Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

Jos siellä yläosassa on hyvin selkee ongelmakohta, se pitäs työstää pois. Kestovoimahommissa semmonen ei aina niin tuu esiin, mutta jos se alkaa rajoittaan tekemistä pahasti, pois vaan. Eli jos jaksamista olis kivasti, mutta äkkinäinen yläosan stoppi estää jatkamisen, töitä sitten vaan.

Kyllä enkat jää aina leuka kiinni tankoon muttei millään yli, paitsi tänään sain sen ekan yrityksen jälkeen just nykästyä hetkeksi leuan yli. Sopii toivoa että ne yläosareenit vaikutti jo hieman. Sama yhen käden leuoissa, se loppu tulee hitaasti ja sinne ylös nopeesti.

Voiskohan jto tai muu vinkkaa jonkun perusvarman treenin jolla sais lisäpainot nousemaan? Ongelmana sovittaa treenit kiipeilyn kanssa, nyt tuntuu ettei ole oikeen hajua tuleeko liikaa treeniä vai liian vähän kun kehitys tuntuu junnaavan. Nukkumiset ja syömiset ok ja muussa treenissä tuntuu kyllä tulevan kehitystä.

taustaa:

Boulderointi 2krt / vko (ti,to) greidit siellä 6c-7a, kiipeilyä takana jo useampi vuosi. Aika fiilispohjaista kiipeilyä kuitenkin.

otelautatreeni 20mm listasta yleensä pe tai la ja lisäpainoleuat la tai su, ei kuitenkaan samana päivänä. Maxi tällä hetkellä junnaa n.25kg:ssa ja treenisarjat ollu yleensä n. 3-4x20kg, 4x17,5kg ja 4x15kg + ehkä joku pidempi sarja loppuun leveellä myötäotteella tms. Varsinaisissa sarjoisa ote neutraali. Vedon heikko kohta yleensä loppupäässä, alhaalta lähtee kyllä.

joskus saattaa tulla vedettyä pidempiä sarjoja (esim. 8,7,6,5...) kehonpainolla kiipeilytreenien lomassa tai välipäivinä viikolla.

Jos kiipeet paljo verteillä ja hänkeillä, leuanvetolihaksetkin saa osumaa kiitettävästi. Miksi haluut leukoja vetää?

Onko noi sun kerran viikossa leukailut tiukkoja sarjoja? Tuohon sun aikatauluun sopis parhaiten useammin, mutta iisimmin vedetyt leuat. Eli sarjoihin varaa 2-3 toistoa, mutta reenejä 2-4x viikossa.

Jos kiipeet paljo verteillä ja hänkeillä, leuanvetolihaksetkin saa osumaa kiitettävästi. Miksi haluut leukoja vetää?

Onko noi sun kerran viikossa leukailut tiukkoja sarjoja? Tuohon sun aikatauluun sopis parhaiten useammin, mutta iisimmin vedetyt leuat. Eli sarjoihin varaa 2-3 toistoa, mutta reenejä 2-4x viikossa.

Pitkä tavoite joskus ykl. Aattelin että toisi myös räjähtävyyttä seinälle. Ja on tosi tiukkoja sarjoja joo. Voisi kokeilla tota iisimmin vetelyä, kiipeilyä tulee aika tasasesti eri seinäkaltevuuksilla.

Räjähtävyys seinällä tulee lajitreenillä ja on enemmän koordinaatio- ja painopisteliikuttelun juttu kuin leuanvetoa. Monissa muuveissa räjähtävyys toki on haitaksikin. Yhden käden leukoihin kannattaa tehdä juurikin tuota iisiä useemmin kuin kerta viikossa tiukkaa. Ajat vaan entisestään väsyjä lihaksia syvemmälle suohon. Yhden käden variaatiotkin toimii hyvin. Ykl ei toki opeta sua kiipeen yhtään sen paremmin.

Ei nii mutta onhanse kiva temppu, niinku muscle-uppi tangolla joka on myös työn alla :) Kiitti vinkeistä, vetelen vähän iisimmin ja useemmin niin katsotaan miten menee.

Juu on kyllä ja ei siitä ylimääräsestä voimasta yleensä haittaa ole. Kiipeilyssä se vaan joskus menee edelle joillakin ja sillon se liikkumisen treeni ei kehity ja ei edetä.

8-15×2-4×Op per päivä siten, että aina pysyy hyvin selkee 2-3 toiston vara sarjoissa. Kolme vkoa lisäilet sarjoja. Toistoja lisää vain, jos tulee erittäin helpolla. Neljäs viikko iisimmin ja sen lopulla testi.
Tämän päivän myötä viikko 2 paketissa, mutta vastoinkäymiset tulivat nyt mukaan kuvioihin. Tutut 2-3 toiston sarjat vaihtuivat tänään takaisin ykkösiin liikkeen raskauden takia ja jopa noiden ykkösten jälkeen oli havaittavissa pienimuotoista kiputilaa kyynärtaipeissa. Mites tästä eteenpäin? Ainakin se lienee itsestäänselvää ettei ensi viikolla eli kolmosviikolla kannattane jahdata 15 sarjan treenipäiviä?

Tässä vielä mustaa valkoisella:
Screenshot_20210509_131657_com.example.android.notepad.webp

Se tuossa on mystistä, miksi helpoista tulee vaikeita. Liikaa sarjoja mahdollisesti kuitenkin. Vammoja en ohjeistellu hankittaviksi.

Nojaa, olen noita kyynärän takia tehnyt jo pitkään kapeena ja kyl mun haukat on edelleen pienet vaikka suht vahvat. Ehkä se mun geeneissä et on sitkeetä kuivalihaa
Mä nyt koitin taas työsarjojen päätteeks vähän sitä ylä-pitoa. Ei nyt ihan niin päin vittua ku odotin, mut aika huonosti silti. 40kg:lla 30s oli aika tiukkaa paskaa. Käytän tekosyynä sitä, etten oo lähellekkään yhtä kovas kunnossa ku n. 1.5 vuotta sitten, ja maksimiki n. 10kg alhasempi ku parhaillaan. Oon höntsäilly nääs, ja salitki ollu kiinni yms. ni paras vire kateissa. Otin videolle, mut en oo tyytyväinen tohon ollenkaan.

Magnus Midtbolla oli joku video missä se teki painolla X tommosen pidon. Muistan vaan et oli sillon ideana rikkoa se, ja oli hyvä potentiaali moinen tehdä. Oisko ollu 50kg:lla puol minaa tjs.

Onko kyynärpään kipeytyminen kuinka yleistä leuanvedossa? Tässä miettinyt että olikohan tuolla osuutta asiaan kun sain toisen kyynärpään melko huonoon kuntoon. Nyt olisi jo parempi niin mietin että onko jotain otteita, mitä kannattaa vältellä ja mikä on turvallisin. Olen kyllä ikäni leukoja vedellyt ilman ongelmia, mutta viime kerroilla oli hieman enempi yritystä.

Kyynärpää on laaja paikka eli mistä kipee millilleen? Mediaali epikondyliitti on varsin mahdollinen kyllä.

Kyynärpää on laaja paikka eli mistä kipee millilleen? Mediaali epikondyliitti on varsin mahdollinen kyllä.
Kipeytyi tuosta kyynärpään luun päästä. Ilmeisesti siitä mihin ojentaja kiinnittyy. Ranskalaista ei voinut enää tehdä kun alkoi pistämään. Siihen aikaan testasin leukojen apuliikkeenä tehdä ojentajia taljasssa vastaotteella. Ja muistaakseni erinlaisia pitoja leukojen yläasennossa kun siellä oli se heikoin kohta.

Tänään tein varmaan yli vuoden tauon jälkeen leukoja 15kg lisäpainolla ja kyllä tuolla kyynärpäässä pieni kiristys tuntui aivan yläasennossa. Levennin otetta hieman ja saattoi auttaa, tai sitten paikat vaan vetreyty sopivasti

"Luun päästä"...? Siel on paljo luita. TARKKA kipupaikka, kiitos. Googlaa ny ees toi mun mainitsema epi.kon.

"Luun päästä"...? Siel on paljo luita. TARKKA kipupaikka, kiitos. Googlaa ny ees toi mun mainitsema epi.kon.

Back
Ylös Bottom