Liialliselle hikoilulle loppu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalmaaja
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jep, samaa ongelmaa täällä. Emäntä siitä ei ole niin hyvillään, kun kaikki lakanat ja tyynyliinat täytyy vaihtaa kerran viikossa kun meikäläinen suorastaan pursuaa hikeä kaiket yöt.

Lisäksi tuntuu siltä, että tietynmerkkiset ja -makuiset lisäproteiinit saavat tuon hien haisemaan jotenkin makealle ja luotaantyöntävälle. :nolo:

Samoja fiiliksiä täälläkin. Hiki lentää salilla ja valuu myös mukavasti aina salin ulkopuolellakin. Ei paljon tarvitse liikkua niin johan on selkä, kainalot, rinta ja otsa märkänä, jokseenkin rasittavaa ajoittain. Joskus myös hivenen noloa kun muut on ihan ok ja itse pää märkänä. Yksi paha on myös tulla ulkoa esim. jonkun kaverin tai tyttöystävän luo koska silloin aina paukahtaa hiki päälle. Kotona kun aina voi vetää itsensä melkein alasti kun sisälle pääsee :D

Tuotatuota, kun muutaman ongelmasta kärsivän profiilia tsekkasin, löytyi yhteiseksi tekijäksi 100+kg ruumiinpaino. Kuinkahan kävisi jos dieettaisi rasvat 10% tienoille ja kävisi kokeeksi esim vuoden ajan lenkeillä että aerobinen kunto kohoaisi?

Kyllähän sitä itse kukin hikoilee kun on: lämmin ilma, kostea keli, fyysinen rasitus, stressitilanne, ym. Mutta jos on ihan aina paita läpimärkä niin...

nigster sanoi:
Samoja fiiliksiä täälläkin. Hiki lentää salilla ja valuu myös mukavasti aina salin ulkopuolellakin. Ei paljon tarvitse liikkua niin johan on selkä, kainalot, rinta ja otsa märkänä, jokseenkin rasittavaa ajoittain. Joskus myös hivenen noloa kun muut on ihan ok ja itse pää märkänä. Yksi paha on myös tulla ulkoa esim. jonkun kaverin tai tyttöystävän luo koska silloin aina paukahtaa hiki päälle. Kotona kun aina voi vetää itsensä melkein alasti kun sisälle pääsee :D

Ha! Oot just niinku mä =) Mullaki just kavereiden (uusien) ja muijien tapaamisissa tuuppaa tuo hiki suihkuamaan.

Nyt otan kuitenkin testiin seuraavat keinot vaihe vaiheelta, jotta saan selvää mitkä aineet toimii ja mitkä ei. Kerron sitten jos saan hikoilun loppumaan, tai edes siedettävälle tasolle..

1. Verikokeet, joissa selvitetään kilpirauhasen toiminta.
2. Salvia tabut luontaistuotekaupasta.
3. Absolut Torr antiperspirantti kainaloihin.
4. Se toinen apteekin antiperspirantti (Batts ja sit joku muu)
5. Dietti alkaa kuukauden päästä, jolta odotan myös suotuisia vaikutuksia hikoilun vähenemiseen. Ei tuota painoa nytkään tosin liikaa ole, mutta kattellaan..

Aimolla eilen mittarissa kesäloman jäljiltä säälittävät 78 kg. Fyysinen (aerobinen) kunto on vähintään kelvollisella tasolla. Silti hiki on ja virtaa. On virrannut, virtaa ja tulee virtaamaan.

Ainoa, joka on hieman (pikkuriikkisen) helpottanut on salvia-uute. Silti tälläkin hetkellä olen kalsareissani koneella. (enkä tosiaankaan ole lomalla.)

Täällä painoa 80 kiloa ja myös aerobista ohjelmassa. Eli ei johdu pelkästä painosta tuo. Hiki virtaa ja vituttaa kun kokoajan saa olla otsaa pyyhkimässä jolloin ihoon menee epäpuhtauksia ja jolloin tulee näppyjäkin. Triple Dry auttaa kainaloihin mutta kasvoihinhan sitä ei saa käyttää. Emäntäkään ei taida liiemmin tykätä jos mulla on siinä päällä pää märkänä. Tuuletin aina päällä vieressä hommien aikana. :D

Ihanaa kuulla, että muillakin on samoja ongelmia. Itselläni on hiki koko ajan ja joka paikasta. Ei kannata edes meikata kun silmäkuopatkin uivat hiessä. Tauti tuntuu vaan pahenevan vuosi vuodelta. Onneksi neste mikä ihollani koko ajan oleilee ei haise eikä ole edes kovin suolaista. Kertokaa ihmeessä jos havaitsette jotain apukeinoja.

L0b0 sanoi:
Ha! Oot just niinku mä =) Mullaki just kavereiden (uusien) ja muijien tapaamisissa tuuppaa tuo hiki suihkuamaan.

jep, sama juttu. Jos on yhtään kuuma ja vielä joutuu edustamaan tms, tapaamaan uusia ihmisiä, on hikoilu ihan helvetillistä. Pitääpä itsekkin kokeilla tuota salviaa..

metalman sanoi:
jep, sama juttu. Jos on yhtään kuuma ja vielä joutuu edustamaan tms, tapaamaan uusia ihmisiä, on hikoilu ihan helvetillistä. Pitääpä itsekkin kokeilla tuota salviaa..
Ja auta armias kun vähän hermostuu/hermoilee jne. niin sitten vasta pamahtaakin hiki pintaan. Voisin myös kokeilla tuota ja samalla hakea apteekista jotain antiperspiranttia. Koska ainakin mulla on ollut lähestulkoon yhdentekevää mitä kaupasta saatavaa "dödöä" on kainaloihin tunkenut, joskus toimii joskus ei, sekin on kohdallani outoa.

nigster sanoi:
Ja auta armias kun vähän hermostuu/hermoilee jne. niin sitten vasta pamahtaakin hiki pintaan. Voisin myös kokeilla tuota ja samalla hakea apteekista jotain antiperspiranttia. Koska ainakin mulla on ollut lähestulkoon yhdentekevää mitä kaupasta saatavaa "dödöä" on kainaloihin tunkenut, joskus toimii joskus ei, sekin on kohdallani outoa.
Jep, mulla ihan sama juttu. Kokeile apteekin triple dry'ta (roll-on), toimii itsellä erittäin hyvin (laitan joka päivä/joka toinen päivä). Absolut torrria olen myös kokeillut, en tykännyt. Salilla hikoilen edelleen ihan sikana, mutta eipä tuosta muuta haittaa ole ollut kun että hikeä tulee silmiin jolloin kirvelee niin että hyvä että näkee mitään.. Kuten jo mainittiin, olis aika noloa lähteä salilta ihan kuivana :david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
nigster sanoi:
Kotona kun aina voi vetää itsensä melkein alasti kun sisälle pääsee :D

:offtopic:
Kuinka moni hikipossu muuten tekee tätä?

Mulla aina eka juttu minkä teen kun tuun himaan niin ripataan alusvaatteisilleen, odotetaan et hiki kuivuu/haihtuu ja vedetään kotivaatteet (lue:pyjamahousut ja toppi) päälle :lol2:

nää triple dryt jne toimii varmaan muuten hyvin, mutta entäs kun hikoilee helvetisti otsalta/päästä? Tietysti tuo salvia, jos se vähentää hikoilua noinniinkuin ihan yleisesti..

Halo sanoi:
:offtopic:
Kuinka moni hikipossu muuten tekee tätä?

Kotona ei pysty olemaan ku kalsarit/shortsit päällä kun hikeä pukkaa vaikkei mitään teekään. Hikoilu on kyl lisääntynyt ihan hitosti viimeisen parin vuoden aikana, ei tarvi kun laittaa vaatteet päälle ja kävellä rappuset alas ulko-ovelle niin kainalot on ihan märkänä - ei kiva.
Paitoja ja sukkia kuluu kyl ihan kiitettävästi päivittäin eli ei tulis mieleenkään laittaa samaa t-paitaa kahdesti päälle vaan suoraan pesukoneeseen lentää.

Itselläni hikoilevat kainalot paljon. Yleensä sosiaalisissa tilanteissa(kätenikin tärisevät=kahvikuppineuroosi). Nyt on tuo triple dry testissä. Saa nähdä miten käy.
Hikoiluni voi kyllä olla myös perinnöllistä.

Salilla hikoilu ei haittaa, mutta oleppa siinä ihmisten ilmoilla märät läikät kainaloissa.
Prkl.

Vähän :offtopic: , mutta sattuuko kellään muulla olemaan tuollaista ahdistuneisuushäiriötä, eli sosiaalisissa tilanteissa hikoilua/käsien vapinaa ym.
Sille ei kai voi mitään, vai voiko?

ERGJ sanoi:
Vähän :offtopic: , mutta sattuuko kellään muulla olemaan tuollaista ahdistuneisuushäiriötä, eli sosiaalisissa tilanteissa hikoilua/käsien vapinaa ym.
Sille ei kai voi mitään, vai voiko?

Voi, lääkkeellä nimeltä Beetasalpaaja.

mullakin esiintyy tuota "sosiaalista hikoilua" todella paljon, erittäin ikävää varsinkin esim. työhaastatteluissa jne. Mitään käsien tärinää ei kyllä esiinny..

Mutta en sitten tiedä että onko tuo enemmän sosiaalista vai lämpöön liittyvää, sillä pystyn rentoutumaan uusienkin ihmisten seurassa aivan täysin, JOS on viileää. Mutta sosiaalinen tilanne + kuuma ilma = Helvetti.

Selitätkö l0b0 miten nuo betasalpaajat auttaa?

Tuohan on käsittääkseni jokin sydän tai verisuonilääke. Vakauttaa kättä(jossain luki vissiin kai), mutta miten,se kiinnostaisi minuakin. Ja tuskinpa alan mitään sydänlääkkeitä popsimaan.

Itse tulee kanssa hikoiltua liikaa. Kotona en ihme kyllä hikoile, vaikka olisi kuinka kuuma tahansa. Mutta jos menen jonnekkin muualle, niin selkä on aivan märkä. Ei se ole kiva olla tyttöjen seurassa paita märkänä :(

Back
Ylös Bottom