Leuanveto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
ei vaikuta. sormien kylmäherkkyys kasvaa yleensä, jos ne pääsee saamaan liikaa kylmää/paleltumaan. näin kävi itelle aikanaan ja vaikka aiemmin harrastin myös jääkiipeilyä jopa -35 C-asteessa, nykyään se ei enää onnistu lainkaan. sormet palelee todella helpolla. onneks normaalikiipeily pelittää hyvin edelleen :)

Morjesta!
Oon vasta tutustumassa enemmän tähän leuanvetoon, treenasin ihan salin ohella (3 kertaa salilla /vko) silleen että vetelin aina vaan 3x niin paljon kuin jaksoin (2min palautuksil), jätin välillä vetämättä aina sitä "viimeistä" vetoa.
Tulokseni nousi kuukaudessa 8 leuasta -> 20 leukaan tolla treenillä. (tietenkin tein muitakin liikkeitä salilla).
Kysymys ois et minkälaista treeniä suosittelisitte että saisin 40 leukaa? ja kui paljo maxi karsii noista määristä, jos haluisin että pystyisin vetämään 45kg lisäpainolla. (tällä hetkel menee se 30kg)
Kiitos etukäteen vastauksista!
-tietämätön

Morjesta!
Oon vasta tutustumassa enemmän tähän leuanvetoon, treenasin ihan salin ohella (3 kertaa salilla /vko) silleen että vetelin aina vaan 3x niin paljon kuin jaksoin (2min palautuksil), jätin välillä vetämättä aina sitä "viimeistä" vetoa.
Tulokseni nousi kuukaudessa 8 leuasta -> 20 leukaan tolla treenillä. (tietenkin tein muitakin liikkeitä salilla).
Kysymys ois et minkälaista treeniä suosittelisitte että saisin 40 leukaa? ja kui paljo maxi karsii noista määristä, jos haluisin että pystyisin vetämään 45kg lisäpainolla. (tällä hetkel menee se 30kg)
Kiitos etukäteen vastauksista!
-tietämätön
Tuohon en osaa sanoa mitään tuohon 40 leuan tavoitteeseen ku en itse siihen pysty, muuta ku että progressiivista treeniä, joka treeni vähä erilainen ku edellinen.. Kannattanee varmasti eka sitä voimaa myös hankkia nii sitte kestävyysominaisuuksiaki on helpompi sen jälkeen kehittää. En tiedä paljonko painat mutta kuulostaa tuo 40 leukaa aika kovalta tavoitteelta jos lisäpainotavoite on 45kg..

Vähän voi kärsiä toistomaksimi siinä ku lisäpainoilla vedät mutta 100% varmaa on että varmasti maksaa itsensä takaisin toi lisäpainoilla vetely, sitten on helpompi ruveta sitä toistomaksimiakin kasvattelemaan..

parhaiten noiden kummankin saavuttaminen onnistuu, kun ei yritäkään tavotella kumpaakin samaan aikaan. jaksota treenit niin paremmin menee. ihan yksinkertasimmillaan eka jakso voimaa ja toinen kestoo.

Joo tollee vähä aattelinki!
Siis onha toi nyt oikeesti aika hc:tä joku 40leukaa, ainakin itelle. Mut halusin vaan vähä tietää enemmä noist tsydeemeist.
Tarkotus onkin nyt treenata näin aluks toistoja.
Apulus: Painan 69kg.
Kiits teille!

Pakko ilmoittaa, että olen saanut paremman tuntuman selkään, kun olen alkanut vetämään tangon rintaan asti ja ylhäällä kyynärpäät kunnolla taakse.

Ei muuta...

Täältä on varmaan yksi tulossa Kiiminkiin joko jo tänä- tai sitten ensivuonna, kehityksestä riippuen. Aika vasta innostuin vetämään leukoja joten maksimi on jossain 15 tietämillä, 13 oli kun kuukausi sitten aloin vetämään. <100kg on varmaan mun sarja. Helmikuussa pitää kokeilla lisäpainoilla ja katsoa paljonko sillä puolella pitäisi kehittyä että kehtaa tulla kisoihin.

Pakko ilmoittaa, että olen saanut paremman tuntuman selkään, kun olen alkanut vetämään tangon rintaan asti ja ylhäällä kyynärpäät kunnolla taakse.

Ei muuta...

Tänään kokeilin juurikin tällä tyylillä ja vaikutti varsin hyvältä tekniikalta. Jotenkin oli enemmän voimaakin vedoissa.

Kokeilin tänään ihan huvikseni että paljonko irtoaa maksimileuanvedossa.. 42,5kg sai ja sitte loppu painot kesken. Mites jos rupeis tota voimaa reenaan niin toimiiko toi pitkin päivää vetely näis yhtälailla vai kannattaako jaotella jotenki että 3kertaa viikos joku 3-5sarjaa tms? Muuta reeniä tulee Kyykky 1-2 kertaa viikos ja dippiä&voimapyörää lähinnä ohessa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pitkin päivää vetelemällä ainakin toistomäärän saa halutessaan ihan toisenlaiseksi kuin lyhyessä ajassa salilla vetämällä. Minulla ainakin toiminut ihan hyvin tuon kuukauden minkä olen leukoja vetänyt.

Ensinnäkin kiitokset JTO:oolle kaikista hyvistä ohjelmista, joita täältä pakkotoiston foorumilta tullut käytettyä hyvällä menestyksellä.

Nyt olisinkin kysynyt vinkkiä treenamiseen. Olen 4kk treenilomalla, lajitreenit 2 x päivä ja punttisalia ei nyt ole käytettävissä.
Ajattelinkin keskittyä leukojenvetoon. Tällä hetkellä menee leukoja 15-18 vastaotteella. Olisiko hyvä aloittaa esim 10x10 ja tehdä leukoja joka päivä ja korottaa sarjoja/toistoja sitä mukaan kun hyvälle tuntuu.

Olen myös pohtinut mitkä olisi hyviä liikkeitä jolla saisi treenattua koko kroppaa hyvin leukojen lisäksi, dippejä varmaan pääsen jossain tekemään, mutta miten esim. jalat? tai olisiko rinnalle, olkapäille oheistreeni paikoillaan? kahvakuulan ostoa olen harkinnut mikäli sellaisen löytäisin. Muutkin toki saa vastailla kuin Jto, Kiitos.

Muistelisin, että jos nainen veti leukoja perinteisellä tavalla, pystyi niiden lukumäärän kertomaan jollain kertoimella niin, että se vastasi miesten tekemien leukojen määrää. Jos tämä muistikuvani pitää paikkansa, niin olisin kiinnostunut kuulemaan, mikä tuo kertoin on ja että onko se ihan virallinen juttu?

Kyselen tätä siksi, että olen järjestämässä työpaikallani epävirallista lihaskuntotestiä, joissa yksinä osa-alueina ovat muun muassa leuanveto (oma paino, ote vapaa) sekä dippi (oma paino). Koska osallistujia ei montaa, on osallistujien jakaminen painoluokkiin ehkä vähän turhaa, koska kunnollista vertailua ei synny. Yritän löytää jostain tietoa siitä, miten maksimitoistomäärät luokitellaan (huono/tyydyttävä/hyvä/kiitettävä) painon ja sukupuolen mukaan, sekä sitä tietoa, että voiko eri sukupuolta olevien tuloksia vertailla? Tähän mennessä en ole löytänyt kunnollista tietoa netistä.

Entä pystyykö Wilksin pisteytystaulukkoa käyttämään tässä lajissa hyväksi, vai käytetäänkö sitä pelkästään voimanostossa?

Tuskinpa tuohon mitään kerrointa on, virallista tai edes epävirallista. Jos 100-kiloinen mies vetää 2 leukaa ja 50-kiloinen nainen 4 leukaa, niin mahdoton niitä tuloksia on millään kertoimella laittaa paremmuusjärjestykseen.

Tuskinpa tuohon mitään kerrointa on, virallista tai edes epävirallista. Jos 100-kiloinen mies vetää 2 leukaa ja 50-kiloinen nainen 4 leukaa, niin mahdoton niitä tuloksia on millään kertoimella laittaa paremmuusjärjestykseen.

Olin juuri tulossa samaan että leuoissa vaikuttaa omapaino niin radikaalisti, että naisilla on jopa suhteellinen etu, mutta on selvää että naisten "pitäisi" saada kaikissa liikkeissä miehiä selvästi vähemmän riippumatta henkilön painosta.

Mutta hatun nosto jos nainen saa leuan, ja jos mies kymmenen normipainoisena. Treenamatta siis.

Minä pitän naisen suoritusta kovempana ku miehen suoritusta jos nainen vetää yhden nätin leuan ja mies kymmenen. Sisko vetää 10 seminättiä (ei heilu, hallittu negatiivinen mutta ei käytä käsiä täysin suorina), itse vedän hyvänä päivänä n. 25 "puhdasta" mutta kyllä siskon suoritus on mun mielestä kovempi, ainaki toisella salilla useampi käänty kattomaan sen vetelyä ku mun :D

Ensinnäkin kiitokset JTO:oolle kaikista hyvistä ohjelmista, joita täältä pakkotoiston foorumilta tullut käytettyä hyvällä menestyksellä.

Nyt olisinkin kysynyt vinkkiä treenamiseen. Olen 4kk treenilomalla, lajitreenit 2 x päivä ja punttisalia ei nyt ole käytettävissä.
Ajattelinkin keskittyä leukojenvetoon. Tällä hetkellä menee leukoja 15-18 vastaotteella. Olisiko hyvä aloittaa esim 10x10 ja tehdä leukoja joka päivä ja korottaa sarjoja/toistoja sitä mukaan kun hyvälle tuntuu.

Olen myös pohtinut mitkä olisi hyviä liikkeitä jolla saisi treenattua koko kroppaa hyvin leukojen lisäksi, dippejä varmaan pääsen jossain tekemään, mutta miten esim. jalat? tai olisiko rinnalle, olkapäille oheistreeni paikoillaan? kahvakuulan ostoa olen harkinnut mikäli sellaisen löytäisin. Muutkin toki saa vastailla kuin Jto, Kiitos.

Eihän sulla ole kuin mielikuvitus rajana, leuanveto tangossa saat tehtyä vatsat esim. jalkojen-nostot, polveien-nostot, sateenkaari tai käyt vaikka roikkuu pää alaspäin tangosta ja siitä tykität vatsoja, dippejä nyt voi tehdä about missä tahansa, olkapäille käsinoja punnerruksia tuella tai ilman, jaloille pistoolikyykkyjä, pomppuja tai, vaikka eukonkantoa. Siinä nyt jotain alkuun.

Mitenköhän mun kannattais tehdä leuat 1-jakoisessa ohjelmassa? Leuat joka treenissä, eli 3 kertaa viikkoon. Golden Sixissä käytetään 3xMAX toistoja, mutta olisiko järkevämpi tapa vetää esim. niin, että tekisin vaikka 3x6 (menee varmaan just ja just), ja seuraavalla kerralla koittaisin saada 3x7 ja niin edespäin. Tavoitteena kasvattaa alkuun omalla painolla vedettyjen leukojen lukumäärää 3x10 paikkeille, ja siitä sitten lisäpainoille. Teen leuat toisena liikkeenä, heti penkin jälkeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom