Leuanveto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Voihan noin vetää niin kauan ku kehittyy. 5kg viikossa on kuitenkin paljon, että ei se kauaa toimi. 8x3 on muissakin liikkeissä ihan toimivaksi havaittu systeemi..

Lisäpainojen lisäysvauhti on tosiaan kova, jos meinasit tolleen saaha. En nää ite oikein mitään kunnon syytä vetää kahta samanlaista treeniä, mielummin siinä viikon toisessa treenissä vedetään sitte vaikka pari sarjaa enemmän tai muutamaan sarjaan enemmän toistoja tai jotain, niin on progressiota joka treenissä. Jos välttämättä haluat noin kovilla korotuksilla mennä/viikko, niin tee ny edes sillai että korotat painoja sitte sen 2,5 kg/treeni, kerralla tuo 5 kg on nimittäin hurja korotus.

tollaset yhden ja saman sarja- ja toistomäärän kaavat tuppaa olemaan aika jankkaavia, eikä niillä yleensä tule tulosta kuin suht lyhyen aikaa. muutenkin treenin suunnittelun tulis lähtee jaksottamisesta ja eri ominaisuuksien harjoittelusta. kovin pitkiä kilomääriin liittyviä suunnitelmiakaan ei kannata tehdä, ellei kisaan valmistaudu, sillä aika harvoin kukaan tietää, missä kunnossa on esim. 3kk päästä. puolen vuoden päähän nyt näkee kaikki ennakolta nykyään :)

Mistäköhän löytyisi jotkut viralliset säännöt leuanveto kisoihin katselin noita viime kesäisten sm-kisojen tuloksia ja vaikutti kovin vaatimattomalta tulos taso ainakin raskaammissa sarjoissa. Jostain lehti jutusta luin että leuan tulee olla vaakasuorassa ja tangon yli joka kerta, lisäksi kuvissa näkyi joku pleksi tangon edessä joka ilmeisesti estää heilumista ja suorilta käsiltä nyt varmaankin mutta pysäytyksellä vai ilman ja onkohan vielä jotain lisä säännöksiä. Tuollai suorilta käsiltä heilumatta joka kerta leuka reilusti tangon yli meni nyt 95 kiloisena 24 leukaa ja tuosta kun laihduttaa 10kg ja vähän treenaa lisää niin melkeen voisi lähteä kokeilemaan:puntti:

tein tuolla apaluksen 3 treeniä viikossa systemmillä ja kyynärvarret on ihan rikki/tulessa 3. kerralla. kipu kyllä hävisi samana päivänä. painoja tuskin on liikaa kun toistot menee puhtaasti. usko kyllä loppuu jo nyt että muka saisin 8vk päästä 8-10X6 toistoa

tein tuolla apaluksen 3 treeniä viikossa systemmillä ja kyynärvarret on ihan rikki/tulessa 3. kerralla. kipu kyllä hävisi samana päivänä. painoja tuskin on liikaa kun toistot menee puhtaasti. usko kyllä loppuu jo nyt että muka saisin 8vk päästä 8-10X6 toistoa

Kyllä nuihin leukoihin tottuu, kun totuttelee pikkuhiljaa. Sitten kun on paikat tottuneet, niin ei pysty olemaan vetelemättä. Jos on forkut tulessa, niin jonkinlaista gripperitreeniä lisäksi. Itse tein aluksi pitkiä sarjoja grippereillä, kun ei meinannut ote pysyä. Ihan vaan sen takia pitkiä sarjoja, kun se oli ihan mukavaa seurata toistojen lisääntymistä. Eli kunhan puristelee. Eri asia jos haluaa erikoistua otevoimatreeniin. Nyt ei tuota otteen huonous ongelmia.

Tässä muutama cunculta lainattu malli:

Heh.. Meikäläistäki lainaillaan nykyjään niinku mikäki guru oisin :hyper: Pakko myöntää, että varsin toimiva metodi silti mielestäni tuo sarjojen lisäily joka treenikerta ja painojen lisäys joka viikko. Oon yrittäny tässä viimeaikoina testailla muitaki menetelmiä, mutta palasinpa sitte taas takasi vanhaan tuttuun ja turvalliseen systeemiin. Tosin tällä kertaa kovemmalla intensiteetillä useiden rest-pause sarjojen muodossa. :) Eiku oho.. Tuohan oliki toistojen lisäilyä painojen lisäyksen sijaan tuo malli, sitä ei oo itellä tullu testattua. Kerrohhan ihmeessä blueberry kokemuksias mikäli saat vedettyä tuon läpi tai siinäki tapauksessa jos se ei mee läpi. Tarpeen vaatiessa sarjamääriä voi tiputella tai no mieluummin ite lähtisin ehkä pidentämään palautusaikoja sarjojen välissä jos siihen vaan on mahollisuus. Äläkä luovu uskosta, mullaki meinas loppua usko sillon ku väsäsin itelleni ekoja kovempia ohjelmia mutta huomasinki sitte että mulla meni lopussa jopa paremmin mitä ohjelmassa sanottiin.

Grip jo tokaisi jotain kyynärvarsista. Tuo forkkujen (ja hauisten) kipuilu tuntuu olevan leuanvedossa pahin ongelma jos treenaillaan kovaa. Lähinnä isoilla painoilla/isolla intensiteetillä reenaillessa, volyymitreeni puolestaan on pahaksi nivelille. Meikälläki jo muutaman viikon ranne kipuillu volyymitreeneistä, nyt siirryttiin takasi matalaan volyymiin ja korkeaan intensiteettiin. Toivottavasti auttaa vaivoihin. Onpas ny vaikia pysyä aiheessa, meikäläinen vaan itestään täällä höpisee...

Grippereillä voi toki treenata, mutta ite ainaki oon vähän epäileväinen että miten gripperien puristuskyvyt siirtyy leuanvetotangon puristukseen. Kuitenki hieman erilainen siinä mielessä, että tangon puristus on staattista hommaa ja gripperit taas liikkuvampaa touhua. Tuskin siitä suurempaa haittaa on (paitsi ne forkut voi kipeytyä entisestään, mikä ehkä häirittee leuanvetoa), mutta kyllä uskosin että saman hyödyn saa vaan roikkumalla ahkerasti siellä tangossa :) Ei se haittaa jos kyynärvarret on treenin jälkeen "tulessa"/kipeänä, kunhan ei seuraavassa treenissä oo niin kipeänä ettei pysty roikkumaan tai jatkuvaa kipua pitkin päivää. Sillon täytyy vaan lepäillä tankojen puristeluista vähän aikaa.

Tulipa taas tekstiä... :D

Kyllä cunccu on kunkku ainakin leuanvedossa, siitä ei pääse mihinkään. Nuori kolli vetää kuin Vanha Vihtahousu.:thumbs: Itse olen vedellyt ihan fiilispohjalta, pikkuhiljaa joitain enkkoja rikkoen. Pääasia, ettei paikat kipeydy. Jonkinlaista kehitystä tälläkin tavalla tulee. Ja pääasiahan on ainakin itsellä, että homma ei maistu puulta.

Paha sanoa, että mikä tuohon puristusvoimaan omalta osaltani vaikutti. Leukoja ja grippereitä nätisti. Ja ei ne läskit ole tekosyy leuoista laistamisella. Itse reilu sata kiloa ja hyvinkin reilu kymmenen toistoa menee vaikka 5s pysäytyksillä. Pikku liikkeellä parikytä. Ja on ne habatkin saaneet osansa. Laiska kun olen niin selkä ja hauistreeni on muodostunut heittoarviolla 90% pelkistä leuoista.

määrän lisäämisen tulis olla hyvin suuressa osassa varsinkin peruskaudella oli laji mikä tahansa. tällöin ei pelkkä raudan lisääminen riitä, vaan toistoja ja varsinkin sarjoja pitäs saada lisää. tää on mun mielestä hyvin selkee tie menestykseen ja sitä oon yrittänyt saarnata monenkin systeemin yhteydessä.

leuanvedon grippailu on juurikin staattista, eikä grippereiden nitkuttelu siirry siihen kovin helpolla. senpäs vuoksi kannattaa tehdä voimaperäistä riipuskelua leukojen lisäksi, jos se grippi tuottaa hankaluuksia. riipunnat tehdään joku nyrkki kiinni tai avokädellä tanko tokassa nivelvälissä. toiston pituus 5-15 sekkaa, toistoja sarjassa peruskaudella 6-10, toistotauko 5 sekkaa. sarjoja voi tehdä sitten vaiukka pitkin päivääkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Päivitänpä vähän huvikseni menoa ja meininkiä.
2.1-9.1 oli täydellistä lepoa, silloin en treenannut mitenkään erinäisistä syistä. Seuraavan kerran kun kokeilin 10.1 max, niin meni tiukat 14. Eli teoriassa tulos oli yhdellä laskenut. Aloin jo olemaan hieman pessimisti. Testipäiväkun tullee olemaankin 28.1, eikä helmikuun 4-5 päivä.
Tämän viikon olen sitten treenannut intervalleja (ma, ke, pe) ja tänään oli sub max päivä sitten. Viikon intervallit ovat tuntuneet raskaalta - hyvä niin. Varsinkin lyhyet tauot ovat tuottaneet hankaluuksia, mutta niistä on silti yritetty pitää kiinni jollain tapaa. Eipähän tule laiskoteltua ja treenikin on suhkot nopeasti ohi.
Tänään oli siis sub max päivä. Kokeilin sitten maksimeja vähän leveämmällä vastaotteella. Grippi tuntui olevan liukas ja mies heikko. Tuli vain 13. Pessimistisyyteni lisääntyi.
Noh, saunottiin ja löntösteltiin. Jossain vaiheessa iltaa sitten kokeilin maximit uudelleen, normaalilla vastaotteella. Grippi tuntui hyvältä ja mieskin oli jo parempi. Mukavat 17 toistoa tuli ylös asti. 3 toistoa lisää viikkoon.
Eli jepajee! Kylläpä hyvin(nopeasti) toimii nämä treenivinkit!! Ei ole ikinä leuanveto ollut näin hauskaa! Vielä jos kolme lisää saisi reilussa viikosssa, heh.! Hihhhulihei, näillä mennään ja välitavoitteena se 20 ja vois sitten läpällä lisätä tavotteen jonnekki kahteenviiteen myöhemmin.

Niin, siis pointti oli että hyvin pelittää! :)

niin noita leukoja oon tehny renkaissa painot rinkassa (ei oikein paras tapa) jolloin tulee vastaote ja hauiksille suuri rasitus? kyllä näkee että sarjojen pidetessä jotain tapahtuu vaikka pumppiin ei saakaan kuten normaalissa toistovedossa

Miten minun kannattaisi lähteä vetämään leukoja, kun haluaisin saada tehtyä maksimissaan enemmän toistoja. Nyt maksimi on 5 leukaa. Olisiko joku viikottainen ohjelma hyvä tähän ja minkälainen ?

Miten minun kannattaisi lähteä vetämään leukoja, kun haluaisin saada tehtyä maksimissaan enemmän toistoja. Nyt maksimi on 5 leukaa. Olisiko joku viikottainen ohjelma hyvä tähän ja minkälainen ?

Tämä on hyvä ohjelma. Vähän ku selaat taaksepäin tätä ketjua nii löytyy myös muutama erittäin toimiva vaihtoehto. Oiskohan ollu peräti tällä tai edellisellä sivulla.

Voimaleuanvedon kisat oli viime vuonna 13.12. Järvenpäässä Pub Alabamassa. Samoin vuonna 2008, joten veikkaisin että tänäki vuonna on joulukuussa Järvenpäässä ja Pub Alabamassa, mutta päivä tuskin on 13. koska se ei oo viikonloppu. 11 tai 12 päivä vois olla todennäkösempi, tarkemmat tiedot saadaan joskus syksyllä.

Mitkäs on mahkut jatkaa leuanvedon kehitystä ilman painoja. Nyt menee noin 20 ja mietin vaan että kun tangolle kyllä pääsee mutta painoja en saa mistään ni tuleeko jossai vaiheessa sellainen "seinä" vastaan että en enää kehity oman kehon painolla?

Mitkäs on mahkut jatkaa leuanvedon kehitystä ilman painoja. Nyt menee noin 20 ja mietin vaan että kun tangolle kyllä pääsee mutta painoja en saa mistään ni tuleeko jossai vaiheessa sellainen "seinä" vastaan että en enää kehity oman kehon painolla?

Vanha vyö tai narun pätkä, vähän kettinkiä ja karbiinihaka. Ei maksa paljoa. Painoksi jotain mitä saat sidottua. Tai vaikka jotain reppuun.
Kehittyy sitä ilman lisäpainojakin. Tässä threadissa juttua twentypullups ohjelmasta.

Toinen vaihtoehto: http://webpages.charter.net/bert/reconron.html Tässä ohjelmassa tarkoitus vetää 6x viikossa. Tällä itse joskus jonkun aikaa vetelin ja taisi muutama lisätoisto tulla. Sanokoot viisaammat kannattaako testata.

JTO:lta ohjelmia/vinkkejä threadi täynnä.

Mutupohjalta sanosin näin: Kyllä ne lisäpainot vähintäänki helpottaa hommaa. Omalla painolla vedettäessä pieniki muutos tekniikassa voi vaikuttaa sen parinki toiston verran, joka taas vaikeuttaa progressiota kun tehdään joka kerta hieman erillä tekniikalla/rasituksella. Lisäpainot kun roikkuu vyötäröllä, niin se vähentää tuota heiluriliikettä ja liike pysyy samankaltasena jollon nousujohteisuuski on helpompaa toteuttaa. Ehkä tärkeämpi syy kuitenki lisäpainojen käyttöön on se, että saadaan vaihtelua tuohon treeniin ja sitä kautta kasvuärsykettä lihaksille. Ite ainaki oon kehittyny (liha ja voimat on kasvanu) mukavemmin lisäpainojen kanssa. Omalla painolla ei oo toistoihin juurikaa lisäystä tullu silti, tosin oma painoki on noussu joten siinä mielessä tullu kehitystä tuohon oman painon toistoennätykseenki.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom