Lihapullasta sisäfileeksi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mun mielestä kaloreiden pudottaminen liian alas liian aikaisin on huono juttu,kun rasvan palaminen pysähtyy sulla ei ole mitään "niksiä" millä sä saat sen palamisen taas käyntiin
yleensä kun on dietille lähdetty on annettu ohjeet että ensin lisätään aerobiset,sitten termogeenit(meniköhän oikein) ja sitten vasta tiputetaan kaloreita kun kahden edellisen kohdan vaikutus loppuu

What's up dogs?

Aamupunnitus 97,6 kg.
Viikossa: -500 g, ollaan taas aikataulussa
Kaksi kuukautta: -8,0 kg
Edellinen kuukausi: -3,0 kg (ei enää nesteitä kuten ensimmäisenä kuukautena :D)

Treenejä lisää:
To Puntti, hölkkä
Pe Kävely, Taekwondo
La Vapaa, fitnessexpo motivointipäivä :whip:
Su Aikido

No niin. Tällä viikolla torstaina viikottainen punnitus. Tulos: Tu Dum Tu dum Ru Dum Tu Dum Ru Dum (rummun pauketta).

96,9 kg.

Uusi vaaka kuitenkin näyttää tasan 1½ kiloa enemmän kuin vanha, joten konvertoidaan tuo uuden vaa'an lukemille. Eli 98,4 kg. Tästä eteenpäin pysytään uuden vaa'an antamissa tuloksissa.

Vyötärö paksuimmalta kohdalta mitä löytyy mitattuna noin 98 cm. En ole varma onko aikaisemmilla viikoilla ollut ihan paksuimmalta kohdalta lukema. Kuitenkin tullut noin 6-7 cm alas reilussa kuukaudessa.

Haukkari on puolestaan nyt 41,7cm. Kasvua siis kokonaiset kaksi milliä. :lol2:

Kuntosaliohjelma koki jälleen muutoksen. Aloin seuraamaan Ian Kingin ohjelmaa, joka on laadittu 18 kuukaudeksi. Saadaan pitkäjänteisyyttä tähän touhuun samalla.

Tällä viikolla reenattua:
Ma, aamu 1h kävely reipas
Ma, ilta Aikido 1½ h kevyttä
Ti, aamu 1h kävely reipas
Ti, ilta TKD 1½ h kohtuullisen reipas
Ke,aamu Kuntosali 30 min.
To,aamu 1h kävely reipas

Katotaan vielä kuinka hyvin paino=fläsä lähtee. Sitten jos,kun alkaa seuraavaksi hidastua otan noin kahden viikon tauon, ja sitten otetaan vielä loppurutistus ennen joulua. Joulun jälkeen syödään sitten hyvin eli ylläpitoon tai vähän yli ja reenataan huhtikuulle, jolloin otetaan vielä pienimuotoinen dieetti; rantakuntoprojekti. Tässä tapauksessa vaan projektin suurin työ on jo tehty edellisenä kesänä/syksynä, eikä kuukautta ennen niin kuin normaalisti naistenlehdissä. ;)

Tuossapa päivän kunto eiliseltä päivältä.

WorkInProgress

Rasvaprosentin arvioita, kiitos.

Reeniä:
Perjantai: Taekwondo 1h
Lauantai: Kuntosali 1h, mässäilyä...ehm...refeediä. Nam Nam.

No niin. Tuossa sitten kohtuullisen huono kuva kunnosta ennen dieettiä. Mitään virallista kuvaa en ottanut, kai tuosta jotain näkynee. Vaikka vastauksia on tullut jo runsaasti :D, edelleen otetaan arvioita vastaan nykyisestä rasva-%, kun en mitään kalipereja omista enkä sähkömittauksiin luota.

Kunto ennen dieettiä

Tuossa vielä toinen jonkinlainen. Man-boobies rule! :D

Paino noissa kahdessa kuvassa noin 107-108 kevyttä kilogrammaa. Eikä mitään urheilua yli vuoteen.

Alec sanoi:
mun mielestä kaloreiden pudottaminen liian alas liian aikaisin on huono juttu,kun rasvan palaminen pysähtyy sulla ei ole mitään "niksiä" millä sä saat sen palamisen taas käyntiin
yleensä kun on dietille lähdetty on annettu ohjeet että ensin lisätään aerobiset,sitten termogeenit(meniköhän oikein) ja sitten vasta tiputetaan kaloreita kun kahden edellisen kohdan vaikutus loppuu

No joo tää on aika aloittelijan kysymys...

Ja olen lukenut nuo dietti ohjeet...

Itse kuulun siihen kastiin että kun laihdutan syön 2000kcal päivä (painan 115kg mostly fat) ja treenaan punttia viikossa 4-5 krt ja aerobista 3-4. Vyötärö on kaventunut ja paino on pudonnut, mutta salilla painot eivat ole tippuneet ja silmämääräisesti lihakset säilyneet. Eli vaikka vetää noin vähillä kaloreilla eikö salilla treenaus estä kataboliaa ja sitä kautta rasvaa pala?

LäskiBodari sanoi:
No joo tää on aika aloittelijan kysymys...

Ja olen lukenut nuo dietti ohjeet...

Itse kuulun siihen kastiin että kun laihdutan syön 2000kcal päivä (painan 115kg mostly fat) ja treenaan punttia viikossa 4-5 krt ja aerobista 3-4. Vyötärö on kaventunut ja paino on pudonnut, mutta salilla painot eivat ole tippuneet ja silmämääräisesti lihakset säilyneet. Eli vaikka vetää noin vähillä kaloreilla eikö salilla treenaus estä kataboliaa ja sitä kautta rasvaa pala?

Yksi tehokkaimmista tähänastisista kokeilemistani dieettikeinoista on ehdottomasti ongelmat parisuhteessa. Ei todellakaan henkisesti helpoin keino (helppo aloittaa kyllä), mutta varmasti tehoaa ilman jännittämistä syömisestä tai liikunnasta. :wall: Plussaa on se, että lopputuloksena jää vielä lisää vapaa-aikaa, jonka voi käyttää salilla käymiseen! :rolleyes:

nimim. viikossa -3,5 kiloa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No niin poijaat. Aamupunnitus; 97,1 kg. Eli lähtöä 9 päivässä; -1,3 kg.

Treenit sitten viime sunnuntain:
Su Aikido 2 h
Ma Kävely 50 h, Aikido 1½ h
Ti Hölkkä 35 min, Taekwondo 1½ h
Ke Punttis 1 h
To Punttis 1 h
Pe Kävely 40 min, Taekwondo 1h

Kalorit Su-Pe keskimäärin 1720 kca l/ päivä.
Jos viime lauantain refeedi mukaan laskettuna noin 2000 kcal / päivä.

Hauiskoko pysynyt samana. Vyötärö paksuimmalta kohdalta mitattuna;
98 cm ==> 96 cm. :)

Tämä viikko on toinen, jolloin salilla on seurattu Ian Kingin ohjelmaa. Joka käytännössä tarkoittaa, että koko kroppa treenataan 12 liikkeellä Circuitilla läpi kahteen kertaan. Liikkeiden välillä 30 s taukoa ja Circuittien välillä 2-3 min. Ihan hullua hommaa dieetillä. Hiki valuu kuin pienellä sialla ja kroppa huutaa glygokeeniä. Jos joku näkee läpimärän kaverin tekevän omituista ohjelmaa omituisilla liikkeillä Otaniemen salilla. That's me.

Pystysit syömään ihan kevyesti sen 2500kcl ellei enemmänki ja paino putoaisi varmasti kun sulla on painoa kuitenkin se 97kg. ja näyttäs että kovaa aerobis painoitteista treeniä on koko ajan niin lihat lähtee vaan tolla meinigillä tai kroppa hyppää säästärille ja sitten ei tapahdu mitään .Mites protskut ja hiilarit?

fear sanoi:
Pystysit syömään ihan kevyesti sen 2500kcl ellei enemmänki ja paino putoaisi varmasti kun sulla on painoa kuitenkin se 97kg. ja näyttäs että kovaa aerobis painoitteista treeniä on koko ajan niin lihat lähtee vaan tolla meinigillä tai kroppa hyppää säästärille ja sitten ei tapahdu mitään .Mites protskut ja hiilarit?

Ei putoaisi. Koska

a) Olen rasvan säilyttämistä rakastava endomorfi. :D
b) Olen dietannut sen verran pitkään, että kroppa on jo säästärillä.
c) Olen muuten niin sedentaari päivän aikana.
d) Geneettisesti lahjakkaat ihmiset ovat ikäviä jos ei itse kuulu niihin

Proteiinia tullut keskimäärin noin 180 g / vrk. Voisi ehkä hieman lisätä. Rasvaa 40 - 50 g ja hiilareita sitten loput.

Voi olla, että kalorit ovat hieman liian alhaalla. Hyvin tieteellisen suureen, eli hauisindikaattorin (hauiksen ympärysmitan) mukaan lihaksia ei ilmeisesti ole (vielä) hirveästi lähtenyt. Tarkkailen kuitenkin koko ajan, josko tulee tarvetta kaloreita nostaa ==> ottaa dieettiin breikki ja jatkaa tauon jälkeen.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että jokainen ihminen on erilainen kuten myös kaloritarpeet.

OutOfShape sanoi:
Ei putoaisi. Koska

a) Olen rasvan säilyttämistä rakastava endomorfi. :D
b) Olen dietannut sen verran pitkään, että kroppa on jo säästärillä.
c) Olen muuten niin sedentaari päivän aikana.
d) Geneettisesti lahjakkaat ihmiset ovat ikäviä jos ei itse kuulu niihin

Proteiinia tullut keskimäärin noin 180 g / vrk. Voisi ehkä hieman lisätä. Rasvaa 40 - 50 g ja hiilareita sitten loput.

Voi olla, että kalorit ovat hieman liian alhaalla. Hyvin tieteellisen suureen, eli hauisindikaattorin (hauiksen ympärysmitan) mukaan lihaksia ei ilmeisesti ole (vielä) hirveästi lähtenyt. Tarkkailen kuitenkin koko ajan, josko tulee tarvetta kaloreita nostaa ==> ottaa dieettiin breikki ja jatkaa tauon jälkeen.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että jokainen ihminen on erilainen kuten myös kaloritarpeet.

voitko kirjottaa seuraavan kerran suomeksi, yks äijä tajuu nuo :curs: :arvi:

valio sanoi:
voitko kirjottaa seuraavan kerran suomeksi, yks äijä tajuu nuo :curs: :arvi:

Vartalotyypit
Sedentaari = Tässä yhteydessä vaikkapa toimeton, vähän liikkuva. (oma anglismi (orig. sedentary))
Breikki = Tauko. (anglismi)
Indikaattori = Jonkin tapahtuman tai muutoksen näyttävä osoitin.

Toivottavasti auttaa. Ai niin. Anglismi = englannin kielestä lainattu sana, sanonta tai kielellinen rakenne.

Ensinnäkin, kuka haluaa ostaa pellehousut?
Kyseessä on harvinaiset ainutlaatuiset housut, jotka istuivat mukavasti aloittaessani dieetin heinäkuussa. Vyötärö 38", pituus 34". Merkki Jack&Jones. Nimmarin saa halutessaan. :david:

Treenien osalta; Enter King Size - 3rd week. Eilen meinasi tulla reenin jälkeen oksennus. Onneksi selvittiin vain pahoinvoinnilla ja väsymyksellä. Ensi viikolla ohjelman kakkosvaiheeseen, viikot 4-6; "Enter minicircuits". :whip: Tähän ja dieettiin liittyen, olen tässä pidempään jo miettinyt breikkiä dieettiin (mahdollisen myyttisen ylikunnon välttämiseksi ;) sekä aineenvaihdunnan nostamiseksi) ja päätynyt seuraaviin vaihtoehtoihin. Kertokaa mielipiteitänne. Vaihtoehdot ovat:

a) Tauot on velliperseille. Dietataan niin kauan kunnes painon laskua tapahtuu ja lihasta ei pahemmin näy lähtevän (jouluna tilannetarkistus).

b) Otetaan dieettiin breikki kolmen viikon päästä. Kolmen viikon päästä punttisohjelmaan tulee viikon suunniteltu tauko, jolloin ei siis painoja nostella. Olisiko hyvä ottaa tähän samaan kohtaan myös viikon dieettitauko ja nostella aineenvaihduntaa, vai olisiko parempi lisätä kaloreita kolmen viikon syklin raskaimmalla treeniviikolla eli viikkoa aikaisemmin? Eli breikki tauolla vai raskaalla treeniviikolla?

c) Otetaan dieettiin breikki silloin, kun painonlasku (rasvan lähtö) selkeästi hidastuu. (Tämmöistähän tuskin tapahtuu).

d) Otetaan dieettiin breikki, kun rasvaprosentti on niissä lukemissa, että aletaan kohtaamaan legendaariset "Stubborn fat - varastot". Tällöin lopetan myös efedriinin käytön ja vaihdan yohimbiiniin. (Tosin tähän ei välttämättä ennen joulua vielä päästä)

e) Joku muu. Mikä?

Treenejä, viime La-Tämä päivä, (ei enää 50 h lenkkejä. Ottivat turhan koville :D ):

La Punttis 1h
Su Aikido 2h
Ma Kävely 50 min, Aikido 1½ h
Ti Hölkkä 35 min, Taekwondo 1½ h
Ke Punttis 1h
To Vapaa 24 h :piis:

Jou. Aamupunnitus 95,9 kg. Muutos viikossa. -1,2 kg.

Kokonaismuutos 26.7 - 22.10: -11,2 kg

Matkaa arvioituun tavoitteeseen: 5,9 kg.

Nyt lähden puntille. Ei ehdi enempää kirjoitella. :whip:

Suositut

Back
Ylös Bottom