Leuanveto

jsp: juu no se käsipäivä ainakin siinä vaikuttaa. millanen jako ja millanen voimataso tällä hetkellä? esim tällasella jaolla vois olla hyvä rykiä.
1. leuat, leuat osatoistot, kapea penkki, hartiat, hauikset
2. jalat, keskikroppa
3. lepo
4. penkki, leuat, hartiat, ojentajat
5. lepo
6. jalat, keskikroppa
7. lepo

Jotain tuollaista ajattelin itsekkin.
Eilein kävin salilla tauon jälkeen sellaisen turhanpäiväisen reenin. Testailin vähän voimatasoja vaikka ei kyllä ollut ollenkaan paras kunto. Tai saattoi tiistain kelkkailupäivä vielä tuntua.. 40kg lisäpainolla meni yksi leuka, oma paino 96,6kg. Smitti vinopenkissä 110kg ja smitti pystärissä 90kg. Tai tuossa oli varaa jonkin verran.

Nyt reenannu jonkin aikaa
1. Jalat
2. Rinta/selkä/olkapäät
3. Kädet ja jotain lisäksi
4. Rinta/selkä/olkapäät

Ei tuo käsireeni kyllä toimi tuossa, niin jos tekisi tuolla mitä ehdotit. Olisko leuat taas niin että eka reenissä 3*6->5*8 ja toisessa 6*2->10*4?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
juu alkaa olemaan lähellä 200 kg:n yhteismassaa pientä tungosta jo. outa ja kostiander lauttamuksen kimpussa.

hyvää kisaa ja tuloksia, mutta järjestelyjen suhteen kyllä pitää kehitystä tulla. paljon kisoja slry järjestetänyt, mutta yhä tosi pahoja aikatauluongelmia. nytkin miesten avoin pääsi starttaamaan 3h myöhässä.

omia parannusehdotuksia mm. nämä: pari lavaa ja kummassakin lastauskehikot. punnituksen yhteydessä telinekorkeus ja nostovyön ketjupituus valmiiksi. tiukempi jonotus- ja nostoprotokolla.

hienoa fiilistä kuitenkin!

juu alkaa olemaan lähellä 200 kg:n yhteismassaa pientä tungosta jo. outa ja kostiander lauttamuksen kimpussa.
Rytkönenkin olisi voinut satkun kerhoon päästä, mikäli ei olisi käynyt, niinkuin kävi.
Onko Lauttamus muuten jo päässyt kunnolla treenaamaan sen äksidentin jälkeen?

Laitetaan nyt omakin veto ihmeteltäväksi :) Mukavasti kulki kyllä, vielä jäi varojakin. Oma paino 92,6 ja vyöllä 94. Kevään kisoissa sitten nostetaan enemmän.

Tosiaan kisajärjestelyissä olisi kovasti parantamisen varaa. Naisten yleiset sarjat taisi alkaa klo 19:10 kun puntari oli klo 13-14. Alkaa jo vaikuttaa kohta osallistujamääriin, kun menee koko päivä seisoskeluun. Tarttis tosiaan olla kaksi vetolavaa, toisella kaikessa rauhassa valmistellaan seuraava nostaja sillä aikaa kun toinen vetää.

Iso kiitos silti järjestäjille kisoista, eihän tuo varmasti helppoa ole organisoida ja järjestää talkooporukalla :)

En ollut paikalla, mutta Koivurannan ig storysta päätellen vedettiin aika pitkää päivää. Oli sellasta pientä hajoilua ilmassa, kun olivat roudaamassa noita telineitä ilmeisesti Jyväskylään vielä 2 aikaan yöllä. Tollasiin talkoisiin lähtis mieluusti mukaan, mut noi kisapaikat on aina ihan väärällä suunnalla.

talkoilla ne vedetään melkolailla muutkin voimailupuolen kisat. venyi aikalailla. 3h oli myöhässä, ku miesten yleinen alkoi. sen jälkeen nosti naiset vielä. onneksi oli muuten hyvä henki. ei järjestäjätkään tollasta myöhäilyä toivo tietenkää ja turha ketään on syytellä. oppi on kuitenki otettava aika vakavasti.

Kovia tuloksia monella noissa kisoissa mitä somesta oon nähnyt!
Itellä vielä pitkä matka mihinkään noista, täytyy jatkaa leuanveto treenailua. Jäänyt viime ajoilla hiukan vähemmälle taas.
Viimeksi kun tuli testattua, niin on saannut räjähtävyyttä lisää ihan mukavasti kun pystyy tekemään taputus leukoja pari putkeen.
Täytyy ens treeneissä kun vetää leukoja niin katsoa paljonko kärsii lisäpainoja laittaa ilman että tekniikka kärsii sarjoissa.

Mikä on oikea tekniikka lisäpainovedossa? Ehkä riuhtomisen välttäminen jos ei kisaa? Kisoissa ei ole tekniikkavaatimuksia vaan jopa heilunnasta saa lähteä liikkeelle kuhan lähtee käskystä ja leuka menee tangon yli.

Itse en tekniikasta välitä vaan vetelen menemään ja pyrin jättämään varaa sarjoihin. Tuommoinen rivakka tekeminen mun ymmärtääkseni auttaa herkostollista voimaa, vaikka jotku pelkäävätkin sen lisäävän loukkaantumisriskiä, kopkopkop (ei vielä loukkaantumisia osunut omalle kohdalle). Nyt koitan ekaa kertaa keskittyä heikkoon kohtaan kunnolla kun edelleen jää ylhäällä vajaaksi vaikka osatoistojakin sinne olen jaksanu tehdä. Jatkossa negatiivisia, pitoja ja osatoistoja ja ehkä jopa hieman hauistakin vois alkaa reenaamaan, jotta sais alkuun vielä lisää lähtöjä.

Tuo vyö pitäs siis ilmeisesti jättää edestä auki ja pujottaa painot vaa ketjunläpi roikkumaan...no eka virallinen salimoka ja vieläpä videoituna  :nolo:ihmeteltiin miten hitossa tuoho edes sais isompia levyjä ku nytkin oli levyt munissa kiinni:) no oppirahat on maksettu. Olkaapa hyvä

Jatkan siis kotona 2.5,5,10 ja 15kg lisurilla pelaamista ja pelkkää vasta otetta jatkossa:puntti:
Ps. Omineen 8 kun ennen meni 10

Netistä löysin hyvät leukailu sivut
Leuanveto-ohjelmat – Hipko Performance Training
Taidan alkaa tekemään tuolta kohdasta taso 2 edistyneet :whistle: eli joka toinen treeni lisäpainolla ja joka toinen ilman. Tuossa menee joku 15-20minuuttia kerrallaan nii jos 2-3 treeniä viikkoon kotona tekee nii ei ole paha rasti. :ruoska:
Oisko jto:lla tai muilla tietoa/valistunutta arvausta, miten tommonen leuanvetoon spesifinen ohjelma tulosten puolesta poikkeaa ihan yleiseen voimaohjelmaan (vaikka se 3-6x4-6) verrattuna?

Oisko jto:lla tai muilla tietoa/valistunutta arvausta, miten tommonen leuanvetoon spesifinen ohjelma tulosten puolesta poikkeaa ihan yleiseen voimaohjelmaan (vaikka se 3-6x4-6) verrattuna?

3*4 -> 6*6 toimii leukoihin paremmin kuin hyvin. Mitä nyt tuotakin ohjelmaa selailin, aika sama periaatehan tuossakin on, mutta valmiit numeron annettu.

mikähän on se spesifinen sitten? jos puhutaan vaan sarja-, toisto- ja kuormajutuista, ei leuat eroo mistään muusta liikkeestä. enemmän tulee kyseeseen ne yksilön tarpeet.

Eihän tuossa tosiaa muuta eroa (minun) kohdalla ole kun tuo treenien vaihtelu, toisto sinne tänne sen 5-10kg lisäpainon kanssa on varmasti pisara meressä...tänään leuan veto tangon ohi kulkiessa nykäsin tuon 3x7 ens viikon alkupuolella sitte lisurilla 3x3...etc kattellaa muutaman kuukauden päästä miten käy :) minä oon loppuunsa aika yksinkertainen kaveri :nolo: mulle sopii hyvin että askelmerkit on valmiina lopputulos on sitte monen asian summa. Varmasti oikealla treeni ohjelmalla+ruokavaliolla eteneminen puntti touhussa olisi ollu nopeampaa vaa tämmöinen perse edellä puuhun kiipeäminen onnistuu myös. Mulle riittää että pipo ei kiristä ja aina välillä tulee onnistumisia...treeni kaveri nauroi että syksyllä rimpuili 5 leukaa jouluna 10 ja keväällä asettelee jo lisäpaino vyötä vaa ei osaa sitäkään oikein laittaa:hyper:

Suositut

Back
Ylös Bottom