Ei ole. Kehonrakennuksessa ei ole paskankaan väliä, kuka kilpailijoista esimerkiksi kyykkää eniten.rahkanaama sanoi:Eikö tässä nyt ole pieni ristiriita vaikkapa 'Danten oppeihin', "THE PEOPLE WHO MAKE THE GREATEST STRENGTH GAINS OVER TIME WILL MAKE THE GREATEST SIZE GAINS OVER TIME ACCORDING TO THEIR GENETIC POTENTIAL." Myönnetään, minulla on huono englannikielen taito, mutta eikö tuossa ole selvä ristiriita?
Kehonrakennustreenissäkään ei ole väliä sillä, kuka kyykkää eniten. Millä on väliä, on sarjapainojen kehitys. Danten mukaan (ja olen itse asiasta samaa mieltä) se kehonrakentaja, joka saa kasvatettua sarjapainojaan eniten pitkällä aikavälillä kasvattaa myös eniten lihasta. On kuitenkin muistettava, että ihmisillä on hyvin erilaiset voimantuotto-ominaisuudet, eli esimerkiksi kahden fysiikaltaan täysin samantasoisen ja -kokoisen kehonrakentajan vinopenkkisarjoissa saattaa olla 100 kilon ero. Joillain on suotuisat lihasten kiinnityskohdat voimaliikkeiden suorittamiseen, jolloin he kykenevät nostamaan enemmän rautaa voimaliikkeissä samalla lihasmassalla kuin muut. Pelkän lihasmassan lisäksi absoluuttisiin voimatasoihin vaikuttaa niin monta yksilöiden välillä rajusti vaihtelevaa tekijää (lihasten kiinnityskohdat, raajojen suhteelliset pituudet, lihassolujakauma, treenitapa, jne.), ettei yksinkertaisesti ole niin, että vahvimmalla kyykkääjällä olisi myös kehonrakennusmielessä parhaat jalat.
Esimerkki: kaksi samankokoista kaveria, joilla on lihaksen kasvatukseen yhtä hyvät geenit, aloittavat kehonrakennuksen. Kutsutaan heitä vaikka Hulkiksi ( :evil: ) ja Davidiksi ( ). Alussa :evil::n maksimikyykkysarja on 100 kg x 10, ja :n 70 kg x 10, vaikka molemmilla on tasan yhtä suuret reisilihakset. Molemmat treenaavat nyt vuoden.
Vuoden jälkeen :evil: saa kyykyssä 150 kilolla kympin, ja kyykkää nyt 140 kg x 10. :evil: on siis vahvempi, mutta :illa on nyt suuremmat reidet, koska on kehittänyt kyykyssä sarjapainojaan huomattavasti enemmän kuin :evil:.
Tätä Dante tarkoitti tuolla tekstillään, ja kirjoitti caps lock pohjassa STRENGTH GAINS koska halusi nimenomaan eritellä sarjapainojen (voiman) kehityksen sarjapainojen (voiman) huippumäärästä.