Mä en tuosta venyttelystä tähän ongelmaan sanonut kyllä yhtään mitään. Se ei ole ainakaan minulla ensisijainen apu. Juuri sain itse tehtyä ihan saatanallisen perusvoimajakson ja kintut (+selkä ja muutenkin koko ukko) oli jo lopussa niin jumissa että ihan hirvitti. Kuitenkin parhaita kyykkyjä ikinä ja enkkarit paukku kokoajan.lej sanoi:Ei ne polvet nyt varpaiden ylikään mene, mutta suoremmassa ei sääri pysy tai sitten menee nurin. Sitten, kun lisätään soppaan alaselkä, joka ei taivu niin ei se kyykky voi onnistua. Ja lisäksi alaselässä on myös yksi pahasti yliliikkuva nikama, joka on muutaman kerran aika pahasti napsahtanut. Ja kuten näkyy se yliliikkuvuus ei suinkaan johda paremmin taipuvaan selkään, vaan jäykempään. Ja minä en kyykkyyn kunnolla edes pääse ilman, että on painoa selässä, että semmoset jalat ja selkä mulla on. Silti olen kaikki kavereitani notkeampi, jos esim. venyttelyä vertaa.
Täälläkin on välillä jotkut niin helvetin ehdottomia kaikessa. Mulla ei ole ongelmia hyväksyä sitä, että monella auttaa esim. venyttely, miksi jotkut eivät siis voi hyväksyä sitä, että olen tämän asian kanssa vuosia tapellut ja venytellyt ja eri tekniikoita kokeillut, mutta esim. syväkyykky ei ole mahdollista.
Mä väitän yhäkin, että se on ASENNOSTA KIINNI. Joku asiasta enemmän tietävä katsomaan tekniikan ja yhdessä kokeilemaan asentoa niin varmasti löytyy apu. Nilkat liikkuu jokatapauksessa kyykyssä vähemmän kuin kävellessä joten jos kävely onnistuu, ei ongelmaa pitäisi olla siellä (yhä jos siis tekniikka on kunnossa). En ole nimittäin kenenkään kuullut pohkeilla kyykkäävän... (kärjistys)