Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

Ootko ite koittanut lisätä lämmittelyä vaikuttaako tuohon vaivaan?

Mitä enempi lämpöä, sen vähempi se tuntuu, mutta damage on melko lailla sama. Toi hauisjännehomma taitaa olla sellanen kumulatiivinen juttu, ellei nyt jotain friikki repeämää kehitä yhdellä rykäisyllä.. Iteki tein lisäpainolla yleensä 5-8 toistoa, et en edes superlyhyitä.
Jos voisin mennä ajassa taakspäin niin varmasti lämmittelisin vielä enemmän, mut ennenkaikkea kevyet viikot kunniaan ja sit nyt kun tunnen mikä EI pasko niitä jänteitä, niin tekisin negatiivisia paljon enemmän.

Onko sulla siis oletettua kulumaa, vai onko luiskahtanu koko jänne irti joskus?

Kyl se kuluma/tulehdus tyyppistä enemmän, mutta ennen ku vedätte hätäjarruja ja himmailette, niin toki kantsii muistaa et mä oon 45v. vanha pieru ja mulla nivelet ja jänteet ei ihan parasta A-ryhmää lähtökohtaisestikaan. :-)
Ja treenasin ihan liian suoraviivaisesti + tais yks muuttokeikka siihen päälle sen laukaista.
Mut tosiaan negatiiviset kehonpainolla on terapiaa ja homma alkaa heti paranemaan, kun tekee vaan niitä. Aiemmin alko jo tuntua et kaikki kunnossa ja aloin tekemään normileukoja, pikkuhiljaa nostin määrää et tein 4x10 kehonpainolla treenissä, mut sit se alko taas pahenemaan ja en edes ehtiny alottaa uudestaan lisäpainoilla. Se mikä tossa on ekstra fittimäistä on että suurimmat tuskat tulee ensin penkissä, eli sit kun ne jänteet ärtyy, niin menee kaks pääliikettä fituiks yhden hinnalla...
Nyt en jaksa vaivata päätä asialla, teen vaan negatiivisia että jotain vähää ylläpitäis ja saan sit ainakin tehdä kaikkea muuta niinkuin tykkään.

Oon vuosia tehny neutraalilla otteella ku ei paikat kestäny muuta mut nyt ku kestää nii en koe siitä mitään hyötyä saavani muihin leuanvetoihin verrattuna.

Tulin vaan kertomaan, että leuanveto on muodostumassa pikkuhiljaa lempiliikkeeksi pystärin rinnalle. Tää päivittäinen leukailu on tosi nopeasti voidellu suoritusta taloudellisemmaksi, eikä vastaotteellakaan enää paikat kipeydy. Susipaskathan noi lisäpainotulokset on, mutta pienillä lisureilla ja omapainolla varsin mukavaa hommaa.

Musta tuntuu, että aiemmin oon tässäkin liikkeessä ryskiny liian isoilla kuormilla. Nöyryys, sitä on palkitsevaa oppia.

Hitto miten omituisen näkönen veto. Kevyt ku mikä melkein ylös asti ja tuliko täys stoppi ennen sitä vikaa pientä nykäystä?
Joo, vähä alko takaraivoon tulla ajatus että vittu jos ei ylös asti tuu mut tulipa kuitenki :D Ihmeen nopeesti joo nousi viimestä paria senttiä lukuunottamatta.

Luulen että eiköhän me jto:n kans vielä kymppi saada lisää ennen ku alkaa vaikeemmaksi mennä. Mahtava fiilis ku voi vedellä ilman kipuja!

Mistä noi kivut aiemmin on sit johtunu? Sattumaa, et nyt oot vaan toipunu niistä, ku pitkä tauko, vai teitkö jtn erilailla aiemmin(esim. liikaa, joka aiheutti rasitusvammoja tjs)?
En tiedä varmaksi sanoa, varmaan monen asian summa. Liikaa treeniä (treenasin aikoinaan ominpäin jopa 8x viikossa), liian vähän lepoa (en kevennellyt kuin pakon edessä), huono tekniikka punnerrusliikkeissä, paino käsillä takakyykyssä... Yli neljään vuoteen en juuri leukoja vedellyt, nyt ei oo kipuillut yhtään ku jto:n kans maltilla nollasta aloitettiin.

Back
Ylös Bottom