Leuanveto

Aattelin postailla tänne tämmösen kysymyksen, että kuinka pääsisi eroon siitä, kun mulla kiertyy vartalo ainakin viimeisissä leuoissa, kun ilmeisesti toinen puoli selästä on hieman vahvempi kuin toinen?
Muutenkin tekniikka vinkkejä otetaan vastaan mielellään. Postaan videon niin helpottaa huomattavasti hahmottamaan mitä ajan takaa, kun olen huono selittämään asioita.

https://www.youtube.com/watch?v=hc0l2uj-10s&feature=youtu.be

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aattelin postailla tänne tämmösen kysymyksen, että kuinka pääsisi eroon siitä, kun mulla kiertyy vartalo ainakin viimeisissä leuoissa, kun ilmeisesti toinen puoli selästä on hieman vahvempi kuin toinen?
Muutenkin tekniikka vinkkejä otetaan vastaan mielellään. Postaan videon niin helpottaa huomattavasti hahmottamaan mitä ajan takaa, kun olen huono selittämään asioita.

https://www.youtube.com/watch?v=hc0l2uj-10s&feature=youtu.be
mitens muilla otteilla sujuu?(vasta/myötä mutta kapeemmalla otteella)
kyllä noi muutama eka veto menee ihan mallikkaasti ja sit näyttää puhti loppuvan tyystin.noin levee ote on muutenkin melko raskas.(aloitteljalle:))
näiltä sivulta löytyy paljon vinkkejä ja ohjelmia millä saat lisäpuhtia vetoihisi.

mitens muilla otteilla sujuu?(vasta/myötä mutta kapeemmalla otteella)
kyllä noi muutama eka veto menee ihan mallikkaasti ja sit näyttää puhti loppuvan tyystin.noin levee ote on muutenkin melko raskas.(aloitteljalle:))
näiltä sivulta löytyy paljon vinkkejä ja ohjelmia millä saat lisäpuhtia vetoihisi.

Vastaotteella taitaa mennä aikalailla suoraan ylös. Juu onhan tuo aika raskasta tehdä noin leveellä, mutta pääosin selkäliikkeenä teen leukoja, niin ajattelin, että tuommoinen ote olisi hyvä? Mahtaako olla sitten näin pienelle kaverille kuin minä olen, liian leveä?

kyllä se selkä saa taatusti kyytiä myös kapeammalla otteella.
no näyttäähän tuo raskaalta koska liikut niin lähellä maximimiasi tossa suorituksessa.mä en kyllä nää tossa mitään kiertoa tms. en tiedä mitä olet ennen tota suoritusta salilla vääntänyt mutta melko puhki näytät olevan ton jälkeen.olisit lopettanut vaikka neljään toistoon ja uusi sarja kun happi taas kulkee jne.täälläkin lukee monet kerrat että leukoja oppii vetämään vetämällä,älä vedä itseäsi noin puhki..paljon helppoja sarjoja hyvällä tekniikalla niin hyvä tai ainakin parempi tulee.
luulen että jokaisella on "se oma luonnollinen hyvä ote tankoon"ja sen päättää kukin itse mutta sun kropalle toi näyttää aika levältä.

kyllä se selkä saa taatusti kyytiä myös kapeammalla otteella.
no näyttäähän tuo raskaalta koska liikut niin lähellä maximimiasi tossa suorituksessa.mä en kyllä nää tossa mitään kiertoa tms. en tiedä mitä olet ennen tota suoritusta salilla vääntänyt mutta melko puhki näytät olevan ton jälkeen.olisit lopettanut vaikka neljään toistoon ja uusi sarja kun happi taas kulkee jne.täälläkin lukee monet kerrat että leukoja oppii vetämään vetämällä,älä vedä itseäsi noin puhki..paljon helppoja sarjoja hyvällä tekniikalla niin hyvä tai ainakin parempi tulee.
luulen että jokaisella on "se oma luonnollinen hyvä ote tankoon"ja sen päättää kukin itse mutta sun kropalle toi näyttää aika levältä.

Maven jälkeen oon yleensä leuat tehnyt. Täytyy ottaa kokeiluun, että en vedä sarjoja loppuun asti. Tähän asti oon vetänyt niin monta aina kuin vain menee. Tekee varmaan ihan hyvää jonkinnäköinen vaihtelu. Kiitoksia neuvoista!

Leukojen vetämisestä ny semmone kysymys, että kovasti tahtoisin saada aikaiseksi nostaa tuota leukojen vedon määrää, mutta kehitys on ny tyssänny ja tänään treeni ei kulkenu yhtikäs mihinkään. Viimesen 3 kuukauden aikana on tapahtunu sen verran muutosta, että pystyn myötäotteella tekemään ensimmäisessä sarjassa 7-9 leukaa, josta sitten seuraavista sarjoista määrä putoaa aina ~kahdella. Kehitys on kuitenkin tyssännyt nyt aivan täysin ja vastaotteella en ole saanut nostettua tehtyjen leukojen määrää kovin verkkaisesti. Treenaaminen on tosi sekavaa ja tahtoisinkin nyt kysyä teiltä, että kannattaisiko leuat sisältää kolmijakoiseen treeniin yhdelle päivälle, vai tehdä leukoja vaikkapa joka toinen päivä? Millainen määrä sarjoja kannattaisi myös tehdä, onko kannattavaa tehdä leukoja pitkin päivää vai kannattaisiko leukoja tehdä kerran päivässä/kahdessa samalla kun treenaa / hyppii narua?

Kiitti jo etukäteen.

Leukojen vetämisestä ny semmone kysymys, että kovasti tahtoisin saada aikaiseksi nostaa tuota leukojen vedon määrää, mutta kehitys on ny tyssänny ja tänään treeni ei kulkenu yhtikäs mihinkään.--tahtoisinkin nyt kysyä teiltä, että kannattaisiko leuat sisältää kolmijakoiseen treeniin yhdelle päivälle, vai tehdä leukoja vaikkapa joka toinen päivä? Millainen määrä sarjoja kannattaisi myös tehdä, onko kannattavaa tehdä leukoja pitkin päivää vai kannattaisiko leukoja tehdä kerran päivässä/kahdessa samalla kun treenaa / hyppii narua?--

En lähtis ainakaan joka toinen päivä tekemään, mutta itelleni toimi hyvin juuri tuo pitkin päivää veteleminen.

^^Älä vedä koko ajan tappiin, vaan jätä varaa.
Esim vetelet kevyitä vitosia useita sarjoja esim. 3-6x5. Pikkuhiljaa lisäät sarjoja ja toistoja.

en mäkään lähtis joka toinen päivä tekeen leukoja. vaan mieluiten useemmin ja juurikin varaa sarjoihin. ekana meet kauppaan ja hommaat tangon kotiis. jos nyt menee 8, teet semmosia 2-3 toistoo vajaita sarjoja eli alotat vaikka vitosilla. vetelet sillon tällön pitkin päivää 10-15 sarjaa päivässä. ekalla viikolla joka toinen päivä, tokalla 5 päivänä, kolmantena 6 treenipäivää. toistoja lisäät vaan jos menee todella helpolla. neljäs viikko lepoo ma-ke. sitten herättelyä to esim. 5*5*op. lauantaina vedät sit hyvän lämpän jälkeen testin, jossa arvelisin menevän 12 leukaa ainakin. sit sama uusiks ja vaikka lisäpainoja kehiin. tää on hyvä ja erittäin toimiva peruskaava hermoston herättelyyn ja on toiminut muissakin liikkeissä. paras tuloskehitys yhellä asiakkaalla tais olla 19 -> 65 leukaa noin 5kk:n treenijaksolla.

en mäkään lähtis joka toinen päivä tekeen leukoja. vaan mieluiten useemmin ja juurikin varaa sarjoihin. ekana meet kauppaan ja hommaat tangon kotiis. jos nyt menee 8, teet semmosia 2-3 toistoo vajaita sarjoja eli alotat vaikka vitosilla. vetelet sillon tällön pitkin päivää 10-15 sarjaa päivässä. ekalla viikolla joka toinen päivä, tokalla 5 päivänä, kolmantena 6 treenipäivää. toistoja lisäät vaan jos menee todella helpolla. neljäs viikko lepoo ma-ke. sitten herättelyä to esim. 5*5*op. lauantaina vedät sit hyvän lämpän jälkeen testin, jossa arvelisin menevän 12 leukaa ainakin. sit sama uusiks ja vaikka lisäpainoja kehiin. tää on hyvä ja erittäin toimiva peruskaava hermoston herättelyyn ja on toiminut muissakin liikkeissä. paras tuloskehitys yhellä asiakkaalla tais olla 19 -> 65 leukaa noin 5kk:n treenijaksolla.

Miten uskaltaa muuten reenata tuollaisen jakson aikana? mavet,haubitsit yms? Entäs hieronta ja sen jälkeinen lepo? mitä neuvoja antaisit jos on tosi gyfoottinen( ehkä kirjoitetaan noin?) selekä? hartia ja lapaluu seutu vaivaa kokoajan.. iso kiitos senseille :)

kyfoottinen. ei sillä kaularangalla juuri mitään nosteta, mutta voipi kyl jumitella sitä yläosaa. paljon huoltojumppaa, venyttelyy, hierontaa, tärinää...juu se autonvahauskone toimii tähän oikein hyvin :) muu treeni tollasen high volume -leukailun ohella voi olla selän osalta se veto kerta viikkoon. vähä voi jumitella yläselkä alkuvaiheessa, kunhan tottuu. kaikilla ei. hauista ei ihminen mihinkään tarvi ;)

Vaikka mainostaminen kielletty niin osaisko joku vinkata leuanvetotankoa, joka oikeasti kestäis ainakin 95kg + 80kg ja ok gripillä. Googlella tulee lähinnä kiinan MAX. 120KG!! tankoja ja >1000€ hintaisia räkkivirityksiä.

mul on umpirautanen tanko ja roikkuu 25 kN kestävistä karabiineista. ei toi nyt kai niin haastava rasti oo.

Ei saa kattoon kiinni, seinät on tiiltä. Oon niin laiska että emmä missään ammattiopistolla rupee teetättää, oma hommansa siinäkin. Voisin siitä valmiista muutaman satasen maksaakkin.

Teräspalkeista hitsattu räkki ei maksa juuri mitään. Ruma varmasti ja vie lattialta tilaa mutta ei ole paljoa vaihtoehtoja jos rakenteet ei kestä.

vastasit just itelles. jos haluut leukoja vetää, ei se laiskuus nyt oo paljo vaihtoehto. mä halusin kiivetä sateella, talvella, myös kotona... tein kaks seinää itelleni. jne. funcin mainitsema ständi on helppo tehdä, jopa puusta. menee ehkä tunti. sit vaan maalaat vaaleenpunaseks :)

Toisin sanoen kaupallista versiota ei ole. Kai se on sit tuikattava johonkin projektilistalle. Laiskuus oli lähinnä ajan puute, joka asiaa ei vaan kerkä tehdä itse. :)

Varmasti löytyy valmiina, sellaisia jaloilla seisovia. Esimerkiksi Spartan gearilla ja Compact fitillä on molemmilla valikoimissa useampaakin. Nämä toki vaativat tilaa, tai mahdollisuuden kiinnittää seinään.

Mulla meni tunti kun sahailin ja toinen tunti kun hitsasin ja maalasin tangon. Kestää ihan helvetisti painoa, seinään kiinnitettävä.
Amistoon kun sanot mitat niin ei ne sitä kauaa tee, maksaa sen 20 e.

Suositut

Back
Ylös Bottom