Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ei noita treenimäärien sopivuuksia VOI tietää tosta vaan, kun ei nää telepaattiset kyvyt ole kovin hyvät. ne pitää kuule ite kokeilla ja soveltaa sen mukaan. nousujohteisuus määrissä peruskaudella ja tehoissa maksimikaudella on se peruskaava.
Joo,eli alottelin tossa vähän aikaa sitten leukojen treenaamisen ja lähtötaso oli huikeat 1 ja puol leukaa. Nyt niitä menee neljä ja tanko on hankittu. Tarkoituksena nostaa huippuja ja alkaa myös rimpuilemaan lisäpainojen kera, kunhan ensin menisi plus 10 leukaa.en vedä en, eikä mun mikään pakko täällä ole kirjotella, joten aika ei mee hukkaan, mutta vaikka kuinka tekis tiivistelmiä, kuiten...
Moro, eka viesti!
Oon seuraillu topiccia ja lukenutkin s.....
Ei kai tolla ihan metsään voi mennä? Toki kuuntelen kroppaa, lisään/vähennän toistoja, jos siltä tuntuu.

Nyt löyty sppoikien sivuilta ilmoitus:Onkos kellään varmaa tietoa että onko leuanvedon (toisto) SM-kisat taas Kiimingissä elokuussa? Ketäs on menossa vetämään?
Pitänee ilmottautua heti ku on mahollista nii tulee sit ainaki lähettyä, ei voi enää sitte jänistää ku parin kympin osallistumismaksu on maksettu :Dkeskity tää vuosi ykkösen nostamiseen tai ainakin sen perusvoimatason parantamiseen siellä alle kutosissa. sitten tammikuussa intervalleja ja pidempiä sarjoja peliin ja menee kyllä. sun äkkiseltään heitto antaa hyvää suuntaa.
Ite oon sitä mieltä, ettei ikinä kannata vetää samalla tavalla ku edellisellä kerralla. Se on IMO ajan haaskausta vaan, muuten tuo näyttää ihan hyvältä. Muuttaisin tota ennemmin tämmöseksi: ma 3x4, ke 4x4, pe 5x4, la 6x4, ma 3x5... jne. Jollon joka ikinen kerta tulee sitä progressiota ja seuraava viikko on taas helppo alottaa kun ekana päivänä on vaan tommonen kevyt treeni.Vedin kaksi treeniä putkeen samoilla "statseilla" ja aina kolmanteen korotin progressiota (painoja, palautumisaika(vaihteli), sarjoja). Eli siis esim. ma:4x4,ke:4x4, pe:5x4, la:5x4, ma 5*5... Noh, kuitenkin vetelin leukoja ihan mielellään ja kaikki on tullut ylös ja nyt launtaina ja maanantaina vedin 6x6 (10,2kg).
- 70 % on ykkösmaksimista. Leuanvedossa yleensä tuo prosentti napataan omapaino+lisäpaino tuloksesta (luultavasti näin jto:ki tarkottanu).Seuraavaksi kysymystulva.
esimerkkisi 10*5*70%/30", onko tuo 70% siis viitosmaksimista (lisäpainoista) 70%?
Kuinka monta kertaa viikkoon olisi hyvä treenata?
Miten monta sarjaa olisi hyvä vetää?
Kuinka esimerkiksi itse toteuttaisit/rakentaisit tämän tammikuun treenin ja progression?
- Ite en ainakaa lähtis hauista treenaamaan enää lisäksi, se kasvaa kyllä hyvin pelkällä leuanvedollaki. Selän palautumisen kanssa harvoin on ongelmaa, mutta suurin ongelma muodostuu forkkujen ja hauisten palautumisessa. Toki se on täysin yksilöllistä, mutta näin ainaki itellä.Muuta treeniohjelmaa en tähän laita, sillä olen valmis tekemään kaiken leuanvedon ehdoilla. Kannattaako muuten lopettaa hauistreeni(3x viikkoon) palautumisen kannalta?
Kannattaisikohan pitää keskiviikkona ns. testipäivä, jolloin testaisin maksimit jättäen toiston kaksi varastoon? ideana siis se, että helpompi suunnitella treeniä, kun tietää maksimit.
- 70 % on ykkösmaksimista. Leuanvedossa yleensä tuo prosentti napataan omapaino+lisäpaino tuloksesta (luultavasti näin jto:ki tarkottanu).
Joo, tuo tais olla mulle osotettu esimerkkitreeni tuo 10*5*70%/30" ellen ihan väärin muista? Omapaino on vissiin n. 55 % tai vähän vajaa ykkösmaksimista, joten mullehan tuo ois ihan hyvän näkönen treeni, paitsi ettei maitohappokestävyys kyllä millään kykene ainakaa tällä hetkellä noin lyhyisiin taukoihin noin isoilla painoilla. Vetelen tuon tyyppistä treeniä omalla painolla tällä hetkellä about 50 s palautuksilla, sarjat vaihtelee 30-60 välillä ja lisäksi sitte pitempiä sarjoja pitemmillä tauoilla. Pitäis enää tuplata vetotahti, niin oltas jo lähellä ME:tä puolen tunnin tai tunnin toistoleuanvedossa. Ei taia ihan onnistua. :lol2: Jotain muita tavotteita siis tarvitaan..Leuanvedossa on vaan sellainen juttu että valtaosalla jopa niistä jotka treenaa, tuo 70% ykkösmaksimista (oma paino+lisäpainot) on jopa alle oman kehon paino, tai ei ainakaan kovin paljoa ylitse.. Saati sitten tuo 30%, harvassa on ne leuanvetäjät, joilla 30% tuollaisen oman kehon paino + lisäpainot -ykkösmaksimin painoista on yli oman kehon paino, tai edes lähelle oman kehon painoa :D Minä lähtisin ihan kokeilemalla hakemaan sopivia painoja. Ja IMO noita prosentteja ei kannata niin orjallisesti seurailla..
Ja 1' 30" tarkottais sitte puoltatoista minuuttia. Siinä oot kyllä oikeassa että harvalla on omapaino 30% maksimista :D
tosin heräsi vielä nolo kysymys. "treenejä 2-4 viikossa rytmillä 2:1 tai 3:1." mitä tuo rytmi tarkoittaa tässä?