Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Varmaan kehitys tyssää aika äkkiä tolla tavalla.. Vaihtelu on parasta ja ite en kyllä vetäis failureen asti ku korkeintaan viimesen sarjan.
Terve pakkislaiset! pitkään olen foorumia lueskellut, mutta vasta nyt on ensimmäisen viestin aika. Koko trediä en jaksanut läpi käydä, mutta kysymys kuuluu koskien toistoleuanvetoa. Mikä treenimuoto paras tähän? Aikomuksena on osallistua kiimingin toistoleuanvedon Sm-kilpailuihin elokuussa, pohjalla on 50 toiston ennätys tuoreeltaan, eli hyvä pohja ois jopa SE-tä hipoa. Tähän asti vedetty arnoldin kultasen kuusikon mukasta treeniä, leuanvedot 3x max. tolla ei mitään kovaa kehitystä vielä. Kuukauden pari oli taukoa leuanvedoista ja sen korvasin ylätaljalla 3 x 8 ja tämän ohjelman johdosta tuloksetkin nous 7 toistolla tuona aikana, tosin painokin oli tippunut muutaman kilon, silläkin varmaan vaikutus tohon ennätykseen. Lisäpainoilla treenasin muutaman kuukauden myös aikanaan, jätin sen pois kun en huomannut suurempaa kehitystä, ehkä treenasin väärillä painoilla? Toivottavasti joku jaksaa jaella hyviä vinkkejä, nyt ois kova motivaatio elokuuhun asti tykittää noita vetoja.
ihan sama se raja on. failure = epäonnistuminen on luonnollisesti se, jos leuka ei enää nouse tangon yläpuolelle. vastaa sitä, jos penkissä ei kädet suoristu jne.
Respektiä tuosta Ei mulla muuta, sinä voisit neuvoa muita, milläs oot noin koviin toistoihin päässyt?
Tällä hetkellä vähä päälle 70kg. Viime keväänä meni ykkönen aika isoilla painoilla, tais olla lähemmäs 60kg, ruma veto kyllä tais olla eli kisoissa ei menis läpi. Sen jälkeen ei oo tullu varsinaista voimatreeniä tehtyä, nyt oon jonku aikaa tehny jonkinsortin toistoaluehybridiperiaatteella, eka 2-3x4-7 ja sitte yks pitempi sarja omalla painolla, joka toinen treeni leveällä ja joka toinen kapealla otteella. Nyt oon tosi varovaisesti lisäilly painoja nii ei oo tiukkoja sarjoja tullu vielä eteen.. Viimeks taisin tehdä 2x4x28,75kg + vyön paino ja välittömästi toisen sarjan jälkeen 16 toistoa omalla painolla, kaikki tosi puhtaasti.Apulus, paljon sulla on omaa painoa? entä millasilla lisäpainoilla teet ykkösen? =)
En meinannu että putkeen tekis vaan mahdollisimman nopeasti esim. 10x10 tai 20x5 :D 100 leukaa en tule _ikinä_ saamaan putkeen.. Päätin nyt kuitenki että varmaan ainaki kuukauden tai pari vetelen vielä lisäpainoilla ja yritän saaha voimatasot mahdollisimman ylös että sais videolle ikuistettua jonku suht hyvän vedon ja sit rupeen jotaki erilaisia juttuja säätämään. 100 leukaa alle 10min olis aika helvetin kova juttu mulle, jotku nähtävästi pakkikselta siihenkin pystyy :O Toinen samantyyppinen juttu mikä mua kiinnostais olis 50 tai 100 maastavetoa esim. 1,5 tai 1,75x omaa painoa vastaavalla kuormalla mut sehän ei leuanvetoon liity mitenkää, kunhan mainitsinihan siistin näkösiä settejä tossa videossa, eipä pahasti heilunut. Tuo 100leukaa voisi oikeesti olla aika kova :D jos siinä onnistuu ylipäätänsäkään (samalla puhtaudella kun videossa) ni siitähän tulis uus enkka (?)!!!
Joo, minä kans joskus jumppailin ykl:ää varten mutta eihän siitä mitään tullut.. Kättä sain jonku verran kyllä koukistettua mutten lähellekkään koko liikerataa. Hirveesti tarvisin voimaa lisää.. Ehkä joskus jos käy niin että muu jumppailu ei kiinnosta nii vois ruveta eritasovetojen kautta tavoittelemaan ykl:ää.Kuullostaa hyviltä tavoitteilta. Itsellä on nyt tavoitteena yhden käden leuka. Vielä tarttis saada reippaasti voimaa lissää.