Lihasta vuodessa vain 400-800?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Horg
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
insect sanoi:
Kova jätkä olet, jos tuon verran saat puhdasta lihasta vuodessa. Tuon määrän voit saada painoa vuodessa, mutta n. 2kg siitä on lihasta ja loput rasvaa ja nesteitä..

:anssi: ei kai tässä kukaan ole väittänytkään että se 10kg olisi puhdasta lihasta, vaan kyse oli siitä että jos bulkkaa 20-30kg lisää massaa niin siitä hyvinkin voi olla se 10kg lihasta kiristelyjenkin jälkeen.

käsittääkseni lihaksen hankkiminen ilman rasvaprosentin nousua on aika mahdotonta, millä se lihas kasvaa, jos ei olla + kaloreilla, eikä ne kaikki + kalorit sinne lihakseen mene.

Jos 10 kiloa nostaa painoaan vuodessa hyvin valikoiduilla ruoka-aineilla bulkaten ja samalla lujaa treenaten, niin varmasti sitä lihastakin kertyy enemmän kuin 2 kiloa. Eri asia sitten on kuinka paljon kertyneestä lihaksesta jää jäljelle kun bulkatessa kertyneitä rasvoja lähdetään polttamaan pois.

tiieitiijuu sanoi:
käsittääkseni lihaksen hankkiminen ilman rasvaprosentin nousua on aika mahdotonta, millä se lihas kasvaa, jos ei olla + kaloreilla, eikä ne kaikki + kalorit sinne lihakseen mene.

Tarkoitit varmaan, että lihaksen hankkiminen ilman rasvan absoluuttisen määrän kasvua on mahdotonta. Rasvaprosentti, eli rasvan suhteellinen osuus kehosta voi toki pienentyä. Pakko viilata sanamuodot oikein kun aloittelijat lukevat tätä :)

Mitä tarkoitetaan lihaksella? Jos lihan kasvuksi lasketaan myös mukaan lihakseen kertynyt neste niin varmasti pystyy monta kiloa "lihasta" vuodessa hankkimaan, mutta jos ajatellaan lihaksen "kuivapainoa" eli lihasproteiinien lisäystä niin varmaankin tuo 800g alkaa olemaan jo aika kova suoritus.

Massaa ! Voimaa ! Kirjas puhuttiin jopa kolmenkymmenen kilon lihaskilon lisäyksestä vuodessa naturaalisti ! No tuota mä en kyllä iha jaksa uskoa, mutta kyllä, niinkuin moni jo on kirjoittanutkin. Aloittelijalle joka on langanlaiha voi ensimmäisenä vuonna tulla hyvinkin kymmenenkiloo lihasta lisää. Miksei enenmänkin.
hekottaja sanoi:
Juu olen tosin vasta nuori jamppa, mutta hulkin kaltaisessa tilanteessa: Aloitin 176cm pitkänä ja 52 kg painavana, penkki=25, kyykky=25 hauista treenailin 4kg painolla scotissa. nyt olen treenannut 1,5vuotta ja painan 75, olen siis nyt normaali, kun taas suurin osa ikäisistäni on treenaamaan alkaessaan vain hieman pienempiä.
Arvatkaapa vituttaako kun on tehnyt 1.5 vuotta työtä päästäkseen samalle linjalle muiden kanssa?

kyllä toi varmaan harmittaa. Mutta et tosiaan ole ainut, itte hiukan tukevampi, mutta tekstistäsi päätellen olet aika nuori, itte kolmikymppinen ja puolet iästäni sekoillut viinan ja tupakan kanssa ja syönyt mitä sattunut. parhaimmat treeni vuodet menny viina kans läträtes. Mutta tosiaankin vertaa tuloksiasi itteesi, koska olet itsesi pahin kilpailija. :kippis1:

ps. En ole kenenkään nähnyt kyykkäävän natuna edes ykköstä 190 kg !
mahdollista se varmasti kyllä on.

kas-vain sanoi:
Mitä tarkoitetaan lihaksella? Jos lihan kasvuksi lasketaan myös mukaan lihakseen kertynyt neste niin varmasti pystyy monta kiloa "lihasta" vuodessa hankkimaan, mutta jos ajatellaan lihaksen "kuivapainoa" eli lihasproteiinien lisäystä niin varmaankin tuo 800g alkaa olemaan jo aika kova suoritus.

Itse käsitän tämän asian niin, että lihas tai lihaskudos tarkoittaa nimenomaan elävää ja toiminnallista kudosta. Jos lihassolukosta pumppaa kaiken veden (eli solunesteen) pois, niin ei se jäljelle jäävä massa kyllä enää ole toimintakykyistä. Ihminen on kuitenkin suurelta osin vettä. (Ja eiväthän ne tytöt uimarannalla tiedä, kuinka suuri osa komeasta ulkokuoresta on proteiinia :D )

Mutta vastatkaapa viisaammat, eikö aloittelijan kasvun pitäisi osittain johtua myös nivelten, jänteiden jne. vahvistumisesta eikä pelkästään lihasten tai läskin kertymisestä. Itse ainakin toivoisin, että esim. polveni vahvistuisivat kyykkäillessä.

Steroidi sanoi:
Arvaappa paljon tosta ~30kg on lihasta :hyper:

mun ei tartte arvailla mitään,koska mitoistakin sen tietää,silloin vuoden treenanneena 100kg:n painoisena rinnan ympärys 122cm,vyötärö 85,5,reidet 70cm,hanskat 46cm,täytyy sanoa että rasvaa siitä 30kg:n painon lisäyksestä oli todella vähän!

Rauta Rane sanoi:
Steroidi sanoi:

mun ei tartte arvailla mitään,koska mitoistakin sen tietää,silloin vuoden treenanneena 100kg:n painoisena rinnan ympärys 122cm,vyötärö 85,5,reidet 70cm,hanskat 46cm,täytyy sanoa että rasvaa siitä 30kg:n painon lisäyksestä oli todella vähän!

Vapise Ronnie :D

Rauta Rane sanoi:
Steroidi sanoi:

kuvia tietystikään aloituskunnosta ja vuoden treenin jälkee ei ole, joten :D
jo tuosta hanskan koosta voisi päätellä että rantakunto on aika kaukana :evil:

Todellakin voi tulla koko punttireenin alkuvaiheessa olevalle miehelle enemmän kuin 2kg/vuosi. Erään tutkimuksen mukaan huippu-urheilijalle tuo 2kg on aika optimaallinen tulos, esim. jääkiekossa. Nhl-jampat nostaa vuodessa jopa 10kg painoaan, yleensä tulokaskaudella :/

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kofeiini sanoi:
Todellakin voi tulla koko punttireenin alkuvaiheessa olevalle miehelle enemmän kuin 2kg/vuosi. Erään tutkimuksen mukaan huippu-urheilijalle tuo 2kg on aika optimaallinen tulos, esim. jääkiekossa. Nhl-jampat nostaa vuodessa jopa 10kg painoaan, yleensä tulokaskaudella :/

Joo NHL:ssa tunnetusti hormooneilla ei oo mitään tekemistä tuon painonlisäyksen kanssa, vai olisikohan kuitenkin? :arvi:

Maso sanoi:
Sitähän tässä kaikki ovat toitottaneet, että alkuvaiheessa voi tulla vaikka mitä ja kenelle, mutta siitähän ei ollutkaan kysymys, eihän?

No ei suoranaisesti, mutta aika oleellinen osa tätä keskustelua se silti on.

Noh, sen verran voisin kommentoida, että itse olen nyt bouttirallaa 3v ja risat treenaillut. Alkupaino oli noin 64kg, rasvoista ei niin tietoa, mutta vatsalihat näkyivät kolmen rivin verran mainiosti. Tällä hetkellä painoa aika tasan 100kg ja vatsat näkyvät kahden rivin verran. Rasvaa on toki kertynyt huimasti, mutta kyllä tuosta nyt luulisi vähän reilummin lihaa olevan kun 3x800 :jahas:

Saleilla, joilla normaalisti olen käynyt, olen nähnyt vuosien varrella tuhansia treenaajia. Mutta en ole varma, olenko nähnyt vielä yhdenkään 93 kiloisen naturaalin kyykkäävän kisasyvyydestä sarjapainoinaan 190 kiloa. Toki tiedän, että sellaista tehdään joskus ja jossakin, mutta se on kaikkea muuta kuin yleistä. Paitsi tietenkin netissä, missä Elvis elää, runkkupenkit ovat penkkejä, puolikyykyt kyykkyjä jne. Kyllä tuollaiseen voimatasoon voi olla jo hyvin tyytyväinen.

Tuli ehkä kirjoitettua vähän epäselvästi, eli kyykky on tässä tapauksessa smith-kyykky. Siinä tekemäni sarjat, toistot ja painot 3x10x160 kg. Tuolla 190 kg pystyin ottamaan 5 toistoa eli ei sitä voi tosiaan sarjapainoksi kutsua.
Ja ihan epäselvyyden välttämiseksi tämä siis ilman anabolisia lääkeaineita :)

hekottaja sanoi:
Juu olen tosin vasta nuori jamppa, mutta hulkin kaltaisessa tilanteessa: Aloitin 176cm pitkänä ja 52 kg painavana, penkki=25, kyykky=25 hauista treenailin 4kg painolla scotissa. nyt olen treenannut 1,5vuotta ja painan 75, olen siis nyt normaali, kun taas suurin osa ikäisistäni on treenaamaan alkaessaan vain hieman pienempiä.
Arvatkaapa vituttaako kun on tehnyt 1.5 vuotta työtä päästäkseen samalle linjalle muiden kanssa?

Heh, et ole ainoa. Kun minä ekaa kertaa kokeiliin penkkiä muutamien kuukausien "reenin" jälkeen taisin ottaa 2 toistoa 40 kilolla. Sarjaa tein sitten 30 kilolla. Hauiskäännössä meni jollain 12,5 kilolla ja prässissä oli varmaan 60 kiloa romua (kelkka mukaanlukien). Vasta joskus kahden vuoden reenin kuluttua voimatasot alko oleen "normaalit". Nyt reenannu jonkun vajaa 3 vuotta, josta ainakin puolet "sata lasissa" ja penkissä lähtee 4x70 ja kyykyssä sarjaa 90 kilolla. Hassua asiassa on juuri se, että näytän kuitenkin paljon isommalta kun voimatasoni antavat ymmärtää, koska voima on KASVANUT kuitenkin aika reilusti. :kippis1:

kofeiini sanoi:

Jep. NHL-jampat aloittavat harjoittelemaan vasta NHL:ään päästyään, joten lihasmassaa heilahtaa vuodessa 10kg? Fakta on kuitenkin se, että NHL-pelaajien harjoitus- ja pelimäärillä kropan painon nostaminen 10kg:lla/vuosi on aika kova suoritus, oli se paino sitten lihaa tai läskiä. 10kg läskiä tuolla pelimäärällä vaatii ihan järjetöntä sikailua ruokapöydässä ja siihen en oikein jaksa uskoa. Enkä myöskään jaksa uskoa siihen, että NHL-pelaajat vetävät niin paljon ruisleipää, että lihasta tulee 10kg vuodessa....

Ja unohtuipa vielä kysyä, että MIKÄ tutkimus? Viitteitä ja linkkejä kiitos.

Sumu sanoi:
Ja unohtuipa vielä kysyä, että MIKÄ tutkimus? Viitteitä ja linkkejä kiitos.

Oli muutama viikko sitten juttua Seurassa, tutkijan nimeä en muista.
Enivei, siinä oli mm. Saku Koivun, Teemu Selänteen, Sami Kapasen ja Mats Sundinin painot ennen ja jälkeen NHL:ään pääsyä.
Sami Kapaseen otettiinkin yhteyttä ja hän sanoi jotenkin näin, että ei ole koskaan painanut niin paljon kun väitetään. Kuitenkin NHL:ssä nuo punnitukset ovat tehty HYVIN tarkkaan, ne eivät valehtele.

Nythän ne on NHL:ään niitä kovempia douping säännöksiä laittamassa...luultavasti ne vähän "vitamiineja" vetelevät..mutta onhan nuo NHL pelaajat geneettisesti luultavasti kovin lahjakkaitakin..

kofeiini sanoi:
Oli muutama viikko sitten juttua Seurassa, tutkijan nimeä en muista.
Enivei, siinä oli mm. Saku Koivun, Teemu Selänteen, Sami Kapasen ja Mats Sundinin painot ennen ja jälkeen NHL:ään pääsyä.
Sami Kapaseen otettiinkin yhteyttä ja hän sanoi jotenkin näin, että ei ole koskaan painanut niin paljon kun väitetään. Kuitenkin NHL:ssä nuo punnitukset ovat tehty HYVIN tarkkaan, ne eivät valehtele.

Yritin pitää pokkani... mutta LOL. Seurassa juttua "tutkimuksesta"?

Millä tavalla NHL:ssä suoritetaan punnituksia, jos ne ovat hyvin tarkkoja ja eivät valehtele?

Eikä tässä nyt välttämättä ole kyse siitä, että valehteleevatko punnitukset vai eivät. Tottakai jääkiekkoilija voi saada ensimmäisen NHL-kauden aikana 10kg lisää painoa, mutta pelkällä ruisleivällä se tuskin tulee. Toki tämä on vain mutua, mutta 80-100 peliä + harjoitukset + matkustaminen = niin kova rasitus, että painon lisääminen yksinkertaisesti on vaikeaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom