Lihasrevähdys, mitä missä hä? Perustietoa lihasrepeämästä ja sen hoidosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TJJ
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
lonkan seudulla muljumista

ELIKKÄ. mulla muljahtelee lonkan alueella kun astun rappusia ylös tai käevlen jyrkkää ylämäkeä. Juokseminen ylämäkeen/portaissa täysin mahdotonta.
Muljahtelu alkoi kun kaaduin lonkka edellä ja pakaralihas repeytyi snadisti lonkan kohdalla. Lääkäri sanoi että vaiva pitäisi helpottaa kuukaudessa mutta muljuminen on jatkunut jo yli kaksi kuukautta. olen kyllä liikkunut jonkin verran... en tiedä onko tämä hidastanut toipumista... alueella ei ole turvotusta tai mitää suurta kipua.. muljumisen yhteydessä pientä kipua ja jumiutumista...
Mistä muljuminen johtuu? mikä avuksi?

Veikkaisin, että siihen repeämän kohtaan tullut arpikudosta, joka sitten liikkuessa "muljuu".

Hoidoksi voisi kokeilla tuon lihaksen varovaista venyttelyä hyvän lämmittelyn jälkeen. Urheiluhierojallakin käynti voisi auttaa.

Veikkaisin, että siihen repeämän kohtaan tullut arpikudosta, joka sitten liikkuessa "muljuu".

Hoidoksi voisi kokeilla tuon lihaksen varovaista venyttelyä hyvän lämmittelyn jälkeen. Urheiluhierojallakin käynti voisi auttaa.

kiitoksia. otan neuvosta vaarin!:thumbs:

Tätä on todella noloo edes myöntää, mutta eilen kavereiden yllyttämänä ruvettiin kokeileen spakaateja kylmiltään. No, tuloksen saattaa arvata kun muuten ei ole kyseistä asiaa tullu harjoiteltua vähään aikaan. Haarovälin jo melkein hipoessa lattiaa kuulu "ruks" ja takareidessä ihan v*tunmoinen kipu. Ei ota päähän, ei yhtään! Täysin omaa tyhmyyttä, mutta tänään on takareiska ollu sen verran kipee, että pelkäänpä että sieltä jotain olis menny. Mites tällänen "vamma", kuuluuko revähdysten piiriin ja kannattaako hoitaa kylmällä..?

Hoi hoi, eli yks treenipäivä tossa tein pystypunnerrusta, ja sarjan jälkeen aloin laskemaan luonollisesti käsiä alas kun laskin tangosta irti, samalla kun laskin käsiä vasemmasta yläselästä olin kuin kuulevinani rusahduksen ja tuntu ihan kuin joku olis repäissyt, se koski siihen revähtyneeseen kohtaan jonkin aikaa, jatkoin treeniä normaalisti eikä siinä ole ollut kipuja sen jälkeen, eikä ole koskettelu arkakaan, onko mahollista että kyse on jostain revähtyneestä lihaksesta vai oliko mahdollista että hartiat oli vaan niin jumissa että siellä jokin paikka vain loksahti? olin tapahtuma hetkellä varma että joku pieni himpuli pimpuli selkälihas repes mutta kun kipuja ei siellä ole jälkeenpäin ollut niin pisti miettimään.

Viikko sitten penkkiä nostellessa tuli vasen rinta kipeäksi, kipeä kohta on rintalihaksen alapuolella ja sitten tuolla kainalon alapuolella. mutta se ihmetyttää kun kipu on pahentunut tässä viikon aikana. kävellessä sattuu rintaan, juokseminen on tuskaa kun kokeilin ja kaikki tekeminen on vaikeeta. ei edes autoa pysty ajamaan kunnolla, varsinkin kun tulee tiukka mutka ja pitää kääntää rattia jyrkästi vasemmalle niin kipeetä tekee. kyllä vituttaa tämmönen. ei mitään kuntoilua nyt jo viikkoon ja valoa paremmasta ei ole näkyvissä. kai sitä pitää lääkäriin mennä maanantaina..

Eilen koulusta kotiin tultuani tunsin vihlovaa kipua tuossa vasemman lapaluun alapuolella tai siinä vieressä. Tänään ollu aika pahat kivut ja pari särkylääkettä pitänyt ottaa. Sain ensi torstaille hierojalta ajan. Voinko huomenna mennä salille jos kipu sen sallii? Jotain äitin ja fysioterapeutin kanssa puhuttiin jostain fasettilukosta, että selässäni olisi sellainen, minä meinaa tuo?

etureidessä n.10cmx2,5cm tasanen "viilto"luun vieressä ollut jo nelisen viikkoa.vitust kipulääkkeitä ja lääkäri kehotti fysioterapeutille menoa ettei pahasti ala vaivaamaan.ei ole aikaa niihin kun duunit puskee päälle.onko kellään hyviä kotihoito vinkkejä?venytyksiä paljon ettei ala arpi kiristää...

itellä tossa sivureidessä kuulemma revähys, mutta ei satu painaessa ei käveltäessä, näin kun istuu iha normaalisti ja nousee niin sattuu pilusti... ollu 2vk ja melkee tuntuu et ois pahentunu vaan...oiskohan sittenkään revähys? ku se lääkäri ei oikeestaan sanonu muuta ku jaa buranaa kuurimaisesti...

oon kyl kävelly aika paljo mutta reenaamaan en pysty...että mikä vittu tossa oikeesti nyt on...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ai helvetti, tänää koulussa piti juosta 100m, 20m jälkee oikeesee reitee kauhee tuska. Nyt on kivasti turvonnu ja jotai mustelman tynkääki tuossa näyttäis olevan. Oon pitäny koholla ja antanu kylmää, ei kai tässä oikee muutakaan voi? Särkee koko ajan :(

Nonii vuosi aikaa ku ojentaja revähti. 2x oon ottanu ojentajia nyt pienillä painoilla Ja kas kummaa, edelleen tuntuu ojentajassa! Eikö se perkele oo vuodessa ees parantunu!!!
Edellen se tuntuu omituiselta ku sitä koittaa, Jotain irtonaista tuntuu siel lihassa. Se kohta on alhaalla ojentajassa, eli lähempänä kyynärpäätä. Ei haitannu mikään kova esim..pystypunnerrus, ku talvella teki. Eli kesti hyvin 40kg käsipainoilla pystäri sarjat.
Rinta revähti tossa 5-6kk sitte eikä oo sekään kondiksessa vielä..Pienillä painoilla treenaan mut edelleen siihenki tuntuu.

Takareisi napsahti juostessa täysiä ja magneettikuva näytti "10cm pitkän voimakkaan lihaksen ohentuman". Kyseessä on kolmannen asteen lihasrepeämä lähellä polvitaivetta.

Aloitin jumppaamisen 4 päivää vamman jälkeen, kun kävely oli vielä hankalaa. Tästä seurasi se, että nestettä valui polvitaipeeseen, joka on nyt tosi kipeä. Lihas tuntuu joka päivä paremmalta, mutta polvitaipeen kipu hankaloittaa takareiden jumppausta.

Miten saisin nesteen polvitaipeesta pois mahdollisimman nopeasti? Antakaapa ammattilaiset arvioita, milloin pääsen taas juoksemaan 100% tehoilla? Onko totta, että lähellä jännealuetta/jännealueella oleva repeämä paranee puolet hitaammin kuin puhdas lihasvamma?

Eli tuli oikea kämmen kipeeksi tossa 3kk sitten, kipu on viiltävää ja joutuu sarjat keskeyttään. Tarkalleen sanottonu kipu on tossa peukalon alusta vähän kämmeneen päin. Kipu tulee onneks vaan kun tekee kulmasoutuu vastaotteella, ei tunnu ollenkaan jos tekee myötäotteella tai sillei pystysuunnas käsipainoil. Sitte tuli tossa 2 kuukauden tauko ja nytkun taas yritti, niin kipu tuli taas heti takasin. Oisko kellään mitään ideaa mistä vois johtua tai miten vois estää?

Tein lauantaina kotona punnerruksia, vatsoja(istumanousuja) ja selkälihasliikkeitä lisäpainoilla tavalliseen tapaan. Sen jälkeen aamulla oli koko kroppa v*tun kipeä joten pidin paripäivää taukoa ja tein nyt illalla taas saman treenin. Kaikki muut meni ok tosin punnerruksissa vielä rinnasta joku lihas vihloi, mutta muuten ok paitsi vatsalihasliikkeet tuntuivat tosi raskailta ja lisäpainoillakaan en päässyt juuri yhtään toistoa kun ennen tehny 3x15 sarjoja. Eli pitäisikö kauankin pitää taukoa näistä?

Mistäköhän mahtaa olla kyse, kun nyt on jonkin aikaa tuntunut suurehkoa kipua käsivarressa suunnilleen kyynerpään ja ranteen välisen alueen keskellä. Kipu ei oikeastaan muussa tunnu paitsi kun hauiskääntöä tekee ja nostaa painot ihan ylösasti. Käsivarsi alkaa "venymään" ja kipu alkaa heti tuntua. Mikäköhän tämmäinen mahtaa olla ?

Parantumaton vaiva

Aloitin nuorena nostelemaan liian suuria painoja ja reväytin oikean käden hauiksen ja rintalihaksen välisen lihaksen. Siitä on nyt jo varmaan 2 vuotta, mutta lepo ei ole auttanut. Kuvaillakseni lihaksiani, oikean käden hauis on suurempi, mutta ei niin kova kuin vasemman käden hauis. Sama pätee rintalihaksiin. Oikeassa rintalihaksessa on ikään kuin reikä hauiksen lähistöllä. Olisiko kenelläkään kokemusta vastaavasta tai/ja hyviä neuvoja, nimittäin olen näyttänyt kehoani jo aiemmin lääkärille, olen käynyt ultraäänessä, mutta sanovat vain, että ihan hyvältä vaikuttaa, ja paranee kyllä ajan kanssa. Vähän vaikea vain uskoa tuollaista, kun on jo 2 vuotta kulunut tuloksetta. Venyttelen kovasti ja olen jättänyt ainakin toistaiseksi varsinaisen treenaamisen, koska muuten koen epäbalanssin vain kasvavan entisestään kehossani. (Paino on laskenut roimasti, varmasti myös lihasmassa.)

Mitään vinkkejä? :(

treenasin pohkeita pitkä tauon jälkeen muutamat sarjat ja seuraavana päivänä oikean jalan pohje on niin kipeä ja turvoksissa ettei kävelemään pysty. ei tunnu pelkältä "lihaskivulta". ei tohdi edes venytellä. :wtf: mikähä mahtaa olla vikana

Mulla katkes oikee olkavarsi tossa kohta 3 kuukautta sitten.

Nyt joku pari viikkoa sitte olin kolarissa, jossa en lyöny kättä mihinkään, mutta se tottakai sillee.. "retkahti" ja eka olin varma et katkes luu uudestaan, en ollu varma koska oli vielä ortoosi päällä.

Sairaalas röntgeniin ja luu ei oo katki, mutta koko käsi oli paisunu muutaman päivän ja ihan HELVETIN kipee, ei saanu suoraks, nostettua, yhtään mitää.
Pari kertaa pakotin itteni liikuttamaan niin päivän päästä käsi oli paljo parempi.

Ylempi osa haiuksesta on vähän kovana ja sitte tos brachiliaksen vieressä on ihan helvetin kova paakku, joka ei oo oudon värinen tai kipee..

Mikäs vittu täs on? Käteen sattuu jos jännitän sitä lujaa, ojentajaan ja hauikseen molempiin ja jos koitan nostaa ylös, paakku on siis tos etuolkapään alla, ja oikeestaan hauiksen ja ojentajan "välissä" aika tarkasti luun vanhalla murtumakohdalla.

Onko tuolla ollu joku pieni repeämä vai verenpurkauma vai mikä vittu?
Tää on nyt ollu tällanen jo pari viikkoa niin vähä huolestun ja rupeen miettimään mahdollisia kudosvaurioita..

EDIT:

ja käsi ei mee ihan suoraks, ku koitan suoristaa niin tossa kyynärtaipeessa tuntuu "venytystä".

Ei kyl se on aika hyvin tos brachiliaksen kohalla toi paakku mutta ihmetyttää kuinka hauista voi kuitenki jotenkuten käyttää kivutta...

ei helvetti ku ärsyttää

Back
Ylös Bottom