Leuanveto

gorillaryhdin aiheuttaa aika isosti rintalihas ja levee selkälihas eli ne ei oo ns. vastalihaksia toisilleen. ne tekee penkissä, dipissä, leuoissa jne jne synergististä työtä, eli leuoissakin rintalihaksilla on selkee suorittava osuus. käänteistä gorillaryhtiä eli...ööö... sotilasryhti=guerilla-ryhti :) ei juuri voi treenaamalla itelleen saada.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No mulla ei kyllä ole mitään gorillaan viittaavaa, ei edes ryhtiä :-) Mutta kerran hemmetin moisen määrän etunojapunnerruksia tehtyäni rauhallisella tahdilla, yläasennossa mahdollisimman korkealle nostaen (eli hartiat eteen), oli seuraavana päivänä yllättäen ei rinta- tai ojentajalihakset vaan leveiden selkälihasten yläosat kipeät (doms-kipu). Eli olisko tuossa sitten se leveä selkälihas tehnyt synergistä työtä?

kyl se tekee punnerruksissa muutenkin. hartioita ei punnerruksissa eteen paineta. penkeissä nyt varsinkaan.

Nyt on eka viikko takana yhtä brassiohjelmaa muutaman viikon 10*10 jälkeen ja enpä ole ennen näin työlästä tehny kun laiska olen. Kolme-neljä lajia per kerta ja neljä ekaa viikkoa 10*6:sia kolme kertaa viikossa. Leuat on ainoo jonka vedän joka kerta. Mave ja pena kahtena kertana ja prässi, koukistajat ja ylöspunnerrus keskiviikkona. Kuormana 65RM jossa leuoissa tuntuu helpoimmalta joten nostin lukemaa sinne missä vielä kulkee. Painohan tässä nousee kun alkaa tulee jalkoihin noobgainsseja mut tuleepahan symmetrisempi ukko. Kyykkyä en tee ku toi l5s1 siirtymä vaivaa ja on aika hellää alaselässä mavenkin jälkeen mut luulis sen nää kuormat kestävän. Pena 75, mave 95, leuat 15kg näin lähdössä. Ens viikolla koitan 80, 100 ja 15. Aluksi koitin leukoja 30kilolla mut ei jaksanu ku kolme sarjaa ja niissäkin piti melkein fuskaa joten pakko se on laskea kokonaispainosta.

Tää oli joku tutkimusohjelma jossa oli ihme kehityskäyrät ja itse epäilen suuresti liiotelluiksi joten eiköhän se ekan kuukauden jälkeen ala selvitä. Toka kuukausi olis nelosia sit kakkosia pari viikkoa sit ykkösiä sit kevyt ja lopputestit. Mave parani testatuilla 70% 16 vk vaikka tutkimuksessa mainittiin elite powerlifters (alkutulokset kerto kyllä aivan muuta ) ja tais jossain lukea vaatimuksena väh. 6kk reenausta ja yli omapaino RM ELI NOOBtaso.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Äh, kyllä tässä olikin vähintään vuosi reenausta ja elite sana? Toi noob oli joku muu tutkimus.
METHODS
Subjects
The sampling was intentionally selected by convenience, and classified as non-probability sampling due to the fact that subjects train in specialized centers. This study consisted of 9 Brazilian male elite athletes (mean ± SD: age, 34 ± 5 yrs; height, 175.2 ± 7.8 cm; body mass, 94.4 ± 16.7 kg, and experience in powerlifing, 7 ± 3 yrs). The classification proposed by Breuchue et al. (5) was used to select athletes among the body mass categories: 1 lightweight division (-67 kg) athlete; 6 athletes between 70-100 kg; and 2 athletes over 100 kg.

No ei taitais onnistua muuten. Eniten ihmetytti tossa tutkimuksessa noiden brassien lähtötaso mavessa 130+- jotain.

Jos ittellä nousis edes 10% tulokset niin ois tosi tyytyväinen.

kyl se tekee punnerruksissa muutenkin. hartioita ei punnerruksissa eteen paineta. penkeissä nyt varsinkaan.

Vähän vaikea selostaa mitä tarkoitin, mutta siis etunojapunnerruksen yläasennossa yritetään kohottaa yläkroppaa/lapojen seutua vielä ylemmäs, hallitusti. Liikettä voi tehdä myös pitämällä kädet koko ajan suorina ja pysymällä siis muuten punnerruksen yläasennossa mutta tekemällä lyhyttä hallittua ylös-alas liikettä lapojen seutua nostamalla /laskemalla. Eli joo, hartioiden eteen työntämisestä ei todellakaan ole kyse ja tässä kohteena muutenkin kai enemmän lapojen seutu.

Nyt on eka viikko takana yhtä brassiohjelmaa muutaman viikon 10*10 jälkeen ja enpä ole ennen näin työlästä tehny kun laiska olen. Kolme-neljä lajia per kerta ja neljä ekaa viikkoa 10*6:sia kolme kertaa viikossa. Leuat on ainoo jonka vedän joka kerta. Mave ja pena kahtena kertana ja prässi, koukistajat ja ylöspunnerrus keskiviikkona. Kuormana 65RM jossa leuoissa tuntuu helpoimmalta joten nostin lukemaa sinne missä vielä kulkee. Painohan tässä nousee kun alkaa tulee jalkoihin noobgainsseja mut tuleepahan symmetrisempi ukko. Kyykkyä en tee ku toi l5s1 siirtymä vaivaa ja on aika hellää alaselässä mavenkin jälkeen mut luulis sen nää kuormat kestävän. Pena 75, mave 95, leuat 15kg näin lähdössä. Ens viikolla koitan 80, 100 ja 15. Aluksi koitin leukoja 30kilolla mut ei jaksanu ku kolme sarjaa ja niissäkin piti melkein fuskaa joten pakko se on laskea kokonaispainosta.

Tää oli joku tutkimusohjelma jossa oli ihme kehityskäyrät ja itse epäilen suuresti liiotelluiksi joten eiköhän se ekan kuukauden jälkeen ala selvitä. Toka kuukausi olis nelosia sit kakkosia pari viikkoa sit ykkösiä sit kevyt ja lopputestit. Mave parani testatuilla 70% 16 vk vaikka tutkimuksessa mainittiin elite powerlifters (alkutulokset kerto kyllä aivan muuta ) ja tais jossain lukea vaatimuksena väh. 6kk reenausta ja yli omapaino RM ELI NOOBtaso.
Jos satakiloosella ukolla +30kg on 65% sitte maksimi on +100kg ja jos oot kevyee niin maksimis vyöllä sitte enempi rautaa ku omapaino. Itte kyllä lopettaasin bodaalun ja tulisin leuanvetokisoohin.

Jos satakiloosella ukolla +30kg on 65% sitte maksimi on +100kg ja jos oot kevyee niin maksimis vyöllä sitte enempi rautaa ku omapaino. Itte kyllä lopettaasin bodaalun ja tulisin leuanvetokisoohin.

Laittaisin rahani sen puolesta, että prossat on laskettu pelkistä lisureista missä nyt ei ole järjen hiventä.

No ei ne nyt kovin kaukana ollut siitä mitä on tehny muutenkin mut ei niitä kymmentä sarjaa jaksa ja kaveri sitä ehdotti lisäpainoenkasta joten koitin vaikka ei siinä mitää järkeä olekkaan. Enkka 53 kiloa josta ois pyöreesti 35 ollu toi 65%. Kuten kirjoitin niin tein 15 kilolla leuat kuitenkin ja keskiviikkona kympillä. Laskennallisesti ois ollut vain n. 7 kiloa kun painan noin 70 ja maksimi n. 120.

Viimevuosi meni kehityksen puolesta heikosti kun enkka nousi vain kaksi kiloa mut onhan sekin neljä prosenttia. Bodailua en tarkoituksella harrasta kun koitan saada voimaa enkä niinkään lihasta mut kyl toi paino tulee nousemaan ku jalat kerää väkisin lihasta kun aiemmin olen tehnyt vain kerran tai kaksi kertaa viikossa pistooleita ja mavea enkä keväällä ollenkaan kun on painoa tiputellu.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tein saman 10*6 reenin 70%*1RM 90min ja alkaa huumori loppua lopussa : )
Leuat menee ok mut kunto ei riitä kunnon tehoihin koko reenin ajaksi.

En tiedä onko edes tarkoitus nostaa kuormaa neljän viikon aikana mut kuulostais oudolta että tehtäis samoilla painoilla 12 reenikertaa kuukauden aikana ja sitten kuitenkin hirvee kehitys? Tuota ei tutkimuksessa avattu mitenkään vaan merkattiin vain 65%*1RM eka kuukausi.

Voihan tuota koittaa kuhan tästä pääsee irti, kato kun nyt tehdään tiedettä. Tuo ei tosin kerro kuin usein se noita tekee. Joka päivä vai pari kertaa viikossa?

Tuskin koutsi vaihtelua vastustaa. Toihan on lähellä perioditouhua muutenkin toi brassitouhu. Kyllä mä olen jauhanu näitäkin ohjelmia ja nyt kaipaa jotain ihan muuta. Progressiota tulee ja eri otteilla teen. Kyllä tässä aikaa on joten rauhotutaas ja reenataan niinku halutaan ja sit taas voivotellaan kun ei tuu kehitystä : )

Olen siis ymmärtänyt mielestäsi väärin koutsin reenifilosofian, progressiota ja peridisointia? No ei se mitään, pärjääpä muut paremmin. Aina tarvitaan alisuorittajia että muut voivat olla parempia. Jatkan väärällä tyylillä omasta tahdosta kun ei mitään korjausehdotuksiakaan ole ilmaantunut paitsi toi vaginaattorin clusteri sydeemi joka sekin on väärä tyyli?

Olen siis ymmärtänyt mielestäsi väärin koutsin reenifilosofian, progressiota ja peridisointia? No ei se mitään, pärjääpä muut paremmin. Aina tarvitaan alisuorittajia että muut voivat olla parempia. Jatkan väärällä tyylillä omasta tahdosta kun ei mitään korjausehdotuksiakaan ole ilmaantunut paitsi toi vaginaattorin clusteri sydeemi joka sekin on väärä tyyli?
Viälä kerran.. ..ymmärrä, opi, sisäästä ja lopeta kiukuttelu. Älä usko kaikkia mitä netistä lujet tai näjet niille asioolle on useen yksinkertaanen selitys.

huoh, vaikenen. Kai sä tajuut et mä voisin olla sun isäs noin niinku löyhästi lisääntymismielessä joten tollasten negatiivisten kommenttien lukeminen ilman konkreettisia ohjeita ei hirveesti mua hivele mut kai tää on tätä netin anonymiteettishaissee et sanotaan mitä halutaan ja muut oppii ku käskee.

Koitan pitää kiukkuni kurissa ja ilmottelen ehkä sitten jos saan ton brassi ohjelman tehtyä et miten meni.

Suositut

Back
Ylös Bottom