Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

Ootko Kyröölääne oppinu enklantia puhumaan Afrikassa vai missä, kun mun korvaan siinä on sellanen klangi?
Vähä joka pualella joutunu mutta pääasias Itä-Afrikas, siälä yritän jotenki mongertaa jotta ymmärtääsivät. Eivät oikeen perus neste rallia tajua ihimiset siälä suunnalla, tai ainakaa ku Puuppolas asuva velii sitä on yrittäny.

165 kilonen kaveri koittaa laihduttaa, ja lupasin hänelle 100e käteistä, jos vetää yhden leuan jonain about 140 kilosena tai aiemmin(tyyli vapaa, kuhan leuka tangon yli). Tosta diilistä tuli mieleen, että kuka on painavin henkilö, jonka ootte nähnyt tekevän vähintään yhden leuan? Ei lasketa 2 metrisiä & helvetin vahvoja voimamiehiä tai vastaavaa.

Livenä en kenenkään oikeesti lihavan oo nähnyt, mut onneks on youtube, mistä löytää kaiken.

Itse taisit linkata "helvetin vahvan voimamiehen" suorituksen :) Ainakin itse kyykyn maailmanennätysmiehen laskisin siiihen porukkaan.

Viime slryn:n kisoissa 111,3kg kisaaja veti 28 hyväksytysti. 118,4kg painolla vedetty 14 slry:n kisoissa.

Kiimingin kisoissa vedetty aikoinaan 131,3kg painolla 13 toistoa ja 146,8kg painolla 7 toistoa. Slry:n kisoissa ei ole noin painavia ukkoja ollut mutta tuo 28 on melkoinen suoritus yli 110kg ukolta.

Viimeksi muokattu:
Mitä eroa sillä on onko paino rautaa jalkojen välissä, läskiä vyötäröllä tai vaan valtavat pallit lyijystä? Painavimmat treenaavat nyt vaan sattuu aika usein olemaan pitkiä isoja voimamiehiä.

Mitä eroa sillä on onko paino rautaa jalkojen välissä, läskiä vyötäröllä tai vaan valtavat pallit lyijystä? Painavimmat treenaavat nyt vaan sattuu aika usein olemaan pitkiä isoja voimamiehiä.

Jep. En itekään saanut täysin kiinni Vaginaattorin viestistä. 140kg leukoja vetävä ukko on yleensä jonkinlainen "voimamies"

Vaikea vetää tuohon se raja että mikä ei ole voimamies. Ray Williams mielestäni on.

No ei tuo williams ihan hirveän läski ole 180 kiloiseksi. Moni vahvamiehistäkin tulee kuitenkin voimanosto pohjalta esim Kazzmair tai treeni on ollut voimanosto tyyppistä ennen voimamieskisoja. En nyt näkisi hirveästi väliä minkä voimalajin harrastaja on kyseessä.

Itsellä 140kg+ meni 8 leukaa.

No siis ite lajilla ei ookaan välttämättä väliä mun pointin kannalta. Enemmän ehkä hain takaa, mihin valtaväestön oikeesti painavat heebot kykenee. Siis törkeesti sanottuna läskit. Noi slry:n tulokset esim. oli mielenkiintoset ja mulle myös toi Ray williamsin leuanveto kykenevyys tuli aika yllätyksenä. Vähän joo vaikea vetää mitään rajaa, ku on painavia ihmisiä, joilla valtaosa lihastaki massasta(varsinki noilla maailman huipuilla). Tällä kaverillaki, kenen kaa ton vedon tein, on reippaasti voimaaki(penkki vähän alta 200kg yms.), mut silti leuat ei hievahdakkaan, koska kropassa silti semmoset ainaki 50kg ylimäärästä keskimittaselle.

Mun miälestä on aivan turhaa miättiä mihinkä reenaamatoon läski pystyy. Sulla on liikaa aikaa Reenattu normimittaanen läski taas voi olla vaffa ja nopia ittekki olin palijo nopiee 60 metrillä nuarena ja läskinä ku mitä nykyään ja leukoja jaksoon vetää kans.

no harjottelee kuka tahansa mitä tahansa eiköhän se siinä kehity oli se asia sitten autolla ajaminen, jalkakyykky tai isyys vaikka. oman kehon liikuttelu nyt on aina paljon riippuvainen massasta. iso harjoittelematon heppu voi olla suht näppärä vaikka penkissä silti, mutta onhan toi pohdinta nyt melkosen hedelmätöntä...

mitäpä tuohon sanois... "kukka se on perunanki kukka..."

ite vaikee kyllä ajatella, että jonku pitäs joka paikkaan heitellä jotakin mielipidettä, tietää asiasta tai ei. ihan vaan koska voi.

Joko vedit 60 kiloo? Mulla vuoden kehitys 2 kiloa. Eli nyt meni 53.5kg@68kg kun vyö lasketaan mukaan. No koitetaan taas kymppien kautta saada lihasta lisää kun ei kerran tehoja tule.

Joo, mutta niitä oon jauhanu liian kauan joten pitemmistä vähän vauhtia. Kaveri kekkas jonku 10*10 ohjelman jota vois koittaa soveltaa. Pitäs joku 60% olla kuorma ja leuoissa sitä ei voi soveltaa kun on alle omanpainon maximista joten vedin ekan kerran perjantaina 15 kilolla mut vaan 6 sarjaa kun ei oikein irronnut enempää. Tarkotus vaan tehä jotain ihan muuta et sais heräteltyä itteensä. Tänään oli heikko olo joten tein kevyesti mut koitin mitä 25 kilolla menee ja tiukka kymppi meni joten toi 15 voi olla hyvä kuorma pitkille sarjoille. Penassa teen 60 kilolla ja tänään oli 90 kilookin tosi raskasta, mut eiköhän se siitä kun tottuu. Lähimax 115 penassa ja vuos sitten 120.

Sulla on kyllä hyvää kehitystä. Onkohan joku optimi käsien leveys vastaotteelle ja myötäotteelle. Mulla on aika pitkät kädet 183cm syliväli pituuden ollessa 174, mutta kovin levee tuntuu luonnottomalta ja jotenkin kapee tuntuu tehokkaimmalta?

Käyn aina välillä vilkuulemassa, kuinka ihmisten leuat kulkee. Hyvinhän täällä näyttää liikkuvan. Pistäny silmään tuo @Vaginaattori leukaalu, kun harvoin päästät käsiä suoraksi? Onko joku kyynärpää ongelma vai mistä johtuu? Rivakasti liikkuu, ei siinä mitään. Tuo vajaa liikerata vain ihmetyttää, kun muuten alkaa olemaan jo kuitenkin ihan hyvät toistot ja painot leukailussa.

Käyn aina välillä vilkuulemassa, kuinka ihmisten leuat kulkee. Hyvinhän täällä näyttää liikkuvan. Pistäny silmään tuo @Vaginaattori leukaalu, kun harvoin päästät käsiä suoraksi? Onko joku kyynärpää ongelma vai mistä johtuu? Rivakasti liikkuu, ei siinä mitään. Tuo vajaa liikerata vain ihmetyttää, kun muuten alkaa olemaan jo kuitenkin ihan hyvät toistot ja painot leukailussa.

Huomannut senkin, että todella monet leukoja vetävät eivät hahmota sitä, miten alas oikeasti pitää mennä, että kyynärnivelet ojentuvat. Yksikin kaveri meinasi oikein hermostua, kun hän veteli omasta mielestään puhtaita leukoja ja sitten näytin videokuvaa, että käsivarret jäävät alhaalla koukkuun.

Tämä kommentti ei siis ollut kritiikkiä Vaginaattorille ;)

Huomannut senkin, että todella monet leukoja vetävät eivät hahmota sitä, miten alas oikeasti pitää mennä, että kyynärnivelet ojentuvat. Yksikin kaveri meinasi oikein hermostua, kun hän veteli omasta mielestään puhtaita leukoja ja sitten näytin videokuvaa, että käsivarret jäävät alhaalla koukkuun.

Tämä kommentti ei siis ollut kritiikkiä Vaginaattorille ;)

Hyvä huomio ja sama yläasennon kanssa. Harva varsinkaan lisäpainoilla harjoitellessa vetää leuan yli tangon.

Kyynärasia unohtuu monella kisoissakin ja hylsyjä paukkuu.

Palaan tuohon Vaginaattorin vedonlyöntiin. Itse uskoisin että lähes 200kg penkkaavaan kaverin pitäisi aika helposti se ensimmäinen leuanveto saada tehtyä oli paino sitten vaikka sen 140kg. Luulisi että ainakin käsiosasto olisi riittävässä kunnossa tuohon.

Back
Ylös Bottom