Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

Tänään kokeilin ensimmäistä kertaa leukojen ykkösmaksimia . Yks toisto meni 25kg lisäpainolla myötäotteella oman painon ollessa n.80kg. Eli aika surkeasti. Miten kannattaa alkaa treenaamaan että sais jouluna yhen toiston 40kg lisäpainolla?

voi herran tähären... lues nyt edes hieman tätäkin threadiä.

perinteisesti piikkamaan siis

voiko leuanvedossa forkut olla heikko kohta siinä itse ylöspäin vedossa. meinaan voiko brachioradialis http://www.elitefts.com/images/PICTURES/fatbar-training/image001.jpg jummata vetoa. kuten esim myötäote hauiskäännössä `, eli forkkujen heikkous ei välttämättä ole vain gripin surkeutta? :(

Joo forkut voi olla heikko kohta leuanvedossa. Mutta omasta mielestäni leuanveto on yksi parhaista liikkeistä forkkujen kehitykseen. Eli vedä leukoja niin saat voimaa forkkuihinkin.

no yllätys, jos pitää jossain roikkua... ne sormien lihakset on siellä forkuissa...

Nyt tulee juurikin tuo 70kg, eika oo mun mielesta mikaan kova rauta. kayn salilla kerran viikossa, teen silloin koko kropan. Semmosta kuntopiiria.

70kg lisäpainot leuoissa on jo isot raudat ja omapaino 90 kg. Yhteensä siis 160 kg.
Jos yläkropan suhteet on kunnossa niin penkistäkin pitäs nousta jotain 160 kilon luokkaa. Harvoin näkee kuntopiirillä saatuja tän tasosia tuloksia. Tulokset vaatii pitkäjänteisestä ja kovaa työtä.
Miks ihmiset yleensä sanoo että vetää leuan 80kg lisäpainoilla ja on reennannu kerran viikossa kuntopiiriä, aloitti reenauksen vuoden alussa. Miks kehityksellä kehutaan usein ja muka koviin tuloksiin päästään helposti vain parin kuukauden treenillä?

Jos yläkropan suhteet on kunnossa niin penkistäkin pitäs nousta jotain 160 kilon luokkaa.
--
Miks kehityksellä kehutaan usein ja muka koviin tuloksiin päästään helposti vain parin kuukauden treenillä?
voiko tuota penkkiä tuohon repäistä noin :wtf: itsellä ehkä nousee penkistä samanverran kuin leuoissa on lisäpainoja eikä nyt hirveen epätasainen olo ole

mielummin sitä kehuu et on tullu tehtyä oikeesti töitä kuin että joo ekalla yrittämällä kylmiltää darrassa veti satasen penkistä 15 kesäisenä :rolleyes:

voiko tuota penkkiä tuohon repäistä noin :wtf: itsellä ehkä nousee penkistä samanverran kuin leuoissa on lisäpainoja eikä nyt hirveen epätasainen olo ole

mielummin sitä kehuu et on tullu tehtyä oikeesti töitä kuin että joo ekalla yrittämällä kylmiltää darrassa veti satasen penkistä 15 kesäisenä :rolleyes:

Penkista saan 3 *20 80 kilollam se on osa kuntopiiria. Leukoja treenaan 15kg lisapainoilla. 3 * 12 kerran viikossa. talla hetkella tauot on 1min.
Samaan tyyliin koko kroppa, paitsi etta kyykyssa 50kg ja 3 * 20 toistot.

Toikseni teen paljon lapiohommia. maastavetoa en tee ollenkaan, mutta muutama toisto tulee 200kg ihan treenamatta.

Taustaan kaikenlaisesta urheilusta on kylla. Tavoitteena leuanvedossa on etta tuolla 15kg tulee 25 toistoa.

tohon leuanvedon toistomaksimin nostoon kannattaa käyttää intervalleja, jos ja kun voimatasot on kohdallaan jo. esim. 6*5*20kg/ 10-30" pausseilla. jos niitä toistoja yrittää lisätä pikkuhiljaa koko ajan, voi tulla tasanteita aika helpolla.

Oisko jollain heittää jotain hyvää vinkkiä, ku oon täs nyt kiinnostunu toisto leuanvedosta et millä pääsisin koviin tuloksiin? Lähtötaso 17 leukaa. Oon täs nyt muutaman viikon jo reenannu leuanvetoo (tottakai teen muutakin eikä vaa leuanvetoo :D, mut pääpaino tälle), oon siis tehny 3x10 10kg lisäpainolla. Onko tosta seuraavana hyvä yrittää saada 3x15? 3x20? vai siirtyä isompaa painoo. vai onko tuo ollenkaa hyvä tapa päästä toistoiltaan suuriin tuloksii?

Oisko jollain heittää jotain hyvää vinkkiä, ku oon täs nyt kiinnostunu toisto leuanvedosta et millä pääsisin koviin tuloksiin? Lähtötaso 17 leukaa. Oon täs nyt muutaman viikon jo reenannu leuanvetoo (tottakai teen muutakin eikä vaa leuanvetoo :D, mut pääpaino tälle), oon siis tehny 3x10 10kg lisäpainolla. Onko tosta seuraavana hyvä yrittää saada 3x15? 3x20? vai siirtyä isompaa painoo. vai onko tuo ollenkaa hyvä tapa päästä toistoiltaan suuriin tuloksii?
Kannattaa välillä tehä lyhyempää sarjaa isoilla painoilla, vaikka jotain 1-5 toiston sarjoja useempi kappale per treenikerta.

Kannattaa välillä tehä lyhyempää sarjaa isoilla painoilla, vaikka jotain 1-5 toiston sarjoja useempi kappale per treenikerta.

Ok. Entä minkälaisel palautuksel noit lyhyitä ja pidempiä kannattaa tehä, ku kestävyyttähän tarvii suuriin toistoihin? eli lyhyet palautukset?

Onko kellään tietoa että milloin alkaa ilmoittautuminen tuonne Kiimingin toistokisoihin ku ei Kiimingin urheilijoiden sivuja ole päivitelty..?

Ok. Entä minkälaisel palautuksel noit lyhyitä ja pidempiä kannattaa tehä, ku kestävyyttähän tarvii suuriin toistoihin? eli lyhyet palautukset?
Pitkät tauot mielellään maksimivoimaharjottelussa. Joku 3-5min on mun mielestä jees.

Onko kellään tietoa että milloin alkaa ilmoittautuminen tuonne Kiimingin toistokisoihin ku ei Kiimingin urheilijoiden sivuja ole päivitelty..?

Viime vuonna ilmoittautuminen alko 1.6., joten luultavasti melko piakkoin nytki. Eiköhän tuota sivua kohtapuoliin joku käy päivittämässä.

jos haluaa kestovoimaa, kannattaa tauot pitää lyhyinä, jos tekee intervalleja lyhyillä sarjoilla, esim. 10*5*n kg/ 20". jos taas haluaa (maksimi)voimaa, luonnollisesti tauot ovat pidempiä.

Back
Ylös Bottom