Mul on joskus käyny jtn samantyylistä mun oikeen haban alaosaan siihen kyynär taipeen juureen. Tää näkyy selkeesti mun habojen koko erossa, kun toinen haba ei supistu yhtä voimakkaasti ja on pienempi. Kuulostais, että sulla on katkennut/luiskahtanu sieltä kokonaan se jänne, kun taas mulla on jtn pientä vauriota/kulumaa vaan, kun tajusin aikoinaan lopettaa ajoissa. Oon saanu sen käsityksen, et noi hauiksen kiinnityskohdan vammat, hauiksen pitkän pään vammat tai mikä nyt oikea termi onkaan, ni niitä ei mielellään lääkärit leikkaa, ellei ole pakko ja jossei häiritse normi elämää. Se jänne mun tietääkseni sitten siirretään eri kohtaan siinä leikkauksessa, ja siinä saattaapi kadota useampi 10% supistumis voimaa habasta. Tämä ei ole varma tieto, mutta oon ite hieman aiheesta lukenut ja kysellyt urheilu lääkäriltä. Habahan kiinnittyy toisesta päästä kyynärvarteen ja toisesta olkapäähän. Mut aiheuttaa tosiaan itellekin turhautumista tämä yhä, kun mielellään treenaisi haboja, mutta täytyy tyytyä leukoihin, mitkä haba kestää. Itekki teen paljo lisäpainoilla noita leukoja, ja isoilla painoilla olkapäät,habat yms. voipi kaiketi loukata helposti halutessaan.
Sain leikkausajan julkisen kautta, viikon päähän. Tosi hyvä tuuri. Voihan olla, että toi paranisi itsestään, mutta oon netistä lukemalla saanut käsityksen, että toisin kuin esim. välilevytyrä, joka todennäköisesti vetäytyy omia aikojaan, niin noiden käsivarren pikkujänteiden kanssa on vähän 50/50, että paraneeko itsestään. Ja toi käsi on siinä kuosissa, että ei sillä kyllä mitään muuta tällä hetkellä tee, kuin kirjoita tätä viestiä nettiin. Ja itse kun googlesta katsoin, niin noista erityyppisistä hauiksen repeämistä tän tyyppinen oli juuri se, josta sanottiin, että leikkaus todennnäköisesti välttämätön. Ja kaipa se ortopedikin tietää jotain, mitä mä en tiedä.
Itse tilanne, missä tämä sattui, oli aika mielenkiintoinen. Yritin leuoissa 50kg:lla jotain ykköstä tai kakkosta, ja tiesin aikaisemmasta kokemuksesta, että sieltä "dead hangista" pitää päästä nopeasti liikkeelle, jotta se momentti kantaa leuan tangon yli. Sieltä kun lähdin riuhtomaan pienellä lantion liikkeellä, jonka jälkeen aloin vetää käsillä ja selällä, niin toi äkillinen lantiosta tuleva liike oli liikaa käden kestokyvylle. Ei siis saa fuskata leuoissa, tai käsi lähtee irti!
Kiitos vastauksesta!