Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

Maksimivoima kehittää kestovoimaa, ei päinvastoin. Sen takia ne pitkät roikkumiset ei oo sitä parasta grippitreeniä. Eli käytännössä se perus- ja maksimivoima 5-30s roikunnoilla mahdollisimman kovaksi ja sitten ennen kisoja aletaan jalostaan sitä kestoksi. Sekin mieluiten klustereilla kuin suorilla roikunnoilla.

Eli paljonko painat ja millä lisäpainolla pystyt roikkuun sileässä tangossa lapasilla 10s? Testiin vaan.

Grippitreenien vaihtelu sormenpääjutuilla ja muilla on ok, mutta se on "vain" vaihtelua ja niistä se siirtovaikutus ei oo niin hyvä, ku lajinomaisemmasta grippitreenistä. Ite oon 22v kiivennyt ja mun sormenpäävoimat on aika kovat. Silti esim tangossa roikkuminen ei varmaan kovin erikoinen olis, ku en sitä oo treenannu. Lajinomaisuus merkkaa paljon.

Okei pitää testata ilman muuta tuo lapasilla roikkuminen. Paha mennä sanomaan kuinka pitkään pystyisin roikkumaan 10 sekkaa, varsinkin lapasilla. Paino pyörii 74- 77 kg harjottelukaudella. Mitäs toi klustereilla tarkoittaa. Taidan olla sen verran vanhaliiton mies, ettei kaikki mene ymmärrykseen😊Olisiko ollut muita vinkkejä kuin tuo roikunta.. kiitokset vastauksesta👍. Jos en väärin muista, olit opastanut Heli Heikkistä pito voimassa. Voin olla väärässäkin, mut oli uskomaton pito. 21 kohdalla en ikinä olisi uskonut et menee 43. Kaikki 22 leukaa yksittäisillä vedoilla, siis tuon 21 jälkeen

Vanha oon itekin :) Juu kyllä mä Heliä oon opastellut ja hyvin hänellä näpit pitää. Sanotaan nyt, että muutamia satoja muitakin tässä vuosien varrella oon opastellut. Voimailijoista kiipeilijöihin.

Klusterit on pätkittyjä sarjoja eli roikunnoissa/ staattisissa jutuissa ikäänkuin muiden liikkeiden toistoja. Eli esim, jos nyt pysyisit 30s 70 kilolla, saattasit pysyä toistoilla/ klustereilla 8*5s*80kg/ 5s palautus. Eli pieni palautumislisä siellä 5s toistojen välillä ja pystyt tekeen enemmän.

Perusvoimalle työmäärä sarjassa ilman pausseja 25-50s eli esim 6*6s= 36s. Yhden "toiston" roikkumisaika 5-10s ja palautus 2-5s. Sarjoja 3-5 tällai yleisohjeena. Normaali nousujohteisuus käytössä eli esim kuviteltu 3kk peruskauden progressio:
Alussa: 4 sarjaa, jokaisessa 5*5s*70kg/ 5s
Lopussa: 6*(7*7s*90kg/ 3s)

Mitäs sanotte, onko sopivaa treeniä vetää leukoja jokatoinen päivä esim. 10x5kpl? Tavoitteena saada taas se 20 raja rikki.

Leuanvetojen lisäksi kaks kertaa punttisalin puolella, koko kroppa kerran läpi viikkoon

Mitäs sanotte, onko sopivaa treeniä vetää leukoja jokatoinen päivä esim. 10x5kpl? Tavoitteena saada taas se 20 raja rikki.

Leuanvetojen lisäksi kaks kertaa punttisalin puolella, koko kroppa kerran läpi viikkoon
Nuan ajattelin ainakin aloittaa, jos joka viikko muokkaus hieman. Esim toistojen määrää voisi nostaa. Punttisalilla saati just remppa valmiiksi, ja menee hetki taas että saa kunnon tuntuman.

Kaikessa treenissä se nousujohteisuus on kaiken kehityksen avain. 10x5 ei kerro yhtään mitään, ellei oo ajatusta seuraavista monista treeneistä. Jos toistot on tavoitteena, alota vaikka 5x5xOp ja lisää toisto ja sarja joka viikko.

Vähän epäselvä kysymys ilman videodemonstraatiota, mutta kysynpä nyt kun ketju tuli vastaan.
Kun vedän leukoja (oteleveydestä riippumatta), rupean sarjan lopussa automaattisesti vetämään rintaa kauemmaksi tangosta (horisontaalisessa suunnassa). Korkeus pysyy suhteellisen samana, mutta jostain syystä kroppani haluaa vetää leuat "pullover'maisesti", jos tämä selitys nyt on mitenkään järkevä. Varsinkin sellainen hartialevyinen myötäote jos on käytössä, niin on suorastaan vaikeaa tehdä leuat niin että vetää rintaa tankoon, vaan vedän itseni ylös siellä "kauempana", ja tämä korostuu kun sarja etenee.

Mistä tämä johtuu? Onko tämä yleinen ilmiö?

Kysymys tietysti enemmänkin @jto :lle, jos hän löytää sydämestään aikaa ja halua vastata.

Selkä siellä alkaa väsyyn ja alat auttelemaan enemmän rinnalla. Eipä sillä sillai väliä ole, jos leuanveto itessään on se laji ja haluat mahdollisimman paljon rautaa liikutella. Jos taas haluat bodailla tiettyä osaa selästä, formia pitäs muuttaa.

Kiitos, eipä käynyt mielessäkään että rinnoillakin on tuossa tosiaan roolinsa.
Pitänee siistiä tekniikkaa ja jättää ego kotiin siis.

Naiivisti olen jotenkin ajatellut, että mulla on vaan supervahva selkä kun saan ylipäätään noin vedettyä, mutta totuus taisikin olla murskaavan erilainen.

Kiitos, eipä käynyt mielessäkään että rinnoillakin on tuossa tosiaan roolinsa.
Pitänee siistiä tekniikkaa ja jättää ego kotiin siis.

Naiivisti olen jotenkin ajatellut, että mulla on vaan supervahva selkä kun saan ylipäätään noin vedettyä, mutta totuus taisikin olla murskaavan erilainen.
Toihan mielestäni tarkottaa myös sitä, että sulla voi tulla myös pidempi matka saada leuka kokonaan tangon yli. Selkä menee tossa pull over manööverissa kuitenki taaemmas/loitommas tangosta, eli pää on alempana. Kai :d. Lieneekö verrattavissa mitenkään, jos penkatessa työntölinja on sellanen luiska/J 🧐 .

Rupesin joskus tekemään noita vähän tähän tyyliin, kun näin ekaa kertaa Andrey Smaevin tekevän vähän vastaavaa. En itse vain saa kroppaa noin lähelle tankoa enkä ihan noin ylös, mutta vedän esiin roina-, friikki-, läski- ja geenitönkyniskortit.

Siis nyt tuntuu tosiaan, että jos yritän tehdä normaalisti (lähelle tankoa), kroppa rupeaa vääntämään väkisin tuonne kauemmas.

Rupesin joskus tekemään noita vähän tähän tyyliin, kun näin ekaa kertaa Andrey Smaevin tekevän vähän vastaavaa. En itse vain saa kroppaa noin lähelle tankoa enkä ihan noin ylös, mutta vedän esiin roina-, friikki-, läski- ja geenitönkyniskortit.

Siis nyt tuntuu tosiaan, että jos yritän tehdä normaalisti (lähelle tankoa), kroppa rupeaa vääntämään väkisin tuonne kauemmas.

Niijoo. No toi flirttailee tossa jo vähän vaakasoudunki kaa. En mä näkis et mikään vetokulma on väärä, jos liikerata on silti hyvä. Noissa korkeissa leuoissaki on vähän pakko muuttaa kulmaa, jos tangon aikoo saada selkeen alas. Kulmaa muuttamalla/tilaa tekemällähän se on vaikka pippeli tangossa ylhäällä. -41c pakkasella treeniä, ja ilman hanskojaki tossa. Suoraan sanottuna sairasta. Kaipa tossa joku yläkropan liikkuvuuski on tekijänä, mut en oo ajatellu niin pitkälle.

Juu toi on semmonen sternum-leuan tapanen variaatio ja just hieman soudun suuntaan lihasstyöltään. Hieman katsetta taakse vielä ja olis semmonen hyvinkin.

@Solid10 olis tietenkin hyvä nähdä sen sun leuan video tai ees kuva yläosasta, että tässä nyt puhuttas oikeesta asiasta. Myötäotteella toi pään karkaaminen taakse on yleisempää kuin vastaotteella. Mutta kuten sanottua, kaikki riippuu aina siitä, mikä on treenin/liikkeen tavoite.

Back
Ylös Bottom