Leuanveto

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pystyyks/saako noissa kisoissa vetää neutraalilla otteella? Ristiotteella saa vissiin, eli kädet eri päin, mut tuskinpa kukaan tolleen on koskaan tehny sentään =D. Toi neutraaliote on itelle helvetin helppo ja kätevä ote. Menee jotenki tosi tasapuolisesti käsille ja selälle väkisin, eikä pysähtyminen juuri verota paljoa.

Ei pysty. Sallitut otteet tosiaan on myötä, vasta ja ristiote.

Ristiotehan on aika lähellä neutraalia jos antaa kropan kiertyä, kädet vaan on peräkkäin. Eri asia, kuinka mukavasti leuan saa tangon yli ja kuinka taloudellinen tuollainen epäsymmetrinen veto on. En tosin tiedä mitä säännöt tarkalleen ottaen mistäkin tyylistä sanovat.

Ai meinaatko tähän tapaan? Täl oli ainaki niinkin katu-uskottava nimi, kun ''commando pull-ups''.
En oo itseasias tainnu koskaan vakavasti kokeilla, voi olla ihan mielenkiintosen tuntunen, ku puoliaki vaihtaa.

commando-pull-ups.jpg

Juuri tuota tarkoitin. Kisoissahan leuka kai täytyy saada tangon yli sekä vaaka- että pystysuunnassa, mutta en tiedä pitääkö se mennä käsien väliin ja saako puoli vaihdella.

Jep. Vaikee uskoa kyllä, että kukaan noilla otteilla vetäis parhaiten, ku tossahan aika varmaa hyytyki sit ihan epätasasesti paikat. Ja commando vedoissa varsinki pitäis sit puoltaki vaihtaa. Ihmettelin vaan tota ristiotteen mainintaa leuanvedon kotisivuilla.

Otteen pitäminen näyttää olevan rajoittava tekijä, eli molempien käsien täytyy pysyä tangossa eikä otetta voi vaihtaa. Toistoleuanvedon säännöissä ei erikseen määritellä puolta, jolta leuka ylittää tangon eikä sitä, että leuan pitää olla käsien välissä. Eli tangon vetämisen epäkkään lähelle ja pään kääntämisen pitäisi riittää. Itse asiassa tuohon tyyliin vetämällä voisi periaatteessa kiertää liikerajoittimen vaikutuksenkin, koska kippi ei kohdistu sen suuntaan. Voi tosin olla, että leuanvetoihmiset tietävät säännöistä enemmän, mutta nopealla vilkaisulla näin.

http://www.slry.fi/toistoleuanveto/

Joku yli-ihminen vois teorias käydä ihan vittuillakseen vetää joku 20+ toistoo yhel kädelläki ehkä =D. Kuhan menee by the book.

Tuo ei onnistu sen takia, että sääntöjen mukaan molempien käsien on pysyttävä tangossa koko suorituksen ajan. Tuohan eliminoi myös sen, että vetojen välillä ei voi "levätä" yhdellä kädellä roikkuen ja ravistella toista kättä.

Ei menisi kisoissa läpi, mutta salilla nyt sen verran olen huijannut ja hyväksynyt myös ne missä leuka koskettaa yläpintaa. Etua on tietenkin helvetin pitkästä leuasta tässä tapauksessa.

Joka tapauksessa varmasti rikon ensi vuonna tuon +110kg SE:n (62kg). Tällä hetkellä aamupaino n. 124kg ja sellaiset 4-5kg olisi vielä tarkoitus pudotella. Videolla nähtävä paino on otettu salilta tultaessa.

Ootko Kyröölääne oppinu enklantia puhumaan Afrikassa vai missä, kun mun korvaan siinä on sellanen klangi?
Vähä joka pualella joutunu mutta pääasias Itä-Afrikas, siälä yritän jotenki mongertaa jotta ymmärtääsivät. Eivät oikeen perus neste rallia tajua ihimiset siälä suunnalla, tai ainakaa ku Puuppolas asuva velii sitä on yrittäny.

165 kilonen kaveri koittaa laihduttaa, ja lupasin hänelle 100e käteistä, jos vetää yhden leuan jonain about 140 kilosena tai aiemmin(tyyli vapaa, kuhan leuka tangon yli). Tosta diilistä tuli mieleen, että kuka on painavin henkilö, jonka ootte nähnyt tekevän vähintään yhden leuan? Ei lasketa 2 metrisiä & helvetin vahvoja voimamiehiä tai vastaavaa.

Livenä en kenenkään oikeesti lihavan oo nähnyt, mut onneks on youtube, mistä löytää kaiken.

Itse taisit linkata "helvetin vahvan voimamiehen" suorituksen :) Ainakin itse kyykyn maailmanennätysmiehen laskisin siiihen porukkaan.

Viime slryn:n kisoissa 111,3kg kisaaja veti 28 hyväksytysti. 118,4kg painolla vedetty 14 slry:n kisoissa.

Kiimingin kisoissa vedetty aikoinaan 131,3kg painolla 13 toistoa ja 146,8kg painolla 7 toistoa. Slry:n kisoissa ei ole noin painavia ukkoja ollut mutta tuo 28 on melkoinen suoritus yli 110kg ukolta.

Viimeksi muokattu:
Mitä eroa sillä on onko paino rautaa jalkojen välissä, läskiä vyötäröllä tai vaan valtavat pallit lyijystä? Painavimmat treenaavat nyt vaan sattuu aika usein olemaan pitkiä isoja voimamiehiä.

Mitä eroa sillä on onko paino rautaa jalkojen välissä, läskiä vyötäröllä tai vaan valtavat pallit lyijystä? Painavimmat treenaavat nyt vaan sattuu aika usein olemaan pitkiä isoja voimamiehiä.

Jep. En itekään saanut täysin kiinni Vaginaattorin viestistä. 140kg leukoja vetävä ukko on yleensä jonkinlainen "voimamies"

Vaikea vetää tuohon se raja että mikä ei ole voimamies. Ray Williams mielestäni on.

No ei tuo williams ihan hirveän läski ole 180 kiloiseksi. Moni vahvamiehistäkin tulee kuitenkin voimanosto pohjalta esim Kazzmair tai treeni on ollut voimanosto tyyppistä ennen voimamieskisoja. En nyt näkisi hirveästi väliä minkä voimalajin harrastaja on kyseessä.

Itsellä 140kg+ meni 8 leukaa.

No siis ite lajilla ei ookaan välttämättä väliä mun pointin kannalta. Enemmän ehkä hain takaa, mihin valtaväestön oikeesti painavat heebot kykenee. Siis törkeesti sanottuna läskit. Noi slry:n tulokset esim. oli mielenkiintoset ja mulle myös toi Ray williamsin leuanveto kykenevyys tuli aika yllätyksenä. Vähän joo vaikea vetää mitään rajaa, ku on painavia ihmisiä, joilla valtaosa lihastaki massasta(varsinki noilla maailman huipuilla). Tällä kaverillaki, kenen kaa ton vedon tein, on reippaasti voimaaki(penkki vähän alta 200kg yms.), mut silti leuat ei hievahdakkaan, koska kropassa silti semmoset ainaki 50kg ylimäärästä keskimittaselle.

Mun miälestä on aivan turhaa miättiä mihinkä reenaamatoon läski pystyy. Sulla on liikaa aikaa Reenattu normimittaanen läski taas voi olla vaffa ja nopia ittekki olin palijo nopiee 60 metrillä nuarena ja läskinä ku mitä nykyään ja leukoja jaksoon vetää kans.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom