Leuanveto

Heh... no eipä se huono olisi, mutta lisäpainoleuoissa homma on vähä eri. Toki hyvinki raskaat pojat vetää kymmeniä toistoja (kovin tietenkin V.K. 50xOp @101,3kg), joten ei se tulos sitä kehonpainoa aina kysy. Ja mä nyt puhun edelleen siitä, miltä se tuloksen ilmoittaminen nimenomaan näyttää. Tulosurheilun traditio pitäs pysyä selkeenä, ettei suuri yleisökään kadottaisi kosketusta todellisuuteen. Lisäpaino on lisäpaino, vaikka yhteismassatuloksiakin tilastoidaan.
Joo ohan toi harhaan johtamista ei sillä 😄

Mutta ootko sitä mieltä että ison nostajan on helpompi olla suhteessa omaan painoonsa vahva, kuin pienen absoluuttisesti? Vai onko joku 100kg sillaa hyvä paino että pystyy olla molemmissa hyvin lähellä piikkiä?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lisäpainoilla tehdessä vai ilman? 10kg jos tiputtaisin ite ni ei olis varmaa mitään tissejä jäljellä, ja työntövoima ihan (n).
Ei oo tosin ylimäärästä juuri, mikä selittänee.
No sekä että. Toistot ja lisäpainot. Varmaan siksi että ollut intoa panostaakin kun kulkee.
Joo, mulla kyllä oli, ja on yhä, ylimääräistä mutta ei multa tissit katoa.
Kovimman kasvupyrähdyksen aikoihin tein penkkiä kolmesti viikkoon ja maksimipyramideja koko ajan. Tissit on ja pysyy. Menee runkkaamisestakin pumpiin...
Jalat kyllä katoaa hölkkämisellä todella äkkiä. Reidet, ei pohkeet.
 
number_one: Tilastollisesti n. 100kg ykkösmaksimia kiskotaan kaikissa sarjoissa 70-100kg. Ei se omapaino oo osoittautunut ehdottoman ratkaisevaksi, vaikka luulis kevyiden kiskovan enemmän. Kyllä kevyempi kuitenkin tuppaa olemaan myös leuoissa suhteessa omaan painoonsa helpommin vahva kuin painava. Sama homma voimanostossakin. On täysin eri asia kyykätä 210kg 70-kilosena kuin 300kg 100-kiloisena.
 
number_one: Tilastollisesti n. 100kg ykkösmaksimia kiskotaan kaikissa sarjoissa 70-100kg. Ei se omapaino oo osoittautunut ehdottoman ratkaisevaksi, vaikka luulis kevyiden kiskovan enemmän. Kyllä kevyempi kuitenkin tuppaa olemaan myös leuoissa suhteessa omaan painoonsa helpommin vahva kuin painava. Sama homma voimanostossakin. On täysin eri asia kyykätä 210kg 70-kilosena kuin 300kg 100-kiloisena.
Tosta vielä pakko ihmetellä, että jos sarjat 70-100kg on todella tasaisia, niin mitä järkeä kyseisessä lajissa on olla painoluokkia ylipäätänsä?
 
Omapaino + lisäpaino on absoluuttisen voiman mittari leuanvedossa missä sitä omaa painoa nostetaan poislukien kyynärvarret. Paljonko on epävirallinen ME omapaino + lisäpaino?
 
number_one: No paljon vähemmän sarjoja todellakin sais olla mun ja monen muunkin mielestä. 42(!!!!!!) sarjaa ikäluokkineen, sukupuolineen, painoineen oli eräässä SM-kisassa. Siinä on kisalle mittaa. Ihan hyvin vois olla miehissä alle 70kg, 70-100kg, yli 100kg. Ei muita. Ikäryhmistäkin iso osa pois. Nyt siellä on about vuoden välein junnutkin.

Force: Eri säännöillä kisaillaan siellä täällä. Vaikee vertailla. Suomessa aika hyvä sääntö yläosan suhteen ja enkka on reilu 200kg yhteismassatilastoissa.
 
number_one: No paljon vähemmän sarjoja todellakin sais olla mun ja monen muunkin mielestä. 42(!!!!!!) sarjaa ikäluokkineen, sukupuolineen, painoineen oli eräässä SM-kisassa. Siinä on kisalle mittaa. Ihan hyvin vois olla miehissä alle 70kg, 70-100kg, yli 100kg. Ei muita. Ikäryhmistäkin iso osa pois. Nyt siellä on about vuoden välein junnutkin.

Force: Eri säännöillä kisaillaan siellä täällä. Vaikee vertailla. Suomessa aika hyvä sääntö yläosan suhteen ja enkka on reilu 200kg yhteismassatilastoissa.
Tuo mainitsemasi painoluokkajako toimis kyllä monessa lajissa erittäin hyvin!
 
number_one: No paljon vähemmän sarjoja todellakin sais olla mun ja monen muunkin mielestä. 42(!!!!!!) sarjaa ikäluokkineen, sukupuolineen, painoineen oli eräässä SM-kisassa. Siinä on kisalle mittaa. Ihan hyvin vois olla miehissä alle 70kg, 70-100kg, yli 100kg. Ei muita. Ikäryhmistäkin iso osa pois. Nyt siellä on about vuoden välein junnutkin.

Force: Eri säännöillä kisaillaan siellä täällä. Vaikee vertailla. Suomessa aika hyvä sääntö yläosan suhteen ja enkka on reilu 200kg yhteismassatilastoissa.
Ois kyllä kiva jos painoluokat ois noin. Joo jokunen kisaaja vois jäädä pois mut tois tervettä kilpailua lisää ja yleisesti tulostaso varmasti nousisi. Sekä Suomenmestaruuden arvostus nousisi kun siitä tulis kovempaa kisaa. Onneks omassa(alle 90kg sarjaa on paljon kovia vetäjiä). Mutta on monia kisoja jossa erittäin monessa sarjassa on saanut SM mitalin pelkällä ilmoittautumisella ja se ei mielestäni vie lajia eikä tulostasoa optimaalisella tavalla eteenpäin. Joo kyllä tulokset on menny eteenpäin mutta ysärin puoles välis on vedetty jo se +satku ylös joko on maaginen raja vieläkin... Mutta tärkeintä on että kisoja järjestetään systemaattisesti ja siitä iso kiitos kaikille vapaa ehtoisille jotka on tehnyt lajin eteen hartiapankilla kovaa duunia. Ilman sitä ei laji ois läheskään tällä tasolla mitä se on nyt.
 
Ehdottoman hienoa on vapaaehtoisten panos lajiin. Sen takia pitäs arvokisojenki olla muuta, ku mitaliautomaatteja parin kolmen ihmisen osallistumisilla per sarja.
 
Mikäs ihmeen trendi tää on, että leuoissa on alettu mm. somessa ilmoittaan pelkkä yhteismassa??

Minä harvemmin somessa julkaisen mitään, mutta leuat mittaan nimenomaan yhteispainona progression/kehityksen seuraamisen helpottamiseksi :) ja silloin harvoin jos jotain laitan niin varmaan se yhteispaino myös videon kuvaukseen menee. Kun ei sitä oikein muista mikä on tarkka omapaino ollut minkäkin sarjaennätyksen aikaan, niin yhteispainolla helpompi seurata tapahtuuko kehitystä.
 
Joo kukin tyylillään ja mä lähinnä tuota informaation jakamista noissa aattelin. Sitä hämärtyy ns. suurenkin yleisön taju asiasta, jos A kertoo vetävänsä leuoissa 150 kilolla ykkösen ja B "vain 80kg". Ja sitten kuitenkin kävis ilmi, että A ja B painaa 90kg kummatkin.

Jos laji millään tavalla meinaa kasvattaa suosiota ja uskottavuutta, tiettyjä käsitteitä ja ilmoittamistapoja pitäs aika systemaattisesti pitää standardoituina. Ja nimenomaan suuri yleisö mielessä. Kisaajat nyt tietää suht hyvin toistensa painot ja kalsarien värit jne. Sama liittyy kilpailusarjojen määrään ja hippokisaperiaatteen poistamiseen.

Yhteismassan ilmoittaminen on siis täysin ok mun mielestä, mutta jos siitä jätetään omapaino pois, se on epäselvää, ellei jopa harhaanjohtavaa. Sustahan en tässä muuten alunperin puhukaan.
 

View: https://www.facebook.com/100063702160386/videos/pcb.912168249330988/807204853317007

Okei jeesatkaas. FB:n joku leukailu ryhmä. Kaveri lähetti viestissä mulle tän, koska sen mielestä toi äijä kusettaa editoimalla.
17 sekunnin kohalla tapahtuu mitä? Onko porukka oikeesti niin heikkoja, et oikeesti kusettaa tällasissaki. Mun oma luuri joskus teki sellasta bugia, että video ääni kuulu normaalisti, mutta liike videolla tuli nopeemman näkösesti. Ei selitä silti tuota mun mielestä. Ihan vitun käsittämättömän heikkoa jos totta.
 
Kaverin puolesta kyselen. Kuinka saada leuanveto nousemaan jos omalla painolla menee 2-3 toistoa ? Lisäpainoja pystyy laittanaan 2.5 kg jolla tulee ykkönen 😀 Entä millä parannetaan vedon aivan loppuosaa ? Sitä kun leuankärki pitää saada tangon yli. Siihen tulee aina stoppi. Vedon alku puoleenväliin tulee hyvinkin räjähtävästi. Auttaako avustettu leuanveto koneella mitään normileukoihin ?
 
Vetelee joka toinen päivä 5-15x1xOp määrää pikkuhiljaa lisäten, että tulee vielä selkeen helposti. Sitten kun alkaa ykkönen tulemaan tosi helpolla, kakkosia ja sama meno sarjojen lisäämisessä. Ainakin yks hyvä toisto pitää olla varaa.

Kolme nousujohteista viikkoa. Neljäs kevyemmin ja sen alussa ja keskellä 5x1xOp ja loppuviikosta testi. Veikkaan, että ekan kk jälkeen menee 6xOp.

Yläosaa parannetaan osatoistoilla sekä normivedoilla, missä stopataan otsan kohdalla ennen jatkamista. Jos tekee paljon penkkiä jne ojentajakamaa, se voi pitää sen yläosan heikkona pitkäänkin. Eli ne ojentajat pitäs saada auki ja mieluusti leuat ekaksi treenissä.
 
Kiitos vastauksesta🙂 Minäpä kerron vinkit. Samoja ehdotin itsekin kun pohdittiin asiaa. Osatoistoja ja useammin vetämistä. Täytyy vielä sanoa että tekee leuat eka liikkeenä. Mave taisi olla nyt eka liike. Penkkaa pari kertaa viikossa.
 
Onks teillä ollu ikinä rannekipuja vastaote leuoissa? Myötäotteella tuhansia ja tuhansia toistoja, eikä ikinä yhtää mitään ikävyyksiä. Vastaotteella tuntuu et ranteet ottaa aina lopulta vähän osumaa. Venähdysten tjs muodossa, jotka paranee toki. Ikävää silti, koska haluisin totaki otetta nykyään treenaa enemmän. Auttaisko jos sais enemmän ulkokiertoon liikkuvuutta? Oletan, että kireät lavat pääsyyllinen jossei ulkokiertoa löydy tuossa asennossa tarpeeks. Salilla ei oo mahollisuutta neutraaliin otteeseen, paitsi tosi kapee V-tanko, joka on itelle raskain ote kaikista), ja omistan toki renkaat.
 
Rannekipuja ollu ainoastaan penkissä enkä sitä enää ole tehnytkään pariin vuoteen kun vain kotona reenaillu. Mut nyt on ekaa kertaa kipeytynyt tennispuoli vasurista kyynärän kohdalla kun olen aloittanut kevyesti 3*4-6*6 tyyliin kesän maksimijakson jälkeen. Tais jälleen kerran YKL vedot laukaista ongelmat.
 
Kyllä se vajaa ulkokierto voi kipuja aiheuttaa. Jos siihen hetken panostaa ja kivut häipyy, homma selkee. Tennari ja golfari syntyy hetkellisestäkin ylirasituksesta jopa kerralla, mutta niihin pitäs heti ottaa ote ja poistaa ongelma. Suurin syy on usein se tiukkuus eli hyvin vahva panostus siihen rentoutukseen pitäs olla.
 
Alotin tosi kevyesti ton uuden jakson 25kg lisäpainolla mut silti tuntuu vasemmassa kädessä ja vielä pahemmalta seuraavana päivänä. Ja pidin ihan kunnon pari viikkoa lähes täyslepoo maksimitestien jälkeen. Olen koittanu täristellä sitä aluetta myös päivittäin
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom