippii

Originally posted by ScarpaT2

:confused:

Mitäs tossa topiikissa oli nyt vialla....kysyjä kysyy ja joku vastaa jos haluaa..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Originally posted by gotto
.Pain, minkälainen toi Ahnuuldin hauistreeni on?

No, Arnoldin alkuperäinenhän on tällainen(off-season):

Hauiskääntö tangolla cheatilla 5-8 x 8-12

Hauiskääntö käsipainoilla vinopenkissä,
käännöt samaan aikaan 5-8 x 8-12

Yhden käden keskitetty 5 x 10

Seisten käsipainoilla vuorotellen 5 x 10

Elikkä yhteensä vaivaiset 26 sarjaa. :D

Mä olen tehnyt samat liikkeet, paitsi vikan liikkeen tilalla olen tehnyt hauiskääntöjä taljalla VASTAOTTEELLA. On mun mielestä aivan tappohyvä lopetus hauistreenille. Sarjoja olen tehnyt suunnilleen 4, 3, 3, 3. Ja nimenomaan idea on, että kahdessa ekassa liikkeessä tärkeintä on se, että romut liikkuu vaikka vähän cheattaiskin ja sitten keskitetty ja talja sellasta hidasta ja keskittynyttä muotoliikettä.

Ei tartte ton jälkeen paljon iltasella runkkailla! :whip:

"...I began to think of my bicebs as mountains, instead of flesh and blood. Thinking of my bicebs as mountains made my arms grow faster and bigger than if i'd seen them only as muscles..."

Originally posted by Pain
"...I began to think of my bicebs as mountains, instead of flesh and blood. Thinking of my bicebs as mountains made my arms grow faster and bigger than if i'd seen them only as muscles..."

Hitto tuossapa ois hyvä sigu, mutta ei kehtaa vielä vaihtaa kun vasta vaihdion...

Minulla kanssa meinaa tuo pumppi olla liian kova. Käsipäivänäkään ei pysty kunnolla tekeen hauista ensin, koska sen jälkeen on mahdotonta tehdä esim. kapeaa penkkiä. Olisi nimittäin mukava koittaa vuorotella tuotakin. :david:

Originally posted by pollo
Minulla kanssa meinaa tuo pumppi olla liian kova. Käsipäivänäkään ei pysty kunnolla tekeen hauista ensin, koska sen jälkeen on mahdotonta tehdä esim. kapeaa penkkiä. Olisi nimittäin mukava koittaa vuorotella tuotakin. :david:

Ai tota kutsutaan vasta pumpiksi,

kestää teillä muuten kauan pumppi treenin jälkeen?

Originally posted by mikakor
Onko toi todella perusteltua noin pienelle lihasryhmälle? Luulisi ainakin helposti saavan jänteet tulehdutettua...

No, tossa artikkelissa oli hauskinta se, että niiden kahdeksan sivun jälkeen joilla arska esitteli haukkatreeniään oli sellanen pieni laatikko, jossa lehden toimitus muistutti, että arska ei oo mikään tavallinen kuolevainen ja että ei ehkä kannata seurata sen treeniä ihan yks yhteen....

Gimme a G
Gimme an E
Gimme an N
Gimme an E
Gimme a T
Gimme an I
Gimme an C
Gimme an S

What's that spell?
I said what's that spell!!!!

Vaikka genetiikka onkin nykyisin lähes kirosana, jolla ei ole mitään tekemistä henkisten tai fyysisten ominaisuuksien kanssa, on itsestään selvää että Arskan geenien täytyy olla lajiin yksi yhteen sopivat.

No vähä se on siistii, kun ojentajille on tehny jotain 5 vähennyssarjaa pakkotoistoineen ja kaikkee kikkailuu. Hyvä kun pystyy kädet laittaa koukkuun.

Eihän toi mitenkään aiheeseen kuulunut, mut mun pitää kato saada mun jokapäiväset 1.76 postii postattuu:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom