Leuanveto

se on hyvä systeemi perusvoimailuun 2-4 kk ajalle, jos toteuttaa kunnolla. sen jälkeen piikkailua maksimiin ja sit uus peruskausi. ite en hirveesti noihin valmisohjelmiin kommentoi, koska ne ei ota mitenkään huomioon yksilöä. pelkkiä toistoja ei kannata hinkata ja yrittää pidentää sarjoja. ne ei niinkää kasvata maksimia, ku mennään yli kympin. maksimin nostaminen kuitenkin kehittää kestovoimaa. joka tapauksessa, jos sieltä se femma tulee omalla painolla jo, ihan hyvin voi lisäpainoja alkaa käyttään. toistokisoihin voi mennä myös, mutta prioriteettinä treeneissä pitää olla perus- ja maksimivoiman kehittäminen. omana kautenaan sitten sitä kestoo ylös. se piikkautuu kuitenkin hyvien voimatasojen jälkeen suht helpolla ja nopeesti.
Juu, ookke. Kiitoksia taas viisaista sanoista!

Miten toi piikkailu kannattais tehdä, vastaavasti vaikka 3-1x3-1 systeemillä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
helpoiten saat sieltä parhaan irti aika lineaarisesti. pari viikkoa kakkosilla ylös. sit kevennys ja sen jälkeen pari viikkoa ykköshakuja. taas kevennys ja ehkä yks ykköstesti vielä.

Katoin tält Adamilt, jonka muistan näis käyneen, ni oli Tubeski jtn näit.
En oo kattonu aiemmi, ite vaan Instasta jtn melkeen 200kg dippejä, & 100kg leukoja. Tuntia en kyl jaksaiskaa tällasta kattoo :d. Näyttää kuitenki about siltä, mitä kelasin

Mä oon kyllä nyt aika pettynyt. Tän videon toistoleuanvetokisaa kun kattoo esim. kohdasta 56:11 eteen päin eli naisten kisan voittajan veto niin ei tuolla kyllä tainnut olla mitään sääntöjä. Strictejä noi vedot ei kyllä ainakaan olleet vaikka millaisten lasien läpi kattoo.

Mä kyllä ihmettelen, että miksi näitä leuanvetokisoja ei enempää tubesta löydy jos niitä kuitenkin järjestetään tuolla idässä niin paljon mitä Vaginaattori kertoi. Ja instasta mä oon ihan pihalla koska oon mieltänyt sen vaan bodareiden ja fitnespimujen pullistelukuvien lataamoksi :nolo:

Ja mä oon kyllä jaanien kanssa samoilla linjoilla, että olisi kyllä täysin mahdotonta oikeudenmukaisesti tuomaroida jos hyväksyttyä olisi vain strict. Nämä nykyiset SLRY:n säännöt ovat kyllä mun mielestä ihan hohdillaan tai ainakaan suurta viilaamista niissä ei ole.

Kerrotaan nyt vielä tähän loppuun, että omat treenini ovat menneet tosi hyvin ja tällä viikolla tuli tehtyä uudet enkat 2,3 ja 6 toistomaksimeihin. Lisäksi myös vielä tossa mahdollisimman hitaassa leuanvedossa tuli uusi enkka. Ja ainakin vielä toistaiseksi oon terveenäkin pysynyt joten ...(y)

strictin käsite on hyvin häilyvä kyllä. ellei polvi saa mennä yhtään eteenpäin, se ei saa mennä YHTÄÄN eteenpäin. saako kantapäät nousta ennen vetoa ja ellei saa, on millikin liikaa. tai entäs jos ne on valmiiksi takapuolessa? sillonhan em. kriteeri toteutuis, mutta kyse olis kunnon potkusta.

tällaset nanotason sääntövääntöpelleilyt tietäis jokaisen noston katselua videolta uudelleen ja uudelleen ja kukaan ei saisi kisoissa hyväksyttyä nostoa. ei ees lauttamus :)

monesti myös se jalkojen vispaus takaa hämää ja näyttää kauheelta potkulta, mutta kun katellaan reittä ja polvee, ne ei mee ees hirveesti eteenpäin, kun veto lähtee ylös. käytännössä lähes sama, mutta näennäisesti ja amatöörin silmin eri kuin "puhdas" veto. niistä sitten piipitetään joka paikassa niin paljon, että silimät pyärii pääs!

kaikenlaiset salipellet, ketkä ei koskaan oo kisanneet, on täysin turhia antaan mitään mielipidettä asian suhteen. samaa tyhjän flänkytystä ku missä vaan nakkikiskan jonossa. mielipide saa vapaassa maassa olla, mutta pitäköön sen itellään, ku relevanttius on nolla.

nykyiset slry:n lisäpainosäännöt on mun mielestä erinomaisen yksinkertaiset ja helpot tuomaroida. jopa se yläosan videointimahis on ok. eri tyyleillä vedetään paljon rautaa ylös ja hyvä niin. sama ku kuulantyönnössä pakitus ja pyörähdys. kyse on leuanvedosta, ei kehonrakennuksesta hitto vie! laji on tää, choose your weapon.

Niin no, onko ne rajoittavammat säännöt sitten kuitenkaan "kovemmat", varmaan voidaan olla kahta mieltä. Onhan se hienoa kun määritellään suunnilleen pelkästään alkuasento ja loppuasento, komennosta aloitus ja tyyli vapaa. Siinä sitten jää tyhmemmät itkemään että "ei noin saa tehä", kun itse ei osaa kuin sen tehottoman tavan.

Niin mä en missään vaiheessa oo ottanu kantaa esim. siihen, että onko jonkun lajin nykyiset säännöt simppelit, selkeet noudattaa yms. Mä lähen mm. siitä lähtökohdasta, et ihmiset jotka kisaa, tekee sitä päällimmäisenä siks, että näkee kuka on vahvin. Vai mieltääkö jotkut vaikka voimanoston, tai leuanvedon taitolajeiksi :confused:? Yleis-urheilu yms. on tietenki taitolajejaki, ja leuanveto/voimanosto vaatii myös taitoo, mut en silti kyl taitolajeiks ainakaan ite miellä. Eli siis hypoteettisesti jos esim. kisaisin jossain lajissa itse, ja sen lajin standardit olis liian alhaset, ni se ei motivois mua edes. Sanotaan et voittaisin vaikka jonkun skaban asiassa X, jonkun hifistelyn vuoks, vaikka hopealle tullut olis kaikin puolin oikeesti ollu mua kovempi. No vittu... riippuen onko voitossa rahaa kiinni, ni vähintään kuuluttaisin erittäin kovaa, et todellinen voittaja en ole minä ;D. En aika varmaan kokis ansaitsevani voittoa.

Mulla kävi niin voimapunnerruskisassa kun merkkistoppari poistui.
SM-kisoissakin menestynyt herra nosteli vanhasta tottumuksesta ja kädet jäi hieman koukkuun. Hylättyjä toistoja kertyi n.15kpl ja minä pääsin sen takia tuloslistalla edelle. Kyllähän minä tiesin etten voittaisi herraa toista kertaa, mutta säännöt on sääntöjä ja niiden takia voitin. Ei ne kilpakumppanin hylätyt toistot mun vika ollut.

Mitä tulee leuanvetoon niin en näkisi pienen kipin sallimista ongelmana. Nykyään kun vedetään joka toisto kuitenkin tuomarin käskystä.

No ainakin se voiman ja tekniikan ikuinen vastakkainasettelu noin yleisesti kyllästyttää, ja sitä harrastaa lähinnä ihmiset, jotka eivät oikeastaan ymmärrä asiaa tai pysty käsittämään asioita muina kuin binäärisinä. Myös oletus, että kilpailtaisiin "voimassa" on vähän lennokas. Laji ei oo "yläselän ja hauisten maksimivoima" vaan leuanveto, määritelty tavalla X. Omilla säännöillä ei saa missään lajissa kilpailla muita vastaan, ellei satu pitämään itsellensä tiukempia kriteerejä kuin muille. Samaistun kyllä tekniikkanatsismiin ja eiköhän Lauttamuskin jossain videossa "hylännyt" jonkun ison ykkösen treeneissä, vaikka kisasäännöillä olisi mennyt heittämällä läpi.

Nii no vaikee sanoo. 99,9% suorina alhaalla, vai ihan reilusti, mistä olis saanu radikaalin edun? 15 hylättyä toistoo kuulostaa massiiviselta, ja siltä, et joko hillitöntä hifistelyä imo, tai sit vedettiin oikeesti epäreilusti. Ero hyvin suuri. Mul ei oo lisäpaino vedoissa mitään kippiä vastaan. Itse käytän, ja hyöty niin marginaalinen, ettei vie suorituksen ''todellista'' voimallista arvoa paskan vertaa. Sen sijaan jos saisin 10 ylimäärästä toistoa jollain tyylillä, ni eka mikä tulee mieleen, on että kyseessä on vähän niinku feikki-voimaa. Mikä esim. estää oman painon vedoissa tekemästä kunnon crossfit leukoja? Siin on se lasi joo. Just katoin pari pätkää toistokisoista, ja oon aika saletti, että kyseistä tyyliä vois joku ovela yksilö yhä hyödyntää aika paljo silti. Sen sijaan vaikee kuvitella, et jos vaikka joku tekee AINA leuat hirveellä kipillä treeneissäki, että se henkilö ees onnistuis kehittään kauheesti sitä ''oikeeta'' voimaa. Jos joku kykenee vaikka 80-100kg lisärileukaan, ni en tosiaan ala kritisoimaan. Ei mitään epäilystäkään, etteikö ton tasonen olis helvetin vahva tyylillä, ku tyylillä.

Tuo mun kisa minkä otin esimerkiksi heikomman voitosta oli penkkipunnerruksen toistokisa.

se on hyvä systeemi perusvoimailuun 2-4 kk ajalle, jos toteuttaa kunnolla. sen jälkeen piikkailua maksimiin ja sit uus peruskausi. ite en hirveesti noihin valmisohjelmiin kommentoi, koska ne ei ota mitenkään huomioon yksilöä. pelkkiä toistoja ei kannata hinkata ja yrittää pidentää sarjoja. ne ei niinkää kasvata maksimia, ku mennään yli kympin. maksimin nostaminen kuitenkin kehittää kestovoimaa. joka tapauksessa, jos sieltä se femma tulee omalla painolla jo, ihan hyvin voi lisäpainoja alkaa käyttään. toistokisoihin voi mennä myös, mutta prioriteettinä treeneissä pitää olla perus- ja maksimivoiman kehittäminen. omana kautenaan sitten sitä kestoo ylös. se piikkautuu kuitenkin hyvien voimatasojen jälkeen suht helpolla ja nopeesti.
Millaista treeniä tuohon keston kohottamiseen ehottasit? Samanlaista piikkaamista, mutta toistoja vaan paljon painojen sijasta?

jep. sekä pidemmillä sarjoilla että pätkityillä. ekassa toistot 15-25 ja jälkimmäinen menee siis esim 6x6x5kg/ 20s -tyyliin. tietenkin kaikki riippuu siitä, millanen taso nostajalla on.

Pari noviisikysymystä.

Miten saisi olkapäät pysymään kunnossa lisäpainottomassa leuanvetotreenissä? Tuppaa tuohon etuolkapään/hauiksen/ojentajan yhtymäkohdan tietämille tulemaan kiputiloja. Olisiko jotain liikkuvuusrajoitteita. Aikoinaan reilu parikymmentä leukaa onnistunut, siis vastaotteella.

Millainen treeni tukisi myötäoteleuanvetotreeniä? Normaalit leuat on ilmeisesti haban voimalla sujunut, mutta myötäotteella aivan onnetonta.

hauiksen pitkän pään vammaa pukkaa melko varmasti. ei saa pahentua. yhtään. lavanlähentäjille ja takahartioille reeniä ja rinnalle, hartioille ja latseille venyä.

habat tekee myötäotteellaki hommia, eikä ne vastaotteellakaan mikää päälihas ole. leukoja vetämällä pääasiassa kehityt.

jep. sekä pidemmillä sarjoilla että pätkityillä. ekassa toistot 15-25 ja jälkimmäinen menee siis esim 6x6x5kg/ 20s -tyyliin. tietenkin kaikki riippuu siitä, millanen taso nostajalla on.
Kiitoksia! :worship:

Nyt on ykkösmaksimit testattu, 15kg vastaotteella ja 5kg myötäotteella. Tästä ei ole kuin yksi suunta :LOL:

Mitäs mieltä arvon jto on gripin treenaamisesta pyörivässä tangossa roikkumisella? Lisäpainojen kans on tullu roikuttua nyt jonkun verran ja mahdollisimman sileessä tangossa. Kämmenen/sormien iho saa kuitenkin helposti tarpeekseen roikkumisesta kun sileässäkin tangossa kitkaa on jonkin verran. Muutaman kerran on tullut laitettua tanko kyykkyräkkiin sivurautojen päälle missä se saa vapaasti rullata ja roikuttua siinä ilman sormilukkoa. Tuossa ei ainakaan iho mene rullalle.

Kisojen välissä oli nyt sen noin 2kk ja omapaino x toistot parani 140kg. Nyt pari kk treenaillu lisäpainojen kans roikkumisia (kuten mr. jto ohjeisti) ja ehkä se ote tuntuu vähän paremmin pitävän. Edelleen se grippi on kuitenkin se heikoin lenkki omasta mielestä. Onneks seuraavat kisat on sitten vasta kesäkuussa niin ehtii ottaan tässä välissä pienen levon ja sit lähteen uuteen nousuun.

hyvää kamaa on se. paljo parempi ku fiksattu tanko. enempi joutuu vääntään. joku firma myy laakeroitua leuanvetotankoa ja miksei näppärä poika semmosen itekin tekis. en ny äkkiä muista firman nimee. kitkaa voi heikentää myös pitämällä puuvillahanskoja käsissä. se mitattavuus treeneis tietenki olis tärkeetä ja kitka vaihtelee ihon kanssa usein. sen viimeksi huomasin eilen omissa grippitreeneissä.

roikutko yhellä kädellä? pelkästään käsi nyrkissä vai avokädellä myös? ilman peukkua tai 2-3 sormella? miten sun kausipainotukset menee? selkeesti voimapainottava pätkä ja sit kestoo? riippuu tietenki, mitä kisaa on tulossa.

hio paprulla ne kovettumat aina pois joka tapauksessa.

Viimeksi muokattu:
Aika vähän on tullu yhellä kädellä roikuttua. Otetta tulee vaihdeltua ja nuo roikkumiset aina ilman peukkalon avustusta. 2-3 sormella ei ole tullu roikuttua, ehkä pitää kokeilla, taitaa tuohon soveltuvat palikat olla jopa salilla tangon vieressä valmiina.
Painotus on yleisesti ottaen toistomäärissä kun lisäpainokisat ei ole tavoitteena. Lisäpainoilla ollen joskus saanu forkut sen verran jumiin että ehkä senkin takia melko vähissä sen puolen harjoittelu. Kuitenkin ehkä 4-5 viikon välein teen muutamia treenejä (3-4) joissa toistojen määrät pienempiä ja esimerkiks kuminauhalla lisään vastusta/painoa.
Kovettumista kyl pyrin aina eroon heti kun sellasia ilmestyy, muuten ne on varmasti auki parin treenin jälkeen.

Niin siis juu tarkemmin sanottuna ehkä "pitkissä" sarjoissa eikä toistomäärissä. Eli sarjat yritän pitää 25 - 40 välillä.
Itelle ne on sopivan pitkiä siihen että jaksaa tehdä useemman sarjan ja kuitenkin lopussa on aika väsyny.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom