Leuanveto

Ootko kokeillu renkailla leukoja? Tossahan saa käännettyä otetta vaikka 180 astetta liikkeen aikana. Alottaa vastaotteel, ja ylhääl viimestelee myötäotteeks tai toisinpäin.
Renkaat hieman vaikeempi vakauttaa, mikä on myös vaan plussaa. Pysyy kontrolli paremmin yms. ku muuten alkaa heiluu. Kyl sä vastaote leuoilla vastaote leukoja, ja kaikkia samoja lihaksia harjotat, mitä muillaki otteilla. Ei se niin erilainen ote oo. Over-use juttuun en ota kantaa, ku en siitä mitään tiiä. Ite tekisin kaikkii selkäliikkeitä, mitkä tuntuu hyvältä, ja on mieluisia. Kässäri soutu, hyljesoutu, pull over taljassa narulla, leuka variaatiot, v-kahva ylä/alatalja. Nuo mun vakiot, mut löytyyhän vaik mitä muutki.

Juu, olishan sitä paljon juttuja mitä kantsis kokeilla.. Oon tehny yläkropa/alakroppa jaolla ja alkaa olemaan treenissä niin paljon kaikenlaista, et mietin just sitä minimi variaatiota... Mutta taidanpa tehdä niin, että jaan yhden treeneistä vetävät/työntävät, niin pääsee tekemään enempi näitä juttuja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyl. Myötäote on aina 1 vaihtoehto. Mul oli häikkää hauiksessa myös muutama vuos sit. Parani itestään, ku lopetin hauiskäännöt(todennäkönen syypää) varmaan pariks vuodeks kokonaan.
Myötäote leuat+soudut vaan, mitä tein. We're all gonna make it (y).
Kyllä ei mulla ole otteesta kiinni, myötäote sattu vielä enemmän. Jopa kyykky ja penkki sattu ku oikein kipeyty. Hauiksia en hirveesti oo koko treeniurani aikana veivannut.

melkein hienointa kehityksen lisäksi on kuulla valmennettavan olevan terveempi kuin ennen. tai että yleensä on pysynyt terveenä pitkään. helppo samaistua itekin. mä otan aika henkilökohtaisesti nää jutut niin myötä- kuin vastamäessäkin. osaksi hyväkin juttu, mutta ei aina.

Laitetaan oma panos ketjuun ekaa kertaa vuosiin :)

View: https://www.instagram.com/p/BhJLDXnjB54/

Hienoa, että pääsit takaisin leuanvedon makuun. Rauhallisesti vain alkuun, babysteps.

Katsoin samalla sun maastavetoja ja hyvinhän siinä(kin) romu liikkuu. Mitä mieltä itse olet, jääkö tuo veto yläasennosta vähän vajaaksi? Minulla samanlaisesta tyylistä kipeytyi yläselkä, mutta kun korjasin yläasennon korostetummaksi, niin kivut lähti.

Kyllä ei mulla ole otteesta kiinni, myötäote sattu vielä enemmän. Jopa kyykky ja penkki sattu ku oikein kipeyty. Hauiksia en hirveesti oo koko treeniurani aikana veivannut.

Prikulleen sama kokemus itsellä. Samoin menossa aika hyvään suuntaan onneksi, lokkina oon ollu jto:n ilmaisvinkkejä vaivihkaa kysymässä (nekin on ihan timanttia :)), mut kait se pitäis oikeesti panostaa ja hypätä kelkkaan.

Hienoa, että pääsit takaisin leuanvedon makuun. Rauhallisesti vain alkuun, babysteps.

Katsoin samalla sun maastavetoja ja hyvinhän siinä(kin) romu liikkuu. Mitä mieltä itse olet, jääkö tuo veto yläasennosta vähän vajaaksi? Minulla samanlaisesta tyylistä kipeytyi yläselkä, mutta kun korjasin yläasennon korostetummaksi, niin kivut lähti.
Kyllähän ne ainakin pitemmissä sarjoissa on vähän jäänyt, nyt on tullut sitäkin korjattua ja opeteltua sekin liike uusiksi - vaikkakaan kipuja ei ole ikinä vedossa tullut eikä loppuveto ole heikko kohta ollut (polvista olen ylös asti vetänyt yli 300kg jo kun maastaveto oli 230kg).

Muutamat vetokisat oon käyny eikä yksikään veto oo hylkyyn menny sen takia että liike jäis vajaaksi eli tosipaikan tullen osaan kyllä loppuun asti vetää, heikko kohta on lattiassa ja vähän lattian yläpuolella.

View: https://youtu.be/diaH5x2UfOs
siinä viime treenin vika sarja (4x4x200kg). Kovin veto ikinä mulla on 6x10x210kg alle 90-kiloisena.

Viimeksi muokattu:
Hauska laji tuo lisäpainoleuanveto, kehittyy ihan hirveetä vauhtia vähällä panostuksella. Aikasemmin vitutti tehä leuanvetoja, mut nyt pääs innostumaan tosta touhusta. Helmikuussa nipin napin sai 25*5 ja tänään tuli jo kohtuu helposti 35*5. Pari viikkoa ja tärähtää 40*5, omapaino noin 93

Tänään kokeilin vitosta 40 kilolla ja jäi ikävästi 4 toistoon. Näköjään täytyy odotella se viikko vielä et saa sen puuttuvan toiston sieltä :LOL:

Hyvinkääl oli just jotkut erikois-leuanveto ''kisat''. Ei tarvinnu doping lisenssiä tai muuta kikkailua, ja osallistumismaksu 20e.
Sain tietää liia myöhään, ni en osallistunu. Kaveri kävi, ja ei ollu siis kai viralliset kisat? Tän kuvan sain. SLRY sivuilla näky silti tulokset.
Tuli myös mieleen, et onks nois kisoissa IKINÄ kukaan vetäny myötäotteella? Ite en oo salee ainuttakaan nähny.

Oman salin vakkareis on pari kovaa leuanvetäjää(kovempi näist vetäny ainaki 50kgx10-12, maksimi 75-80kg luokkaa). Itel on todistetusti silti myötäote vedon salienkka vielä(JEE! xD).
Eli jos nyt joskus kehtaisin kisaamassa käydä, ni vetäisin kyl myötäotteella. Ihan liian kovia tuloksia, alle & yli 70-kilosien kärjessä, joihin en kyl usko ikinä pääseväni.
Joten MUN mielestä, jotta ois mitään järkee ees käydä tuol, ni pitäs sit tehä jtn, mikä poikkeaa normeista ees vähän.
Nostaisitko penkkipunnerruskisoissa vastaotteella tai vetäisitkö maastavetokisoissa tanko jalkojen takana jos terävimpään kärkeen olis "liikaa" matkaa? Tai osallistuisitko Ranskan ympäriajoon yksipyöräisellä?

Kämänen vertailu. Ykskään noist ei sallittua edes. Kisa, jossa tietää 100% varmuudella, ettei sijotu edes top3 on vaa mun periaatteita vastaan.
Toki pääsis kokeileen hyvällä tangolla, ja kisasäännöillä, joka olis uusi kokemus. Uudet kokemukset on elämän suola ;).
Kyllä ainaki leuanvedon toistokisoissa on monia ketkä myötäotteella vetelee. Muistaakseni 2008-2009 toisto-SE:n haltijakin veti myötäotteella silloisten sääntöjen mukaisesti yli 60 leukaa.

Vertaus oli ehkä kämänen, mutta musta tuo sun ajatusmaailma on vaan tosi hassu, oikeastaan riippumatta siitä mistä keskustellaan.

Miten muuten, nostaisitko penkkikisoissa satkun 10sek stopilla vaikka sillä sekunnin stopilla nousis 110? :puntti:

Viimeksi muokattu:
Eiku niijoo se pappa veti ainaki varmaan(Ari Uotila?). Lisäpaino vedot enemmän, mitä mietin.
On se varmaan hassu muiden mielestä, koska se ei esim. perustu mihkään logiikkaan tässä tapauksessa, vaan omiin periaatteisiin.
Tykkään erottua joukosta, jos mahollisuus siihen. Realistisesti ajatellen uskon, et joskus vuosien päästä sijottusin tuolla siedettävästi.
Nyt ei näin kuitenkaan ole, ja mun mielest se on vähän köyhää, käydä ottaan joku tokavika sija. Eihän se oo ees ''kilpailua'', jos tietää jo lopputuloksen :D. Tai sit siin kilpailee tasan itteään vastaan, niinku salillaki.
Reeneihinki ku jotaki logiikkaa alkaa ottaa mukaan nii alkaa ne kärkisijat lähestyä kovaa vauhtia Joissaki asioissa on hyvä ne omat vanhat toimintatavat, ajatusmallit ja periaatteet unohtaa.

kisapaikalla olin valmentajan ominaisuudessa ja slry:n alainen skaba. tärkeetä on myös harjoitella ite kisaamista ja sen tilanteen hallintaa, ettei sitten tosipaikassa isommissa kisoissa suoritustaso laske vääristä syistä. sen takia pikkukisat on tärkeitä ja samalla myös hyvää treeniä. on aika kestämätön ajatus, ettei kisaile sen takia, jos ei oo varma mitalista. kukin nyt saa ajatella just niinku tykkää, mutta kilpaurheiluun kuuluu kyllä vähä laajempi paletti ku ite suoritustaso.

Ai hitsi jos ois tiennyt ettei vaadita mitään lisenssejä yms niin ois voinu käydä tutustumassa kisaamiseen. Ei toi pari kuukautta jatkunut 3*4->6*6 ole parantanut ykköstä mutta toki sarjat on parantuneet. katotaan nyt auttaako herkistely mitään vaikka ekat pari viikkoa ei vielä ykkösvoimia ole tuonut, mutta ehkä ne tästä pikkuhiljaa nousee ja ehkä jatkossa koittaa sitten jotain muuta herkistelyä. Nyt se täältä poimittu ekan herkistelyn a ja b treeni per viikko leuoille ja penalle. Penassa tosin tuntu jo ykkönenkin parantuneen, mutta leuat on tukkosia tai voimattomia ainakin. Mullakin nousi 50kiloon enkka ihan omilla räpellyksillä kolmessa vuodessa ja siinä oltu nyt kaksi vuotta.

Tyyli, millä eniten kehityin hyvin, tuppas kyl oleen myös aika tylsä. Yks syy, miks halus kokeilla erilaistaki vaihteluks.
Teoriassa ymmärrän, mutta käytännössä en kuitenkaan. Kyllä mä alkaisin pitämään sitä lähtökohtaisesti "tylsää" metodia oikeinkin mielekkäänä, jos huomaisin että kehityn sillä tavalla paremmin vrt. mikä tahansa muu metodi.

Joku kasien ja kymppien jauhaminen etukyykyssä on välillä melko puisevaa hommaa mehtätöiden päälle kun koivet on jo valmiiks ihan pökkelöt, saati sitten jokaikisen treenisession päättäminen suoralla vatsatreenillä, jota oon inhonnu aina. Siitä huolimatta teen ne ikävätkin hommat koska tiedän, että ne on jos nyt ei täysin välttämättömiä, niin äärimmäisen kannattavia savottoja jos mielin tavoitteisiini päästä.

Jos saisin päättää miten kehityn parhaiten, niin se ois ehdottomasti pelkkiä kovia 1-3 toiston sarjoja pystäriä ja etukyykkyä, loppuaika kulmasoutua niin kamalalla tekniikalla että naapurinkin selkä tulis kipeeks. Se vaan ei toiminu kovin kauaa, mitä joskus kokeilin.

Suositut

Back
Ylös Bottom