Lauantai
Voimapäivä. Tämä päivä on ehdottomasti viikon paras treenipäivä. Saa nostaa hampaat irvessä kevyitä painoja ja silti ne painaa niin perkeleesti. Sitten treeniin:
Kesken kovaa kolmatta vatsalihassarjaa eräs salilla käyvä fitnesstipu kävi yhtäkkiä sivelemään vatsalihaksiani, hän sanoi ettei ollut pystynyt hillitsemään enää itseään ja hänen oli pakko koittaa ovatko ne yhtä kovat kuin miltä ne näyttävät. Hän suorastaan punastui kokeillessaan tiiliskivenkovaa keskivartaloani ja kehui kuinka isot lihakset minulla on. Totesin tytölle, että jos haluat kokeilla isoa ja kovaa, kokeile vielä hieman alempaa. Hän katsoi minua viettelevästi ja sitten...heräsin. GOD DAMN IT! Kävelin peilille ja vastaan ei katsonut mitään isoa eikä varsinkaan kovaa.
Tuolta kroppani näyttää aamuisin. Samat vyötäröfläsät kuin eilenkin. Olisi pitänyt tajuta, että se oli unta. Enhän minä nyt voimapäivänä mitään pirun vatsalihaksia erikseen treenaa. Ehkä Fight Clubin katsominen vaikutti siihen, että unessa sekoitin itseni ja Brad Pittin. No nyt sinne salille.
Tänään otettiin voimaa. Kaikissa liikkeissä 3-6 toistoa ja 2-3 sarjaa.
Maastaveto
Pohkeillenousu
Kulmasoutu tangolla
Vinopenkki
Leuanveto eteen
Jalkaprässi
Arnoldin punnerrus
Vipunostot käsipainoilla nojassa (takaolkapäät)
Hauiskääntö tangolla
Penkki, kapea ote
Enpä ollut sitten ottanut maastavetoa viimeksi, hmm..., en muista koska olisin viimeksi ottanut maastavetoa. Ei ollut mitään aavistustakaan paljonko painoa siihen tankoon pitäisi edes laittaa. Heitin sitten arvalla ja päätin kokeilla 145 kiloa. Nostin, nostin ja nostin. Nousee. Jes. Ja vielä toinen kerta; nousee, nousee ja nousee, em...ei nouse, nousee, ei nouse, nousee. Juuri ja juuri. Painaapas se paljon. No alkukankeutta, toisessa sarjassa sitten lähtee. Eikös joo. No ei. Saamari sentään, vaivainen yksi hikinen toisto.
Hetkinen...otetaans ne nollat pois taulusta. Lasketaan se tanko mukaan siihen painoon. Siinähän on siis 165 kiloa, no perkele. Vähän parempi, en sentään ole ihan niin heikko kuin luulin. Lopputreeni menikin sitten enemmän tai vähemmän normaaleissa merkeissä. Olin tosin tyytyväinen 100 kilolla otettuun kutoseen penkissä. Tai, no en ollut tyytyväinen, ensi kerralla otetaan seiska.
Lauantain kalorit: n.2750 kcal
Sunnuntai
Eipä paljon jälkipolville kerrottavaa, aikidotreenit. Näin vanhaa kaveria, jota en ollut nähnyt vuoteen. Kommentista "Jätkä on laihtunut varmaan kolmekymmentäkiloa." päädyin seuraavaan laskutoimitukseen. Painoni on siis laskenut noin 14 kiloa dieetin alusta ==>
-30 kg läskiä + 16 kg lihasmassaa = -14 kiloa.
Jep. Tuo on hyvä yhtälö. Uskotaan. ;)
Sunnuntain kalorit: n.1900 kcal
Viikon kalorit / päiväkeskiarvo: noin 2365 kcal
Ensimmäinen viikko takana. Koska torstaipunnitus riippuu huomattavasti glykokeenityhjennyksen onnistumisesta; otan mukaan myös maanantaipunnituksen, jolloin ollaan luultavammin lähimpänä "normaalitilaa". Tämän maanantain paino:
93,7 kg.. Ennen dieettitaukoa 94,6 kg. Hyvä hyvä. Mutta, mutta, tässä dieetissä on jotain muutakin. Palataan loppuviikon treenien ja muun löpinän osalta myöhemmin asiaan. Nyt lähden kauppaan ostamaan rinkeleitä.