Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

miksi ihmeessä se ei pelaisi? en mun ohjelmilla oo parasta ennen -päivää.

tota tosin ei sitäkään pidä katella suoraan, vaan suhteessa omaan suorituskykyyn. 8 vkoakin on vaan esimerkki. jengillä tuntuu olevan iso vika ottaa suoraan kaikenlaisia ohjelmia sieltä täältä ja mitenkään miettimättä soveltuvuutta omaan käyttöön alkaa tekeen niitä. sitten ihmetellään miksei pelaa...

Niin ei nyt, mutta 14/15v olin ku enkat vetelin. Olisko pitäny käyä kokeilemassa? :D
Siihen aikaan säännöt oli erilaiset, tuo nuorten alle 70-kilosten voittajaki (vai oliko peräti kakkonen, joku ala-asteikäinen kaveri kuitenki) on vissiin päälle 30 vetäny aikasemmin kisoissa..

Ite oon kans osallistumassa toisto ja tohon max one kilpailuu todennäkösesti, tosin tohon toistoo panostan enemmän :D Onko kellää tietoo koska alkaa noihin kumpaaki ilmottautumiset?

Menee ehkä pikkaisen ohi aiheen, mutta vaikuttaakohan leuanveto sormien verenkiertoon alentavasti? Tullut reilut pari vuotta vedeltyä paljon leukoja ja viimeisen puolen vuoden aikana enemmän raskaampien lisäpainojen kera. Nyt tänä talvena ovat näpit olleet aivan jäässä, vaikka pakkasta ei ihan hirveästi olisikaan. Muuten on ihan mukavan lämmin kevyemmässäkin varustuksessa, mutta sormet ovat jatkuva riesa.

Sormet ovat ennenkin olleet mulle ongelma, mutta jotenkin tuntuu, että tänä talvena ongelmia on ollut tavallista enemmän. En oikein jaksa uskoa, että runsas leuanveto olisi tämän aiheuttanut, mutta onko täällä muita, jotka olisivat kokeneet samaa?

ei vaikuta. sormien kylmäherkkyys kasvaa yleensä, jos ne pääsee saamaan liikaa kylmää/paleltumaan. näin kävi itelle aikanaan ja vaikka aiemmin harrastin myös jääkiipeilyä jopa -35 C-asteessa, nykyään se ei enää onnistu lainkaan. sormet palelee todella helpolla. onneks normaalikiipeily pelittää hyvin edelleen :)

Morjesta!
Oon vasta tutustumassa enemmän tähän leuanvetoon, treenasin ihan salin ohella (3 kertaa salilla /vko) silleen että vetelin aina vaan 3x niin paljon kuin jaksoin (2min palautuksil), jätin välillä vetämättä aina sitä "viimeistä" vetoa.
Tulokseni nousi kuukaudessa 8 leuasta -> 20 leukaan tolla treenillä. (tietenkin tein muitakin liikkeitä salilla).
Kysymys ois et minkälaista treeniä suosittelisitte että saisin 40 leukaa? ja kui paljo maxi karsii noista määristä, jos haluisin että pystyisin vetämään 45kg lisäpainolla. (tällä hetkel menee se 30kg)
Kiitos etukäteen vastauksista!
-tietämätön

Morjesta!
Oon vasta tutustumassa enemmän tähän leuanvetoon, treenasin ihan salin ohella (3 kertaa salilla /vko) silleen että vetelin aina vaan 3x niin paljon kuin jaksoin (2min palautuksil), jätin välillä vetämättä aina sitä "viimeistä" vetoa.
Tulokseni nousi kuukaudessa 8 leuasta -> 20 leukaan tolla treenillä. (tietenkin tein muitakin liikkeitä salilla).
Kysymys ois et minkälaista treeniä suosittelisitte että saisin 40 leukaa? ja kui paljo maxi karsii noista määristä, jos haluisin että pystyisin vetämään 45kg lisäpainolla. (tällä hetkel menee se 30kg)
Kiitos etukäteen vastauksista!
-tietämätön
Tuohon en osaa sanoa mitään tuohon 40 leuan tavoitteeseen ku en itse siihen pysty, muuta ku että progressiivista treeniä, joka treeni vähä erilainen ku edellinen.. Kannattanee varmasti eka sitä voimaa myös hankkia nii sitte kestävyysominaisuuksiaki on helpompi sen jälkeen kehittää. En tiedä paljonko painat mutta kuulostaa tuo 40 leukaa aika kovalta tavoitteelta jos lisäpainotavoite on 45kg..

Vähän voi kärsiä toistomaksimi siinä ku lisäpainoilla vedät mutta 100% varmaa on että varmasti maksaa itsensä takaisin toi lisäpainoilla vetely, sitten on helpompi ruveta sitä toistomaksimiakin kasvattelemaan..

parhaiten noiden kummankin saavuttaminen onnistuu, kun ei yritäkään tavotella kumpaakin samaan aikaan. jaksota treenit niin paremmin menee. ihan yksinkertasimmillaan eka jakso voimaa ja toinen kestoo.

Joo tollee vähä aattelinki!
Siis onha toi nyt oikeesti aika hc:tä joku 40leukaa, ainakin itelle. Mut halusin vaan vähä tietää enemmä noist tsydeemeist.
Tarkotus onkin nyt treenata näin aluks toistoja.
Apulus: Painan 69kg.
Kiits teille!

Pakko ilmoittaa, että olen saanut paremman tuntuman selkään, kun olen alkanut vetämään tangon rintaan asti ja ylhäällä kyynärpäät kunnolla taakse.

Ei muuta...

Täältä on varmaan yksi tulossa Kiiminkiin joko jo tänä- tai sitten ensivuonna, kehityksestä riippuen. Aika vasta innostuin vetämään leukoja joten maksimi on jossain 15 tietämillä, 13 oli kun kuukausi sitten aloin vetämään. <100kg on varmaan mun sarja. Helmikuussa pitää kokeilla lisäpainoilla ja katsoa paljonko sillä puolella pitäisi kehittyä että kehtaa tulla kisoihin.

Pakko ilmoittaa, että olen saanut paremman tuntuman selkään, kun olen alkanut vetämään tangon rintaan asti ja ylhäällä kyynärpäät kunnolla taakse.

Ei muuta...

Tänään kokeilin juurikin tällä tyylillä ja vaikutti varsin hyvältä tekniikalta. Jotenkin oli enemmän voimaakin vedoissa.

Kokeilin tänään ihan huvikseni että paljonko irtoaa maksimileuanvedossa.. 42,5kg sai ja sitte loppu painot kesken. Mites jos rupeis tota voimaa reenaan niin toimiiko toi pitkin päivää vetely näis yhtälailla vai kannattaako jaotella jotenki että 3kertaa viikos joku 3-5sarjaa tms? Muuta reeniä tulee Kyykky 1-2 kertaa viikos ja dippiä&voimapyörää lähinnä ohessa.

Pitkin päivää vetelemällä ainakin toistomäärän saa halutessaan ihan toisenlaiseksi kuin lyhyessä ajassa salilla vetämällä. Minulla ainakin toiminut ihan hyvin tuon kuukauden minkä olen leukoja vetänyt.

Ensinnäkin kiitokset JTO:oolle kaikista hyvistä ohjelmista, joita täältä pakkotoiston foorumilta tullut käytettyä hyvällä menestyksellä.

Nyt olisinkin kysynyt vinkkiä treenamiseen. Olen 4kk treenilomalla, lajitreenit 2 x päivä ja punttisalia ei nyt ole käytettävissä.
Ajattelinkin keskittyä leukojenvetoon. Tällä hetkellä menee leukoja 15-18 vastaotteella. Olisiko hyvä aloittaa esim 10x10 ja tehdä leukoja joka päivä ja korottaa sarjoja/toistoja sitä mukaan kun hyvälle tuntuu.

Olen myös pohtinut mitkä olisi hyviä liikkeitä jolla saisi treenattua koko kroppaa hyvin leukojen lisäksi, dippejä varmaan pääsen jossain tekemään, mutta miten esim. jalat? tai olisiko rinnalle, olkapäille oheistreeni paikoillaan? kahvakuulan ostoa olen harkinnut mikäli sellaisen löytäisin. Muutkin toki saa vastailla kuin Jto, Kiitos.

Back
Ylös Bottom