Liialliselle hikoilulle loppu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalmaaja
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
EeDee sanoi:
Onkos kellään omakohtaista kokemusta siitä botuliinista? Itse hikoilen kauheesti naamasta ja otsasta, muu hikoilu ei häiritse. Hikoilu on perinnöllistä(isäkin kova hikoileen). Ja painoakaan ei liikaa ole.

Nuo vanhojen tanssitki on tulossa ja ei ole kovin mukavaa jos siellä pitää naama ja otsa ihan hiessä tanssia kun muut oppilaat ei hikoa juuri ollenkaan. :nolo:

Eli olen kiinnostunut tuosta botuliinihoidosta, se ainakin auttaisi varmaankin. Onkohan siihen ikärajaa kun ikää on minulla 17.
Onkohan naaman ja otsan hikoiluun olemassa muita vaihtoehtoja kuin tuo botuliini kun se ei ihan halpaa kumminkaan ole.

Toivottasti joku viitsii vastata.
Minulla tuli todella paljon hikeä Polkan jälkeen. Kevensin tunnelmaa ravistamalla tukkaani niin, että hikeä lensi kaikkien päälle. Päälle nauroin rehevästi.

Ei kannata olla turhan tarkka noiden suhteen. Kyllä tanssiessa saa tulla hiki ja paskakin vähän haista. Suosittelen muutamaa grammaa Vodkaa psyykkisten oireiden hoitoon. Muista hengenraikastus.

Voit myös pitää rättiä taskussa hien pyyhkimistä varten. Kyllä niiden tanssien välissä ehtii.
:thumbs:

Tuosta hikoilusta...ite kuulun samaan porukkaan eli jatkuvasti kova hiki päällä ja kaiken huippuna haisen sellaselle "happamalle" eli tosi pahalle vaikka treenikamat yms on puhtaat. En tiedä mistä johtuu mut haju on tosi kamala eikä mikään hajuste auta...hämärää...

Kuulun tuohon kaameasti hikoilevien ja sitä häpeävien joukkoon minäkin.
Lopetin tupakinpolton tuossa joulun alla, ja tuntuu että siitä lähtien on koko elimistö ollut hieman sekaisin. Kaikenlaisten aineenvaihduntaan liittyviin muutoksiin laskisin myöskin hikoilun lisääntymisen katastrofaaliselle tasolle. Vai olisiko syynä pintaverenkierron paraneminen - en tiedä kumpi, mutta nykyisin hikoan jumalattoman paljon enemmän kuin vielä paloseipäitä polttaessani.
Treenatessa siis on paita märkä jo lämmittelysarjoja tehdessä.
Kuljen töihin fillarilla n. 6 km, ja on pakko ottaa varapaita mukaan, kun tulee niin armoton hiki matkalla. Siis ei tämmöistä tapahtunut ennen.

Kysyisinkin että onko muilla tulikirveitten polton lopettaneilla esiintynyt samanlaista 'hikinen sika' -ilmiötä. Tämä haitta on siis vähintäänkin häiritsevä, mutta kestän sitä ennemmin lopun ikääni, kuin että polttaisin.

Itsekki hikoilen kuin hullu (no hulluhan mä oonki).

Mutta olettako huomanneet että anaerobisessa liikunnassa tulis pahemmanhajuinen hiki kuin aerobisessa? Punttia tehdessä haisee aivan ammoniakille mutta juostessa raikkaalle hielle.

Voi tietty johtua raikastavasta ilmavirrasta joka huuhtelee ammoniakin ekana pois mutta kuntopyörällä polkiessa ei kyllä tuu samanlainen hiki kuin bodatessa.

Tuleehan tuota kohtuu paljon hikoiltua kyllä. Kotona aina tulee oltua puolialasti kun muuten tuppaa hikeä hemmetisti. Samoja oireita tuntuu olevan kun muillakin. Deodoranteista senverran että just kaikki halvat niinku esim axe alkaa haisemaan ihan vehkeelle kainalossa joskus tunnin päästä kun sitä on laittanut. Siis ihan kauhee haju alkaa tulla kun sitä hikeä pukkaa. Jonkun verran tulee hugo bossia käytettyä mutta se alkaa pitemmän päälle käydä kalliiks. Se vaan on niin hyvä kun koko päivän pysyy kainalot mukavan tuoksuisina vaikka jonkun verran hikoiliskin. Mikähän halvempi deodorantti kestäis kans pitempään? Kainalokarvojakin muuten kannattaa jonkin verran ajella pois koska jos ne päästää rehottamaan kunnolla niin kosteus kainalossa on saatanallista eikä muuten kuiva kainalot vaikka mitä tekis.

Onko muuten hikoilun ohessa teillä semmosia oireita että naama helottaa punasena kun puolukka? Esimerkiks vaikka salilla hiukan noloa kun tuntuu että kaikilla naama ihan perus näkönen ja ite näyttää semmoselta puolukalta naamasta ja hikeä kun vielä tuppaa tulemaan jumalattomasti. Tuntuu että toiset ihmiset ei naamasta tule punaseks yhtään millään vaikka kuin vääntäisvät. Punoitusta kyllä on muuallakin kun naamassa. Käsivarretkin on punertavat. Tämä sama homma kyllä tulee muuallakin kun salilla esim joku kiusallinen tilanne tai muu vastaava niin taas ollaan ihan puolukkana. Kertkokaa nyt että en ole ainoa please. :nolo:

EDIT: Niin ja onkohan tommoselle puolukkanaamalle mitään tehtävissä?

Et ole ainoa. Samat probleemat ja itseä ärsyttää vaikka vanhetessa on oppinut tajuamaan ettei toi kiinnosta/haittaa oikeesti ketään. :) jotkut jopa pitävät sitä sulosena vaikka ite tota ei voi tajuta.

rosie sanoi:
Et ole ainoa. Samat probleemat ja itseä ärsyttää vaikka vanhetessa on oppinut tajuamaan ettei toi kiinnosta/haittaa oikeesti ketään. :) jotkut jopa pitävät sitä sulosena vaikka ite tota ei voi tajuta.

Joo. Itse pidän tuota äärimmäisen nolostuttavana ja häpeän sitä. Kuitenkin lähes kaikki ovat sanoneet että eivät edes huomaa sitä tai eivät muuten kiinnitä huomiota siihen. Joskus kyllä törmää henkilöihinkin jotka alkavat pilkkaamaan kyseisestä asiasta. Oliskin siks mukava löytää joku keino millä tuosta pääsisi eroon.

Itelläkin lähti salviat käyttöön eilen. Mites te ootte annostellu ko. litkua? Mulla on nestemäistä luontaistuotekaupasta ostettua sydeemiä jossa annostelu on n. 10-20 tippaa 3x päivässä. Oon ottanu nyt parikymmentä tippaa aamulla, päivällä ja illalla..

Ainakaan nyt just tällä hetkellä ei oo hiki joten ehkäpä tästä tosiaan on jotain hyötyä! Mulla ainakin elämänlaatu paranee aika hyvin jos tää röppö tosiaan toimii.

metalman sanoi:
Itelläkin lähti salviat käyttöön eilen. Mites te ootte annostellu ko. litkua? Mulla on nestemäistä luontaistuotekaupasta ostettua sydeemiä jossa annostelu on n. 10-20 tippaa 3x päivässä. Oon ottanu nyt parikymmentä tippaa aamulla, päivällä ja illalla..

Ainakaan nyt just tällä hetkellä ei oo hiki joten ehkäpä tästä tosiaan on jotain hyötyä! Mulla ainakin elämänlaatu paranee aika hyvin jos tää röppö tosiaan toimii.

Mulla taas on nappeina. Otin niitä 2 aamulla. Ei tunnu olevan kaivattua vaikutusta.

Elämänlaatu paranis, että heilahtais, jos vain saisi tän loppumaan! Tosin kohta alkaa dietti ja ruvetaan käristämään rasvaa veke, odotan tältä paljon parannusta asiaan...toivottavasti auttaa.

Karhutkinhan kerää hirveän laardivaraston talveksi, jotta se lämmittää niitä. Samaa laardia se on ihmiselläkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itellä ei kyl oo hikoilu ongelmia kun ainoastaan salilta tulon jälkeen. Seuraavat pari tuntia pukkaa hikeä, mut en anna sen häiritä.

Hikoiltua tulee niin pirusti ja nyt testasin Absolutt Torria ja eipä ole kainalot sen jälkeen enää hionneet, eli yksi kohta vähemmän märkänä hiestä :)

Tulipas tuossa kovien hikikavereiden kanssa mietittyä ja paneloitua asiaa oikein syvällisesti ja tulimme siihen tulokseen, että kaikkia meitä yhdistää yksi seikka -> Erittäin nopea aineenvaihdunta.

Siksi kysynkin; Onko mahdollista hidastuttaa omaa aineenvaihdutaa? Jos on, niin miten?

metalman sanoi:
Mutta en sitten tiedä että onko tuo enemmän sosiaalista vai lämpöön liittyvää, sillä pystyn rentoutumaan uusienkin ihmisten seurassa aivan täysin, JOS on viileää. Mutta sosiaalinen tilanne + kuuma ilma = Helvetti.

You name it, I have it. Nykyään enemmälti naurattaa, kun huomaa hikirauhasten erittämiä kippaskappaskarpaloita nousevan ihon pinnalle. Hitaita baywatch-tyylisiä hiustenharomisliikkeitä kehiin vaan ja naamalla eläytyy shouhun, pidetään hikoilun kustannuksella hauskaa!

Tässä tyttöystävän tupareita ja uusia naamavärkkejä odotellessa. Keskimäärin puolikas neliömetri tilaa per kekkerilärvi. Booli virtaa ja hauskaa on!

Mutta vois sitä salillakin hikeä irrottaa.

:)

Edit. Tässähän tuli melkein hiki kirjotellessa.

Muutkin näemmä hikoavat paljon. Luulin olevani ainoa. :)
Mikä voisi auttaa kämmenien hikoamiseen? Tuo vaiva on luultavimmin todella kiusallinen kun on vanhojen tanssitkin tulossa. Eli siis minulla on kämmenet koko ajan märät.
Salille mennessäni usein mittaan painoni ja kun lähden niin paino on usein 1-2 kg pienenpi, vaikka juon keskimäärin noin 1 1/2 litraa vettä salilla ollessani. En ole keksinyt muuta syytä tähän kuin että hikoan useamman litran salilla ollessani. Paita ja salihousut ovat kyllä salilta tulon jälkeen aivan märät.
Lisäksi minulla on kainalot aina märät. Absolutt torria olen koittanut, mutta kainalot ärtyivät todella pahasti vaikka laitoin kuiviin ja juuri pestyihin kainaloihin.

Hippinakki sanoi:
Mikä voisi auttaa kämmenien hikoamiseen? Tuo vaiva on luultavimmin todella kiusallinen kun on vanhojen tanssitkin tulossa. Eli siis minulla on kämmenet koko ajan märät.
Kysymykseen en osaa vastata, mutta itse käytin tansseissa sellasia über tyylikkäitä valkosia hansikkaita niin että se käsien hikoilu ei haitannut mua tai tanssiparia :]

L0b0 sanoi:
Siksi kysynkin; Onko mahdollista hidastuttaa omaa aineenvaihdutaa? Jos on, niin miten?

Käsittääkseni pitkäkestoinen aerobinen harjoittelu hidastaa aineenvaihduntaa.. Elikkä maratoonia juoksemaan :) täällä kanssa hikoilu on jatkuvaa, ja alkoi punttitreenin aloittamisen jälkeen jonkun aikaa. Siis joskus muinoin.

Hippinakki sanoi:
Muutkin näemmä hikoavat paljon. Luulin olevani ainoa. :)
Ota selvää onko tanssiparilla käsineitä/laita ite käsineet käteen.
Tuo kämmenien hikoilu on vallan ärsyttävää, siihen kun ei tunnua apua löytyvän.
Absolut Torr auttaa hetken, mutta lopulta kämmenet vie voiton. Mulla kans kämmenet hikoili ennen paljon, mutta nyttemmin se on vähentynyt aika paljon. En tiedä sitte miksi.

itellä oli aika pitkät hiukset välistä ja varsinki sellaset korvienpäällemenevät nii hikoilutti aina pirusti. sit löysin partakoneen :) eikös se ollut että 50% lämpöhäviöistä tapahtuu ihmisen pään kautta?

Noniin,

Nyt on diettiä takana reilu 3vko ja paino tippunut n. 1kg / vko. Alussa lähti pari kiloa nestettä pihalle, voimat pysyny samana :kippis1: so far...

Hikoilu on vähentynyt D-R-A-M-A-A-T-T-I-S-E-S-T-I !

Salilla tosin uin hiessä, mutta muuten on paljon kevyempi ja kuivempi olo =) Tosin vieläkin hikeä vähän puskee, mutta ei ihan yhtä paljon kuin aikasemmin. Lähtöpaino oli 105kg, ei tuota läskiä kauhesti ole, mutta sekin pieni tuuppaa minua ainakin lämmittämään erittäin paljon.

Suosittelen pientä kiristelyä ensihoidoksi kaikille, jotka kärsii vaivasta!

Back
Ylös Bottom