apulus
TheAlphaSquad
Onko selkä leventyny?Tänään kokeilin vitosta 40 kilolla ja jäi ikävästi 4 toistoon. Näköjään täytyy odotella se viikko vielä et saa sen puuttuvan toiston sieltä![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko selkä leventyny?Tänään kokeilin vitosta 40 kilolla ja jäi ikävästi 4 toistoon. Näköjään täytyy odotella se viikko vielä et saa sen puuttuvan toiston sieltä![]()
Aika vaikee on ite huomata kehitystä, joka päivä näkee oman peilikuvan. Siitä on vaikea lähteä analysoimaan onko ulkoista kehitystä syntynyt.Onko selkä leventyny?
Nostaisitko penkkipunnerruskisoissa vastaotteella tai vetäisitkö maastavetokisoissa tanko jalkojen takana jos terävimpään kärkeen olis "liikaa" matkaa? Tai osallistuisitko Ranskan ympäriajoon yksipyöräisellä?Hyvinkääl oli just jotkut erikois-leuanveto ''kisat''. Ei tarvinnu doping lisenssiä tai muuta kikkailua, ja osallistumismaksu 20e.
Sain tietää liia myöhään, ni en osallistunu. Kaveri kävi, ja ei ollu siis kai viralliset kisat? Tän kuvan sain. SLRY sivuilla näky silti tulokset.
Tuli myös mieleen, et onks nois kisoissa IKINÄ kukaan vetäny myötäotteella? Ite en oo salee ainuttakaan nähny.
Oman salin vakkareis on pari kovaa leuanvetäjää(kovempi näist vetäny ainaki 50kgx10-12, maksimi 75-80kg luokkaa). Itel on todistetusti silti myötäote vedon salienkka vielä(JEE! xD).
Eli jos nyt joskus kehtaisin kisaamassa käydä, ni vetäisin kyl myötäotteella. Ihan liian kovia tuloksia, alle & yli 70-kilosien kärjessä, joihin en kyl usko ikinä pääseväni.
Joten MUN mielestä, jotta ois mitään järkee ees käydä tuol, ni pitäs sit tehä jtn, mikä poikkeaa normeista ees vähän.
Kyllä ainaki leuanvedon toistokisoissa on monia ketkä myötäotteella vetelee. Muistaakseni 2008-2009 toisto-SE:n haltijakin veti myötäotteella silloisten sääntöjen mukaisesti yli 60 leukaa.Kämänen vertailu. Ykskään noist ei sallittua edes. Kisa, jossa tietää 100% varmuudella, ettei sijotu edes top3 on vaa mun periaatteita vastaan.
Toki pääsis kokeileen hyvällä tangolla, ja kisasäännöillä, joka olis uusi kokemus. Uudet kokemukset on elämän suola ;).

Reeneihinki ku jotaki logiikkaa alkaa ottaa mukaan nii alkaa ne kärkisijat lähestyä kovaa vauhtia Joissaki asioissa on hyvä ne omat vanhat toimintatavat, ajatusmallit ja periaatteet unohtaa.Eiku niijoo se pappa veti ainaki varmaan(Ari Uotila?). Lisäpaino vedot enemmän, mitä mietin.
On se varmaan hassu muiden mielestä, koska se ei esim. perustu mihkään logiikkaan tässä tapauksessa, vaan omiin periaatteisiin.
Tykkään erottua joukosta, jos mahollisuus siihen. Realistisesti ajatellen uskon, et joskus vuosien päästä sijottusin tuolla siedettävästi.
Nyt ei näin kuitenkaan ole, ja mun mielest se on vähän köyhää, käydä ottaan joku tokavika sija. Eihän se oo ees ''kilpailua'', jos tietää jo lopputuloksen :D. Tai sit siin kilpailee tasan itteään vastaan, niinku salillaki.
Teoriassa ymmärrän, mutta käytännössä en kuitenkaan. Kyllä mä alkaisin pitämään sitä lähtökohtaisesti "tylsää" metodia oikeinkin mielekkäänä, jos huomaisin että kehityn sillä tavalla paremmin vrt. mikä tahansa muu metodi.Tyyli, millä eniten kehityin hyvin, tuppas kyl oleen myös aika tylsä. Yks syy, miks halus kokeilla erilaistaki vaihteluks.

Pointti oli, että tiettyyn pisteeseen asti kehittyy helposti. Se piste vaan tuppaa olemaan yksilöllinen. Mulla toi 50 kg (kuten jollain aikaisemmallakin kirjoittalla tais olla) oli se raja, ku mitään ei tapahtunu enää vuosikausiin eli tekeminen olis kaivannut ehkä jotain analyysiä enemmän. Tuolla ollaan jumissa edelleen, mut en mä toisaalta enää reenaakaan niin tosissaan.
Joo vois itekki alkaa kyl. Vastaotteella lähinnä vetäny jtn supersetti tyyppistä hommaa, treenien loppuun välillä.
Habakääntöjen kera. Pienet painot, ja hapotus enemmä mielessä.
Tossa pari pätkää myötäote leuoista. Linkannu salee jo aiemmin, mut ei voi 4000+ viestin käyttäjänä muistaa.
Kaipa nuo nyt kisoissa menis läpi, jos stoppariki oli poistettu. Pään saaminen tangon yli ei oo sinällään hankalaa itelle, eli tarvittaes pystyy kyl vääntään ylemmäski, ja vaikka pitään siel pitkäänki.
Videoiden toistot kuitenki korkeus, minkä ite lasken jokaisen onnistuneiks toistoiks. Tangossa jees pito, mut muuten aika hanurista, ku sais olla tukeva, eikä tommonen heiluva.
Energiaa menee hukkaan vaan.
Juu ymmärsin pointin kyllä. Voihan seki olla mahollista, et jollain se raja tulee ihan vastaanki, vaikka tekiski kaiken oikein. Kaikilla, ku ei sama potentiaali luonnostaan ole. Tai siis ainaki, että se kehitys vaatis jtn todella suurta vaivaa, ja muutosta, mikä ei olis ihan laskettavissa 1+1=2. mm. Beginner nimimerkin kohalla käsitin, että näin olisi ollut. Leuanvedon kohalla siis. Voi olla, että jäi jtn välistäki tosin. Ei liity tosin itteen, ku mulla on jokaikises liikkees maksimi potentiaali 100 vuoden päässä aika varmaan.