Leuanveto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Varmaan kehitys tyssää aika äkkiä tolla tavalla.. Vaihtelu on parasta ja ite en kyllä vetäis failureen asti ku korkeintaan viimesen sarjan.

toi failure on jengillä joskus hieman peikko. se on ok, mutta en tekis sillai jatkuvasti. kuten en myöskään suosittele tekeen pelkästään "pari toistoo varaa" treenejä. sen suhteellisen (peräsuoli) intensiteetin tasoakin kannattaa vaihdella.

Onko ylhäällä pysäyttämisestä mitään apua? Minulla kun tuntuu tuo ylin vaihe olevan kaikista vaikein. Jos sinne ylös sais pienellä stopilla voimaa, vähän niinkuin penkkipunnerruksessa rinnalle pysäytyksellä. Enkä puhu nyt mistään monen sekunnin vartomisesta, vaan ihan sillain että liike hetkeksi pysähtyy. Vai onko ihan huono idea?

staattiset osat auttaa juurikin siihen kohtaan nostoo, mihin sen stopin tekee. apua on sellasen 10 astetta kumpaankin suuntaan. stopit kannattaa pitää 2-5 sekunnin mittasina. en kuitenkaan stoppailis vaan yhdessä kohdassa.

Varmaan kehitys tyssää aika äkkiä tolla tavalla.. Vaihtelu on parasta ja ite en kyllä vetäis failureen asti ku korkeintaan viimesen sarjan.

Leuanvedossa failuren raja on paljon häilyvämpi kuin esim. punnerrusliikkeissä. Onko leuanvedon failure se kun toisto ei enää nousekkaan yhtä korkealle kuin edellinen vai esim. se että leuka nousee enää puoleenväliin ensimmäisen toiston liikeradasta..

ihan sama se raja on. failure = epäonnistuminen on luonnollisesti se, jos leuka ei enää nouse tangon yläpuolelle. vastaa sitä, jos penkissä ei kädet suoristu jne.

Terve pakkislaiset! pitkään olen foorumia lueskellut, mutta vasta nyt on ensimmäisen viestin aika. Koko trediä en jaksanut läpi käydä, mutta kysymys kuuluu koskien toistoleuanvetoa. Mikä treenimuoto paras tähän? Aikomuksena on osallistua kiimingin toistoleuanvedon Sm-kilpailuihin elokuussa, pohjalla on 50 toiston ennätys tuoreeltaan, eli hyvä pohja ois jopa SE-tä hipoa. Tähän asti vedetty arnoldin kultasen kuusikon mukasta treeniä, leuanvedot 3x max. tolla ei mitään kovaa kehitystä vielä. Kuukauden pari oli taukoa leuanvedoista ja sen korvasin ylätaljalla 3 x 8 ja tämän ohjelman johdosta tuloksetkin nous 7 toistolla tuona aikana, tosin painokin oli tippunut muutaman kilon, silläkin varmaan vaikutus tohon ennätykseen. Lisäpainoilla treenasin muutaman kuukauden myös aikanaan, jätin sen pois kun en huomannut suurempaa kehitystä, ehkä treenasin väärillä painoilla? Toivottavasti joku jaksaa jaella hyviä vinkkejä, nyt ois kova motivaatio elokuuhun asti tykittää noita vetoja.

Terve pakkislaiset! pitkään olen foorumia lueskellut, mutta vasta nyt on ensimmäisen viestin aika. Koko trediä en jaksanut läpi käydä, mutta kysymys kuuluu koskien toistoleuanvetoa. Mikä treenimuoto paras tähän? Aikomuksena on osallistua kiimingin toistoleuanvedon Sm-kilpailuihin elokuussa, pohjalla on 50 toiston ennätys tuoreeltaan, eli hyvä pohja ois jopa SE-tä hipoa. Tähän asti vedetty arnoldin kultasen kuusikon mukasta treeniä, leuanvedot 3x max. tolla ei mitään kovaa kehitystä vielä. Kuukauden pari oli taukoa leuanvedoista ja sen korvasin ylätaljalla 3 x 8 ja tämän ohjelman johdosta tuloksetkin nous 7 toistolla tuona aikana, tosin painokin oli tippunut muutaman kilon, silläkin varmaan vaikutus tohon ennätykseen. Lisäpainoilla treenasin muutaman kuukauden myös aikanaan, jätin sen pois kun en huomannut suurempaa kehitystä, ehkä treenasin väärillä painoilla? Toivottavasti joku jaksaa jaella hyviä vinkkejä, nyt ois kova motivaatio elokuuhun asti tykittää noita vetoja.

Respektiä tuosta :worship: Ei mulla muuta, sinä voisit neuvoa muita, milläs oot noin koviin toistoihin päässyt? :)

ihan sama se raja on. failure = epäonnistuminen on luonnollisesti se, jos leuka ei enää nouse tangon yläpuolelle. vastaa sitä, jos penkissä ei kädet suoristu jne.

Se on se raja kun ei enää nouse yhtä ylös kuin edellinen toisto, koska voihan leukaa vetää niin ettei ensimmäisessäkään toistossa leuka nouse tangon yli, kuten monet bodarit näyttävät tekevän. Esim. Victor Martinez tässä pätkässä http://www.youtube.com/watch?v=A3dGVtjjs2o&feature=related

plaku: kyl noillekin toistomäärille kannattaa hakee pohjaa lisää voimatasojen nostamisesta. eli jos saat sitä ykköstä korkeemmalle, on sulla sitten taas isommat reservit kehittää voimakestävyyttäkin. 60-70 toiston tavotteeseen kyl pitää sitten tehdä jo aika paljon kestotreeniä voimakauden jälkeen. eniten käyttäsin erilaisia intervalleja, sillä noin pitkien suorien sarjojen rasitus on vähän liikaa suhteessa hyötyyn. toinen hyvä on sit lisäpainoille tehdyt keskipitkät sarjat. mutta pääideana siis jakaa treenit kausiin ja keskittyä myös siihen voimaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kiitoksia jto, ykkösiä en ole kertaakaan ottanut, joten otetaanpa sekin tässä kokeiluun sitten.

Respektiä tuosta :worship: Ei mulla muuta, sinä voisit neuvoa muita, milläs oot noin koviin toistoihin päässyt? :)

Sanotaan nyt näin että itse uskon vahvasti mun optimaaliseen genetiikkaan, eli voima-paino suhde mulla on ollu aina ihan omaa luokkaansa. Muistan yläasteella aikanaan, että yli 30 toistoa meni eikä taustalla ollut minkäänlaista saliharjottelua. Treenistä senverran, että jaksottelut ollut noin 2kk välein ja kolmea eri treeniä oon aina kierrättänyt: 1. 3 x max toistot 2. Lisäpainoilla eka sarja 8-10 toistoa tokaan sarjaan painoja pois, että 15-20 toistot toteutuu. 3. Ylätalja leveellä otteella 3 x 8

Kysyin noista super max one -kisoista nii eivät vielä tiedä järjestetäänkö niitä tänä vuonna, toukokuun lopulla rupeavat käsittelemään asiaa. Hienoa, just ku on niin kevyesti lisäpainot ruvennu liikkumaan pitkästä aikaa :S

Apulus, paljon sulla on omaa painoa? entä millasilla lisäpainoilla teet ykkösen? =)
Tällä hetkellä vähä päälle 70kg. Viime keväänä meni ykkönen aika isoilla painoilla, tais olla lähemmäs 60kg, ruma veto kyllä tais olla eli kisoissa ei menis läpi. Sen jälkeen ei oo tullu varsinaista voimatreeniä tehtyä, nyt oon jonku aikaa tehny jonkinsortin toistoaluehybridiperiaatteella, eka 2-3x4-7 ja sitte yks pitempi sarja omalla painolla, joka toinen treeni leveällä ja joka toinen kapealla otteella. Nyt oon tosi varovaisesti lisäilly painoja nii ei oo tiukkoja sarjoja tullu vielä eteen.. Viimeks taisin tehdä 2x4x28,75kg + vyön paino ja välittömästi toisen sarjan jälkeen 16 toistoa omalla painolla, kaikki tosi puhtaasti.

Nyt ku noita kisoja ei olekkaan tiedossa nii vois huvikseen maksimiaki kokeilla. Varmaan ihan kohtuullisesti nousis jo nyt ku nuo sarjat on ollu niin kevyitä ja tuntuu että räjähtävyyttä löytyy vedoista tällä hetkellä. En tiedä pitäskö jatkaa voimakautta että sais ihan videollekin jonku hyvän vedon vai pitäskö ruveta tekemään jotaki aivan erilaista leukatreeniä, esim. 100 leukaa aikaa vastaan...

http://www.youtube.com/watch?v=BqZEuOVy41o Tässä joku kuukauden tai pari vanha treenivideo, painoa 23,75kg + vyö eli yhteensä n. 25kg, leveällä otteella siis vetelen tuossa ja ku videolle otettiin nii heilumista tuli vähä että lisätoistoja sais :D

ihan siistin näkösiä settejä tossa videossa, eipä pahasti heilunut. Tuo 100leukaa voisi oikeesti olla aika kova :D jos siinä onnistuu ylipäätänsäkään (samalla puhtaudella kun videossa) ni siitähän tulis uus enkka (?)!!!
En meinannu että putkeen tekis vaan mahdollisimman nopeasti esim. 10x10 tai 20x5 :D 100 leukaa en tule _ikinä_ saamaan putkeen.. Päätin nyt kuitenki että varmaan ainaki kuukauden tai pari vetelen vielä lisäpainoilla ja yritän saaha voimatasot mahdollisimman ylös että sais videolle ikuistettua jonku suht hyvän vedon ja sit rupeen jotaki erilaisia juttuja säätämään. 100 leukaa alle 10min olis aika helvetin kova juttu mulle, jotku nähtävästi pakkikselta siihenkin pystyy :O Toinen samantyyppinen juttu mikä mua kiinnostais olis 50 tai 100 maastavetoa esim. 1,5 tai 1,75x omaa painoa vastaavalla kuormalla mut sehän ei leuanvetoon liity mitenkää, kunhan mainitsin :)

Kuullostaa hyviltä tavoitteilta. Itsellä on nyt tavoitteena yhden käden leuka. Vielä tarttis saada reippaasti voimaa lissää.
Joo, minä kans joskus jumppailin ykl:ää varten mutta eihän siitä mitään tullut.. Kättä sain jonku verran kyllä koukistettua mutten lähellekkään koko liikerataa. Hirveesti tarvisin voimaa lisää.. Ehkä joskus jos käy niin että muu jumppailu ei kiinnosta nii vois ruveta eritasovetojen kautta tavoittelemaan ykl:ää.

Harmi jos noit kisoja ei järjestetä :S Itellä alkanu ihan hyvin liikkuu raudat.. kai se on sit vedettävä voimaa viel pari kuukautta ja sit jos alkas kestävyytee panostaa, jos osallistus niihin kiimingin kisoihin :D parin kuukauden pääst vois kattoo sit maksimin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom