Lihaksikas kaljamaha

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
38
Treenasin pitkään vatsalihaksia lyhyillä 8-10 toiston sarjoilla 15-20 kilon paino niskan takana. Ilmeisesti tästä johtuen vatsalihakset kasvoivat ja nyt homma ei näytä yhtään kivalta enää.

Olen laiha kaveri, rasvaprosenttia en tiedä, mutta lihakset näkyvät hyvin vatsassa eikä liiemmin läskiä pitäisi olla. Silti sivuprofiilista katsottuna vatsalihakset ovat isommat kuin rintalihakset (joiden koossa ei niissäkään hirveästi hurraamista kyllä ole), ja se näyttää tyhmältä. Vatsan sisään vetämällä ja lihaksia jännittämällä saan kroppaani ns. normaalin muodon sivusta katsottuna, jossa rintalihakset ulottuvat eniten ja vatsa on litteä. Mutta joskus, päivästä riippuen, eritoten juuri syötyäni, ei voi kun kauhistella peilissä, kuinka hölmöltä näyttää, kun timmi vatsa näyttää kaljamahalta.

Muutaman kuukauden olen tehnyt nyt vatsoja sellaisilla 15-30 toiston sarjoilla ilman lisäpainoja, mutta enpä ole ainakaan radikaalia muutosta huomannut. Saako vatsaa mitenkään litteämmäksi (joku mainitsi Pilates-treenin, voisiko se auttaa?) vai täytyykö vain kasvattaa rintalihaksia, että näyttäisi normaalilta?

Kannattasi varmaan muitakin lihaksia treenata, kuin pelkästään vatsalihaksia.
Ongelmaasi voisi ehkä auttaa syvien vatsalihasten treenaaminen, eli voimapyörää peliin..

Haulla voit kokeilla vaikkapa: "syvät vatsalihakset" tai "voimapyörä".

Talakanpinskeli sanoi:
Treenasin pitkään vatsalihaksia lyhyillä 8-10 toiston sarjoilla 15-20 kilon paino niskan takana. Ilmeisesti tästä johtuen vatsalihakset kasvoivat ja nyt homma ei näytä yhtään kivalta enää.

Olen laiha kaveri, rasvaprosenttia en tiedä, mutta lihakset näkyvät hyvin vatsassa eikä liiemmin läskiä pitäisi olla. Silti sivuprofiilista katsottuna vatsalihakset ovat isommat kuin rintalihakset (joiden koossa ei niissäkään hirveästi hurraamista kyllä ole), ja se näyttää tyhmältä. Vatsan sisään vetämällä ja lihaksia jännittämällä saan kroppaani ns. normaalin muodon sivusta katsottuna, jossa rintalihakset ulottuvat eniten ja vatsa on litteä. Mutta joskus, päivästä riippuen, eritoten juuri syötyäni, ei voi kun kauhistella peilissä, kuinka hölmöltä näyttää, kun timmi vatsa näyttää kaljamahalta.

Muutaman kuukauden olen tehnyt nyt vatsoja sellaisilla 15-30 toiston sarjoilla ilman lisäpainoja, mutta enpä ole ainakaan radikaalia muutosta huomannut. Saako vatsaa mitenkään litteämmäksi (joku mainitsi Pilates-treenin, voisiko se auttaa?) vai täytyykö vain kasvattaa rintalihaksia, että näyttäisi normaalilta?

Sinun täytyy vahvistaa syviä vatsalihaksia ja oikeen urakalla, jotta saat litteän vatsan. Syvät vatsalihakset pitävät vatsan litteänä. Niitä on hyvä treenata seuraavalla tavalla:

Mene makaamaan lattialle kyynärpäiden ja varpaiden varaan. Siitä sitten nostat vatsan ilmaan (vain kyynärpäät ja varpaat koskevat maata) ja pyrit pitämään keskivartalon suorassa niin kauan, että meinaa itku päästä. Toista tämä vaikka 5 kertaa joka päivä niin pitäisi alkaa syvien vatsalihaksien voimistua.

Toinen hyvä vaihtoehto niiden treenaamiseen on voimapyörä.

Mäntti sanoi:
Kannattasi varmaan muitakin lihaksia treenata, kuin pelkästään vatsalihaksia.
Ongelmaasi voisi ehkä auttaa syvien vatsalihasten treenaaminen, eli voimapyörää peliin..

Haulla voit kokeilla vaikkapa: "syvät vatsalihakset" tai "voimapyörä".

No siis tottakai minä koko kropan 4-jakoisella ohjelmalla vedän viikossa läpi ja vatsojakin vain yhtenä päivänä viikossa. Voimapyörää en ole tehnyt, lähinnä rutistuksia, jalkojen nostoa ja rutistuksia ylätaljassa (siis vaijeri niskan taakse ja siitä vatsalihaksilla rutistus alas).

Mä en tiedä nyt liioitteletko vai voisiko kyse olla vain ihan siitä vatsasi kohdalla että jos minä nyt vaikka syön kuin hevonen niin kyllähän se vatsa ilman jännittämistä pömpöttää aika saatanasti, sillä minne se ruoka menisi ellei vatsaan ja suolistoon...ei kellään voi kunnon aterian jälkeen ainakaan vatsa kaventua, tai näyttää äärimmäisen trimmatulta, kuten ennen suuria määriä ruokaa.

Parin tunnin päästä tosin alkaa vatsa taas olla mallikas. Jos haluaa olla mr- ranta vatsa pitkin päivää, kannattaa ruokailut jättää minimiin, joka nyt taas on silkkaa idiotismia. Veikkaan että pömpötys sulla voi viellä korkostua jos olet pulkannaru...mutta ei kellään kilo pastaa häviä hauiksiin kun se on syöty. :lol2:

Kuitenkin, tervetuloa todelliseen maailmaan, ja heitä ne mensheltit roskiin. :kippis1:

Ja Edit: siis ala treenaamaan vartaloasi tasapuolisesti. :lol2:

Minkälainen sun selän kaari on? Jos on notkoselkä, niin on myös pömppö vatsa, ainakin mulla...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Anaboli sanoi:
Minkälainen sun selän kaari on? Jos on notkoselkä, niin on myös pömppö vatsa, ainakin mulla...

Niinhän se on. Pitäis venytellä lonkankoukistajia ettei ne vedä selkää kaarelle. Ja treenata niitä syviä vatsoja.

Anaboli sanoi:

Erityisesti notkoselkä ja matala rintakehä on sellainen yhdistelmä, että maha pömpöttää helposti vaikka olisi kuinka laiha. Syviä vatsalihaksia kannattaa toki treenata, mutta mä olen vähän skeptinen sen suhteen estääkö se pömpötystä. Itselläni parhaiten ainakin auttaa aterioiden koon pitäminen maltillisena.

Jep, niinkuin muutkin ovat jo ehtineet sanoa, niin vatsatreeni ei ole yhtä kuin rutistukset. Monipuolisuutta siihenkin, jalannostoa, voimapyörää, vatsa ylätaljassa, kaikkea mahdollista. Ja kun liikettä tehdessä vetää vielä hieman vatsaa sisään, niin tuntuu enemmän syvälläkin. Ainakin omassa tapauksessa näistä on ollut hyötyä, vaikka dieetillä vyötärö on toki kaventunut muutenkin.

Muistan että joku joskus itseäni varoitteli, että jos ei vatsalihaksia treenatessa koko ajan vedä vatsaa sisään vaan antaa sen pullottaa, niin vatsasta tulee juuri kuvailemasi "lihaksikas pullovatsa". En tiedä mihin tämä perustuu, mutta itse ainakin treenatessa keskityn vatsan sisään vetämiseen aktiivisesti. Ja toinen syy voi tietenkin olla tuo muidenkin mainitsema rasva. Eli joillain rasva kertyy juuri mahaan, ja tarkemmin sinne vatsalihaksien alle, mikä aiheuttaa kaljamahaefektin vaikka lihakset päällä näyttäisivätkin suht kireiltä. Siihenhän ei sitten auta kuin rasvan polttaminen :whip:

Mullekin on veli joskus sanonut että mulla on sellanen "kasvumaha"! :lol2: Vatsalihakset on isot ja pakki näkyy tosi tarkkaan vaikka ois joskus löysemmässäkii kunnossa. Ja mahalaukku on T-I-L-A-V-A!! :rock:

Syvien vatsalihasten (poikittainen vatsalihas) hallinta on tuonut jotain järkeä tohon mahan ulkonäköön. Pahakii Colemanimaha voi korjaantua sillä.

Itelläni ollut jo pitkään samanlainen "ongelma". Tämä ei tosin enää nykysin häiritte ku rintalihaa rupee oleen jo reilusti niin ei tuo vatta näytä niin hölmöltä. Itellä on toki rasvaa reilusti, mutta tuossa kohti missä 2 ylintä riviä vattalihoja näkyy on jumalaton pömppis. Itellä on aina vattalihat ollut noh, sanotaanko nyt "massiiviset", joten kovasti riippuu myös noitten palikoiden rakenteesta. Toki edellämainitut syvät vatsat vaikuttavat paljon siihen, että miten nuo uloimmat käyttäytyy. Katotaan sitte uusiks kun saadaan muutama kg rasvaa tosta päältä pois :whip:.

Ps. vatsoja treenaan kerran muutamaan kuukauteen. Ei oo nykysin tarttenut noita erikseen kurittaa...

Jamiks sanoi:
Itelläni ollut jo pitkään samanlainen "ongelma". Tämä ei tosin enää nykysin häiritte ku rintalihaa rupee oleen jo reilusti niin ei tuo vatta näytä niin hölmöltä.

Tuolla idealla olen itsekin mennyt joskin nyt alkaa näkymään myös rakenteellisetkin "ongelmat" selkeämmin... Eli tissien välissä on melkoinen "lommo", ihan synnynnäinen juttu, mutta näyttäähän se hassulta että on isot tissit, iso maha ja kuoppa keskellä...heh.
Tuo kuoppa myös korostaa myös mahaa ts. pallean / vatsalaukun alue näyttää aina pömpöltä paitsi jos vetää sisään ihan tosissaan. Noita syviä vatsalihaksia olen yrittänyt tässä vahvistaa mutta eipä nyt ainakaan vielä ole tulosta näkynyt. Toki rasvaakin saisi vielä karistella jne... Hohhoi, loputon suo. :jahas:

Snoopie sanoi:
Sinun täytyy vahvistaa syviä vatsalihaksia ja oikeen urakalla, jotta saat litteän vatsan. Syvät vatsalihakset pitävät vatsan litteänä. Niitä on hyvä treenata seuraavalla tavalla:

Mene makaamaan lattialle kyynärpäiden ja varpaiden varaan. Siitä sitten nostat vatsan ilmaan (vain kyynärpäät ja varpaat koskevat maata) ja pyrit pitämään keskivartalon suorassa niin kauan, että meinaa itku päästä. Toista tämä vaikka 5 kertaa joka päivä niin pitäisi alkaa syvien vatsalihaksien voimistua.

Toinen hyvä vaihtoehto niiden treenaamiseen on voimapyörä.
Saako tuota tehdä jokapäivä? Eivätkö ne vaadi lepopäiviä kuten muutkin lihakset :eek: ?

miQ sanoi:
Saako tuota tehdä jokapäivä? Eivätkö ne vaadi lepopäiviä kuten muutkin lihakset :eek: ?
No jotkuhan sanoo, että niitä pitää reenata niinkuin muitakin lihaksia.

Mutta esim Bruce Lee, mies joka kuoli ylireenaamis-&ressi-&lääkke-yhdistelmään sanoi, että vatsalihaksia ei voi reenata liikaa :D

Mulla on kans tätä "tynnyrimaha"syndroomaa havaittavissa. Muija aina sanoo, et mulla on sellanen "voimamiesmaha." :) Emäntä kyllä ihmettelee miten maha ulkonee paljon vaikka ihon alla rasvaa ei paljon olekkaan.

Itsellä puutetta ainakin seuraavissa kohdissa:
- Heikot syvät vatsalihakset
- kireät lonkankoukistajat
- rasvaa vatsalihasten alla

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom