Tällä hetkellä tilanteeni on se, että jos sattuu olemaan hyvä päivä niin menee jopa 3 leukaa. Jos taas on huono päivä niin jopa se ensimmäinen leuka jää vajaaksi, esim tänään. Tällöin leuanveto on täysin poissuljettu vaihtoehto kyseisenä salipäivänä. Mikä olisi neuvoksi, jotta pääsisin tekemään leuanvetoja riittävän säännöllisesti ja jopa kehittymään tässä liikkeessä jotta toistojakin tulisi enemmän? Salilla käyn vain 3 kertaa viikossa, joten tuskin on liikaa, että tekisin joka salikerralla leuanvetoja? Koska itselleni tuli ensimmäisenä mieleen sellainen, että leuanvedot eivät onnistu, koska en ole riittävän hyvin palautunut edellisen salikerran leuanvedoista (tässä tapauksessa toissapäiväisestä treenistä) sillä eikös raskaammat treenit vaadi pidempiä palautumisaikoja (vrt. mave) Ja onhan tuo minulle raskas liike jos kerta 3 on absoluuttinen maksimi? Painan tällä hetkellä 100 kg ja voi olla, että tuo 3 leuan sarja on tullut sellaisena päivänä kun olen painanut 95-97 kg...
Lienee sanomattakin selvää, että minun ei kannata leuanvedoissani edes yrittää 2 leuan sarjoja nykytilanteessa? Mutta kuinka monta yksittäisen leuan sarjaa per treenikerta sitten olisi se optimaalisin? Ja kannattaako niitä leukoja välttämättä tehdä joka salikerralla? Hyvinä leuanvetopäivinä olen tehnyt noin 6 sarjaa 1 leuan toistoja. Pointti tässä on se, että haluan välttää nuo tilanteet, joissa jopa se ensimmäinen leuanveto jää vajaaksi.