Liialliselle hikoilulle loppu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalmaaja
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Täällä myös yksi jolla oli jatkuvasti kainolot hiessä. Triple Drysta oli hetkeksi pientä apua, vähensi hikoilua hieman, Bats ei auttanut senkään vertaa. Sitten ostin tuota Absolut Torria mitä täällä on kehuttu. Ekan kerran kun laitoin, ei kirvelyä, ei mitään apua, hikoilu jatkui samaan tahtiin. Seuraavana iltana koetin uudestaan ja tällä kertaa hieman hankasin kainaloita pyyhkeellä ennen kuin laitoin Absolutia, kuten joku täälllä kertoi tekevänsä. Aika pirunmoinen kirvely alkoi ja oli parin tunnin päästä pakko pestä pois että sai nukuttua, mutta tadaa, seuraava viikko oli täysin hietön. Nyt on tullut käytettyä Absolut Torria n. kuukausi, mutta nyt on onneksi opittu laittamaan sitä tarppeeksi ajoissa ennen nukkumaan menoa jottei kirvely haittaa nukkumista.

Mutta ei kait mitään hyvää ettei pahaakin. Aina kun laitan Absolut Torria, kumpaankin kainaloon tulee päiväksi/pariksi aristava, punainen alue. Ei koko kainalon alueelle, ja aristavan alueen paikka voi vaihdella aina seuraavalla käyttökerralla. Ei tekisi mieli lopettaa Absolut Torrin käyttöä, kun vihdoin on löytynyt apu hikoiluun, mutta ei tuo aristuskaan ole mukavaa. onko kellään vastaavia kokemuksia? Uskaltaakohan Absolut Torrin käyttöä jatkaa vaikka tulee tuollaisia oireita?

Täällä myös yksi jolla oli jatkuvasti kainolot hiessä. Triple Drysta oli hetkeksi pientä apua, vähensi hikoilua hieman, Bats ei auttanut senkään vertaa. Sitten ostin tuota Absolut Torria mitä täällä on kehuttu. Ekan kerran kun laitoin, ei kirvelyä, ei mitään apua, hikoilu jatkui samaan tahtiin. Seuraavana iltana koetin uudestaan ja tällä kertaa hieman hankasin kainaloita pyyhkeellä ennen kuin laitoin Absolutia, kuten joku täälllä kertoi tekevänsä. Aika pirunmoinen kirvely alkoi ja oli parin tunnin päästä pakko pestä pois että sai nukuttua, mutta tadaa, seuraava viikko oli täysin hietön. Nyt on tullut käytettyä Absolut Torria n. kuukausi, mutta nyt on onneksi opittu laittamaan sitä tarppeeksi ajoissa ennen nukkumaan menoa jottei kirvely haittaa nukkumista.

Mutta ei kait mitään hyvää ettei pahaakin. Aina kun laitan Absolut Torria, kumpaankin kainaloon tulee päiväksi/pariksi aristava, punainen alue. Ei koko kainalon alueelle, ja aristavan alueen paikka voi vaihdella aina seuraavalla käyttökerralla. Ei tekisi mieli lopettaa Absolut Torrin käyttöä, kun vihdoin on löytynyt apu hikoiluun, mutta ei tuo aristuskaan ole mukavaa. onko kellään vastaavia kokemuksia? Uskaltaakohan Absolut Torrin käyttöä jatkaa vaikka tulee tuollaisia oireita?

Jos ei oireet pahene ja se antaa enemmän kuin ottaa niin itse käyttäisin.

Olen itsekkin muutaman purkin ostanut tuota, ja kirvely on aina ollut helvetin moista. Sitten kun on pari viikkoa tuota käyttänyt niin nuo punertavat alueet ovat niin ärsyyntyneet, että ei pysty kaikkia liikkeitä salilla tekemään. Hikoilu kyllä loppui arkisissa tilanteissa, mutta ei sitä vaan pystynyt itse siitä huolimatta käyttämään. Välillä tuli jopa niistä punasista kohdista ihan karheat, ja tuotteen käytön lopetuksen jälkeen meni 1kk, että iho kainalossa palautui ennalleen. Kyllä vituttaa, kun tuo absolut torr toimii, mutta ei sitä vaan pysty käyttämään.:curs:

Tällä hetkelää tuota batsia eka purkki testissä, eikä se kokonaan hikoilua poista niin kuin absolut torr, mutta vähentää selvästi. Tuota triple dry tuotettakin tuli testattua joskus ja muistaakseni se ei ainakaan silloin auttanut sen enempää kuin tuo bats tällä hetkellä. Siitä tosin jo aikaa, joten pitää koittaa varmaan uudestaan kunhan tuo bats tuosta loppuu.

Niin ja semmoinen huono asia tuossa on vielä, että kun tuota laittaa illalla niin ei voi laittaa paitaa enää päälle, koska se poistaa joistain paidoista värin. Esimerkiksi eräs sininen paita on kainaloista vaaleanpunainen:D. Onneks sitä viittii silti salilla käyttää kun on kuitenkin vaaleansininen sävy kyseessä.:)

Nostetaas. Onko kukaan käyttänyt tota Axe Dry vai mitähän lie, sen mainostettas pitävän hikeä poissa. Vituttaa tosissaan kun kreatiinin käytön alottamisen jälkeen on ruvennu hikoilemaan ihan hulluna kainaloalue varsinkin! Koulussa t-paita on ihan mahottomilla lammikoilla kainalon alueilta pelkästä istumisesta... Ei siitä hajuhaittoja ole vaan muuten ärsyttävää kulkea kainalot märkinä. Niin eli onko tuosta mitään apua tajuttomien hehkutusten mukaan? :D

Ja joo onhan tässä pienmuotoinen bulkkikin päällä ja sen olen huomannu vaikuttavan kanssa hikoiluun...

[e] http://www.youtube.com/watch?v=qdK9zSl2cgE hahah tota juuri, onpa juuri tutunnäköinen ongelma. :hyvä:

Juu täällä myös yksi immeinen lisää, joka tästä liikahikoilusta kärsii. Oireet alko ihan parin päivän sisällä viime syksynä, tarkalleen koulujen alettua ja sitä nyt kestäny tähän päivään saakka vaikka aluksi tuliki epäiltyä hikoilun johtuneen flunssasta, joka viime kesäloman päätteeksi iski. Eli kainalot hikoaa yleensä jo pelkästä istumisesta ja ilmastoimaton tila(mm.koulu) saa hien puskemaan naamasta, vartalosta,jaloista ja istuessa perseki hikoo. Tämä esiintyy voimakkaasti, jos siirtyy lämpimästä ulkoilmasta sisälle, mutta kainalot pääasiassa kokoajan märkänä. Ikää kertyi talven aikana 18 vuotta ja täysin normaalipainoinen ja urheilua säännöllisesti harrastava.

Absolut torria testasin syksyllä, vähän hillitsi kainaloiden hikoilua, mutta keho sääti lämpöä sitten muulla tavalla eli naaman hikoilu kasvo. Batsiä käytän päivittäin ja ainakin haju haittaa vähentää.

Mieleen tuli, voisiko n.vuosi sitten aloitetun Roaccutan kuuri olla syynä hikoiluun, kuuri loppui viime syksynä, joskus syys - tai lokakuun aikana. Olisiko se aiheuttanut hikoilun, joka kylläkin kummastuttaa sillä viime kesä meni täysin ilman liika hikoilua :s

Apua olisi mukava saada sillä on sen verra kiusallista ja lääkärille meno ollu nyt mielessä, jos sieltä tulis jelppiä. Joitain liika hikoilu tapauksia oon lukenu, joissa myös epäilynä Roaccutan lääkitys, mut miten voimakkaana hikoilu muilla esiintyny?

Mieleen tuli, voisiko n.vuosi sitten aloitetun Roaccutan kuuri olla syynä hikoiluun, kuuri loppui viime syksynä, joskus syys - tai lokakuun aikana. Olisiko se aiheuttanut hikoilun, joka kylläkin kummastuttaa sillä viime kesä meni täysin ilman liika hikoilua :s

Apua olisi mukava saada sillä on sen verra kiusallista ja lääkärille meno ollu nyt mielessä, jos sieltä tulis jelppiä. Joitain liika hikoilu tapauksia oon lukenu, joissa myös epäilynä Roaccutan lääkitys, mut miten voimakkaana hikoilu muilla esiintyny?

Kyllähän tuo saattaa olla ainakin osasyynä. Monella Roacutan kuurin syöneillä on kuurin alussa alkanut tuo erityinen hikoilun voimistuminen, osalla se on loppunut kuurin loputtua, osalla pikku hiljaa ja osalla se tuntuu jatkuvan pidempään. Apua sen yhtäkkiseen hoitoon en keksi enkä ole nähnyt mitään poppakonstia. Neuvoisin käymään lääkärin juttusilla jos häiritsee.

Nostanpa nyt vuosia vanhan ketjun ylös, kun en tuoreempaakaan keskustelua löytänyt ja aihe tuli itselleni ajankohtaiseksi.

Eli itselläni ongelma on kainaloiden ylenmääräinen hikoileminen. Aamulla ja illalla ei välttämättä niinkään, mutta päivällä on heti cd-levyn kokoiset läiskät kainaloissa kun kaapista paidan laittaa päälle. Eikä johdu lämpimistä keleistä, vaikka tätä kirjoitellessani onkin helteet päällä. Esiintyy siis yhtä lailla talvella. Muutaman vuoden vanha tämä ongelma on, mutta välillä oli jakso, kun hikoilua ei esiintynyt. En tiedä voiko hikoilu johtua kiloista tai urheilun lisäämisestä, sillä tuntuu siltä, että kun oli laihassa kunnossa ja himmannut liikuntaa niin hikoilua ei ollut ainakaan niin paljon. Nyt kun taas painoa on hieman kertynyt ja sitä pudottaakseni säännöllinen liikunta taas aloitettu, kyllästyin kainaloiden ainaiseen märkyyteen.

Tavalliset deodorantit ja antiperspirantit ovat yhtä tyhjän kanssa. Lueskelinkin edellispäivänä juttua täältä ja lampsin apteekkiin ostamaan Absolut Torria, mutta voi jestas mitä myrkkyä se on! En ottanut lainkaan tosissani puheita siitä, että se kirvelee, kun ajattelin, ettei minulla ole herkät kainalot. Mutta ah, kuinka väärässä olinkaan. Eilen illalla levitin ainetta aivan ohjeiden mukaisesti kainaloihini ja sen jälkeen homma on ollut täyttä painajaista. Jo levitettäessä alkoi järkyttävä kirvely, mutta se vain paheni levittämisen jälkeen. Teki mieli huutaa ja lujaa. En muista, että mikään olisi koskaan kirvellyt yhtä paljon. Olin valveilla muutaman tunnin, enkä pystynyt laskemaan käsiäni alas, koska niin kova polte ja kirvely oli. Sinnittelin kuitenkin yön yli väkisin käsiä suuremmin liikuttelematta ja tänään kirvely on enää lievää eiliseen verrattuna. Pesin kainalot ohjeiden mukaan aamulla ja nyt päivemmällä levitin Bepanthenia tuohon kirvelyyn.

MUTTA, mikä mukavinta, hikoilu on tänään aivan samanlaista kuin normaalistikin!

Oli todella kovat odotukset tuohon tököttiin ja siihen, että vihdoinkin saadaan kainalohikoilu loppumaan. Nyt onkin vaikeaa päättää levitänkö sitä enää toista kertaa.

Siksi haluaisinkin kysyä, että minkälaisella aikataululla tuo Absolut Torr on muilla tehonnut? Entä onko samankaltaisia kokemuksia jollain ja mihin tulokseen olette päätyneet?

Kokeilin Absolut Toria ekaa kertaa viime vuonna kesällä, kun oli yli 30 lämpöä ja häihin piti lähteä hikoilemaan. Suositellaan tosiaan laittamaan viimeistään edellisenä iltana, jotta ehtii vaikuttaa. Laitoin kuitenkin hotellilla suihkun jälkeen ennen pukeutumista. Ja toimi kuin häkä. Koko päivänä ei yhtään ollu kainalot hiessä, vaikka yleensä kys. ongelmasta kärsin. Eli toimi välittömästi. Nykyään ei tule kovin usein laitettua, kun mulla se kutittaa ensimmäiset pari tuntia aika ilkeästi. Toimii kuitenkin edelleen ja pitää kainalot kuivina. Kirvelyä ei ole esiintynyt.

olen myös järjettömän kova hikoilija. Erityisesti salilla... Kainalohiki kyllä loppuu näillä antip. Aineilla. Ne vaan sitten blokkaavat hikirauhaset. Sitä kun vuosikausia kainaloon lykkii niin mulla ainakin tuli mitta täyteen. Tai mistä lie johtui mutta rauhaset kainalossa tulehtuivat. Eli nyt melkein vuoden ilman antiperspirantteja. Hikoilu on kovaa mutta ei ainakaan toistaiseksi mitään tulehduksia.

Itsellä absolut torr kutinaan on toiminut seuraava,
1. Puhtaisiin kainaloihin
2. Kuiviin kainaloihin
3. Laittaa vasta kun on illalla asettunut jo makuulle nukkumaan

Viikon välein laitan kainaloihin ja rintojen väliin, eikä hiki puske läpi. Normaalisti näistä paikoista puskee lähes lumihangessa istuessakin. Nyt pysyy kuivana käsitellyt paikat, vaikka salilla muuten valuttaisikin hikeä ympäri kehoa.

Pari tuntia pitää odottaa suihkusta tulemisen jälkeen. Itellä tullu tosi pahojakin palovammoja tolla mut laitan nykyään kosteusvoidetta n tuntia ennen laittoa sekä about 30min-1h laiton jälkeen niin ei oo ongelmaa

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hiukan tilanteeseeni päivitystä, jos jotakuta sattuu vaikka kiinnostamaan. Eli Active Torr ei toiminut, myöskään Triple Dry:lla ei mitään vaikutusta. Nyt on käyty yleislääkärillä ja tämän passittamissa verikokeissa, joissa tutkittiin kaikki mahdollinen. Ei mitään sairauksia tai syitä hikoiluun löytynyt. Nyt odottelen ihotautilääkärille aikaa ja kenties sitä kautta sitä botoxia kainaloihin. Yksityisellä lääkäriasemalla siis asioin.

Minä hikoilen pääosin ylipainon takia ja nyt vanhempana ongelma ei ole enää niin suuri. Nuo perusdödöt toimii lähinnä hajunblokkaajina, eivät siis hikoiluun vaikuta merkittävästi. Tripple Dry toimii paremmin ja suht miellyttävä käyttää. Absolut Torria olen kokeillut, mutta se viinan haju, sekä kirvely ei oikein iske. Dödöä vedän kainaloihin rintojen alle ja rintalastaan, haaroväliin ja pakaroiden väliin, sekä jaloille toisinaan omaa schollin dödöä. Kun kainaloiden hikoilun blokkaa, niin se tosiaan siirtyy sitten alaspäin, joten pakko on myös muut paikat tuolloin hölvätä ja tuo AT:n jälkeen kulkuset kilvan helkkäilee. Toisinaan trimmailen myös kainalo ja pallikavoittusta, jotta hajun muodostus vähenisi.

Mustia vaatteita olen käyttänyt since 1987 ja viimeaikoina pääosin teknisiä paitoja, jotka haihduttavat hien, eivätkä jää märiksi puuvillapaitojen takia. Niistä ei myöskään lähde väri niin kuin puuvillapaidoista.

Kämpässä on talvisin 12-14 astetta lämmintä ja oleilen aluskalsareilla ja t-paidalla. Onneksi on oma tupa, niin ei tarvitse muiden lämpötiloihin suostua.

Tuota betasalpaajaa olen miettinyt, kun on myös sosiaalisten tilanteiden pelkoa, mutta verenpaine on kotona mitattuna noin 120/70 ja lepopulssi noin 45. Lääkärillä tai hoitsulla käydessä verenpaine on ollut jopa 180/120 luokkaa ja pulssi siellä 80 korvilla.

Onneksi opiskelujen myötä liikun nörrtien ja inssien kanssa ja nehän harvemmin käyvät suihkussa, eli en ole se pahanhajuisin hemmo.

Kaikki jotka hikoilette kuin siat.... ei ole helpotusta.
Itse olen 92-98 harrastanut TKD... ja aina hikoillu kuin sika.... Sensei sanoo alkulämpö, niin itsellä on puku märkä. Juoksin Cooperissa 3400m.
Ja nykyään kanssa hikoilen kun possu. Tosin +50kg.
Mutta suosittelen eka mittaamaan verenpaineen ja onko ollut jalat kylmänä tai pakottanut? Ja ei mitään "no valkotakki löysyyttä". Itse vältin verepainentaudin 20vuotta tolla diagnosilla.

Sensei sanoo alkulämpö, niin itsellä on puku märkä.
Kaikki olisi ihan hyvin jos hikoilu rajoittuisi vain treeneihin. Silloin saa hyvällä omallatunnolla hikoilla kuin pieni porsas, mutta ei ole mukava ihmisten ilmoilla hengata rennoissa merkeissä törkeiden dallasien kanssa.

Joku on varmasti tämän todennut jo ketjussa, mutta sanompa silti. Itsellä on tullut merkittävä muutos sikahikoojasta -> ketodieetillä, ei juurikaan. Itsellä on jalat olleet aina kylmänä, niinkuin myös isälläni, eli huono ääreisverenkierto. Nollahiilareilla hikoilu on hyvin pientä, mutta jo pienikin hiilariboosti tuo hienpintaan todella tehokkasti. Stressihikoilukin tuntuu vähentyneen merkittävästi. Normi ruokavaliossa uin hiessä, mutta ketolla vain kainalot ovat hikiset.

Minulla jostain syystä Kuopiosta muuton jälkeen väheni hikoilu aika paljon. Ruokavaliokin kyllä muuttui siinä samalla vähähiilarisempaan suuntaan ja muutenkaan ei enää tarvitse syödä yhtä paljoa kuin Kuopiossa, kun ei joudu fillaroimaan niin saatanan pitkiä matkoja siinä vuoristossa. Kuopiossa asuessa hikosin kävellessäkin kuin sika, jos lämpötila oli yli -20 astetta ja päällä oli enemmän kuin t-paita ja joku ohut takki + jotkut housut ilman pitkiä kalsareita alla. Kylmänkesto ei kuitenkaan tunnu huonontuneen myöskään. Omituisia juttuja nämä. Varmaan ruokavalio, syömisien määrä ja yleinen fyysisen rasittuneisuuden taso vaikuttavat eniten.

Itsellä tuota ongelmaa myös ollut. Vielä enemmän päästä hikoilua kuin kainaloista, just niinkun tuolla aikaisemmin mainitsi joku, huono ilma jossain luokassa tms niin jo pukka hikeä.
Treeneissä aina paita ihan märkä. Hiilarimäärän kohtuullistaminen ja paskahiilarin rajoittaminen auttanut selkeästi. Sekä suolan käytön pieni lisääminen.
Aiemmin en oikein lisännyt suolaa mihinkään, nykyään aika "normaalia" suolan käyttöä, sekä treenijuomassa vähän suolaa. Jeesannut selkeästi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom