Leuanveto

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähän epäselvä kysymys ilman videodemonstraatiota, mutta kysynpä nyt kun ketju tuli vastaan.
Kun vedän leukoja (oteleveydestä riippumatta), rupean sarjan lopussa automaattisesti vetämään rintaa kauemmaksi tangosta (horisontaalisessa suunnassa). Korkeus pysyy suhteellisen samana, mutta jostain syystä kroppani haluaa vetää leuat "pullover'maisesti", jos tämä selitys nyt on mitenkään järkevä. Varsinkin sellainen hartialevyinen myötäote jos on käytössä, niin on suorastaan vaikeaa tehdä leuat niin että vetää rintaa tankoon, vaan vedän itseni ylös siellä "kauempana", ja tämä korostuu kun sarja etenee.

Mistä tämä johtuu? Onko tämä yleinen ilmiö?

Kysymys tietysti enemmänkin @jto :lle, jos hän löytää sydämestään aikaa ja halua vastata.
 
Selkä siellä alkaa väsyyn ja alat auttelemaan enemmän rinnalla. Eipä sillä sillai väliä ole, jos leuanveto itessään on se laji ja haluat mahdollisimman paljon rautaa liikutella. Jos taas haluat bodailla tiettyä osaa selästä, formia pitäs muuttaa.
 
Kiitos, eipä käynyt mielessäkään että rinnoillakin on tuossa tosiaan roolinsa.
Pitänee siistiä tekniikkaa ja jättää ego kotiin siis.

Naiivisti olen jotenkin ajatellut, että mulla on vaan supervahva selkä kun saan ylipäätään noin vedettyä, mutta totuus taisikin olla murskaavan erilainen.
 
Kiitos, eipä käynyt mielessäkään että rinnoillakin on tuossa tosiaan roolinsa.
Pitänee siistiä tekniikkaa ja jättää ego kotiin siis.

Naiivisti olen jotenkin ajatellut, että mulla on vaan supervahva selkä kun saan ylipäätään noin vedettyä, mutta totuus taisikin olla murskaavan erilainen.
Toihan mielestäni tarkottaa myös sitä, että sulla voi tulla myös pidempi matka saada leuka kokonaan tangon yli. Selkä menee tossa pull over manööverissa kuitenki taaemmas/loitommas tangosta, eli pää on alempana. Kai :d. Lieneekö verrattavissa mitenkään, jos penkatessa työntölinja on sellanen luiska/J 🧐 .
 
Rupesin joskus tekemään noita vähän tähän tyyliin, kun näin ekaa kertaa Andrey Smaevin tekevän vähän vastaavaa. En itse vain saa kroppaa noin lähelle tankoa enkä ihan noin ylös, mutta vedän esiin roina-, friikki-, läski- ja geenitönkyniskortit.

Siis nyt tuntuu tosiaan, että jos yritän tehdä normaalisti (lähelle tankoa), kroppa rupeaa vääntämään väkisin tuonne kauemmas.

 
Rupesin joskus tekemään noita vähän tähän tyyliin, kun näin ekaa kertaa Andrey Smaevin tekevän vähän vastaavaa. En itse vain saa kroppaa noin lähelle tankoa enkä ihan noin ylös, mutta vedän esiin roina-, friikki-, läski- ja geenitönkyniskortit.

Siis nyt tuntuu tosiaan, että jos yritän tehdä normaalisti (lähelle tankoa), kroppa rupeaa vääntämään väkisin tuonne kauemmas.


Niijoo. No toi flirttailee tossa jo vähän vaakasoudunki kaa. En mä näkis et mikään vetokulma on väärä, jos liikerata on silti hyvä. Noissa korkeissa leuoissaki on vähän pakko muuttaa kulmaa, jos tangon aikoo saada selkeen alas. Kulmaa muuttamalla/tilaa tekemällähän se on vaikka pippeli tangossa ylhäällä. -41c pakkasella treeniä, ja ilman hanskojaki tossa. Suoraan sanottuna sairasta. Kaipa tossa joku yläkropan liikkuvuuski on tekijänä, mut en oo ajatellu niin pitkälle.
 
Juu toi on semmonen sternum-leuan tapanen variaatio ja just hieman soudun suuntaan lihasstyöltään. Hieman katsetta taakse vielä ja olis semmonen hyvinkin.

@Solid10 olis tietenkin hyvä nähdä sen sun leuan video tai ees kuva yläosasta, että tässä nyt puhuttas oikeesta asiasta. Myötäotteella toi pään karkaaminen taakse on yleisempää kuin vastaotteella. Mutta kuten sanottua, kaikki riippuu aina siitä, mikä on treenin/liikkeen tavoite.
 
Onhan noitakin, vaikka harvinaisempaa yläosan ongelmiin nähden. Tolla tyylillä on kuitenkin Suomen ennätyksiäkin tehty (H. Heikkinen), joten enempi ominaisuus kuin vika. Sticking point ei sen kummemmin vaikea ole. Alhaalla vaan.
 
Juu kerranki malttoi, ettei ollu aina jumissa. Ja toisin ku kesällä, grippi piti. Kova tulos.
 
En löydä videota, mutta naisten voiton vienyt veti suorituksensa ristiotteella. Onko noita @jto tullu sulle vastaan, joilla ristiote olis vahvin/luontevin? Onko noissa mitään mieltä kuntoilijalle?
 
Painijat usein vetelee ristiotteella. Koska tanko ei pyöri, ei se grippijuttu kuitenkaan ole. Vaihtelua työtapoihin enempi ja traditiota myös. Voi olla myös vamman kiertoa. Harvemmin vahvempi, mutta treenitausta tietenki vaikuttaa. Jos ristiotteella kiskot, vaihtele otetta.
 
En löydä videota, mutta naisten voiton vienyt veti suorituksensa ristiotteella. Onko noita @jto tullu sulle vastaan, joilla ristiote olis vahvin/luontevin? Onko noissa mitään mieltä kuntoilijalle?
Tiesitkö: ristiote on vaan commandoleuka, paitsi eri kulmasta 🤯 . Kysymys ykl:sta. Pitäny tota alempaa tapaa tehä näitä hyvin kyseenalasena aina, mut en oo oikeen ikinä kuullu tosta puhuttavan missään. Aika moni tolleen kuitenki tekee, ja toi ysikympin kulma kädessä ei kyllä tee vaikutusta. Ottaa ton ihmeen selänkierron pois tosta, ni ton äijjän hiukset tuskin edes osuu tankoon. Ihan normileuassaki helppo mitata liikerataa kattomalla tota kulmaa, ja kuinka lähelle olkapäät menee tankoa(varsin lähelle täydellä liikeradalla, oli mitkä mittasuhteet tahansa). Ykl ihan samat standardit 🤷‍♂️.

fsfsfs.JPG


dgdgdgdg.JPG
 
No kyllä yhden käden leuan pitää vaikutus tehdä, teki sen kummalla tavalla tahansa. Alempi nyt vaan on lyhyempi liikerata ja "leuka" ei mee tangon yli. Eri liike vähän loppuosaltaan. Toki ylempikin olis kovempi myötäotteella. Tai mummo roikkumas nivusissa. Tai...tai...tai...
 
No kyllä yhden käden leuan pitää vaikutus tehdä, teki sen kummalla tavalla tahansa. Alempi nyt vaan on lyhyempi liikerata ja "leuka" ei mee tangon yli. Eri liike vähän loppuosaltaan. Toki ylempikin olis kovempi myötäotteella. Tai mummo roikkumas nivusissa. Tai...tai...tai...
Vaikein lienee myötäotteella, ja täysin suoraan tangon eestä. En tiiä onko toi ees täysin mahollista, mut yhen suorituksen oon nähny joka pääs aika lähelle. Eli vähän niinku sellanen myötäote hauiskääntö tjs. Varmaan sairaan rankkaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom