Leuanveto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Joo. No ei mul ookkaan pohjaa ku vedelly vasta vähän aikaa leukoja. Mä vaan aattelin sen pohjan, että muuta liikunnallista pohjaa löytyy. Niin leuanvedoissa kuulemma kehittyy vaan vetämällä. Kerron sitten paljo se maksimi on kun vedän. Onko muute hyötyä jos vetelis vaikka 5kg lisäpainoilla leukoja. Tai onko vielä tässä viaheessa hyötyä menee varmaan jotain viiden sarjoja sillä. Kiitos muutenki vastauksista :)

se "pohja" liittyy nyt lähinnä siihen maksimitasoon, eli "pohja suorittaa minuutin ajan leukoja". lisäpainot auttaa aina. vetele mieluummin enenevissä määrin sarjoja, mutta jätä pikkusen varaa niihin. vuorokerroilla vaikka omalla painolla ja toisella kertaa lisäpainoleukoja.

Tervehys.

Lyhyesti, opettaja veti 19 leukaa malliksi ja heitti haasteen, että ken saa enemmän saa elokuvalipun. Niinpä tuli taas lisää motivaatiota treenata. Vuoden verran salilla kulkenut bodaus mielessä. Mitat 180/80. Pohjat kohtuulliset, vaikkeivat erikoisen hyvätkään. Nyt menee 10 perus siistiä leukaa(hätätilanteessa varmaankin 11-12). Aikaa tuon 20 leuan saavuttamiseen on tästä hetkestä--> helmikuun 3-5 päivään. Eli periaatteessa tässä on aikaa, muttei liikaa. Asiaa auttaa hivenen se, että olen nyt pikku dieetillä, veikkaisin painon tipahtavan n.5kg.

Laitan tähän nyt huvikseen koko treeniohjelmani.

Ma

Kyykky 3*10
Penkki 3*10
Leuat 3 * vastaote
Niskantakaapunnerrus 4*10
Haukat 3*10
Vatsat 3-4*
Pohkeet 3*

Ke

Mave 4*4-6 (kevyt?)
Penkki 4*4-6
Leuat 3-4* 4-8 vastaote (lisäpainot)
Kulmasoutu 3*6-8
Pystypunnerrus 4*6-8
Haukat 3*6-8
Vatsat 3*

Pe

Kyykky 3*10
Penkki kapeampi 3*10
Leuat 3* vastaote
Niskantakaapunnerrus 4*10
Haukat 3*10
Pohkeet 3-4*
Vatsat

La = pikku treeniä

Leuanveto treeniä -päivän tarkoitus (ei vielä suunniteltu, kuinka treenaan tällöin)
(jos virkeenä, niin varmaan loputkin näistä alla olevista teen)
Ranskikset 1-2*10 (onko turha?)
Selänojennus 2-3*
Vipunostot taakse 2*8-15
Vipunostot sivuille 2*8-15
Hauikset, 21*1-2
Vatsat 3-4*

Lähinnä kysyn siis, riittäneekö tuommoiset sarjamäärät leuoille, jotta tulos paranisi runsaanlaisesti.
Siis pitäisikö/pitää ottaa lisää leuanvetoa ohjelmaan ja mihin ne lisämäärät sijoitan? treenipäiville?
Vinkkejä voi antaa, kuinka progressiivuuden voisi toteuttaa sekä muita yleisiä vinkkejä myöskin kiitos.

Itse äkkiseltään heittäisin, että joku 3-8 sarjaa pari toistoa varastoon jättäen lisää leuanvetoa treenipäiville voisi toimia.?

Mutta siis kaipaan lähinnä perus neuvoja ja vinkkejä, jotta saisin tuon 20 leukaa helmikuun alussa.
Kiitos jo etukäteen.

keskity tää vuosi ykkösen nostamiseen tai ainakin sen perusvoimatason parantamiseen siellä alle kutosissa. sitten tammikuussa intervalleja ja pidempiä sarjoja peliin ja menee kyllä. sun äkkiseltään heitto antaa hyvää suuntaa.

Ostin tuossa tangon kotosalle, nyt on n. 3 viikkoa vedelty kovalla innolla ja onneton tulos on noussut: 3,1,1,1 -> 5,5,5,4... Yleensä toiston-pari jättäny varaa, joskus tosin vikalla sarjalla mennyt maximiinkin.

Kysyisin sellasta, että olisi tarkoitus vielä n.kuukauden verran boddailla reeneissä ja sitten siirtyä 3*4-6*6 tyylisiin juttuihin vaihteeksi. Mietin, että voisiko jättää tuon leuanvedon ainoaksi selkäliikkeeksi vaikka toistoja menee noin vähän? Eli tuleekohan lihoja selkään noin pienillä toistomäärillä vielä? Oon huomannut, että vaikka teen pelkkää ylätaljaa / kulmasoutua salilla kevyesti viikolla niin se jo riittää vetään sen verran selän tukkoon ettei pysty kuin kahtena-kolmena päivänä veteleen kotosalla. On vaan niin vaikea olla vetelemättä niitä leukoja kun toi tanko nyt kerrankin on saatu hommattua, tuntuu pahalta selkä kipeenä ja väsyneenä kävellä vaan sen ali :D

leuanveto on erittäin monipuolinen liike selälle, joten kyllähän se ainoaksikin käy. jos nyt haluat varman päälle pelata, tee leveetä kulmasoutua myös, että saat alaepäkkäät töihin myös. ne tosin toimii kovaa leuoissakin, jos vedät oikein eli rinta pystyssä ja kyynärpäät taakse yläasennossa.

Testasinpas tänään ekaa kertaa leanveto maksimit salilla ja meni yllättävän hyvin. Omapaino about 93 ja just just jaksoi vetää kaksi 20kg limppua painovyöllä roikkumassa sen yhden leuan. Täytyy ruveta tuota tekniikkaa vähän hiomaan tuossa alkavalla laihiksella ja sitten aloittaa tosissaan vetely:puntti:

Tein taas tämän saman ohjelman:

1. vko: 4 treenipäivää, à 10*6 leukaa sillon tällön
2. vko: 5 treenipäivää, à 12*7 leukaa sillon tällön
3. vko: 6 treenipäivää, à 14*8 leukaa sillon tällön
4. vko: ei leukoja ennen torstaita. silloin kevyt herättely 5*4*op. lauantaina testi lämpän jälkeen
(testi vielä tekemättä).

Ajattelin tehdä seuraavaksi saman ohjelman lisäpainoilla esim. niin, että 1. viikolle tulisi 4:n toiston sarjoja, toiselle 5:n ja kolmannelle kuuden.
Eli pitäisikö sarjojen määrää vähentää, kun sarjat ovat lyhempiä ja painoa enempi vai miten päin. Tä?

Edit: Taitaa mennä juurikin toisin päin, että tulee sarjoja lisää, ainakin mitä päättelin tuosta cunccu:n postauksesta pari sivua taaksepäin.

nää tällaset volyymijutut äärimmillään on hyvin henkilökohtasia juttuja ja niihin vaikuttaa monet seikat. ne kuitenkin luo tosi hyvin pohjaa lajikestävyydelle eli kykyyn treenata PALJON. se taas yleensä vie eteenpäin sekä voimaa että kestävyyttä.

mä tiedän tyyppejä, jotka penkkaa esim.(!!!) 30 sarjaa femmoja päivässä 80-85%:lla, joten ei niitä kannata niin tarkasti katella. ideana on edetä, kun tuntuu sopivan helpolta. tollasten volyymijuttujen väliin sopii oikein hyvin kovempitehoset jaksot, jolloin treenaillaan harvemmin, pienemmillä määrillä, mutta treenit on suhteellisesti kovempia.

Niin... Onkohan huono ajatus tehdä vielä erikseen leukoja, ton 5x5 -ohjelman
lisäks jossa on jo kulmasoutu ja leuanveto vaihtanu paikkaa.
Eli 2x viikossa leukoja 1x viikossa kulmasoutu.

Nyt siis näin:
MA: Kyykky, leuanveto, penkki + pohkeet 3x8
KE: Maastaveto, kulmasoutu, sotilaspunnerrus
PE: Kyykky, leuanveto, penkki + kädet 3x8

Ja leukoja kun kiinnostais tehdä vähä enemmän..
Niin mitäköhän tähän vois lisätä ja mihin väliin?
Ihan aatellu et vois joissain kisoissa vaikka käydä kokeilemassa sitten joskus...:rolleyes:
En kyllä tiiä onko jäkevää vielä ens kesänä, mutta täytyy kattoo

Tänää illalla pari tuntia treenin jälkee tehtyä jonkunmoinen pyramidi, eli
n. 30s palautuksilla, huonommalla eli myötäotteella joku 1,2,3,4,5,6,3,1.:(
Tossa vähä hyyty, kun ei ollu hirveesti kokemusta noin lyhyistä palautuksista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onkos kellään varmaa tietoa että onko leuanvedon (toisto) SM-kisat taas Kiimingissä elokuussa? Ketäs on menossa vetämään?

jto:lle kysymys: Mulla olisi tosiaan tarkoitus mennä tuonne vetämään, aikaahan on siis treenata hyvin jos ne kisat on tosiaan elokuussa. Miten tässä kannattais lähtä vetämään? Ajattelin että nyt ensi viikolla rupean vetämään 20kg lisäpainojen kera The Twenty Pull-ups Challengea, sillä siis vähän voimaa hankkisi, sitten pari kuukautta ennen kisoja intervallia ja pidempiä sarjoja omalla painolla..

Massaa ja voimaa tarkoitus kuitenkin samalla hankkia eli muutakin teen ku leuanvetoa, 2-jakoisella vedän mutta tosiaan keskityn tavallista enemmän yläkropan vetäviin lihaksiin..

miks ei tehdä leuanvedosta jotain stickyä mihin jto tai joku voi koota perusjutut.. tuntuu että joka sivulla tulee joku, joka on jo koluttu tässä threadissa ja vastaus on usein "lue tää threadi" (226 sivua)

apulus: ykkönen vaan mahdollisimman ylös ja kuten sanoit pari kuukautta ennen aletaan keskittyyn kestovoimaan.

elkkari: perusjutut mihin helkkariin? mielestäni mun kontribuutio on jo aika riittävä, enkä ala kyllä referoimaan mitään sen kummemmin. menee tätä aikaa pikkusen muuhunkin.

meinasin vaan jotain yhteenvetoa alottelijoille/hieman kokeneemmille, ei kai siinä kauaa kestäis.. ja eikö tommonen sitäpaitsi säästäis sun aikaa, jto?

mutta tää oli vaan ehdotus, ei tarvii kenenkää hernettä vetää nenään.

Olisko kellään mitään ideaa tohon mun edellisen sivun kysyykseen? Että mitä tohon olis järkevä lisätä jos haluaa, vai tuleeko siinä sitten tehtyä liikaa selkää?

en vedä en, eikä mun mikään pakko täällä ole kirjotella, joten aika ei mee hukkaan, mutta vaikka kuinka tekis tiivistelmiä, kuitenkin ne hukkuu jonnekin ja threadi jatkaa elämäänsä. leukojen treenaaminen ei oo sen ihmeellisempää kuin mikään muukaan laji.

ja ellei siihen niin kauaa menee, eikös elkkari vois lukee tän threadin läpi ja tiivistää mielestään tärkeet asiat leuanvedon eri treenitavoitteiden mukaisesti sopivan mittasiksi paketeiksi? ;)

no...lyhyesti:
- perusvoimaa: toistot 6-12, sarjat 1-20
- maksimivoimaa: toistot 1-5, sarjat 1-20
- kestovoimaa: toistot 4-8 intervalleissa, muuten 15-, sarjat 1-10

aaleksi: ei pari leukatreeniä viikossa mitenkään paljon ole, ellet sitten tee kummassakin 10 sarjaa ja jokasessa 5 pudotussarjaa hamaan loppuun asti :) ei noita treenimäärien sopivuuksia VOI tietää tosta vaan, kun ei nää telepaattiset kyvyt ole kovin hyvät. ne pitää kuule ite kokeilla ja soveltaa sen mukaan. nousujohteisuus määrissä peruskaudella ja tehoissa maksimikaudella on se peruskaava.

Moro, eka viesti!

Oon seuraillu topiccia ja lukenutkin sen jo läpi, asiaa oli paljon ja jotain jäi ehkä päähänkin.:) Joo,eli alottelin tossa vähän aikaa sitten leukojen treenaamisen ja lähtötaso oli huikeat 1 ja puol leukaa. Nyt niitä menee neljä ja tanko on hankittu. Tarkoituksena nostaa huippuja ja alkaa myös rimpuilemaan lisäpainojen kera, kunhan ensin menisi plus 10 leukaa.

Seuraavaksi neljäksi viikoksi laadin ohjelman jto:n ketjussa antamia neuvoja apinoiden.
Maksimit on tällä hetkellä siis tasan 4 ja ohjelma ois alla:

1vko, 4 päivää - 15*2 = 120 leukaa
2vko, 5 päivää - 20*2 = 200 leukaa
3vko, 6 päivää - 25*2 = 300 leukaa
4vko, lepoa, herättelyt torstaina ja lauantaina lämpät ja maximit

Ei kai tolla ihan metsään voi mennä? Toki kuuntelen kroppaa, lisään/vähennän toistoja, jos siltä tuntuu.

en vedä en, eikä mun mikään pakko täällä ole kirjotella, joten aika ei mee hukkaan, mutta vaikka kuinka tekis tiivistelmiä, kuiten...

nojoo, onhan täällä oikeastaan tosi laajasti koluttu leukailua ja tätä kaikkea nyt on vaikea tiivistää.. :wtf:

oon lukenu melkein koko threadin mutta leukojen tekemistä massanhankinnassa en oo nähny käsiteltävän paljoa

onko nyt niin että leuoissa saa parhaiten massaa lyhkäsillä lisäpainoilla tehdyillä sarjoilla, lyhkäsillä tauoilla (esim. 5x5 30-90 s. tauoilla) ja mitenköhän sen lisäks tollanen pitkin päivää vetely vaikuttaa massanhanginnassa?

Moro, eka viesti!

Oon seuraillu topiccia ja lukenutkin s.....

Ei kai tolla ihan metsään voi mennä? Toki kuuntelen kroppaa, lisään/vähennän toistoja, jos siltä tuntuu.

:whip:

Itse teen niin että ekalla sarjalla jää aina varastoon reilusti, koska mulla ainakin on silleen että jos ekalla menee 12, niin tokassa jaksaa juuri ja juuri sen 5-8 leukaa, ja seuraavat sarjat on henkistä taistelua kun 4tuntuu jo sairaan raskaalta :)

Onko noi leuat sen takia niin hankalia pitää toistot suurina sarjojen aikana kun kädet on ylhäällä ja lihasryhmiä niin moneen lähtöön työssä, ja veri ei tykkää virrata yläraajoihin vai oonko mä vaan poikkeus?

Viimeksi vedin näin:

Lämmittely: käsien ravistelua ja veivaamista että veri alkaa kiertämään ja 4 rauhallista vetoa kädet suorana alhaalla ja tanko rintaan asti kiinni 2x

Treeni: Oikea käsi vasta, ja vasen myötäotteella 4toistoa, 30sek tauko ja sama toiselle kädelle, sen jälkeen 3min tauko.

Tota 3 sarjaa ja takaolkapäät, siivet anoo armoa seuraavana päivänä :whip:

Nyt menis ehkä 12-14leukaa ja ennen uutta vuotta olis tavoitteena vielä 20leukaa jos vaan geenit sallii :puntti:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom