Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

Ymmärsinkö nyt oikein että leuanvedossa (toistoina) kilpaillaan ensi kesänä ja jatkossa kahdet SM-kisat?

Kiimun järjestämät Viralliset toistoleuanvedon SM-kilpailut 2014 ja Slry:n Toistoleuanvedon SM-kilpailut 2014 (En tiedä menikö nyt sanamuoto oikein)?

Jos näin on niin toivottavasti eivät sattumalta osu päällekkäin.

Viralliset Toistoleuanvedon SM-kilpailut 2014 -Kiimingin Urheilijat ry

Ymmärsinkö nyt oikein että leuanvedossa (toistoina) kilpaillaan ensi kesänä ja jatkossa kahdet SM-kisat?

Kiimun järjestämät Viralliset toistoleuanvedon SM-kilpailut 2014 ja Slry:n Toistoleuanvedon SM-kilpailut 2014 (En tiedä menikö nyt sanamuoto oikein)?

Jos näin on niin toivottavasti eivät sattumalta osu päällekkäin.

Näinhän se menee ainakin ensi kesänä. Eri viikonlopulle nuo SLRY:n järjestämät SM-kisat sijoitetaan eli päällekkäin eivät mene. SLRY informoi etusivuillaan Suomen Leuanveto ry ja kisakalenterissa Suomen Leuanveto ry - Kilpailukalenteri, kun tarkka päivämäärä selviää. Heinäkuun viimeinen lauantai eli 26.7. on erittäin todennäköinen ajankohta, mutta neuvottelut kisapaikan omistajan kanssa ovat vielä kesken.

Kertokaas nyt pakkislaiset onko tässä mitään järkeä. Töissä laitettiin seinälle leuanvetotanko jossa pystyy sitten käymään nykimässä leukoja työn ohessa.

Laitoin itselleni tänään tavoitteen tehdä 100 leukaa työpäivän aikana, ja niin teinkin. 10 toistoa aina vähän väliä kun työt antoivat myöten. Treenaan leukoja myös salilla ja niihin olisi kiva saada.kehitystä.

Ajattelinkin nyt alkaa tekemään arkipäivisin väh. 100 leukaa työpäivien aikana. Onko tässä siis mitään järkeä? Tuntuu ainakin mukavalta idealta omasta mielestäni.

tottakai on järkee. pikkuhiljaa vaan kokonaismäärää ylöspäin toistojen ja sarjojen muodossa. varmaan paras tapa kehittää leukatulosta.

^itse teen myös tollain että aina kun tulen himaan niin vedän pihalla 3-5x10 ja sit salilla illalla viel 5x10 lisäpainolla, ja on tullut parannusta hyvin

unohtakaa ne tietyt tasaluvut ja keskittykää nostaan niitä määriä. jos nyt menee helpolla 100 leukaa töissä (mikä ihmeen työ se on??), tähtää tekeen se joka päivä ja pikkuhiljaa lisää toistoja myös.

^ Ainakin Tampereen yliopistolla on leuanvetotanko. Joku aiempi rehtori lupasi pullakahvitkin kaikille, jotka vetävät useamman kuin hän. Ei se kai ruokalan liikevaihtoa paljon lisännyt, muistelen ko. rehtorin vetäneen 20-25 leukaa.

Ei kai tuo huono idea ole istumatyöläisten työpaikalle?

Istumatyötä joo. Ja työssäopissa olen kyseisessä paikassa niin vapaata aikaa on välillä vähän liiaksikin niin ajattelin ottaa tuon +100 leukaa per. päivä mukaan viikkorutiineihin.

Itse asiassa ja ainakin kansanterveydellisesti puolivakavissaan: Millaisen toimiston jto tekisi?

Meillä on alkamassa OASIS-nimellä projekti, jossa työskentelytila yrittää tukea luovuutta ja ryhmätyötä. Kaikenlaista väkerrellään, mm. tuolit Mur ja Mus puhuvat niissä istuville ja tärisevät. Kovin tarkkaan en tiedä, mutta joku taisi suunnitella leuanvetotankoakin. Emfi-matolla voitaisiin tietää missä joku kulkee, sykkeen mittaaminen nolla ei kyllä onnistu kuin sukkasillaan kulkevilta. Tasapainolevy pystyy kertomaan painopisteen vaihteluista, kameran kanssa toimivia pelejähän on ollut jo pitkään kuluttajamarkkinoillakin jne.

Miksi ei voisi konseptia laajentaa myös terveyden suuntaan? Sanotaan nyt kuitenkin varmuudeksi, että minä en ole tässä millään tavalla suunnittelemassa saati päättämässä mitään, minä vain kannan tuonne elektroniikkaa kun pyydetään.

Leuanvedon tekniikasta: aiemmin oli tapana vetää alusta asti täysiä, jolloin loppu oli selkeästi vedon vaikein osuus. Nyt olen huomannut, että saan selvästi enemmän rautaa ylös kun aloitan vedon ei-ihan-täysillä ja vasta tietyssä pisteessä rykäisen täysillä vedon ylös. Etenkin loppuveto tulee huomattavasti helpommin. Onko tuo ihan tyypillistä?

jori: no mä oon visuaalisen ja ns. luovan alan ammattilainen, joten kyllä mä ekaksi juttelisin työntekijöiden kanssa ja tutkisin sitä tilaa ajan kanssa. viimeks alkaisin netin kautta tekeen mitään suunnittelua. vastaavanlaisia eläviä tiloja on tullut funtsittua aiemminkin.

Koitin etsiä tätä haulla jos olisi kysytty aiemmin, mutten löytänyt: Eli minkälainen sarjakestävyys on tyypillisesti "aloittelevalla" leuanvetäjällä? Itsellä omalla painolla maksimitoistot jossain 12-13 paikkeilla, mutta jo kymmenenkin vedon sarja imee voimat niin täydellisesti pois, että useamman minuutin tauonkin jälkeen seuraavassa sarjassa saan noin 3-4 toistoa ja nekin hampaat irvessä kiskoen. Tällainen pudotus ei liene normaalia, kun missään muussa liikkeessä tällaista ei tapahdu? Esimerkiksi ylätaljassa pystyn vetelemään samoilla raudoilla kaikki 3-4 sarjaa vaivoitta. Lisäksi teen leuanvedot yleensä ensimmäisenä selkäliikkeenä. Miten pystyn parantamaan sarjakestävyyttä leuoissa? Kysyjä on perusterve 25v mies, jolla on useampi vuosi hyvin katkonaista salihistoriaa takana.

Koitin etsiä tätä haulla jos olisi kysytty aiemmin, mutten löytänyt: Eli minkälainen sarjakestävyys on tyypillisesti "aloittelevalla" leuanvetäjällä? Itsellä omalla painolla maksimitoistot jossain 12-13 paikkeilla, mutta jo kymmenenkin vedon sarja imee voimat niin täydellisesti pois, että useamman minuutin tauonkin jälkeen seuraavassa sarjassa saan noin 3-4 toistoa ja nekin hampaat irvessä kiskoen. Tällainen pudotus ei liene normaalia, kun missään muussa liikkeessä tällaista ei tapahdu? Esimerkiksi ylätaljassa pystyn vetelemään samoilla raudoilla kaikki 3-4 sarjaa vaivoitta. Lisäksi teen leuanvedot yleensä ensimmäisenä selkäliikkeenä. Miten pystyn parantamaan sarjakestävyyttä leuoissa? Kysyjä on perusterve 25v mies, jolla on useampi vuosi hyvin katkonaista salihistoriaa takana.

Tuo nyt todistaa selvästi että et tee missään muussa liikkeessä sarjoja samalla insentiteetillä kuin niissä leuoissa, eli ylätaljassakin jätät useamman toiston varaa sarjoissa.
Ovatko ylätaljan sarjapainot vähintään kehonpainosi tasolla? Entä lattiataljan, siinä pitäisi mennä reilusti ylikin jos ei hermottamisen takia tarvitse käyttää pienempiä painoja.

kyl se siitä kehittyy, kun vaan treenaat. jätä enempi varaa leukasarjoihinki ja tee enempi sarjoja.

Moro!

Pitäs saada leukatulos nousuun. Tällä hetkellä menee kahdeksan leukaa ja vetelen vastaotteella. Olen vedellyt huvin vuoksi noin kerta viikkoon, mutta nyt kiinnostaisi tulosparannus. Mahdollisuuksia olis vetää leukoja ma-pe. Suositteletteko lisäpainoja? Asetan tavoitteeksi vaikkapa 15 leukaa kesäkuuhun. mennessä. Ilmeisesti paljon lyhyitä sarjoja olisi paras?

Tuo korokkeeltaveto oli kyllä yllättävän raskas liike, kun tuossa itekkin kokeilin. Toki se raskaus tulee tuosta ettei alkuvauhtia ole ollenkaan. Luulis tuolla tulevan loppuvetoon puhtia.

Back
Ylös Bottom