Liiankova pumppi habassa...

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
jaki_ sanoi:
Paita oli ensimmäistä kertaa muutamaan kuukauteen päällä.

Kyllähän se pumppi kutistaa hihoja täälläkin, mutta olikohan nyt niin, että paita oli just pesusta otettu? Monesti ne on pesun jälkeen pikkusen tiukkoja, mutta löystyvät taas pienen käytön jälkeen. Tai sit se pumppi oli vaan yksinkertaisesti niin ... :D

Mulla henk.koht ei ole IKINÄ edes ollut haukkarit sillä lailla pumpissa...silti kehittyvät kokoajan ja ovat jo varmaan paras lihakseni (ainakin aina kaikki sanoo että wau mitkä kädet sulla on)

Hauiksia teen yleensä vain muutaman hassun sarjan vetositeiden kera, eli käytän suuria painoja: 31.5kg ->37.5kg ja teen haukkareita tuollaisilla käsipainoilla joku 4x12 (per käsi, kädet vuorotellen)
Välillä lepuutan noin 60-120sek.
Tuon jälkeen yleensä pari sarjaa menee arnold tyyliin hauisrutistusta.
:whip:
Tuntuvaan Pumppiin (toki näkyvään menee) btw ei tunnu mulla menevän mikään paikka kropassa enää...ei edes pohkeet oikeen. Eli pointti oli, että ei se tuntuva, voimakas pumppi ole lihaskehitykselle mielestäni olennaista... :rock:

edit: vetositeitä käytän suurissa painoissa koska muuten kyynervarret väsyvät ennen haukkareita. Mielestäni hyvä kikka.

ScarpaT2 sanoi:
Hohhoijaa, jotenkin huomaa että peruskoulut on taas alkanut ja naskalit on innoissaan kun pääsee nettiin.

:david:

Mikä vika Jippiin voimailufoorumissa on? Siellä on paljon tämäntasoista juttua, saisit varmaan kivoja pikku vastauksia.

ööö...onkos kaverilla joku asenneongelma vai mikä????

Denzel sanoi:
ööö...onkos kaverilla joku asenneongelma vai mikä????
Eiköhän tuo parissa vuodessa ole jo päässyt siitä vähän eroon...

Mielenkiintoisesta ilmiöstä threadissä puhe. Itsellä on tähän mennessä kyynärvarsien pumppi estänyt hauisten loppuun asti treenaamiseen (ja treenaan hauikset yleensä selän tai rinnan jälkeen).

Onko kellään ollut tämänlaista ongelmaa? Tuntuu, että kireälle pingottunut iho estää verenkiertoa tms.

Ootteko koittaneet jännittää hauberia treenin jälkeen, meinaan ite en kauheasti pysty, tuntuu että jotain repeis jos jännittäis.

Kädet/forkut täynnä pieniä punasia viiruja pumpista johtuen, ei oo ikinä ollu ongelmia pumpin kanssa, dietillä eikä bulkilla, outoa.

Konna sanoi:
Itsellä on tähän mennessä kyynärvarsien pumppi estänyt hauisten loppuun asti treenaamiseen (ja treenaan hauikset yleensä selän tai rinnan jälkeen). Onko kellään ollut tämänlaista ongelmaa? Tuntuu, että kireälle pingottunut iho estää verenkiertoa tms.

Mulla on ihan tavis-jamppaakin ohuemmat kädet (ihan spagetit), mutta välillä forkut menee niin pahaan pumppiin että ei saa hauiksia reenattua loppuun asti. Viimeksi kävi juuri näin kun forkut tuntui räjähtävän hetkenä minä hyvänsä, jäi hauiksilta sitten vika sarja tekemättä.

exitusletalis sanoi:
Mulla on ihan tavis-jamppaakin ohuemmat kädet (ihan spagetit), mutta välillä forkut menee niin pahaan pumppiin että ei saa hauiksia reenattua loppuun asti. Viimeksi kävi juuri näin kun forkut tuntui räjähtävän hetkenä minä hyvänsä, jäi hauiksilta sitten vika sarja tekemättä.

Ilmeisesti liittyy sitten jotenkin pieniin/ohuihin forkkuihin... Eilen sain ensimmäisen kerran treenihistoriani aikana treenattua hauikset ihan loppuun ja kunnon pumppiin, ja oli kyllä uskomattoman hieno tunne.

ScarpaT2 sanoi:
Hohhoijaa, jotenkin huomaa että peruskoulut on taas alkanut ja naskalit on innoissaan kun pääsee nettiin.

:david:

Mikä vika Jippiin voimailufoorumissa on? Siellä on paljon tämäntasoista juttua, saisit varmaan kivoja pikku vastauksia.
Hehheh.. Jos tää kaveri ois kattellu Heikin kuvia tuolla kuvaosiolla niin kyllä naama vääntyisi :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Sama homma, itellä kanssa pienet forkut ja melkein aina menee pumppiin samalla habareeneissä, mutta millä ilveellä pystyn nostamaan voimia käsipuolelle ja saamaan esim. sarjapainoihin lisää? Itsellä mättää varmaan just tästä syystä haban kasvu, vaikka niitten treenejä vaihtelenkin ja pyrin saamaan habaan sen rasituksen eikä muualle.

Isoarska83 sanoi:
Sama homma, itellä kanssa pienet forkut ja melkein aina menee pumppiin samalla habareeneissä, mutta millä ilveellä pystyn nostamaan voimia käsipuolelle ja saamaan esim. sarjapainoihin lisää? Itsellä mättää varmaan just tästä syystä haban kasvu, vaikka niitten treenejä vaihtelenkin ja pyrin saamaan habaan sen rasituksen eikä muualle.

Nyt kun on aikaa kulunut ja monta asiaa omassa treenissä ja ruokavaliossa on muuttunut, lienee hyvä pohtia, miksei alkuperäisessä kysymyksessäni esittelemäni ongelma ole enää vaivannut.

Tuo eläimellisen habapumpin aikakausi ajoittuu vielä siihen aikakauteen, jolloin harrastin talven kestäviä sikabulkkijaksoja, sekä jokakeväisiä dieettejä. Bulkkiruokavalioon sisältyi huima määrä kaloreita ja hiilihydraatteja, joista johtuen joka talvi naama oli kuin kamina ja ropassa helvetisti turhaa nestettä. Veikkaisin, että tämä neste pingotti myös hauberia treenatessa ja täysiä tehoja oli mahdoton saada hauistreenistä irti.

Viime syksynä asiat muuttuivat, kun löin kisasuunnitelmat lukkoon ja tilasin valmennuspaketin. Bulkkaaminen perinteisessä mielessä jäi historiaan ja samoin yletön hiilareiden mässyttely. Energiaa siirryttiin ottamaan enemmin öljystä ja hiilarit jää bulkillakin noin 200 g per päivä. Öljy ei sido nestettä = ei turvota, ja antaa tasaisesti energiaa. Tuloksena oli, että "bulkilla" oli koko ajan vatsapalat näkyvissä ja alkuperäisen kysymykseni kaltaisia ongelmia ei enää ole ollut.

Tuohon Heikin tilanteeseen voisin kommentoida myös minäkin. Olen tässä taannoin alkanut myös kiinnittää huomiota ruokavalioon ja kaloreiden määrään, ja verrattuna kuiviin kahvi/karkki ruokavalioihin, huomaan että lihaksiin ja etenkin hauiksiin kohdistuu huomattavasti enemmän pumppia kuin ennen.

Aikaisemmin jaksoin vääntää vaikka oikeasti joka toinen päivä tuon 26 sarjaa hauiksille ja pumppi oli hyvä, muttei tuskainen. Sarjojen välissä palautui nopeasti.

Nyt kun on paljon pitkiä hiilareita ja proteiinia kehossa ja jatkuvaa syömistä, on hauiksen pumppi treenissä selvästi kivuliaampaa ja suurempaa. En tosin koe tätä niin pahana asiana, sillä palautuminen on edelleen suht nopeaa. Ainoastaan kipu on kovempaa, ehkä juuri siksi että nestettä on kehossa ja veri virtaa kovaa lihakseen.

On mullakin ollut habassa ja forkussa niin kova pumppi ettei kädet taipuneet sen vertaa että olisi pystynyt pesemään naamaa :)

Itselläni on ongelmana tietynlainen puutuminen.. Kipeää ei käy, eikä minkäänlaista pumppia tunnu, mutta silti painot ei vaan nouse. Äärimmäisen vittumaista kun koittaa tosissaan reenata, mutta rauta ei liikahdakkaan. Ruokavalionkin pitäisi ensimmäistä kertaa elämässä olla edes sinnepäin..

:worship: horkassa ne menee tukkoon pumpissa.itellä aikoinaan sama ongelma kun höyrytin..kerran meni selkä niin pumppiin tiskatessa että jouduin tiskaamaan astiat kahdessa erässä.varmasti ne hiilaritkin kerää nestettä,mutta se horkka lisää vielä verenkin määrää.. onnea kisoihin..

Liitteet

• omat narsisti kuvat 145.webp
    omat narsisti kuvat 145.webp
    28,5 KB · Katsottu: 633
Ne kaikki joilla menee forkut ekana tukkoon, kokeilkaa tehdä suosiolla vähän ronskimmalla tekniikalla ainakin ekat sarjat. Mulla kävi niin, kun ekan ekan kokeilin sitä Tomin hauistreeniä, että forkut veti karmeeseen pumppiin, ja jouduin jättään treenin kesken. Teilasin sitten koko systeemin omalla kohdallani ihan paskaksi. No, tajusin kuitenkin että vois koittaa tehdä vähän epäpuhtaammin ne keskitetyt hauiskäännöt siinä alussa. Ekalla kerralla siis tein todella hitaasti ja pumppihakuisesti. Toisella kerralla sitten koitin vähän toisenlaista tekniikkaa. Kunhan nostin, enkä paljoa hidastellut alaslaskussa. Mitä nyt sen verran että pysyy painot kontrollissa. Tuloksena oli hauikseen ihan sikakauhee pumppi jo 2 sarjan jälkeen, ja forkuissa ei tuntunut oikeastaan ollenkaan.

Vielä parempi tapa on tehdä koko treeni käänteisessä järjestyksessä, jos vielä tulee ongelmia. Se kyllä pilaa koko Tomin idean tossa treenissä, mutta saapahan treenattua. Ottaa siis kovimmat ei-pumppi-sarjat ihan ekaksi. Painoa vaan niin perkeleesti ja hauista hinkkaamaan. Sen jälkeen otetaan se pumppi habaan jos sellaista tavoittelee.

Lopuksi kysyn omaan ongelmaani liittyen, jos jollakin olisi vastaus... Eli hauistreenin jälkeen, kun yritän jännittää hauista, niin en vaan millään pysty jännittämään sitä täysillä. Ei onnistu vaikka miten vääntäis. Tästä johtuen mulla ei ole hanska pumpissa milliäkään isompi kuin pumppaamatta. Lisäksi se on pumppaamatta paljon paremman muotoinen, johtuen siitä, että pystyn jännittämään sen täysillä, ja saan huipun esiin.

Mulla ainakin on aivan sama juttu hauistreenin jälkeen. Hauis on pumpissa ihan muodoton...

Powerhousu sanoi:
Lopuksi kysyn omaan ongelmaani liittyen, jos jollakin olisi vastaus... Eli hauistreenin jälkeen, kun yritän jännittää hauista, niin en vaan millään pysty jännittämään sitä täysillä. Ei onnistu vaikka miten vääntäis. Tästä johtuen mulla ei ole hanska pumpissa milliäkään isompi kuin pumppaamatta. Lisäksi se on pumppaamatta paljon paremman muotoinen, johtuen siitä, että pystyn jännittämään sen täysillä, ja saan huipun esiin.
Sama juttu. Pumpissa mun hauis on pelkkä muodoton köntti.

Ite tein hauistreenin jälkeen niin, et nostin kädet ilmaan ja laskeskelin 50:een, vähän availin kämmeniä ja heilutin pikkasen käsiä.. tuntus auttavan vähän.. Ja itellä meinaa myös hauis revetä ihostä läpi ku treenailee :P

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom