Lihaskunnon ylläpito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Potsie
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
36
Noniin.Kun tuo jääkiekkokausi taas tässä pikkuhiljaa alkaa eikä pysty punttia reenaamaan samalla teholla kuin näin kesällä,niin kuinka pystyisi mahdollisimman tehokkaasti ylläpitämään tuota lihaskuntoa?Kesän olen reenannut 4-jakoisella ohjelmalla ja aattelin että se vois olla järkevää vaihtaa nyt kauden alkaessa vaikka 2-jakoiseen reeniin,kun salillekkaan ei yhtä usein pääse/jaksa/kerkeä kuin kesällä.Lisää voimaahan tässä on varmaankin lähes mahdoton kerätä,mutta jo saadun (erittäin minimaalisen) voiman ylläpito olisi hyvä juttu.

2-jakoinen olisi varmaan paras vaihtoehto, riippuu tietysti kuinka usein on kiekkotreeniä.
Jos jäävuoroja on esimerkiksi vain 3 kertaa viikossa onnistuisi varmaan 3-jakoinen ohjelmakin.
Kuinka monet harjoitukset joukkuellanne on viikossa?

Käyttekö joukkueenne kanssa yhdessä puntilla, vai onko puntilla käyminen omatoimista?

3-4 kertaa plus pelit mennään viikossa.Yhteisistä punttireeneistä ei ole vielä tietua.
Liikkeet tuohon 2- tai 3-jakoseen kannattas varmaankin sitte sillä perusteella,että oisivat juuri näitä "koko kehon liikkeitä".Lyhttä sarjaa ja kunnolla painoa?

Treeniohjelmasta riippumatta, tärkein tekijä niiden lihojen säilyttämiseen on että muistat syödä kunnolla, varsinkin kun tota lätkää tulee noin paljon. Itse en ainakaan pidä mitenkään mahdottomana saada hankittua lisää voimaa. Treeniohjelmaksi ottaisin itse varmaankin 2 tai 1-jakoisen(eli koko kroppa 2 kertaa viikossa läpi) ohjelman jossa panostetaan lähinnä perusliikkeisiin.

Nyt oon koittanu tässä vähän kiristellä ennen kauden alkua.Pitää koittaa muistaa syödä kunnolla sitten talven aikana.

Mitenkähän nuo liikkeet sitten kannaittaisi jakaa nuille kahdelle päivälle?
Toimisikohan moinen jako.

Reeni 1
kyykky
takareidet
rinta
olkapäät

Reeni 2
selkä (mave,ylätaljaa,alataljaa sun muuta)
jalkaprässi
reiden ojennukset
hauperi ja ojentaja

Minkä takia Etureidet kummasakin treenissä? Pohkeet puuttuu kokonaan. Mielestäni parempi jako olisi:
Treeni 1: Etureidet,Rinta,Olkapäät,Ojentajat
Treeni 2: Selkä,Hauis,Takareidet, Pohkeet

ja Trapsit oon tehny 1.treenissä ja takaolkapäät 2.treenissä, mutta se taitaa olla aika maku asia miten päin ne tekee. Vatsat ja forkut oon tehny erillisenä paivänä kotona.

Jees jees,tuossa pääs unohtumaan nuo pohkeet epähuomiossa.Jalkoja aattelin sen takia reenata enemmän ku niitä kuitenkin tarvii eniten tuola kentällä.

Ja missäs vaiheessa meinaat että ne jalat kerkeää palautumaan? Jos sulla on tosiaan 3-4 kertaa lätkä treeni ja siihen viellä 2 puntti treenii joissa kummassakin jalat ja viellä mahdolliset matsit päälle, niin voi olla muutaman viikon jälkeen jalat aika tukossa. Voithan sä tietysti kokeilla tota ohjelmaa ja jos puhti riittää niin hyvä.

Niinhän se kyllä on.Pitää vetää välillä kevuemmin jalkoja salilla,keskittyä talvella enempi yläkroppaan ja kesällä painottaa enempi jalkoihin :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom