Leuanveto

no ei kovin johdonmukasta toi sun sokuripolitiikka.

melkosen epäselvä sun vipa lause(!!!). mutta siis 1x45, 2x40, 3x35, 4x30 eikä toisin päin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
et nyt murffipussi oo lukenu lainkaan mun juttuja. kuormat nousee ku maltat tehdä sitä pohjaa.

Tää on kyllä helvetin hyvä ketju. Tätä lukemalla väsäsin ensimmäistä kertaa itelleni ihan leuanveto ohjelman! Painotus on kyllä nyt kyykyssä ja penkissä, mutta leukoja on kiva vedellä vaikka noiden liikkeiden välissä / sarjatauoilla.

Oot jto hyvä mies!

Olen kyllä lukenut koko ketjun mut toi pyramidi jäi hämäämään.

Onko parempi tehdä helppoja sarjoja 4x6 tyyliin nousevasti vai silleen että on rajoilla ja laskee toistoja loppua kohti kun treenin alussa jaksaa vitosen mut lopussa ehkä vaan kolmosen. Voi käydä hermostolle liian raskaaksi kun ei jää niitä toistoja ikinä varalle?

joo tosi hyvä :D

eipä niitä sarjoja koskaan pakko loppuun asti oo tehdä. muuten alkaa tuleen seinää nopeemmin vastaan. pyramidista puhuin lähinnä treenien toteutuksen suhteen. eli ettei nekään aina oo vakiosarjoja. lisäksi laskevia pyramideja ja noiden yhdistelmiä. päätavoitteena se määrän nosto peruskaudella siis. edelleen toi mun 3466 on aika kova juttu tähän tarkotukseen. jos tarpeeks ottaa päähän se kehittymättömyys, hyppää pulkkaan. mä oon tehny näitä yli 25v

Heippa hei. Meikäläistä semmonen asia tässä askaruttaa, että kuinkahan paljon ja miten olisi järkevin toistoleuanvedossa lähteä kehittämään tulostani, kun tällä hetkellä menee n. 30 suht puhdasta leukaa leveällä myötäotteella (tänään kokeilin, tod.näk. vastaotteella suht sama tulos). Taustalla on 12 vuotta kuntosalitreeniä, josta viimeset 6 vuotta vähän totisempaa naturaali voimabodaustreeniä. Leukoja en ole käytännössä ollenkaan treenannut ja muutenkin toistot harvoin yli 15. Ikää tosiaan 26 vuotta ja mitat 185/85kg n.10% rasvoissa. Oman kokemuksen mukaan muutama leuka menee enemmän kun tuosta painoa jokusen kilon tiputtaa. Toistoleuanvedon SM-kisat siis kiinnostaisi.

Edit. Nyt kun laskeskelin niin onhan sitä totisempaa treeniä ainakin 7 vuotta takana ja kyllä viime vuosina tosta voimabodauksesta on voimailut jääneet hyvin pitkälti pois.

Viimeksi muokattu:
toistoja hakiessa se kausijärjestys yleensä ja munkin tallissa enemmän tai vähemmän limitellen on perusvoima, maksimivoima, kestovoima. eli sullakin se päähuomio pitäs olla sen voimareservin kasvattamisessa. sen jälkeen sitten kestolle omaa treeniä.

Kiitti vastauksesta. Eli viittitkö antaa käytännön esimerkkejä miten noiden toteutus tapahtuis? Rehellisesti en kyllä usko, että kamalasti voimaa pystyn lisäämään muuta kuin hermotuksen kautta. Ei sillä, että voimaa jotenkin mahdottomasti olis, vaan tuntuu, että näillä treenivuosilla ja genetiikalla alkaa raja tulla vastaan.

rehellisesti oon todistanut, että voimaa tulee lisää vaikka ikää on. itellä ja muilla. esimerkkejä saat netistä helpolla, mutta niiden nivominen toimivaksi kokonaisuudeksi on sit eri asia ja sitä oon tehny pitkään töikseni. parhaat keinot ihan sille kestovoimalle on intervallit ja keskipitkät sarjat lisäpainoilla.

Kyllä se on ammattilaista uskottava. Pitääkin alkaa penkomaan tietoa ja yrittää niputtaa jonkin sortin treeniohjelmaa kasaan. Katsotaan kuin käy. Kiitos vastauksistasi!

Miten olisi järkevin toteuttaa, kun teen leukoja 2x viikkoon molemmiss yläkropan treeneissä? Tällä hetkellä toisessa treenissä 3-5x5x3 lisäpainoilla(20-25kg tällä hetkellä) ja toisessa treenissä pyrin vain tekemään pitkiä sarjoja, ja kasvattamaan volyymia joka treeniin esimerkkinä viime treeni 10-10-9-9.

no järkevyystä tässä pari sivua on tullut tässäkin topicissa kirjoitettua...

parhaiten sä etenet ku keskityt hetkeksi tiettyyn ominaisuuteen, esim. perusvoima. sit maksimia seuraava jakso jne. eli tiettyy toistoaluetta per jakso. esim ekas treenis 5-8 ja tokas 10-15.

et yhtään ees kyl kertonu miksi leukoja teet. mitäs tarkottaa 3-5x5x3?

Tarkoittaa että teen 3-5 sarjaa ja toistos väliltä 3-5 myös, kirjoitusvirhe näköjään tullut tuohon. Ei nyt tarkkaa tavoitetta ole, muuta kuin saada lisää voimaa leuanvetoon ja maksimitoistot ainakin sinne 20-25.

juu eka keskityt nostaan perusvoimatasoja 6-10 toiston alueella 10kg. sen jälkeen muutama viikko maksimivoimapainotusta. sitten kestovoimajakso.

Aloitin tokalla sivulla olevan jto:n ohjelman mutta käänteisenä pyramidina. Siinä mainittiin alaosavedot joita koitin ekana mutta laitoin limpuista johtuen 60kg eikä niillä ollut mitään järkeä vedellä muutaman sentin settiä kolmea sarjaa joten nyin muutaman kerran ja siirryin varsinaiseen sarjaan : )

Tossa kopsu omilla arvoilla. Ylöspunnerrus on onneton joka voi johtua jäätyneistä olkapäistä tai lantion virheasennosta? Jaloille teen vain pistoolikyykkyjä.

Tuntui aika kevyeltä kun on luupäänä vetänyt aina tiukkoja sarjoja. Toivotaan että toimii mullakin tämmöinen helpompi ohjelma. Keskiviikkona eritasovetoja ja perjantaina kevyitä kolmosia rivakasti.

Laskeva pyramidi eli isot ensin!

Leuat:
alaosavetoja 3*5*55kg -->60kg ei toiminut koska heikko.
2*1*40, 2*2*35, 2*3*30,

Pena:
Ylikuormitusherättely 3*120kg --> niiailin 130kilolla muutaman kerran.
2*1*105, 2*2*100, 2*3*95

Ylöspunnerrus:
2*1*47.5, 2*2*45, 2*3*40

Laitetanpas tämän vielä tännekkin, onhan mukana videolla sentään leuanveto 78 kilon lisäpainolla. Eli videolla parhaimpia paloja kevään ja kesän treeneistä ja kisoista, lähinnä kehonpainojuttuja :)
Tarkotus oli olla mukana skapaamassa lisäpainoleuanvedon SM-kisoissa keväällä, mutta flunssa ja kuume esti kisaamisen :/

View: https://www.youtube.com/watch?v=1CasDemsJ2I

voi olla siellä kylkiväliasteella se venähdys. jos ei kummempaa oo, paranee pois piankin. eipä näitä voi tällai tietää. lähetän kuitenkin muutaman kappaleen parantavia säteitä sinnepäin.

Mulla jumittaa (tai vihloo) tasasen säännöllisesti molempien lapaluiden ja selkärangan välinen alue. Eikös jäätyneet olkapäät lähde tuolta alueelta pahenemaan joten oisko niitä jäänteitä vielä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom