Leuanveto

8-15×2-4×Op per päivä siten, että aina pysyy hyvin selkee 2-3 toiston vara sarjoissa. Kolme vkoa lisäilet sarjoja. Toistoja lisää vain, jos tulee erittäin helpolla. Neljäs viikko iisimmin ja sen lopulla testi.
Tämän päivän myötä viikko 2 paketissa, mutta vastoinkäymiset tulivat nyt mukaan kuvioihin. Tutut 2-3 toiston sarjat vaihtuivat tänään takaisin ykkösiin liikkeen raskauden takia ja jopa noiden ykkösten jälkeen oli havaittavissa pienimuotoista kiputilaa kyynärtaipeissa. Mites tästä eteenpäin? Ainakin se lienee itsestäänselvää ettei ensi viikolla eli kolmosviikolla kannattane jahdata 15 sarjan treenipäiviä?

Tässä vielä mustaa valkoisella:
Screenshot_20210509_131657_com.example.android.notepad.jpg
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se tuossa on mystistä, miksi helpoista tulee vaikeita. Liikaa sarjoja mahdollisesti kuitenkin. Vammoja en ohjeistellu hankittaviksi.
 
Nojaa, olen noita kyynärän takia tehnyt jo pitkään kapeena ja kyl mun haukat on edelleen pienet vaikka suht vahvat. Ehkä se mun geeneissä et on sitkeetä kuivalihaa
Mä nyt koitin taas työsarjojen päätteeks vähän sitä ylä-pitoa. Ei nyt ihan niin päin vittua ku odotin, mut aika huonosti silti. 40kg:lla 30s oli aika tiukkaa paskaa. Käytän tekosyynä sitä, etten oo lähellekkään yhtä kovas kunnossa ku n. 1.5 vuotta sitten, ja maksimiki n. 10kg alhasempi ku parhaillaan. Oon höntsäilly nääs, ja salitki ollu kiinni yms. ni paras vire kateissa. Otin videolle, mut en oo tyytyväinen tohon ollenkaan.
 
Onko kyynärpään kipeytyminen kuinka yleistä leuanvedossa? Tässä miettinyt että olikohan tuolla osuutta asiaan kun sain toisen kyynärpään melko huonoon kuntoon. Nyt olisi jo parempi niin mietin että onko jotain otteita, mitä kannattaa vältellä ja mikä on turvallisin. Olen kyllä ikäni leukoja vedellyt ilman ongelmia, mutta viime kerroilla oli hieman enempi yritystä.
 
Kyynärpää on laaja paikka eli mistä kipee millilleen? Mediaali epikondyliitti on varsin mahdollinen kyllä.
 
Kyynärpää on laaja paikka eli mistä kipee millilleen? Mediaali epikondyliitti on varsin mahdollinen kyllä.
Kipeytyi tuosta kyynärpään luun päästä. Ilmeisesti siitä mihin ojentaja kiinnittyy. Ranskalaista ei voinut enää tehdä kun alkoi pistämään. Siihen aikaan testasin leukojen apuliikkeenä tehdä ojentajia taljasssa vastaotteella. Ja muistaakseni erinlaisia pitoja leukojen yläasennossa kun siellä oli se heikoin kohta.

Tänään tein varmaan yli vuoden tauon jälkeen leukoja 15kg lisäpainolla ja kyllä tuolla kyynärpäässä pieni kiristys tuntui aivan yläasennossa. Levennin otetta hieman ja saattoi auttaa, tai sitten paikat vaan vetreyty sopivasti
 
"Luun päästä"...? Siel on paljo luita. TARKKA kipupaikka, kiitos. Googlaa ny ees toi mun mainitsema epi.kon.
 
"Luun päästä"...? Siel on paljo luita. TARKKA kipupaikka, kiitos. Googlaa ny ees toi mun mainitsema epi.kon.
 
"Luun päästä"...? Siel on paljo luita. TARKKA kipupaikka, kiitos. Googlaa ny ees toi mun mainitsema epi.kon.
Kuvista näyttää että ojentaja kiinnittyy vaan yhteen paikkaan kyynärpäässä ja juurikin siellä se kipu tuntui. Ranskalaista tehdessä kädet koukussa se tuntui siellä aivan kyynärpään päässä. Ojentajaliikkeet jäi melko vähiin tuon vaivan takia. Punnerrukset kuitenkin onnistui.

Tuosta epikondyliittistä en oikein tiedä. Ei ainakaan täysin täsmää. Ainakin nuo kuntoutukseen tehtävät liikkeet ottavat väärälle puolen. Huomasin että siihen auttaa sama liike mutta kämmenselännpuolelle ja myös esim hauiskääntö vastaotteella. Tuota golfkyynärpään venytystä kyllä tuli tehtyä ja onhan tuo monesti melko kireä. Forkku oli kyllä melko rasittuneen oloinen pitkän aikaa.

Lähinnä mulla kiinnostaa että onko leuanvedossa ojentajan kiinnityskohdan kipeytyminen kuinka yleistä? Aloitusviesti oli kyllä aika epäselvästi kirjoitettu.
 
Jos nyt millilleen pyydän sitä kipukohtaa, on suht fiksua laittaa vaikka kuva merkkeineen, eikä ainakaan alkaa luennoimaan mulle anatomiasta. Voin kertoa sen puolen olevan hallussa melko hyvin.

Jos teet paljon lukotuksia siellä ylhäällä, paljon mahdollista saada ojentajille ongelmia. Pitkä pää tekee leukojen yläosassa hommia varsin kiitettävästi.

Jos ei mediaali- tai lateraalinasta oo kipee, forkku ei oo ongelma niinkää, vaikka rennoksi nekin kannattaa hoitaa. Hierontaa ja venyä ojentajille. Tuo voi kehittää myös hankalia kroonistuneempia kipuja, joten kannattaa ottaa pieni paussi ranskalaisista ja vastaleukojen lukoista.
 
Mikäs ihmeen trendi tää on, että leuoissa on alettu mm. somessa ilmoittaan pelkkä yhteismassa?? Tyyliin 2x154,4kg, vaikka nostajan paino on pitkälti yli 110kg. Samaa näkyy muutamassa paikassa ja 90kg ukko brassaili just vetävänsä helposti 115kg:lla leuan, kun todellisuudessa vetää 25kg:lla.

Totta on se, että omapaino osaltaan voi vaikuttaa, mutta esim kisoissa huiput vetää suht samoja kiloja painaa ne sitten mitä vaan välillä 70 tai 100kg. Lähinnä kyse on siitä ilmoittamisesta ja informaatiovirheistä.

Ei esim. kyykyissäkään kerrota nostajan kokonaismassaa, saati vedossa (Thorin n. 700kg anyone??) Kokonaismassan saa mun puolesta ilmoittaa, JOS ilmoittaa sen oman painonsa myös.
 
Mun mielestä tota oli täälläkin ennen paljon. Mutta väheni, eli tultiin takas tolkkuihin.

Syynä ei liene mikään muu kuin että isoa harmittaa olla suhteessa heikompi.

Omalla kohdalla kun on paino pudonnut kymmenisen kiloa niin dipissä ja leuoissa paukkuu kaikki enkat.
Onneksi kaikki muu taantuu samaa vauhtia niin ei pääse innostumaan 😄
 
Mikäs ihmeen trendi tää on, että leuoissa on alettu mm. somessa ilmoittaan pelkkä yhteismassa?? Tyyliin 2x154,4kg, vaikka nostajan paino on pitkälti yli 110kg. Samaa näkyy muutamassa paikassa ja 90kg ukko brassaili just vetävänsä helposti 115kg:lla leuan, kun todellisuudessa vetää 25kg:lla.

Totta on se, että omapaino osaltaan voi vaikuttaa, mutta esim kisoissa huiput vetää suht samoja kiloja painaa ne sitten mitä vaan välillä 70 tai 100kg. Lähinnä kyse on siitä ilmoittamisesta ja informaatiovirheistä.

Ei esim. kyykyissäkään kerrota nostajan kokonaismassaa, saati vedossa (Thorin n. 700kg anyone??) Kokonaismassan saa mun puolesta ilmoittaa, JOS ilmoittaa sen oman painonsa myös.
Oisko toistoissa kans, että jos kertoo että vetää 20 leukaa, tulisi aina ilmoittaa myös oma paino? 😄
 
Heh... no eipä se huono olisi, mutta lisäpainoleuoissa homma on vähä eri. Toki hyvinki raskaat pojat vetää kymmeniä toistoja (kovin tietenkin V.K. 50xOp @101,3kg), joten ei se tulos sitä kehonpainoa aina kysy. Ja mä nyt puhun edelleen siitä, miltä se tuloksen ilmoittaminen nimenomaan näyttää. Tulosurheilun traditio pitäs pysyä selkeenä, ettei suuri yleisökään kadottaisi kosketusta todellisuuteen. Lisäpaino on lisäpaino, vaikka yhteismassatuloksiakin tilastoidaan.
 
Sivuaa aihetta, mut oon aina pitäny tota mm. vammasena tapana selittää että oot aika lihava ja ansaitset jtn säälipisteitä :LOL:. Henk. koht otan KAIKKI oman painon korostukset, raajojen pituudet, elimen paksuudet yms. about aina selittelyinä. Ei koske tietenkään kisajuttuja itsestäänselvistä syistä. Esim. joskus otin kehuna jos porukka heittäny jtn ''oho toi on tosi kova sun painoselta''. Nyt toi tuntuu lähinnä kämäseltä, ja haisee tietämättömyydeltä. Tai porukka voivottelee jtn geneettistä heikkouttaan, ikuinen ''välitysten piikkiin'' yms legendat. Ärsyttävää selittelyä. Kovin atleetti ei handicappeja tarvii, vaan keskittyy siihen tekemiseen. En myöskään minä. Jos en kykene X, oon vaa liian heikko, lahjaton paska 🤔. Samaa näkee myös laihoilla pojilla käänteisen selittelyn muodossa.
Kehonpaino skenessä tullu vastaan aika huvittavia tapauksia, ku tyyliin 75kg jannut kuuluttaa itteään jonain heviweitteinä, ja selittävät sillä miksei joku liike oo mahollinen. What the fuck.
 
Mun mielestä tota oli täälläkin ennen paljon. Mutta väheni, eli tultiin takas tolkkuihin.

Syynä ei liene mikään muu kuin että isoa harmittaa olla suhteessa heikompi.

Omalla kohdalla kun on paino pudonnut kymmenisen kiloa niin dipissä ja leuoissa paukkuu kaikki enkat.
Onneksi kaikki muu taantuu samaa vauhtia niin ei pääse innostumaan 😄
Lisäpainoilla tehdessä vai ilman? 10kg jos tiputtaisin ite ni ei olis varmaa mitään tissejä jäljellä, ja työntövoima ihan (n).
Ei oo tosin ylimäärästä juuri, mikä selittänee.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom